Onko aidosti yksinäisiä ihmisiä olemassakaan?

jhbjhb

Monesti kuulee väitteen, että aidosti yksinäisiä naisia ei ole, koska nainen saa aina seuraa jos vain haluaa. En tiedä miten se pätee jossain syrjässä asuviin naisiin tai ikääntyneisiin naisiiin, mutta onhan se totta että pääkaupunkiseudulla asuva nuori nainen saa milloin vain seuraa, jos vain itse haluaa.
Itsekin olen tuntenut yhden nuoren naisen joka kutsui itseään tosi yksinäiseksi, vaikka hän sai jatkuvasti kutsuja erilaisiin juhliin, joihin hän vain itse valitsi olla menemättä, puhumattakaan kaikista miehistä jotka olisivat olleet kiinnostuneita tutustumaan häneen.

En kuitenkaan halua tarttua tuohon monta kertaa käsiteltyyn aiheeseen, vaan mietin että onko olemassa ketään yksinäisiä sukupuolesta riippumatta, jotka oikeasti kaipaavat seuraa niin paljon että mikä tahansa seura kelpaisi.

Itse laitoin joskus viestin jossa etsin ystäväseuraa pääkaupunkiseudulta alle 35-vuotiaista miehistä tai naisista. Sain kaksi vastausta. Yksi oli 45 vuotiaalta mieheltä. En sitten vastannut siihen, koska olin nimenomaan laittanut hakukriteeriksi alle 35-vuotiaat, koska en vain usko että minulla on mitään yhteistä sitä vanhempien ihmisten kanssa. Toinen vastaus oli hakukriteerit täyttävältä mieheltä. Kirjoiteltiin maileja jonkun aikaa. Meidän piti tavata, mutta hänelle ei koskaan sopinut. Sitten koko juttu lopulta jäi.

Jos aidosti yksinäisiä ihmisiä on olemassa, niin miksi tämä seuran löytäminen on niin vaikeaa? Tuntuu että suurin osa yksinäisistä miehistä ei ole pätkääkään kiinnostuneita tutustumaan miehiin, vaan he kaipaavat vain naisseuraa.
Minkä toisaalta ymmärrän. Itsekin tulen paremmin naisten kanssa toimeen, koska tykkään puhua tunteista, mikä useimpien miesten kanssa tuntuu aika mahdottomalta.

Mutta jos tapaisin miehen, jonka kanssa tunteista voi puhua, niin tutustuisin häneen mielelläni. Itse olen siis 30-vuotias mies Helsingistä.

Enkä itsekään taida olla niin yksinäinen että mikä tahansa seura kelpaisi. Voisin mennä kadulla juttelemaan jollekin yksinäiselle juopolle, mutta ongelma on siinä että en ihan oikeasti saa mitään selvää heidän puheestaan. Kai sitä muutenkin toivoisi että olisi edes jotain yhteistä sen toisen ihmisen kanssa. Siksi olen perinteisesti etsinyt seuraa alle 35-vuotiaista. Olen muutenkin jotenkin ikäistäni lapsenmielisempi.

Toki jos tietäisin että joku vanhempi ihminen kaipaa seuraa ihan epätoivoisesti, niin voisin ajatella tutustuvani häneen.

Mutta kysymykseni on siis, millaisia kriteereitä itselläsi on seuran suhteen? Useimmilla yksinäisillä tuntuu kuitenkin olevan jotain kriteereitä. Jos kaikille kelpaisi mikä tahansa seura, niin tuskin meillä siinä tapauksessa olisi mitään ongelmaa löytää seuraa.

2

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vaikeaavoiollalöytää

      Niin kuinka määritellä aidosti yksinäisen? Yksinäisyys on yleensä täysin henkistä yksinäisyyttä, ettei siihen välttämättä vaikuta seuran määräkään, mutta pahin tilanne on usein heillä, joilla ei ole ketään.

