Liikenneympyrä Lidlin risteykseen

LauriLidli

Koska kaupunki aikoo rakentaa liikenneympyrän Lidlin risteykseen? On meinaan ajoittain aika mahdotonta kääntyä risteyksestä keskustan suuntaan.

32

298

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 0kjngtyuj

      Helpottaisi kanssa kummasti jos Lidlin suuntaan kääntyvät laittaisivat ajoissa vilkun päälle mutta turha toivo.

    • Tanokas-kappeli

      Kaupunki rakentaa liittymiä ja liikenneympyröitä vain osuuskaupan tarpeisiin.

    • ameriikanmeiniki

      smart meen on stypid vörld

    • Hintoja-ylöspäin

      Tällä hetkellä ei ole varaa mitään uusia liikenneympyröitä tehdä minnekään päin. Minun mielestä saksalainen Lidl voitaisiin Huittisten kaupunginvaltuuston päätöksellä velvoittaa nostamaan hintojansa.
      Sillä saataisiin tuota Lidlin risteyksen nykyistä tukkoisuutta alennettua, kun autojonot edes hiukan nykysestä vähenisi.
      Saa sitten alentaa Lidli hintansa takas entiselleen, kun Kaupungilla on paremmin varaa tehdä uusia levennyksiä ja liikenneympyröitä. Tähän voi mennä muutamia vuosia, että sen aikaa tosiaan olisi nykyistä kovemmat hinnat Huittisten Lidlillä.

      • Eiooeituu

        Eioo rahaa? Pallohalli maksaa 6000 000e, liikenneympyrä 300 000.


    • Poimuri

      Infrastruktuuria rakennetaan liike-elämän ehdoilla ja ylläpidetään verovaroilla.

      Esittämäsi ultimatumin sijaan, tarvitaan päinvastoin laskelma, joka osoittaa kävijäkadon, joka on seurausta tuosta tukkoisuudesta.

    • ÄäsToÄäs

      Kyllä Lidlin risteys tarvitsee ympyrän ennen Ääsmarkettia. Ääsmarketin laajennuskin on näyttänyt hyytyvän lamaan joka erityisesti koskee Poria, vähemmän Huittista. Poriakin enemmän henkisesti. S-mafian logiikalla lama-aikaan ei kannata rakentaa vaan pitää odottaa nousukautta. Tällöin tietysti rakentaminen maksaa huomattavasti enemmän mutta silloinhan on sitten perusteltu syy lopettaa halpuuttaminen.

    • Halpaa-on-jo

      Nykyään Lidli alkaa oleen jo kalliimpi kuin S-marketti. Suomalainen halpuuttaminen alkaa mennä jo niin överiksi, että sakemannitkaan ei enäää pärjää näille polkuhinnoille. Nyt on ruoka halpaa Huittisissaki,

    • turha_sumppu

      Huittislainen liikennekulttuuri on sellaista mikä ei selviä liikenneympyröitä rakentamalla.
      Miten voi olla mahdollista se, että tälläiseen pikkukaupunkiin onnistutaan saamaan ruuhkia olemattomalla ajoneuvomäärällä?

      Itse olen ajellut tosi suurissa kaupungeissa joissa on todellisia liikenneongelmia, mutta miksi ne täytyy tuoda tänne Huittisten kokoiseen kaupunkiin?
      Tätä en ymmärrä lainkaan.

      • tietäjä72

        Huittisissa ei ole ruuhka-aikaan olematon automäärä. Päinvastoin.

        Ongelma on siinä, että Huittisissa käy kaupoilla enemmän väkeä kuin Huittisissa on asukkaita. Eli suunnittelussa ei ole aikoinaan otettu huomioon, että Huittisissa käy Punkalaitumelta, Äetsästä, Kokemäeltä, Köyliöstä ja Säkylästä suuri määrä ihmisiä asioimassa. Kaupungissa on 10-tuhatta asukasta, mutta liikennettä tulee 20-tuhannen asukkaan alueelta, siinä on se ongelma. Kadut on suunniteltu 10-tuhannen ihmisen tarpeisiin. 60-70-luvulla ei tiedetty että Huittisista tulee alueellinen kauppakeskittymä, erikoisliikeineen ja autokauppoineen, kun vastaavia liikkeitä oli tuolloin joka kirkonkylässä. Nykään muista kirkonkylistä on erikoisliikkeet kuihtuneet, ja jäljelle jääneet pelkät maitokaupat. Huittisiin on jostain syystä keskittynyt erikoisliikkeet ja autokaupat yms tilaa vievä kauppa.

