Sisko imettää 2-vuotiasta.

Eleina222

Mun sisko imettää 2-vuotiasta lastaan yhä. Sanoo ettei raski olla antamatta kun lapsi vaatii tissiä..! Onhan tuo ihan älytöntä touhua. Onko tuo ihan normaalia?

45

1375

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kkfkkdk

      Kyllä monissa kulttuureissa imetetään vielä vanhempiakin lapsia.

      • isooisä

        kyllä sehän on lapselle parasta mitä äiti voi antaa.lapsilla jotka nauttii luonnonantimia ovat terveempiä,ei allergioita.se ön hölmöö joka ei anna rintaruokintaa vaan lisäaineellisia mössöjä.niin kauan kun maitoa erittyy sitä on annettava lapselle.se onkin jo eri juttu jos ei maitoa tule.lehmätkin jotka ei tuota maitoa joutuu makkaraksi.olkaa onnellisia toisen puolesta että maitoa heruu


      • ihmeellinenmaailma
        isooisä kirjoitti:

        kyllä sehän on lapselle parasta mitä äiti voi antaa.lapsilla jotka nauttii luonnonantimia ovat terveempiä,ei allergioita.se ön hölmöö joka ei anna rintaruokintaa vaan lisäaineellisia mössöjä.niin kauan kun maitoa erittyy sitä on annettava lapselle.se onkin jo eri juttu jos ei maitoa tule.lehmätkin jotka ei tuota maitoa joutuu makkaraksi.olkaa onnellisia toisen puolesta että maitoa heruu

        No, itse asiassa ensinmäisten viikkojen jälkeen maito voi ja menee tietysti jossain vaiheessa ravintorikkaattomaksi.Eli, maidosta ei saa mitään ravintoaineita.

        Joten, turhaa touhua.Toisekseen, ei 2 vuotiasta kuuluu enää imettää.Ja tietysti lapsi pyytää kun on tottunut.


      • karkkipäivä
        ihmeellinenmaailma kirjoitti:

        No, itse asiassa ensinmäisten viikkojen jälkeen maito voi ja menee tietysti jossain vaiheessa ravintorikkaattomaksi.Eli, maidosta ei saa mitään ravintoaineita.

        Joten, turhaa touhua.Toisekseen, ei 2 vuotiasta kuuluu enää imettää.Ja tietysti lapsi pyytää kun on tottunut.

        Ei karkistakaan saa ravintoaineita mutta kyllä vanhemmat ne lapsilleen sallivat. Turhaa touhua ostaa karkkia, rahat vaan menee. Tissimaito ei maksa mitään.


      • Anonyymi
        ihmeellinenmaailma kirjoitti:

        No, itse asiassa ensinmäisten viikkojen jälkeen maito voi ja menee tietysti jossain vaiheessa ravintorikkaattomaksi.Eli, maidosta ei saa mitään ravintoaineita.

        Joten, turhaa touhua.Toisekseen, ei 2 vuotiasta kuuluu enää imettää.Ja tietysti lapsi pyytää kun on tottunut.

        Voi tehdä kuinka tahtoo, jokaisen oma valinta.


    • Imetys

      Voisiko se imettää 15v poikaa oulusta kun poika haluaa äidin maitoa

      • Anonyymi

        Minäkin haluaisin tissimaitoa Oulusta


    • d9ijtägmdls

      Oudolta kuulostaa. Varmaan vieroituksen herkkyyskausi on mennyt ohi. Vieroitus lienee kaikkein helpointa silloin, kun vauva alkaa syödä yhä uusia ja uusia ruokia. Ymmärrän kyllä, että äiti ei halua tuottaa lapselle pettymystä. Meillä lopettaminen onnistui siten, että harvensin väliä päivällä ja lopulta syötin vain yöllä ja kuukauden kuluttua sekin jäi. Jotenkin se vaan meni ihan kivuttomasti, kun lapsi sai muuten läheisyyttä paljon ja tutustui allergioistaan huolimatta uusiin makuihin. Joidenkin viikkojen päästä lähes vuoden ikäinen vauva osoitteli tissejäni ja näytti haluavan rinnalle. Annoin siemaista. Kai sieltä jotain nestettä tuli, mille vauva irvisteli eikä ollut sen jälkeen enää millään tavalla kiinnostunut.

      Siskosi lapsi ei voi ikuisesti roikkua tississä kiinni. Olisipa mielenkiintoista tietää, miten lopettaminen onnistui.

      • Kokemustaon

        Hyvin se onnistuu, paljon pahempi kun 3 v lapsella on vaipat.


    • Imutseis

      Joo sairastahan tuo on. Vieläkin sairaampaa oli kun yksi ulkolainen supermalli imetti 10 vuotiasta poikaansa !.

      • Itse_olet_sairas

        Olet tietämätön typerys.


