Ulkoistaminen

miksipaapotaan

Uutisissa oli jotain vankiloista. Tuli mieleen, miksi vankiloita ei ulkoisteta. Kaikkia muita ulkoistetaan. Nyt vain Suomen valtio pyytää tarjouksia ulkomailta, esim. Venäjältä ja vaikkapa Etelä-Afrikan mailta sekä Etelä-Amerikan. Ja vaikka muiltakin. Joka halvemmalla tarjoaa vankilan, se valittakoon.
Tästä olisi se hyöty, että rikokset Suomessa saattaisi vähentyä, kun rikolliset saattaisivat joutua Siperiaan. Ja tietysti vankilaolot noudattaisivat kyseisen maan lakia, Ei Suomen.
No, vähintä ainakin mitä Suomi voisi tehdä, niin edes ulkomaalaiset rikolliset tuomittaisiin vankilaan kotimaansa vankilaan.

18

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kolmois-ongelma

      Kaksoiskansalaisuus suojaa monia ulkomailla syntyneitä rötöstelijöitä. Heitä ei noin vaan voi lähettää Moka-tissuun joka on luokiteltu kriisialueeksi.

      • eiTiinaiseksiPiruksi

        Entäs Pirunsaarelle, jossa Papillonkin virui. Taisi päästä pakenemaan?


      • Säilytyspurkkiin
        eiTiinaiseksiPiruksi kirjoitti:

        Entäs Pirunsaarelle, jossa Papillonkin virui. Taisi päästä pakenemaan?

        Viron saaret on lähenpänä. Niihin voisi lähettää vähintään virolaiset ja kaupan päälle muutama muu. Tulisi halvemmaksi jos valtio on maksaja.
        Aidot pirunsaaret ovat palmukoituneet, liianeita, eläimiä, metsittyneet ja täysin rapistuneet. Kunnostaisin niistä maailman perintö- ja suojelukohteen muistomausoleumiksi maailman epäinhimillisyydestä.


    • Läpinäkyvää

      Vallannauttijathan vain petaavat omaa etuaan kun koskaan ei voi tietää, milloin tallaavat liian isoille liikavarpaille ja saattavat joutua itse kiven sisään. Siksi vankiloista on tehty Suomessa loistohotelleja.
      Tapauksissa Auer, Aarnio ym lienee tällainen liikavarpaille tallaus tapahtunut tai sitten kyseessä on tahallinen juoni, millä verorahat uudelleenjaetaan juristien pyörittämän sirkuksen kautta heidän taskuihinsa ja edelleen mm muille asianomaisille. Näinhän meillä oli suunnilleen vuosituhannen vaihteessa varsin vauhdikasta elämää viettäneen rouva Campoyn tapauskin. Kuin myös se ruandalaisen "papin" tapaus. Ruotsalaiset fiksumpina panivat oman vastaavan ruandalaisensa Ruandaan menevään lentokoneeseen sikäläisten iloksi. Ja säästivät miljoonia kruunuja verorahoja!

      • Ihan.hämmästynyt

        Kun olet vieraillut noissa loistohotelleissa eli suomen vankiloissa, kenties viettänyt niissä aikaasi, niin kerro meille taviksille millaista siellä on ja kuinka asettaa verrantoon vaikkapa Hotelli Presidentti ja Helsingin vankila? Ovatko yhtä tasokkaita?


    • ö-Öö

      Mnaah

      Tarkoitat, että valtio kilpailuttaisi vankilatoimintoja. Sinällään kiintoisa ajatus, ulkoistetaanhan sitä kaikenlaista muutakin. Pitkän aikaa ollut polemiikkia sosiaali- ja terveyspalveluitten ulkoistamisesta. Taitaa sote_ssa olla aika paljon laskettu sen varaan. Se paljonko ulkoistaminen todellisuudessa säästää, se asetettu usein kyseenalaiseksi. Usein saa vaikutelman, että palvelut kehnonevat ja kustannukset nousevat, noin niinkuin todellisuudessa.

