treeni ohjelmaa että saisin 10 kiloa pois

haluanlaihduttaa10kiloa

terve kaikile olen 13 vuotias tyttö ja haluaisin kovasti laihtua 10 kiloa. en olisi alipainoin enkä ylipainoinen enkä ole nytkään. en ole koskaan ollut muttakun haluan vartalostani hienomman ja haluaisin painaa vähemmän.

syön koko päivänä n. 200-400 kcal

käyn lenkillä n. 2-6 km

100 vatsalihasta 3 kertaa päivässä

50 punnerrusta 2 kertaa päiässä

100 kyykkyä 3 kertaa päivässä

5-10 min hyppynarulla

200 x hyppyä 3 kertaa päivässä

sitten teen pien treenejä. esim polven nostoa :)

niin ja syön

ap- vettä ja näkkileipä

vp-vettä ja salaattia

ip- vettä kurkkua, porkkanaa ja tomaattia

joten miten saisin laihdutettua 10 kiloa :)
neuvoja kiitos:) eli haluan treeniohjelmaa eli liikkumis neuvoja ...

5

939

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 13v.yrittää.laihtua

      mäki olen 13 vuotias tyttö, ja haluan laihtua samallailla, ja ravinto terapeutillakin käynyt joka on auttanut paljon, mut ei tolla ruokavaliolla terveellisesti laihdu, sä tarviit hyvä ihmine proteiiniaki, jota saa esim: lihasta, kanasta ja kalasta, paaaljo salaattii. ja ei välttämättä tarvii edes muuta. tällä ruokavaliolla mä menen(joskus vähemmän, joskus saattaa jäädä joku ruoka välistä.
      :aamiainen: kaurahiutaleita 45g, rasvatonta raejuustoa 100g, sokeroimatonta mehukeittoa150g TAI 100g pakastemarjoja. Fast Omega3 tabletteja 2kpl.
      lounas: 100g joko kanaa, vähä rasvaista naudanlihaa, tai kalaa, 25g rasvatonta raejuustoa, tai 50g kananmunanvalkuaista, 200g vihanneksia ja 1 g oliiviöljyä(vaikka vihannesten päälle tai juo sellasenaa(suosittelen kyl päälle)
      välipala: 250g maitorahkaa ja 100g pakastemarjoja. vaihtoehtoisesti Prp-Fx lo carp bar -patukka tai 40g fast dietmix-jauhetta sekoitettuna veteen.
      päivällinen: 100g joko kanaa, vähä rasvaista naudanlihaa tai kalaa, lisäksi 40g riisiä, pastaa tai perunaa, sekä 200g vihanneksia
      iltapala: 250g (purkki) maitorahkaa tai 150g rasvatonta raejuustoa. 150g sokeroimatonta mehukeittoa tai 100g pakastemarjoja. lisäksi 10g vehnäleseitä ja 2kpl Fast Omega3- tabletteja

      ( itse juon 5 mukillista mustaa teetä päivässä, ja toisen päivän vihreää teetä 5 kertaa, vuorottelen päivillä koska molemmilla on erilaisia apuja, teehen ei lisätä mitään, paitsi kylmää vettä jos on liian kuumaa. ei maitoa eikä sokeria ym)

      juon n.3 litraa vettä päivässä, ja joskus teen makuvettä, jossa on: appelsiinia, sitruunaa, kurkkua ja mansikoita, älä purista mehuja vaan leikkaa palasia ja laita veteen. (vinkki: pidä puolen litran vesipulloa AINA mukana, ja täytä se aina kun olet juonut tyhjäksi, täten juot vesimäärän ilman että itse edes tajuat sitä)

      lisäravinteina: palautusjuomaksi välittömästi treenin jälkeen 40g fast dietmix-jauhetta sekoitettuna veteen.