      • imettäjänainen

        jokainen saa imettää niin kauan kun siitä tulee maitoa ja jos tuntuu senkin jälkeen.mitä se kuuluu kenellekkään jos imettää ja maitua tulee


    • imettäjätär

      Hei! Itse lopetin imettämisen juuri pari päivää sitten kokonaan ja lapsi juuri täyttänyt kaksi. Ensin harvensin imetys kertoja ja annoin lapsen imeä vähemmän aikaa. Enimmäisenä päivänä ja yönä lapsi pyyteli tissiä, mutta sanoin että on loppu ja annoin mukin käteen. Nyt osottelee itse tissia ja hokee että loppu. :)

      Eli ihan hyvin vieroitus sujuu isommaltakin lapselta.

      Imettäisin vieläkin, mutta rintasyöpä epäilyn takia lopetin.

      Anna siskosi imettää. Eiköhän viimeistään päiväkotiin lähtiessä vähene ja lopu kokonaan ;)

    • karavaani-kulkee

      Minä imetin tyttöä hyvinkin 2-vuotiaaksi.
      Vauva-ajan jälkeen lähinnä illalla yöunille rauhoittuessaan. Ei mitään ongelmaa minulle, ja tytöstä on kasvanut fiksu hieno nuori nainen!
      Annoin imeä koska hän sitä tarvitsi ja kaipasi. Itse ajan kanssa vähensi ja lopulta lopetti kokonaan. Täysimetin 6kk ikään, sen jälkeen varovasti kiinteisiin opettelua imetyksen lisäksi. Tyttö ei pulloa edes huolinut, eikä tuttia. Tytön paino nousi normaalisti, kasvoi ja kehittyi. Alkoi puhua selkeitä lauseita ja varsin pienenä, kävelemään alkoi tosin "vasta" vuosi ja 2kk iässä.
      Tällä hetkellä opiskelee, ja intohimoinen tavoite on lopulta valmistua lääkäriksi jonka jälkeen erikoistua patologiaan.
      Imetys on äidin ja lapsen välinen yksityisasia, johon ulkopuolisislla ei ole nokan koputtamista.

    • Kootvartti

      Maailman terveysjärjestö WHO suosittelee imettämistä kaksivuotiaaksi asti.
      http://www.who.int/topics/breastfeeding/en/

    • ;))) Ihan normaalia on imettää lasta jopa yli kaksi vuotiaaksi;)))
      Lapsi tarvitsee äidin maitoa saadakseen tarvittavia vitamiineja.
      Minun sisareni imetti kuopustaan 4 vuotiaaksi ja lapsi voi nyt erittäin hyvin ja on kasvanut normaalia paremmin eikä ole sairastanut oikeastaan mitään.

      • hyihelvetti

        Niin on, ihan normaalia, vaikka armeijaan asti.


      • einormaalia

        Toi on jo oikeasti sairasta, että 4-vuotiaaksi...


      • einormaalia

        No toi nyt on jo oikeasti sairasta. Mutta olikin kai vitsi..?


      • tissii
        einormaalia kirjoitti:

        Toi on jo oikeasti sairasta, että 4-vuotiaaksi...

        Imetin minäkin kuopustani 4-vuotiaaksi. Siitä on kohta 30 vuotta, ja terveitä ollaan edelleen kumpikin.


    • 0lli

      ei se ikää katso,minäkin imen mielelläni naisen rintoja ja olen jo 68v

    • 0lli47

      imettäminen ei ikää katso,minäkin imen mielelläni naisten rintoja pienet pystärit on ihania.0lli 47

    • urts

      Minä oon 50 vuotias mies ja imetän joskus itseäni....

    • hjkfy

      En tiedä mutta just oli telkussa jutua pitkän imettämisen puolesta ja siinä näytettiin melkein kouluikäisiä lapsia imemässä äitinsä rintaa. Ihan supisuomalaisia käsittääkseni.

      Imetyksestä julkisella paikallakin on ollut paljon puhetta vastaan ja varsinkin puolesta. Eilen viimeksi näin Stockalla tai Akateemisessa tarkkaan ottaen, sen aulan nahka sohvalla tai tuolilla imetettiin, pientä lasta.

      Jos imettäisi 5-6 vuotiasta julkisella paikalla niin saisi varmasti kipakkaa palautetta, kommenttia. Tuntuuhan se oudolta kun ei siihen olla totuttu. Mutta kyllä pientä lasta vauvaa voi minun puolestani julkisellakin paikalla imettää.

      Kaikkein kummallisinta on että jotkut eivät lainkaan halua käyttää rintojaan siihen mitä varten ne ovat olemassa, eli imetykseen. Se on kiistatta edullista lapsen tervgeydelle, ja varmaankin psyykkisellekin kehitykselle, niin uskoisin, luulisin.