      Käytännössä vankeinhoitoasiassa kekusteltaisiin yksityisvankiloista. Se nyt vaan ei jotenkin kuulosta terveeltä ajatukselta länsimaisessa demokratiassa. Valtio määrää lait ja valvoo niitten noudattamista, kyllä sen pitää hoitaa itse myös rangaistusten toimeenpano. Muuten koko oikeuslaitoksen merkitys ja uskottavuus kokee kovan inflaation, sekä menettää auktoriteettiaan merkittävästi. Ensimmäisenä tulee tietenkin kailille mieleen, miten rangaistusten yhdenvertaisuus toteutuu erilaisten toimijoiden toimiessa alalla. Vangitkin tasa-arvoisia, se pitää muistaa.

      Aloitus nyt oli provo, mutta ei huono sellainen. Itse olen useinkin koittanut nostaa keskustelun aiheeksi erilaisia ratkaisumalleja maassa vallitsevaan loispummieläkeläisongelmaan. Ehdotukseni syanidipillerien jakamisesta eläkepäätöksen yhteydessä ei ole saanut suurtakaan kannatusta. Ei myöskään eläkeläisreservaatin perustaminen jonnekin käsivarren lappiin. Mutta kannatuksen puutteesta huolimatta, keskustelua on aina jonkin verran virinnyt.

      Nyt ehdottaisinkin sellaista. Työttömät, loispummieläkeläiset ja vangit toimitettaisiin jollekin suomen ulkomailta vuokraamalle saarelle, vaikkapa läheltä Australiaa. Suomi rakennuttaisi sinne parakkeja, sekä järjestäisi työkaluja, kalastusvälineitä jne, että sinne toimitetut yhteiskunnan loiset voisivat elellä omavaraitaloudessa, poissa suomen sosiaaliturvan piiristä. Alkuhankintojen jälkeen suomelle jäisi maksettavaksi ainoastaan pummien siirtelemiseen tarvittava logistiikka, sekä saaren vuokra.


      =DW=

      • de-meter

        Heh, vähän ihmetyttävät kannanottosi välillä DW: työttömät, loispummieläkeläiset ja vangit - ilmeisesti puhut nyt suomalaisista ? - ulkomailta vuokraamille saarille oman onnensa nojaan - Kreikkahan myy saariaan, jospa sinne sitten ? - mutta olisit avosylin ottamassa vastaan sankoin joukoin tänne pyrkiviä vierasmaalaisia, jotka eivät ole millään tavoin osallistuneet oman hyvinvointivaltiomme rakentamiseen ja joiden kotouttamiseen meidän eivät resurssit tule koskaan riittämään.


      • ö-Öö
        de-meter kirjoitti:

        Heh, vähän ihmetyttävät kannanottosi välillä DW: työttömät, loispummieläkeläiset ja vangit - ilmeisesti puhut nyt suomalaisista ? - ulkomailta vuokraamille saarille oman onnensa nojaan - Kreikkahan myy saariaan, jospa sinne sitten ? - mutta olisit avosylin ottamassa vastaan sankoin joukoin tänne pyrkiviä vierasmaalaisia, jotka eivät ole millään tavoin osallistuneet oman hyvinvointivaltiomme rakentamiseen ja joiden kotouttamiseen meidän eivät resurssit tule koskaan riittämään.

        Kreikassa liian hyvät ilmasto-olosuhteet. Ei vankilareissu saa tuntua lomamatkalta.

        Äh. Mua vaan huvittaa jatkuvasti, kun tutkailee suomalaisen tuulipukukansan ajatuksenjuoksua. Päällimmäisenä aina jonkinlainen kateus ja ahneus. Kaikille pitää olla kateellinen ja itselle pitää ahnehtia kaikki makdollinen, kunhan ei itse tarvitse tehdä yhtään mitään. Siis kaikesta nariseminen suomen tärkein voimavara, sen jos joku osoisi muuttaa hyötykäyttöön. Sinällänhän esim. just kateus olisi hyvä ja eteenpäin vievä voimavara, nyt se on valjastettu sellaiseen käyttöön, missä ei pyritä itse eteenpäin, päinvastoin koitetaan nostaa omaa hyvinvointiaan jne toisiin nähden laskemalla toisten elintasoa...

        Ja koska junttisuomalaiset ovat laiskoja, tyhmiä, ahneita, ilkeitä, sekä kqteelllisia, ei mun mielestä ole ollenkaan huono ajatus hankkia tänne vierastyövoimaa, vaikkapa just mamujen muodossa. Pianhan täällä tilanne, kaikki jotain loispummeja kaikki, kukaan ei tee mitään duuneja muuten.

