Finnacta Oy kokemuksia

pettyny-extt

Mitä kokemuksia teillä on myyjänä/asiakkaana? Kerro myös toimipiste missä olit! Omakohtainen kokemus lahen toimipisteestä, missä työntekijöitä ei saanut pidettyä mitenkään kuukautta pidempään. Annetaan överi kuva palkkauksesta, joka todellisuudessa on 10-15 kaupan päivillä 600-1000e. Toimistopäällikkö luulee olevansa kaikkien yläpuolella, joka markkinoi omia b-luokan räppibiisejä toimistolla ja hänellä ei muutenkaan ole minkäänlaista käsitystä yrityselämästä. Hän osaa hyödyntää sen, ettei alaa suojele mikään TES. Epäammattimaista toimintaa ja oikein sylettää koko firma.
Sitten toimistopäälliköt voivat jättää ne ylipositiiviset firman puolesta puhuvat vastaukset pois. Nyt kysyn oikeita mielipiteitä, onko positiivia vai onko kaikki negatiivista niin kuin olen muiltakin käsittänyt?

63

961

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • raijjjaa

      Pettymys oli suuri palkkapäivänä, vaikka olin keskiverto myyjä. Vähän höpöhöpö hommaa tuo niiden 'rikastu provikalla' juttu. Sähkön myynti on ihan fiasko.

      • syöttöporsaitaoottekaik

        Hyvätkin myyjät saavat pettyä, ei tuolla kelvollisille palkoille pääse kuin lihava johto...


      • 84646464894651

        ala-arvonen palkkaus, huonot työolot ja työntekijöiden kunnioitus täysin nollassa. kannattaa välttää ja kaukaa tuota paikkaa.


    • Lollistahoijakkaa

      Heh. Minulla positiivinen kokemus, mutta ei kannata kertoa miksi kun se on jo ETUKÄTEEN tuomittu toimistopäällikön vastaukseksi ja vain negatiiviset on totta? Tyypillistä täällä kun vain valittajien kanssa samaa mieltä olevien kommentit on oikeita. Mikä vitsi nää tyypit :)

      • pettynyt-extt

        Jos on jotain positiivista, niin tahdon vilpittömästi sen kuulla! Tuo aiempi kommentti liittyi siihen, kun sen tyyppisiä tekstejä on lukenut niin paljon, mistä paistaa läpi johdon nuoleskelu. Kerro ihmeessä, olitko myyjä vai saitko ko. firmalta soiton? -ap


    • 3ja2

      Joo minäkin haluun kuulla positiivista tästä puljusta, ei nimittäin itelleni tai kaverilleni jäänyt mitään mikä olis hymyilyttäny.

    • entinentyöntekijä

      IIsalmen toimipisteellä ainaki työntekijät vaihtunu koko ajan eikä niillä provikoilla pääse rikastuu. kusetusta.

      • fjlövg

        Jep, hki ja lahti edustaa samaa rataa...


    • dsagsdgsa

      En ymmärrä kuka voi edes harkita tällaista p*skahommaa, oli firma mikä hyvänsä.
      Kaupustelunestoni on näköjään umpeutunut, kun tästä lafkasta alettiin sitkeästi häiriköimään n. puolen tunnin välein aina uudesta numerosta sitämukaa kun lisäilin niitä estolistalle. Ilmeisesti joutuu kohta vastata ja heittää luurin kiroilujen kanssa korvaan, kun ei kuitenkaan uskota mitä EI meinaa ja jatketaan niitä lipeviä myyntipuheita, kuten tyypillistä.

      • vköhg

        Word!


    • asdfghjkljhgfd

      Ihan täyttä paskaa koko pulju. Johdosta en tiedä, mutta nämä ns. toimistopäälliköt ovat ihan täyttä kuraa. Kovia puhumaan, sillä saaneetkiin paikat.