      (diet mixit korvaan joskus banaanilla, tai proteiini patukalla, riippuu milloin teen treenin)
      käyn parikertaa viikossa lenkeillä, en tiedä tarkkaa matkaa. sit kävelen aina ylimäärästä kun on mahollista, käyn salilla AINAKIN kerran viikossa, mutta joskus parikin, salilla, teen erilaisia treenejä, ja menen kierroksen 2 kertaa ja lopetan. en kauheesti muuten treenaile, välillä pelaan jalkapalloa, välillä vaan juoksen ulkona, jos vaikka kävelen juna asemalta kotiin, niin hölkkäilen ja juoksen välillä. hissin sijasta joskus kävelen rappuset ylös(jos sellaiset on) sit sitä voi kokeilla(niinku minä) että otat tavotteita, vaikka: kun olet laihtunut 5 kiloa, niin saat ostaa uuden vaatteen tai jotain muuta, se antaa minulle yllättävän paljon motivaatiota.

      minun osaltani alkanut hyvin, mutta en tosin meinaa aina jaksaa kaikkea syödä. paino ei ehkä ole pudonnut vielä, koska en ole käynyt vaa'allakaan. ei tarvitse aloittaa samaa kuin minä, mutta toiv syöt edes välillä jotain missä on proteiinia. :)

      • salisalisali

        käy siis salilla, ja toihan on hyvä treeni, kahvakuulaaki suosittelen, ja aerobista pyöräilyä. intervalli kävely. eli ensin 5min norm kävelyä, sit 2 min vähä nopeempaa, ja 30sec ns hölkkäystä(ei juoksua jotta syke pysyis samana) sitten taas 2 min ja 3sec, sitä jatkat KOKO sun lenkin ajan, vaan ensimmäisenä 5min rauhallista, ja lopussa 5 min rauhallista, muuten vuorottele 2minuutilla ja 30 sekunnilla. uiminen on hyvä. itseni mielestä paras on kyllä sali.


    • golum

      Siis ihan oikeesti 13-vuotiaat puhuu tällasii... Jos on oikeesti ylipainoa, niin silloin kannattaa sitä painoa alkaa pudottamaan, mutta normaalipainoisena ei ole mitään syytä. Jos haluaa kuntoa kohottaa ja yleensäkin elämäntapoja parantaa, niin silloin on kiva harrastaa muutama kerta viikossa liikuntaa. Eikä sen liikunnan tarvitse olla pakonomaista rääkkiä, vaan sellaista, mistä oikeasti itse tykkää. Jos haluaa, että paino pysyy kuosissa, niin kannattaa vain syödä terveellisesti (eli normaalia ruokaa, ja herkkuja 1-2 kertaa viikossa) ja oikeasti tarpeeksi, sillä muuten kiloja on vaikea pitää loitolla. Toi 200-400 kaloria on ihan v***n vähän! Nyt ihan oikeasti järki käteen!
      Itselläni ei ole ollut syömishäiriötä (onneksi), mutta hyvällä ystävälläni on ollut sellainen jo monta vuotta. Ette pysty edes kuvittelemaan, miten paskassa kunnossa se on. Huonon ruokavalion ja liiallisen liikunnan haittavaikutuksina on mm.
      - Hiusten oheneminen, ja sen näkee tosi selvästi. Ponnari on sellainen ohut hiirenhäntä, vaikka hänellä on aiemmin ollut todella paksu tukka.
      - Kuukautisten poisjäänti (ei, se ei ole hyvä juttu, sillä myöhemmin voi johtaa lapsettomuuteen yms.)
      - Osteoporoosi eli luiden heikkeneminen.
      - Sydämen ja muiden elinten vajaatoiminta.
      - Paleleminen.
      - Sellainen kiva karvankasvu selässä.

      Nää on siis oikeasti vain muutamia oireita, mitä voi seurata. Niin että miettikää kahdesti, kannattaako tuollainen ruokavalio ja liikunta.

    • haluanlaihduttaa10kiloa

      Oon saanut 5kiloa muttaku on niin hidasta :(

    • kahdeksanynnäkolme

      13-vuotias ei saa laihduttaa muuten kuin lääkärin opastuksella. Lapsen laihdutus on aina vaarallista elimistölle.

      Aloittaja, haluatko jäädä lapsettomaksi?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      141
      2052
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1928
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1868
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1680
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      62
      1478
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1266
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1170
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1168
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1163
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1147
    Aihe