        Sen haluan mainita. Mulla ei ikinä ole ollut mitään ongelmia mamujen kanssa. Ei värillisten kanssa, ei mustilaisten kanssa. Aina kun alkaa veetuttamaan ja ilmaantuu jonkin sortin ongelmaa, kyllä sen aiheuttjana aina on ollut joku/jotkut ns. valtaväestöön kuuluvat suomalaiset ihmiset.

        Ai niin, unohtui. Potunviljelijät ja lestaatit vois myös roudata sinne jonnekin autiolle saarelle. Silläpähän viljelisivät pottuja, käännyttäisivät toisiaan. pummaisivat eläkkeitä, laikottelisivat, sekä tekisivät rauhassa rikoksia keskenään, ihan omassa rauhassaan. Pääsiäisenä vois suomesta mennä avustuslento saaren yli ja pudottaisi niille mämmiä laskuvarjoilla, paljon muuta ne ei tarvitse, ihan omavaraistaloutta, omilla ehdoillaan saisivat elellä. Poissa suomesta.

        =DW=


      • ö-Öö kirjoitti:

        Kreikassa liian hyvät ilmasto-olosuhteet. Ei vankilareissu saa tuntua lomamatkalta.

        Äh. Mua vaan huvittaa jatkuvasti, kun tutkailee suomalaisen tuulipukukansan ajatuksenjuoksua. Päällimmäisenä aina jonkinlainen kateus ja ahneus. Kaikille pitää olla kateellinen ja itselle pitää ahnehtia kaikki makdollinen, kunhan ei itse tarvitse tehdä yhtään mitään. Siis kaikesta nariseminen suomen tärkein voimavara, sen jos joku osoisi muuttaa hyötykäyttöön. Sinällänhän esim. just kateus olisi hyvä ja eteenpäin vievä voimavara, nyt se on valjastettu sellaiseen käyttöön, missä ei pyritä itse eteenpäin, päinvastoin koitetaan nostaa omaa hyvinvointiaan jne toisiin nähden laskemalla toisten elintasoa...

        Ja koska junttisuomalaiset ovat laiskoja, tyhmiä, ahneita, ilkeitä, sekä kqteelllisia, ei mun mielestä ole ollenkaan huono ajatus hankkia tänne vierastyövoimaa, vaikkapa just mamujen muodossa. Pianhan täällä tilanne, kaikki jotain loispummeja kaikki, kukaan ei tee mitään duuneja muuten.

        Sen haluan mainita. Mulla ei ikinä ole ollut mitään ongelmia mamujen kanssa. Ei värillisten kanssa, ei mustilaisten kanssa. Aina kun alkaa veetuttamaan ja ilmaantuu jonkin sortin ongelmaa, kyllä sen aiheuttjana aina on ollut joku/jotkut ns. valtaväestöön kuuluvat suomalaiset ihmiset.

        Ai niin, unohtui. Potunviljelijät ja lestaatit vois myös roudata sinne jonnekin autiolle saarelle. Silläpähän viljelisivät pottuja, käännyttäisivät toisiaan. pummaisivat eläkkeitä, laikottelisivat, sekä tekisivät rauhassa rikoksia keskenään, ihan omassa rauhassaan. Pääsiäisenä vois suomesta mennä avustuslento saaren yli ja pudottaisi niille mämmiä laskuvarjoilla, paljon muuta ne ei tarvitse, ihan omavaraistaloutta, omilla ehdoillaan saisivat elellä. Poissa suomesta.

        =DW=

        "téevee"

        Antakaamme lastenkin täällä leikkiä.
        Lapset ovat niin hyvä-uskoisia.
        Aikuinen osaa ajatella ilman heitäkin.

        Nyt kaikki mukaan Jyväskylän Suur-Ajoihin!!
        Jämsänkosken sora-teille, maailman maittavimmille raiteille!!
        Joiden mäkisillä kumpareilla mahasta ottaa, ja joita sydänkin halajaa!!
        Niin maailmasta pelastuu ainakin Rakas Koti-maamme Keski-Suomi!!

        H.


      • sukuperinne
        ö-Öö kirjoitti:

        Kreikassa liian hyvät ilmasto-olosuhteet. Ei vankilareissu saa tuntua lomamatkalta.