        Ei Huittisten kaupan vaikutuspiiri kauas yllä. Mutta sen verran sivukuntiin yltää, että se näkyy autoruuhkissa, pienessä keskustassa, joka on tupattu täyteen kauppoja.


      • toinentietäjä

        Se että Huittisissa käydään naapurikunnista kaupoissa ei ole kyllä ongelma vaan etu... Muuten me oltaisiin samanlainen kuin Kokemäki.


      • Anonyymi
        toinentietäjä kirjoitti:

        Se että Huittisissa käydään naapurikunnista kaupoissa ei ole kyllä ongelma vaan etu... Muuten me oltaisiin samanlainen kuin Kokemäki.

        Kenties tietäjä72 tarkoitti, että kun Huittisissa käydään sen verran asioimassa naapuripitäjistäkin, niin se teettää liikenteellisiä haasteita esimerkiksi tuohon Lidlin risteykseen. Helposti Huittisissa on toki muissakin risteyksissä niin, että väistämisvelvollisen on yllättävän haasteellista päästä kääntymään vasemmalle tai ajaa suoraan nimenomaan ruuhkien takia. Oikealle kääntyminen on sikäli toki huomattavasti vaivattomampaa. Mutta onhan se toki itse kunkin paikkakunnan etu, mikäli onnistuu houkuttelemaan asiakkaita muualtakin kuin vain omasta pitäjästään. Ja Huittinenhan on tosiaan yksi keskus ainakin kaupallisesti omassa vaikutuspiirissään.


    • kolmastietäjä

      Mistä täällä oikein puhutaan? En ole koskaan nähnyt Huittisissa ruuhkaa. Mikäli vasemmalle kääntymistä ei jaksa odottaa viittä autoa voi aina kiertää pienen "korttelikierroksen". Keskusta on niin pieni, että monet haluavat ajaa sen mahdollisimman hitaasti - siihen ei liikenneympyrät auta. Ruuhkakokemus on tietenkin henkilökohtainen ja suhteessa hiljaisiin aikoihin jolloin pienikin automäärän lisäys voi tuntua ruuhkalta.

      • Poimuri

        Vain pihaan ja ojaan ajo sallittu parhaiten valikoiduissa tieosuuksissa.


    • Poimuri

      Kaikki on suhteellista. Tuo risteytys poikkeaa joukosta. Kulminaatiopiste.
      Huittisissa on suhteellisen paljon kuljettajia, jotka ajelevat yli 95% ajoistaan vain ja ainoastaan Huittisissa, eivätkä ole milloinkaan käyneet kuussa.

    • älä_pähkäile

      Ei tälläisessä pienessä maakunnallisessa kauppakeskittymässä pitäisi olla liikenneruuhkia. Turha sitä on osoitella punkalaitumelaisia tai muita.
      Kyllä se vika on ratin ja penkin välissä, jotkut eivät yksinkertaisesti tiedä minne ovat menossa vaan jäävät pähkäilemään risteykseen.

      Käyttäkää vilkkua ja menkää sinne minne pitäisikin mennä, risteysalue ei ole se jatkuvan pähkäilyn paikka. Kyllä se auto tottelee kuljettajaa kun kuljettaja itse tietäisi minne pitää mennä. Jos menet Lidliin niin mene sitten sinne, älä jää siihen risteykseen pähkäilemään. (toki muista myös se väistämisvelvollisuuskin)
      Se alkaa siitä vilkun käytöstä kun tietää minne on menossa.

    • muuttoa_harkitseva

      Ei kai nyt Huittinen ala tarvitsemaan metroa? Metrohan on useiden suurkaupunkien ratkaisu liikenneongelmiin.
      Pitäisikö Sahkossa olla metroasema?

      • Säästöehdotus-multa

        Minun mielestä Huittisiin voisi rakentaa kokooma- ja purkumetron näihin liikenneongelmiin. Metro kiertää kilometrin mittaista rengasrataa Huittisten alla.
        Matkalla keräämänsä ihmiset metro purkaa Huttisten rautatieasemalle. Siitä voivat pidempimatkalaiset kätevästi jatkaa eteenpäin, vaikka Huittisten lentoasemaa kohti.
        Olen aivan varma että tällä ratkaisulla säästyy ainakin parin, ellei kolmenkin liikenneympyrän rakennuskustannukset.