      Ei ne ole olemassa sitä varten että ovat kauniit ja kiinteät.

      Kohta joku päättää olla käyttämättä jalkojaan kävelemiseen. Itse asiassa niinhän Aasiassa on joskus tehty. Sidottu naisten jalkaterät, niin että eivät pääse kasvamaan normaalisti.

      Se kun oli olevinaa viehättävää kun nainen sipsutteli pienilla epämuodostuneilla jaloillaan, ja oli sidottu näin miehensä kotiorjaksi.

    • Voihyvänenaika

      Jos siskosi imettäisi lastaan vielä 10-vuotiaana, sitten voisi touhua kutsua jo älyttömäksi. Sinulla ei taida olla älyä päässä kun pidät 2-vuotiaan imettämistä epänormaalina!

    • Itse kanssa imetän kaksivuotiasta.en kyllä tiedä kuinka kauan...

    • Äitikolmen

      Heidän oma asia, anna olla.

    • ziizuuzzz....3

      ei ole.
      get over it.

    • kylmätotuus

      Älä sinä kanna huolta siskosi asioista!
      Hän saa imettää lastaan niin kauan kuin maitoa riittää, eikä siinä mitään epänormaalia ole.
      Äidinmaito on tosi luomuruokaa lapselle.Ainoastaan alkoholi, jotkin lääkkeet ja tupakka voivat pilata äidinmaidon.

      Naisilla on rinnat ainoastaan imettämistä varten, kuten kaikilla nisäkäsnaarailla.

      Eivät ne ole uroksia varten tai "koriste-esineitä". Naiset itse ovat alistuneet miesten "leluiksi".
      Nyt maksetaan maltaita "silikonitisseistä", jotka ovat terveysriski.
      Naisilla, jotka eivät ole imettäneet on myös suurempi riski sairastua rintasyöpään.

      Onko sinulla itselläsi lapsia?
      Jos vastauksesi on kielteinen, et edes ymmärrä mitä äitiys pitää sisällään.

      Ps. On myös äitejä, joilla rintamaitoa ei vaan tule riittävästi kaikista yrityksistä huolimatta.
      He syyllistävät itsensä epäonnistuneiksi äideiksi AIVAN TURHAAN. (Anteeksi,että huusin!)
      Jokainen nainen on omanlaisensa äitinä. Samaan muottiin emme mahdu.

      Kyllä voi taas olla vaikeaa viestinlähettäminen!

    • Vastikään julkaistiin tutkimus, jossa todettiin, että 6kk jälkeen alkaa vauva saada maidossa äitiin varastoituneita lisäaineita(kin)..kannattaa varmaan miettiä asiaa myös tältä kantilta.

      • hyväjatärkeäpointti

        Noita juttuja lisäaineista sun muista kemikaaleista on ollut aika paljonkin viimeaikoina. On totta, että 6kk jälkeen lapsi alkaa saada niitä lisäaineita ja muita myrkkyjä äidinmaidosta. Mun mielestä se raja meneekin just jossain puolenvuoden iässä ihan luonnostaan. Ja eikös tutkimuksetkin sen osoita, kun kerran sen 6kk jälkeen ei ole enää terveellistä. Ja hampaitakin alkaa tulemaan ym...


    • äiii-lapsi-suhdeYess

      Hieno juttu ja lapselle tosi ihanaa. Kolmeen ikävuoteen saakka voi rauhassa imettää , jos on siihen mahdollisuus. Ja terveellisempää joka tapauksessa kuin ilman äidinmaitoa.
      Kun vielä lisäravinto on omatekoista soseutettu vihanneksista ja hedelmistä niin lapsesta ei tule kuin terve.
      Sulla on ihana sisko.

    • vanahmammma

      Minä laittaisin just tuosta kahdesta vuodesta imetyksen loppumaan, ei enää mitään hyötyä. Se on äidin mielessä tuo ongelma, on jotenkin jäänyt koukkuun. Nainen, tisseillä on muutakin käyttöä!

    • 3vlopettiitsehomman

      Ihmislapsen luonnollinen rinnalta vierottautumisikä on kuulkaas 2,5-7v. Ei me muita kädellisiä apinoita kummempia tässä olla :) eli on täysin luonnotonta vierottaa alle 2v!!

    • sairastatouhua

      Oudompaa on kun aikuinen mies imee naisen rintaa.

    • lyhytläheisyys

      Niin kauan, kun siedät hampaiden mukanaan tuomaa kipua, on lapsen rintaruokinta suositeltavaa ja on suositeltavaakin.