        Äh. Mua vaan huvittaa jatkuvasti, kun tutkailee suomalaisen tuulipukukansan ajatuksenjuoksua. Päällimmäisenä aina jonkinlainen kateus ja ahneus. Kaikille pitää olla kateellinen ja itselle pitää ahnehtia kaikki makdollinen, kunhan ei itse tarvitse tehdä yhtään mitään. Siis kaikesta nariseminen suomen tärkein voimavara, sen jos joku osoisi muuttaa hyötykäyttöön. Sinällänhän esim. just kateus olisi hyvä ja eteenpäin vievä voimavara, nyt se on valjastettu sellaiseen käyttöön, missä ei pyritä itse eteenpäin, päinvastoin koitetaan nostaa omaa hyvinvointiaan jne toisiin nähden laskemalla toisten elintasoa...

        Ja koska junttisuomalaiset ovat laiskoja, tyhmiä, ahneita, ilkeitä, sekä kqteelllisia, ei mun mielestä ole ollenkaan huono ajatus hankkia tänne vierastyövoimaa, vaikkapa just mamujen muodossa. Pianhan täällä tilanne, kaikki jotain loispummeja kaikki, kukaan ei tee mitään duuneja muuten.

        Sen haluan mainita. Mulla ei ikinä ole ollut mitään ongelmia mamujen kanssa. Ei värillisten kanssa, ei mustilaisten kanssa. Aina kun alkaa veetuttamaan ja ilmaantuu jonkin sortin ongelmaa, kyllä sen aiheuttjana aina on ollut joku/jotkut ns. valtaväestöön kuuluvat suomalaiset ihmiset.

        Ai niin, unohtui. Potunviljelijät ja lestaatit vois myös roudata sinne jonnekin autiolle saarelle. Silläpähän viljelisivät pottuja, käännyttäisivät toisiaan. pummaisivat eläkkeitä, laikottelisivat, sekä tekisivät rauhassa rikoksia keskenään, ihan omassa rauhassaan. Pääsiäisenä vois suomesta mennä avustuslento saaren yli ja pudottaisi niille mämmiä laskuvarjoilla, paljon muuta ne ei tarvitse, ihan omavaraistaloutta, omilla ehdoillaan saisivat elellä. Poissa suomesta.

        =DW=

        Jäikö sulla taas se levy päälle?


      • ent.siivoojaparka
        ö-Öö kirjoitti:

        Kreikassa liian hyvät ilmasto-olosuhteet. Ei vankilareissu saa tuntua lomamatkalta.

        Äh. Mua vaan huvittaa jatkuvasti, kun tutkailee suomalaisen tuulipukukansan ajatuksenjuoksua. Päällimmäisenä aina jonkinlainen kateus ja ahneus. Kaikille pitää olla kateellinen ja itselle pitää ahnehtia kaikki makdollinen, kunhan ei itse tarvitse tehdä yhtään mitään. Siis kaikesta nariseminen suomen tärkein voimavara, sen jos joku osoisi muuttaa hyötykäyttöön. Sinällänhän esim. just kateus olisi hyvä ja eteenpäin vievä voimavara, nyt se on valjastettu sellaiseen käyttöön, missä ei pyritä itse eteenpäin, päinvastoin koitetaan nostaa omaa hyvinvointiaan jne toisiin nähden laskemalla toisten elintasoa...

        Ja koska junttisuomalaiset ovat laiskoja, tyhmiä, ahneita, ilkeitä, sekä kqteelllisia, ei mun mielestä ole ollenkaan huono ajatus hankkia tänne vierastyövoimaa, vaikkapa just mamujen muodossa. Pianhan täällä tilanne, kaikki jotain loispummeja kaikki, kukaan ei tee mitään duuneja muuten.

        Sen haluan mainita. Mulla ei ikinä ole ollut mitään ongelmia mamujen kanssa. Ei värillisten kanssa, ei mustilaisten kanssa. Aina kun alkaa veetuttamaan ja ilmaantuu jonkin sortin ongelmaa, kyllä sen aiheuttjana aina on ollut joku/jotkut ns. valtaväestöön kuuluvat suomalaiset ihmiset.