    • Kaurauunopuuro

      Luit ajatukseni. Rangasrataa ajattelin myös.

      Vaihtoehtoisesti voisimme sijoittaa kaikki yhden kupolin alle.

      Järjen voimme jättää jäähän ja säilyttää omassa keskuksessaan.

      Pää jää oikeaan käteen vetävän käteen.

    • en_ymmärrä

      Risteykseen ajajan on itse tiedettävä mihin tahtoo mennä. Risteykseen ei ole pakko jäädä "parkkeeraamaan" autoa.
      Miten 3 - 4 autoa voi muodostaa Lidlin risteykseen ratkaisemattoman ruuhkan?

    • trafficjam

      Alueviestissä tekninen johtaja toteaa että liikennelaskenta on tehty v. 2008 keskustan risteyksissä. Olisikohan kuitenkin niin että 7 vuodessa on Lidlin markkinaosuus kasvanut reilusti ja liikenne sinne lisääntynyt. Miten olisi uusi laskenta?

      • Tutkittuontotta

        Ei se liikennelaskenta tuo kaupunkille rahaa ympyrää varten?Toki liikenne on moninkertaistunut,mutta ompahan heillä tutkimus johon voi vedota.Avaamalla
        läpikulku Gikantille purkautuisi halvalla vaikka vain kiireellisinä aikoina päivää


    • Urautumaton

      Meidän Vampulalaisten kannattaisi opetella kulkemaan kuntakeskukseen muutakin reittiä kuin em. ruuhkan kautta. Jos on torin tienoille asiaa, niin Kirkkotietä ja Huhkolinnaan sitten aina tyhjän ja avaran Sammun liittymän kautta. Kauppikselle pääsee kakkostien ja 230 (eikös tällä ole nimeä?) kautta, niin pääsee ympyräänkin ajelemaan. Turhan moni menee robotin lailla Sahkon kautta ja alkaa vasta rautasillalla muistella minne olikaan menossa. Sallilassa olemme tietysti oppineet yhden reitin taktiikan.

    • destiallehommia

      Joko pian rakenteilla!?

    • EI_UUTUUKSIA

      Emme tarvitse uutta ympyrää, koska koko muu maailma pyörii Huittisten ympärillä.

      On tullut aika omaksua oppi uudesta Huittis-Sentrisestä maailmankaikkeudesta.

    • lankarullaf

      Ei mitään ympyröitä. Onhan niitä jo.kiinteistöympyrä sun muut ympyrät. Ja koko huittinen on yhtä ympyrää.varsinkin kohta kun se moottoritiekin valmistuu ja metrot alkaa hurvaileen.ja kun ne pendofiilitkin ahkerasti käy omiansa noukkimassa siwalta,kunnantalolta,Alkon nurkilta jne. Kyllä siinä on ihan riittävästi ympyrää.

    • litli

      Yrittäjäyhdistys nosti tämän asian esiin. Hyvä!

      • turhaa-vouhotusta

        On tärkeämpiäkin rahanmeno-kohteita kuin joku Lidl:n risteys.
        Minulla ei ole koskaan ollut vielä ongelmaa ettenkö olisi päässyt kääntymään kyseisestä risteyksestä minne olen ollut menossa. Turhaa vouhotusta. Kunnalla on tärkeämpiäkin kohteita. Esim. Pitkäaikaissairaat nuoret on täysin heitteillä. Oman onnensa nojassa.
        Pitää asiat laittaa tärkeysjärjestykseen. Ja moiset turhat risteyshöpinät saa odottaa...parempia aikoja!!•


    • putjetti

      Olisiko vähän eri momentilta rahat sairaille ja liikenneasioille.

    • järkeäkäteen

      Siellä on katuja jotka voisi hyvällä tahdolla avata toisessa on vain merkki pois rajoittamasta
      ajoa ja toisen Kravilan kadun jatkaminen Lidlin tontin verran niin reittejä olisi kyllä ympyriäistä
      vartoillessa.Ja kun muistaa keskustan ympyrän rakentamisen,niin parin vuoden seisoskelu
      sisääntulo väylällä ei ole sekään mutkatonta vaikka rahaakin olisi.