      • yhdk

        Itsellä ainaki tosi hyviä kokemuksia. Rahan teko helppoa. Sen kun menet vaan spiikissä :)


      • duuniss

        Tein töitä koulunohella ja paras tässä yrityksessä on se ku saa ite vaikuttaa paljon työaikoihin ja mitä ahkerammin tekee sitä mukaa tienaa. Edellisessä firmas ei tullu kuuloonkaan et ois voinu ite vaikuttaa työaikoihin saati että ois palkat tullu niinku piti


      • fiififi
        yhdk kirjoitti:

        Itsellä ainaki tosi hyviä kokemuksia. Rahan teko helppoa. Sen kun menet vaan spiikissä :)

        Jaha siellä on joku finnactan pomoista satuilemassa :D Eiköhä jokaisessa telemarkkinointi yrityksessä pysty ite vaikuttamaan työaikoihin.


      • exfinnacta

        itse asiassa ei pysty... oon monessa alan puljussa ollu ja monessa ei pysty vaikuttaa, saati päättää kamppanjaa :/ aikoinaa olin finnactalla


      • dkdkkd
        exfinnacta kirjoitti:

        itse asiassa ei pysty... oon monessa alan puljussa ollu ja monessa ei pysty vaikuttaa, saati päättää kamppanjaa :/ aikoinaa olin finnactalla

        kylläpä minä oon pystyny vaikuttamaan kaikissa missä oon ollu.


      • hölmöjenfirma

        Kyllä joka ikisessä puhelinmyyntiä harjoittavassa puljussa saa vaikuttaa työaikoihin. Finnactalla katsotaan edellisellä viikolla työvuorot seuraavalle vuorolle ja ei muuten meillä ainakaan pystynyt kuluvalla viikolla muuttamaan niitä, oli syy mikä tahansa. Pilvissä leijuva toimistopäällikkö nääs.


      • Ihimemuuttelua

        No jos ei osaa elämäänsä suunnitella niin että pystyy viikkoa aiemmin sovitut vuorot tekemään muuttelematta niin eipä taida olla elämän hallinta työelämään vaadittavalla tasolla. Meillä työvuorot kaksi viikkoa etukäteen eikä mitään ongelmia kellään


      • turhaaa

        Tilanteet muuttuu ja kyl mua ainakin hiertää sellanen, ettei lääkärissä pääse käymään, jos on saanu ajan käynnissä olevan listan aikaan. Vai onko toi sun mielestä paskaa elämänhallintaa, eikä töissä voi käydä jos et pysty ittees tahdonvoimalla parantaa??? Pelle.


      • Tsupafuipa

        Pelle oot itse :). Kyllä mä oon voinut itseni hoidattaa aina ja lääkäriajat järjestettyä. Hengissä ollaan. Osa vaan saa siihenkin tuhrautumaan kokonaisen tai puomikkaan työpäivän eli on tekosyy lintsata. Ja silloin jos se on työn estävää oon aina ja joka paikassa päässy käynään lekurissa. Tietty jos näitä menoja on paljon niin menee hankalaks molemmin puolin. Varmaan johtuu paljon pomostakin. Ja parhaille joustetaan enemmän ku asenne on todistettu


      • 3686437

        Niin no tuossa toitkin ilmi yrityksen eriarvoisen kohtelun työntekijöitä kohtaan, yksi syy lisää boikotoida. :)


      • Tsupafuipa

        No jos luulet että huippuja ei jossain myyntiyhtiössä sitouteta ja palkita paremmin kuin keskinkertaisuuksia ja huonoimpia, on jäänyt myyntialasta jotain ymmärtämättä. Tämä ei ole suojatyöala. Parhaat elättää ne huonotkin että on rahaa maksaa. Pomot tietävät tän. Ja jos keskivertommyyjän kk-tavoitteen huippu tekee 2 viikossa niin tottakai on varaa joudtaa. Kannattaa pyrkiä huipuksi eikä kyynelehtiä maailman epäreiluutta. Ei siinä ole kuin fiksuudesta, ahkeruudesta ja asenteesta kyse. Tai sitten voi kiertää kaikki firmat. Ihan vain vinkkinä että jos haukut kaikki firmat, ammattilaisen silmissä olet luuseri jolle mielessään nauretaan


      • ryvch

        :'DD joo kyllä kierrän kaukaa kaikki tällaset firmat ja teen oikeita töitä. :DDD


      • ihmettelenvain
        Tsupafuipa kirjoitti:

        No jos luulet että huippuja ei jossain myyntiyhtiössä sitouteta ja palkita paremmin kuin keskinkertaisuuksia ja huonoimpia, on jäänyt myyntialasta jotain ymmärtämättä. Tämä ei ole suojatyöala. Parhaat elättää ne huonotkin että on rahaa maksaa. Pomot tietävät tän. Ja jos keskivertommyyjän kk-tavoitteen huippu tekee 2 viikossa niin tottakai on varaa joudtaa. Kannattaa pyrkiä huipuksi eikä kyynelehtiä maailman epäreiluutta. Ei siinä ole kuin fiksuudesta, ahkeruudesta ja asenteesta kyse. Tai sitten voi kiertää kaikki firmat. Ihan vain vinkkinä että jos haukut kaikki firmat, ammattilaisen silmissä olet luuseri jolle mielessään nauretaan

        Hyppään keskusteluunne; miksi kukaan haluaisi olla töissä paikassa, mistä tekee mieli lintsata? Kyllä mun mielestä lekuriin nyt herran jestas pitää päästää! Mitä tää kertoo yrityksen työntekijöiden sitoutumishalusta kun puolustavalla kannallakin on tällainen kanta ja mielikuva asiaan? Eikö yrityskin voisi tehdä osansa ja palkata motivoitunutta henkilökuntaa? Jos ei tähän kykene, kertoo se taas paljon..


      • yhdyn-mietteeseen

        näinpä, ihmettelin aivan samaa tätä keskustelua lukiessani.


      • jamboreena88

        Noilla actan soittolistoille ei myyjä, joka olisi normifirmassa huippuosaaja, saa edes kohtuullisia kauppoja aikaseksi. Cold calling olisi varmaan tehokkaampaa kun actan listat. Täysin ala-arvoisia liidejä alle prosentin hit ratella ja vuosia sitten vanhentuneena. Ihmiset osallistuneet joskus vuonna 2006 johonkin arvontaan ja finnacta ostanut vanhentuneet nolla-arvo liidit, joita sitten ne onnettomat myyjät joutuvat hakkaamaan tuhanteen kertaan läpi. Huhhuh, sääliksi käy.


    • sossustsaaenemmän

      Ihan syvältä koko paikka. Kuukaus riitti, ei enää ikinä.

    • huhuu11

      Vieläkö tämä B-luokan myyntifirma on pystyssä :D Surkein mesta missä oon koskaan ollu. Palkkamalli oli aivan naurettava.

      • A-luokanmyyjä

        Naurettava sinulle? Pelkkä provisio sopii vain hyville


      • huhuu1122
        A-luokanmyyjä kirjoitti:

        Naurettava sinulle? Pelkkä provisio sopii vain hyville

        Provisiohan on se oikea vaihtoehto, mutta finnactalla se on 10% joka on alan paskimpia.
        Myöskin peruutuksia tulee jokaiselle aivan helvetisti.


      • Huhhuhhhhh

        Jep, provio palkassa ei ole mitään vikaa, mutta juurikin Finnactan provisiossa on. Itse kun oli tuolla töissä, kenellekään (8 hlö) jäänyt tonnia enempää käteen.


      • Paskalaakila

        Finnactallahan käytössä täysin elinkelvoton provisiopalkkaus. Omien kokemuksien valossa uskon että alansa alhaisimmat palkat ja heikoimmat työskentelyolosuhteet.


      • FINPASKA

        Finactan provisiolla ei edes parhaat pääse elinkelpoisille palkoille! TÄMÄ ON NÄHTY! JA SITTEN KEHDATAAN VÄITTÄÄ ETTÄ PALKKAUS ON HYVÄ KUN KUKAAN 14 HENGESTÄ EI PÄÄSE EDES PUOLEEN VÄLIIN VÄITETTYJÄ TAVOITTEITA! KUSETUS HAISEE!


    • huijarit

      Finnactan työpaikkailmoituksissa lukee palkkauksen kohdalla 'sopimuksen mukaan'
      Aivan kun työntekijällä olii jotakin sanavaltaa provisio-osuudesta! :'DDDDD kyllä paska haisee ja kauan tästä firmasta.

    • hvieugeh

      Mitä tuotteita möit? 10-15 kauppaa päivässä ainakin omaan korvaan kuullostaa ihan hyvältä tulokselta puhelinmyynnissä joten luulisi sillä vähän enemmän tienaavan. Kauanko olit töissä ja oliko pohjapalkkaa?