        Ai niin, unohtui. Potunviljelijät ja lestaatit vois myös roudata sinne jonnekin autiolle saarelle. Silläpähän viljelisivät pottuja, käännyttäisivät toisiaan. pummaisivat eläkkeitä, laikottelisivat, sekä tekisivät rauhassa rikoksia keskenään, ihan omassa rauhassaan. Pääsiäisenä vois suomesta mennä avustuslento saaren yli ja pudottaisi niille mämmiä laskuvarjoilla, paljon muuta ne ei tarvitse, ihan omavaraistaloutta, omilla ehdoillaan saisivat elellä. Poissa suomesta.

        =DW=

        Kyllä suomalainen selviää hyvin niissä olosuhteissa, missä pottua pystyy viljelemään. Siinä sitten sivussa viljelee muunkin ruokansa eikä tarvitse elättää muita kuin itseään.


      • ö-Öö
        ent.siivoojaparka kirjoitti:

        Kyllä suomalainen selviää hyvin niissä olosuhteissa, missä pottua pystyy viljelemään. Siinä sitten sivussa viljelee muunkin ruokansa eikä tarvitse elättää muita kuin itseään.

        Osuit ytimeen.

        Tosin taaskin kai vahingossa. "eikä tarvitse elättää muita kuin itseään.". Siitähän tässä nimenomaan on kyse. Suomalaiset ei elätä edes itseään. Loispummit maksattavat elantonsa muilla. Toisaalta lähestyit asiaa myöskin yhteisvastuun ja kimppakivan tuomitsemisen kautta. Noin tiivistetysti, jos suomalainen pärjää itse, mitäpä sitä muista välittämään. Tämä suurten loispu,,i-ikäluokkien asenne tulee kalahtamaan niitten omaan nolkkaan. Koska pummit elättäneet ja elävät edelleenkin yhteiskunnan loisina, aika turha kuvitella, että nuoremmat ikäpolvet ovat tulevaisuudessa kovinkaan halukkaita elättämään niitä enenpää. Jokainen huolehtikoon itsestään. Se on pian pakko, sillä pummi-ikäluokat tehneet ja tekevät sen verran rajusti velkaa jälkeläisilleen, ei niillä ole varaa ajatella muuta, kuin itseään.

        http://velkakello.fi/

        =DW=


      • ent.siivoojaparka
        ö-Öö kirjoitti:

        Osuit ytimeen.

        Tosin taaskin kai vahingossa. "eikä tarvitse elättää muita kuin itseään.". Siitähän tässä nimenomaan on kyse. Suomalaiset ei elätä edes itseään. Loispummit maksattavat elantonsa muilla. Toisaalta lähestyit asiaa myöskin yhteisvastuun ja kimppakivan tuomitsemisen kautta. Noin tiivistetysti, jos suomalainen pärjää itse, mitäpä sitä muista välittämään. Tämä suurten loispu,,i-ikäluokkien asenne tulee kalahtamaan niitten omaan nolkkaan. Koska pummit elättäneet ja elävät edelleenkin yhteiskunnan loisina, aika turha kuvitella, että nuoremmat ikäpolvet ovat tulevaisuudessa kovinkaan halukkaita elättämään niitä enenpää. Jokainen huolehtikoon itsestään. Se on pian pakko, sillä pummi-ikäluokat tehneet ja tekevät sen verran rajusti velkaa jälkeläisilleen, ei niillä ole varaa ajatella muuta, kuin itseään.

        http://velkakello.fi/

        =DW=

        Minä olen ollut elättämässä nuorempaa sukupolvea. Nyt on niitten vuoro elättää minua. Reippaasti ne on tähän asti sitä tehneetkin. Jatkakoot samaan malliin ja paiskikoot töitä niska limassa niinkuin äitinsä aikoinaan.


      • ö-Öö
        ent.siivoojaparka kirjoitti:

        Minä olen ollut elättämässä nuorempaa sukupolvea. Nyt on niitten vuoro elättää minua. Reippaasti ne on tähän asti sitä tehneetkin. Jatkakoot samaan malliin ja paiskikoot töitä niska limassa niinkuin äitinsä aikoinaan.

        Montako äitiä tulit itse elättäneeksi?

        =DW=


      • ent.siivoojaparka
        ö-Öö kirjoitti:

        Montako äitiä tulit itse elättäneeksi?