      Harvalle sitä mikä tahansa seura kelpaa. Useimmilla kriteerit ovat äärettömän tiukat. Jos puhutaan pelkästään ikäjakaumausta esim. eli kelpaa suunnilleen kaikki alle 30 tai yli 30 vuotiaat, niin silloin kriteerit ovat todella vähäisiä.

      Vaikeaa on ajatella sellaisen henkilön olevan kovinkaan yksinäinen, joka saisi seuraa, mutta kieltäytyy siitä. Usein näissä seuranhakuasioissakin kun jotkut ovat kertoneet "suuresta yksinäisyydestään", niin on saattanut paljastua mainitun kaltainen tilanne, jossa viestejä yms. kutsuja tulisi, mutta niihin ei reagoida mitenkään. Samalla tavalla ei hyväksytä millään tasolla vähänkin vääränlaisia ihmisiä. Silloin voi yksinäisyyden tasosta olla montaa mieltä...

      Jos puhutaan niistä pahimmassa yksinäisyys-tilanteessa olevista ihmisistä, niin useimmat ovat saattaneet menettää toivon löytää ketään jo aikoja sitten. Sellaiset ovatkin usein pahimmassa tilanteessa, jotka haluaisvat löytää jonkun, mutta eivät löydä ketään. Näillä ihmisillä ei yleensä olekkaan ketään ja eivät ole tyytyväisiä omaan tilanteeseensa.

      Mitä paremmin tulee toimeen itsensä ja yksinäisyydenkin kanssa, niin sitä helpompaa on seuraa löytää. Yleensä tuo tarkoittaa sitäkin, että asiat ovat muutenkin paremmalla tolalla.

    • gretah

      Seurassakin voi olla yksinäinen. Oma yksinäisyyteni oli kauan sellaista ennen kuin se muuttui myös "fyysiseksi". Tunsin olevani aina ulkopuolinen jokapaikassa, enkä voinut olla oma itseni. Mielipiteeni, ajatusmaailmani ja arvoni poikkesivat (niin kuin yhäkin) paljon muista ikäisistäni. Olin yksin keskellä ihmisiä, ja muutkin tuntuivat huomaavaan sen ja jättivät lopulta minut oikeastikin yksin.

      Olen myös töissä alalla, jossa vaaditaan paljon sosiaallisuutta ja ollaan jatkuvasti tekemisissä ihmisten kanssa. Poistaako se yksinäisyyttäni? Ei. Kaipaan kyllä seuraa, mutta en jaksa enää esittää jotain muuta mitä olen. Toisin sanoen se mitä kaipaan on oikeaa, aitoa yhteyttä toiseen ihmiseen.

      Olen luonteeltani todella introverttinen. Pystyn luomaan pinnallisia kaverisuhteita, jotka rajoittuvat kouluun tai töihin, vapaa-ajalle en ole koskaan. Tunnen olevani yksinäinen perustuvaa laatua, koska en usko koskaan löytäväni jotain henkilöä, jonka seurassa voisin olla täysin oma itseni ja rento. Tämä on vaikeaa jopa oman perheeni kanssa, vaikka olen tuntenut heidät koko ikäni ja kasvanut heidän kanssaan. Käsitän olevani jo niin sekaisin ja kieroon kasvanut tietyllä tapaa sosiaalisesti, eristäytynyt, että en enää jaksa toivoa pystyväni normaaliin ihmissuhteisiin. Olen kuin noidankehässä, josta ei pääse ulos.

      Yksinäisyys on kuitenkin tunne, joten ehkäpä ei ole meidän asia sanoa onko jonkun yksinäisyyys aitoa vai ei. Auttaako toisen yksinäisyyden tunteen alas mollaaminen oikeasti ketään? Jokainen kokee asiat eri tavalla, osa voimakkaammin kuin toiset.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      66
      6432
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      27
      4153
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      270
      2567
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      2000
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      30
      1518
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      97
      1377
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1107
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      54
      1090
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      77
      1026
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      39
      1011
    Aihe