Mikä paino oikea

Sekaisinpainosta

Kysymys on siis mikä paino on oikea. Herään aamulla ja punnitsen itseni ja painoni on 55,3kg , lähden heti sen jälkeen hiki treenaamaan tunniksi ja tulen takaisin himaan ja painoni on 54,7kg. Maanantaista perjantaihin aamupainoni on 55,0-55,4kg ja aamutreenamisen jälkeen panoni on 54,6-54,8kg. Mitä painoa siis seuraan ? Ihan aamu aamu painossa ei ole mitään eroa melkein mutta treenamisen jälkeen paino putoaa , mutta seuraavana päivänä aamulla paino taas sama mikä oli eilen ennen treenamista.

Toivottvasti ei menny toistamiseksi haluan vaan edes pientä tulosta ja olen ihan sekaisin kumpaa painoa seuraan.

10

62

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hpv

      Ihan sama. Tärkeintä on se, että seurataan muutosta. Edes heti heräämisen jälkeen mitattu paino ei ole sama vaikka rasvan määrä kehossa olisi sama. Tuo luonnollisesti johtuu siitä, että ihminen on suurimmaksi osaksi vettä ja sen määrä heittelee.

      • oikeavastausteille

        "ihan sama"

        --> eikä ole. Muutosta on vaikeaa seurata, jos mittaat painon joskus lounaan jälkeen ja joskus herättyäsi. Paino vaa'alla heittelee sen mukaan milloin olet viimeksi syönyt. Paino pitää siis punnita mahdollisimman säännöllisesti ja niin hyvin kun on mahdollista, järjestelmällisesti samanlaisista lähtökohdista.

        Eli: kerran viikossa ennen aamupalaa, wc tarpeiden jälkeen alusvaatteissa.


    • Sekaisinjostainmuusta

      Parin kilon painonvaihtelu käsittääkseni on normaalia, kuitenkin pelkkää vettä.
      Sama juttu, kun alkaa laihduttamaan, ekat 2-4 laihduttua kiloa on vettä ja sen jälkeen vasta alkaa rasva palamaan pois.
      Mut mun on kyllä pakko kysyä, miksi seuraat painoasi noin äärettömän tarkkaan? Ihan uteliaisuuttani kysyn, tunnut olevan äärimmäisen/liki sairaalloisen stressaantunut tuollaisesta parin sadan gramman heitoista...:/

      • kiitosvastauksesta1

        Okei kiitos viesteistä. Olen sellainen ihminen että jos ei tule muutosta niin aika helposti luovutan niin sen takia parin sadan gramman väheneminen on minulle voitto ja pysyy motivaatio ja treeni halu kasvamassa koko ajan , ihmettelen vaan että miten voi olla saman päivän aikana mutta treenin jälkeen noin iso ero olla että kumpaa kannattaisi seurata :)


      • nissen

        Otat tietyn hetken päivästä, jona mittaat kehosi muutoksia. Esim. heti heräämisen jälkeen, tai vaikka klo 21.00, sillä päivän mittaan kehon paino heittelee, kun ihminen hikoilee, syö, juo, käy poistelemassa eritteitä jne. Itselläni aamupaino on yleensä iltapainoa kevyempi, ellen ole liikkunut. Riippuu liikuntamuodostakin, nouseeko paino, vai laskeeko. Mutta ottaa joka päivä samaan aikaan samanlaisissa olosuhteissa painon, niin kahden viikon - kuukauden päästä pystyy luomaan kyseisistä arvoista käyrän, mistä näkee keskimääräisen painon vaihtelun mittaus ajankohtana. Mikään ei estä myöskään ottamasta toista pistettä päivästä, jolloin ravaa puntarilla, silloin saa luonnollisesti toisen käyrän luotua, jota sitten voi verrata aamupainoon, nousevatko/laskevatko samassa suhteessa, ja jos tulokset eriävät, niin voi miettiä minkä takia näin on esim. "ahaa, tuona päivänä söin 400g normaalia enemmän vihanneksia, siksi siis iltapainoni normaalia muutosta korkeampi".

        Ruokapäiväkirjan teko helpottaa siis oman painonseuraamiskäyrien analysointia, mutta siitä voidaan kiistellä, onko kyseessä äärimmäistä järjestelmällisyyttä ja tavoitteellisuutta vaiko ortoreksian ensioireita.


    • vm43

      Älä turhaan stressaannu! Yo. ohjeiden mukaan seuraa aina saman tilanteen painoa!
      Itse tarkistan oman painoni kerran viikossa aamulla, ennen aamukahvia.
      Ainoastaan silloin jos olen tehnyt jotain hyvin poikkeavaa, treeneissä tai syömisessä, tarkistan painoni useammin.

      Tärkeimpänä pidän kerran vuodessa teetättämääni InBody720 analyysiä ja siinä tapahtuneita muutoksia.
      Mittanauha on paras arkinen väline. Aloitettuani varovaiset treenit 5krt/vko 6-kymppisenä pysyi painoni samana muuttamatta ruokailuani ja vyötäröni oheni 6 - 7cm.

    • kiitoskunkerkesittevasta

      Voi kiitoksia kaikille vastauksista :) !!

    • keskiarvo

      Vaikka viikon keskiarvoa?

    • vain.vähän

      Kannattaa heti herättyä, tai aamuvessan jälkeen mitata paino.

      Minä olen syömistä vähentämällä ja säännöllisellä liikunnalla onnistunut tämän kesän aikana pudottamaan kokonaista kaksi kiloa.

      Yllättävän hidasta on ollut. Nyt on tullut aamupainoon parin sadan gramman notkahdus ja sitä koetan nyt saada pois.

      Kesäkuun 15. aamupaino oli 54,6 kg, ja nyt aamupaino on 52,8 kg. Tässä välissä se on ollut 52,4 kg.

      Koetan huomiseksi saada aamupainoksi tuon aiemman luvun, eli 52,4 kg. En tiedä onnistuuko.

      Meille, joilla pudotettavaa painoa on vain muutama kilo, painonpudotuksen tarkkailu on haastavampaa. En halua liikaakaan laihtua.

      Mittanauhan olen ottanut käyttöön. Olen päättänyt, että kun vyötärönympärykseni on aamulla 64 cm, niin lopetan laihduttamisen. Nyt se on 65 cm. Toisaalta en halua, että lantionympärykseni putoaa kovin paljon, koska haluan pitää tiimalasimaisuutta kropassani. Lantio saa pudota alhaisintaan 91 cm:iin. Nyt lantioni on 92 cm. Sentti pitäisi siis lähteä vyötäröltä. Saa nähdä kuinka paljon se edellyttää painonpudotusta.

      Kuukautisten aikaan en mittaa painoa enkä vyötärönympärystä, koska silloin on enemmän turvotusta vatsalla.

    • oikeavastausteille

      Sun pitää mitata paino, kun heräät. Ekaksi hoidan vessa-asiat, jonka jälkeen astut alusvaatteillasi vaa'alle. Vasta sitten syöt aamiaisen.

      Paino kannattaa mitata viikon välein.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      70
      6850
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      28
      4440
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      272
      2883
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      27
      2121
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      31
      1673
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      99
      1475
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      55
      1161
    8. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1154
    9. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      306
      1143
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      39
      1111
    Aihe