      • valitettavastinäin

        Lehtiä. Heillä on A-lehdet myynnissä. Ei ole pohjapalkkaa ja sellaista ei ole mahdollista edes saada. Olin 3 kuukautta töissä.


      • mitä_valhehtelevat

        Ei pohjapalkkaa, olemattomat provisiot (tod näk suomen pienimmät) ja epäilyttävän korkea peruutusprosentti (peruutuksethan vähennetään palkasta toisin kuin muissa firmoissa). Varoitan tuttujani Finnactasta, kymmenissä eri paikoissa työskennelleenä tuo on ainoa paikka mistä huonot kuva jäänyt...


      • 546546546546

        Törkeetä nuorten ja työkkärin pakottamien hyväksikäyttöä, miten voi olla laillista että tonne pakotetaan ja sitten saadaan palkkaa 600€ täydestä kuukaudesta ettei saa edes vuokraa maksettua! Työttömyydestäkin nettoaa enemmän, saatana!


    • Täyttäp.....a

      En suosittele kenellekään. Edes toimiston paras myyjä ei yltänyt Finnactan provikalla myyjän mediaanituloon.

      • LIITTYKÄÄTÄNNE

        LIITTYKÄÄ PAM.FI

        SAADAAN TES JA KIINTEÄT PALKAT


      • Eheheheee
        LIITTYKÄÄTÄNNE kirjoitti:

        LIITTYKÄÄ PAM.FI

        SAADAAN TES JA KIINTEÄT PALKAT

        Taitaa se omistaja vielä päättää työllistääkö niillä tesseillä vai ei. Ja kun ei niin kortistossa pysytte. 90% puhelinmyyjistä menis muualle jos pääsis. Mut onhan sossu


      • liittykäätänne

        Ei työnantaja voi sellaista päättää kun me KAIKKI liitymme liittoon! Sitten on työnantajankin pakko liittyä työnantajajärjestöön ja lopettaa ns. villi toiminta.

        www.pam.fi


      • Persläpimyyjät

        Älykääpiö! Kyllä se päättää työllistääkö vai lyökö lapun luukulle. Ei sillä oo mitää velvollisuutta ketään ylipalkalla elättää. Kaikki on ylipalkkaa mitä et omilla tuloksilla tienaa. Ei se liitto sun tuloksii tee eikä tuo firman tilille manii!


    • jennilise91

      Varoitan muitakin, tuonne ei kannata mennä mikäli MITÄÄN muuta vaihtoehtoa on olemassa. Palkka olematon, työolot jäätävät ja henkilökunnan vaihtuvuus tästä syystä erittäin suurta. Kymmenen tunnin päivilläkään tuolla ei pääse monien muiden puhelinmyyntifirmojen minimiin. Paskaa palkkaa rankasta duunista ja haukut päälle, siinäpä omat kokemukseni.

    • RoosterinTom

      Tamppereelt kokemuksii. En kyl voi suositel, iha paskaa duunii ja palkkaus täysi alaarvone vaik myyntii tuliski hyvi. Ei tuolla kannata aikaa tuhlata ku Finnactan palkkaus on niin todella todella alhainen ja toimistot huonossa kunnossa. Liikaa ihmisii ängetää pienii koppeihi soittelee, hyvä jos oman ääne kuulee siin kopis. Paremmat kokemukset mul o muist puhelinlafkoist, mut tonne actaa en kyl enää ikinä toist kertaa menis.

    • jkhjhkhjkjhjhkjh

      en kyllä voi kenellekkään rehellisesti suositella tuota. suoraan huijaamalla saivat allekirjoittamaan sopimuksen, rahoja en saanut karenssia sain. jatkossa vältän tuota firmaa kuin syöpää. soitettavatkin ovat jollain huijauksella saaneet listoille, suurin osa kun väittää ettei ole mihinkään kilpailuihin osallistunut.

    • nakumikara___

      Onko tuo vielä pystyssä? Miten voi olla, meidän aikana meni koko firmalla ihan paskasti :D Onneksi pääsin pois, toista kertaa ole tarvinnut harkita puhelinmyyntiä, semmoset kokemuksen tuolta tuli!