    • ljölö

      " ei raaski olla antamatta kun lapsi vaatii." Kaksivuotias ei sitä rintaa tarvitse, syli käy oikein hyvin. Tottakai lapsi pitää vierottaa rinnasta eikä se tapahdu ilman jonkinasteista vastustusta. Ihmisellä on kuitenkin elämän varrella psyykkisiäkin kehitystehtäviä ja se imettäminen haittaa erilliseksi minäksi kasvua. Niissä kulttuureissa joissa lapsia imetetään pitempään, on myös ympäristö ja normit toisenlaiset kuin meillä.

    • Perheellinen

      Kyllähän jotkut äidit imettävät 4-vuotiaitakin lapsiaan kuulemma, mutta onhan tuo jo aika epämääräistä... Tuon rintaruokinnan hyödyistähän kyllä kiistellään kovastikin, niin puolesta kuin vastaan, mutta käsittääkseni 2-vuotiaan pitäisi pärjätä ilman tissiä, eli olla vieroitettu.
      Muistaisin kuulleeni suositeltavan, että 1-vuotiaaksi voi ja olisi ihan hyväkin/normaalia imettää, mutta sitten lapsi täytyisi jo vieroittaa rinnasta.
      Eli sitten vastaavasti tämä toinen ääripää, jotka vieroittavat vauvan rinnasta jo jopa 3kk imettämisen jälkeen, tekevät myöskin väärin.

    • AikansaKaikella

      Suositukset muistaakseni oli neuvolassa 1-vuotiaaksi asti aikanaan, kun meille tuli muksu. Siis siihen ikään asti saa ja on ihan ookookin antaa rintaa, jos vain maitoa riittää, mutta sitten muksu olisi jo aikakin vieroittaa imetyksestä.
      Jotkuthan imettää muksujansa ihan 4-5v ikäiseksikin asti, mutta se on jo epänormaalia.
      Toinen ääripäähän on se, että muksu vieroitetaan jo 3kk iässä rinnasta, vaikka maitoa tulisikin. Se on liian aikaisin ja omasta mielestäni myöskin väärin lasta kohtaan siinä, missä liika imetyskin.

    • Puistatus

      Tuo on täysin sopimatonta ja etovaa. Itse en omaani ruokkinut lainkaan rintaruokinnalla. Koko ajatuskin jo itsessään niin etovaa. En ymmärrä miten jotkut imettää penskaansa noin pitkään. Hyi.

    • Eipä_kuulu_sinulle

      Ihan oikein, että imettää :-). 2-vuotias saa äidinmaidosta paljon ravintoa ja vasta-aineita. Äidinmaito ei muutu missään vaiheessa huonoksi ravinnoksi, vaan vastaa aina lapsen tarpeita koostumukseltaan ja vasta-aineiltaan. Sitä paitsi asia ei kuulu sinulle, vaan on äidin ja lapsen välinen asia.

    • PitäisköSen

      sitten vaihtaa äidin maito lehmän maitoon. Ihmiset juovat ihmisen maitoa ja vasikat juovat lehmän maitoa. Äidin maito on sulavampaa ihmisen suolistossa ja 2 vuotiaskin tajuaa asian. 2vuotias on vielä tosi pieni ja saa rintamaitoa jos haluaa. Siinä ei ole mitään pahaa, tai seksuaalista.

      Moni idiootti luulee, että nainen jotenkin kiihottuu siitä, kun oma lapsi juo maitoa ja siksi pitää imettämistä jotenkin likaisena asiana. Sehän on vain lapsen ruokkimista ja mitään seksuaalista siitä on aivan turha koittaa vääntää. Eläimetkin imettävät omia poikasiaan, jotta ne saavat ravintoa.

      Olen maistanut/haistanut näitä lapsille kehitettyjä korvikemaitoja ja ne löyhkäävät lämmitettyinä aivan hirveälle. En yhtään ihmettele, että lapsi valitsee enemmin rintamaidon.

    • Anonyymi

      Minulla kävi vähän samalla lailla olin naapurissa hoitamassa melkein kaksi vuotiasta, ei oikein syönyt annoin tutti pullosta, lapsi hamusi rintoja olin 22v. ohuen puseron läpi alkoi näkyä nännit poika puristeli niitä pikkukädellä, naapurin mies käveli viereen kysyi syökä sanoin ei oikeen pulloakaan nauroin puristelee tissejä, Henkka nauroi tullut isäänsä, no anna tissiä. Epäriöin mutta nostin puseroa alkoi heti imemään annoin toistakin nukahti siihen.

      • Anonyymi

        Annoitko naapurin miehelle myös?


      • Anonyymi

        On toisilla naisilla liikaa, eräs tuttu nainen kertoi luottamuksella , päättyi myöhemmin että menin hänen luokse tyhjentämään


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      26
      1841
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      22
      1759
    3. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      115
      1705
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      69
      1551
    5. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      72
      1528
    6. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      23
      1426
    7. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      58
      1415
    8. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      19
      1222
    9. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1150
    10. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      36
      1145
    Aihe