    • plösöe4

      Ei tuossa mikään muu vippaskonsti auta, muuta kuin liikenneympyrä. Pääosa liikenteestä on kuitenkin Sahkon ja Keskustan välistä liikennettä. Johtuu siitä, että ihmisillä on useimmiten tarve asioida sekä Sahkossa että Keskustassa. Pikatieltä tuleva liikenne on vain pieni osa tästä kokonaisliikenteestä. Ei se paljoa tilannetta muuta jos Vampulalaiset tulevat jotain muuta reittiä keskustaan. Suurin osa liikenteestä on Huittisten taajama-alueen sisäistä liikennettä, välillä Sahko-Keskusta. Joku käy ensin säästömarketissa ja tokmannilla, sitten tulee tarve käydä lidlissä, ja lopuksi vielä s-marketissa. Huittinen on kaksinapainen, ja näiden kahden navan välillä kulkee vain yksi tie, siitä se ruuhka johtuu. Ei muualla taajamassa ruuhkaa olekaan, kuin tuolla välillä. Eikä kukaan lähde kiertämään 5 km matkaa, päästäkseen 1km eri paikkaan.

      Eli liikenneympyrä tuohon lidlin risteykseen, niin ongelma poistuu. Ja toinen ympyrä sitten siihen säästömarketin risteykseen myös.

    • plösöe4

      Ei tuossa mikään muu vippaskonsti auta, muuta kuin liikenneympyrä. Pääosa liikenteestä on kuitenkin Sahkon ja Keskustan välistä liikennettä. Johtuu siitä, että ihmisillä on useimmiten tarve asioida sekä Sahkossa että Keskustassa. Pikatieltä tuleva liikenne on vain pieni osa tästä kokonaisliikenteestä. Ei se paljoa tilannetta muuta jos Vampulalaiset tulevat jotain muuta reittiä keskustaan. Suurin osa liikenteestä on Huittisten taajama-alueen sisäistä liikennettä, välillä Sahko-Keskusta. Joku käy ensin säästömarketissa ja tokmannilla, sitten tulee tarve käydä lidlissä, ja lopuksi vielä s-marketissa. Huittinen on kaksinapainen, ja näiden kahden navan välillä kulkee vain yksi tie, siitä se ruuhka johtuu. Ei muualla taajamassa ruuhkaa olekaan, kuin tuolla välillä. Eikä kukaan lähde kiertämään 5 km matkaa, päästäkseen 1km eri paikkaan.

      Eli liikenneympyrä tuohon lidlin risteykseen, niin ongelma poistuu. Ja toinen ympyrä sitten siihen säästömarketin risteykseen myös.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 4 tuntia töitä kerran viikossa on naisen mukaan liian raskasta

      Tämä ei taija olls lieksalaine vaikka "tuntomerkkiin" perusteella nii vois eppäillä! 🤣 31-vuotias Maya ei kykene tekemä
      Lieksa
      52
      2834
    2. Riikka Purra rosvosi eläkeläiset!

      1900 euron eläkkeestä rosvottiin 350 euroa. Kohtuullista vai? Perussuomalaisia ei enää ole olemassa meille eläkeläisille
      Maailman menoa
      527
      2676
    3. Näytit nainen sanoinkuvaamattoman ihanalta

      En voi unohtaa sinua. Pohdin nyt sinua.
      Ikävä
      48
      1865
    4. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      32
      1817
    5. Ihastuksesi persoonalliset piirteet ulkonäössä?

      Onko jotain massasta poikkeavaa? Uskallatko paljastaa? Aloitan; todella kauniit kädet ja sirot sormet miehellä.
      Tunteet
      119
      1738
    6. SDP:n kannatus edelleen kovassa nousussa, ps ja kokoomus putoavat

      SDP on noussut Helsingin Sanomien tuoreessa kannatuskyselyssä kokoomuksen ohi Suomen suosituimmaksi puolueeksi. SDP:n ka
      Maailman menoa
      301
      1679
    7. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      9
      1302
    8. Kansaneläkkeiden maksu ulkomaille loppuu

      Hyvä homma! Yli 30 miljoonan säästö siitäkin. Toxia.
      Maailman menoa
      89
      1135
    9. Nainen, meistä tulisi maailman ihanin pari

      Mutta tosiasiat tosiasioina, on liian monta asiaa, jotka sotivat meidän yhteistä taivalta vastaan. Surulla tämän sanon,
      Ikävä
      60
      1119
    10. Ketä ammuttu ?

      Ketä sielä Juupajoela ammuttu ei kait mainemies alkanu amuskelemaan , , Kyösti H ?
      Juupajoki
      22
      1102
    Aihe