    • paskafirmatuoon

      käyty tuo paikka kokemassa muiden ei samaa virhettä kannata tehdä. palkka muka tuhansia, parhailla myynneilläkään ei siihen ylletty. paskapuhetta, paskafirma

      • Naakuu_Rakka

        Komppaan vahvasti! (y)


    • TomTom_YAKK

      Miten tuo toiminta voi olla laillista? Ei työkkärin pitäisi ainakaan saada pakottaa tuohon työhön, koska palkka on roposia millä ei elä, työympäristö todella arveluttava ja oman työn kunnollinen hoitaminen lähes mahdotonta. Tuo paikka syö työmotivaation jopa huippumyyjästä, täysin käsittämätöntä miten toiminnan annetaan jatkua.

    • Tää ei varsinaisesti liity ko puljuun...äsken soi luuri ja en ehtinyt vastaamaan ja fonecta caller näytti tän putiikin no...kvg (kato v....u googlesta) Eksyin sitten lukemaan näitä kommentteja. Mä en tajuu kuka voi tulla toimeen 300-600€ /kk eihän toi riitä edes asumiskustannuksiin saati sit jos sais vaa 59€ niin olis hermo aika lujilla ja pomon terveys vaakalaudalla jos muuta on luvattu.
      Mä oonki kyl putkari ja hyvät on TES:in sopparit ja liitto jeesaa jos ei lixat tuu...
      Tosin mailma on muuttunut ja niin myös munkin duunit ja varsinkin niiden antajat meno tuntuu olevan tyylii minkä nuorena varastat sen vanhana omistat. Varmaa on etten osta mitään oh. putiikista ja propsit niille jotka ovat sieltä kokemuksensa saaneet...mun silmiin näyttää ihan p....e raiskaukselta. Kiitti,kuitti ja ehkä sorry.

    • surkxz

      mikäs meno tällä hetkellä?

      • onkoenääntoimintaa

        Vieläkö se on pystyssä?


      • epäilyttävä

        Ilmeisesti yrittää olla...työkkärin kautta haalii rekryihin porukkaa. Kovat on lupaukset alkaen risteilylahjakortista, joka luvataan kaikille, jotka ovat olleet kuuntelemassa infoa. Sitä ei koskaan tule. Eka lupaus jo petetään! Millaista olis jatkossa kysyn vaan...


    • Matemaatikkoxx1
    • truupeitriot

      Kusettavat törkeästi palkoissa ja peruutuksissa. Ei noille kannata töihin mennä jos haluaa säilyttää itsekunnioituksen, kämpän ja mielenterveyden. Epäinhimillinen paikka joka suhteen.

    • trubadapataa

      ...luottotiedot, oman arvon tunteen, ruuan jääkaapissa...lista loputon!!! Toivottavasti kohta ovet sulkeutusivat tuolle lafkalle, ne on saanu riistää ihmisiä nyt vuosia kaikista valituksista huolimatta! kuulemma monia caseja viety liittoihin, oikeuteen, viranomaisselvityksiin mutta onkohan ikinä tullut mitään sanktioita?

    • TinnuLinnuEvelmiina

      Traumat jäi huutamisesta, tilille 283e kuukauden työstä ja vieläkään eivät jätä edes soittelulta rauhaan. Helvetin helvetti mikä paikka.

    • Mikki_1989

      ootteko saaneet palkkanne ajoissa?

      • alfaomegaaa

        Ajoissa ne aina tulee, koska isot tilitoimistot yms takana. Mutta se MITÄ tulee selviää aina vasta palkkapäivänä ja esim. tossa ylläolevalle varmaan luvattiin jotain2000-3000euroa ja saikin 283euroa, tämä ihan normaalia siellä!!


    • Janezky10

      V ne soittelee vaik oon kieltäny kaiken markkinoinn

    • Anonyymi

      Vien asiani liittoon. Jäi luu käteen kun tuonne sopimuksen tein.

    • Anonyymi

      Aivan täyttä kuraa. Palkka ihan olematon ja työolot järkyttävät. En voi kellekkään suositella.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      169
      3090
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      24
      2101
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      2044
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      90
      1875
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      71
      1583
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      26
      1336
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      37
      1242
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1231
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      34
      1201
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1188
    Aihe