        =DW=

        Mitästä hupsit? Ei äitini kuulunut minua nuorempaan sukupolveen. Ja miksi monikossa? Montako äitiä sinulla on ollut?
        Minä tavallaan elätin itse itseäni jo pennusta saakka, kun olin mukana kasvattamassa, lypsämässä, kirnuamassa ja poimimassa omaa ruokaani meidän perheyrityksessä.


      • Nimi.merkki.onko
        ent.siivoojaparka kirjoitti:

        Minä olen ollut elättämässä nuorempaa sukupolvea. Nyt on niitten vuoro elättää minua. Reippaasti ne on tähän asti sitä tehneetkin. Jatkakoot samaan malliin ja paiskikoot töitä niska limassa niinkuin äitinsä aikoinaan.

        Toivottavasti lasteni ei tarvitse elättää minua.


      • ent.siivoojaparka
        Nimi.merkki.onko kirjoitti:

        Toivottavasti lasteni ei tarvitse elättää minua.

        Minun lapseni tekevät sitä ihan vapaaehtoisesti. Taas tuli neljä hillomunkkia ...


      • de-meter
        ö-Öö kirjoitti:

        Kreikassa liian hyvät ilmasto-olosuhteet. Ei vankilareissu saa tuntua lomamatkalta.

        Äh. Mua vaan huvittaa jatkuvasti, kun tutkailee suomalaisen tuulipukukansan ajatuksenjuoksua. Päällimmäisenä aina jonkinlainen kateus ja ahneus. Kaikille pitää olla kateellinen ja itselle pitää ahnehtia kaikki makdollinen, kunhan ei itse tarvitse tehdä yhtään mitään. Siis kaikesta nariseminen suomen tärkein voimavara, sen jos joku osoisi muuttaa hyötykäyttöön. Sinällänhän esim. just kateus olisi hyvä ja eteenpäin vievä voimavara, nyt se on valjastettu sellaiseen käyttöön, missä ei pyritä itse eteenpäin, päinvastoin koitetaan nostaa omaa hyvinvointiaan jne toisiin nähden laskemalla toisten elintasoa...

        Ja koska junttisuomalaiset ovat laiskoja, tyhmiä, ahneita, ilkeitä, sekä kqteelllisia, ei mun mielestä ole ollenkaan huono ajatus hankkia tänne vierastyövoimaa, vaikkapa just mamujen muodossa. Pianhan täällä tilanne, kaikki jotain loispummeja kaikki, kukaan ei tee mitään duuneja muuten.

        Sen haluan mainita. Mulla ei ikinä ole ollut mitään ongelmia mamujen kanssa. Ei värillisten kanssa, ei mustilaisten kanssa. Aina kun alkaa veetuttamaan ja ilmaantuu jonkin sortin ongelmaa, kyllä sen aiheuttjana aina on ollut joku/jotkut ns. valtaväestöön kuuluvat suomalaiset ihmiset.

        Ai niin, unohtui. Potunviljelijät ja lestaatit vois myös roudata sinne jonnekin autiolle saarelle. Silläpähän viljelisivät pottuja, käännyttäisivät toisiaan. pummaisivat eläkkeitä, laikottelisivat, sekä tekisivät rauhassa rikoksia keskenään, ihan omassa rauhassaan. Pääsiäisenä vois suomesta mennä avustuslento saaren yli ja pudottaisi niille mämmiä laskuvarjoilla, paljon muuta ne ei tarvitse, ihan omavaraistaloutta, omilla ehdoillaan saisivat elellä. Poissa suomesta.

        =DW=

        Jaa. (DW)
        Että junttisuomalaiset ovat laiskoja, tyhmiä, ahneita, ilkeitä ja kateellisia ?
        Johan tuli syväanalyysiä..)) Ja sen vuoksi vierastyömaa tarvitaan, että saavat jatkaa samaan malliin ? Onhan meissä vähälahjaisia ja vähäosaisia ja heissä kai nuo mainitut luonteenpiirteet tulevat selvemmin näkyville, mutta ei kai tilanne korjaannu sillä, ettei heiltä vaadita mitään ? Ja ellei tänne tulijoiltakaan vaadita, niin milläs me sitten elämme ? Valaksi, kuten tähänkin asti ?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      19
      1831
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1358
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      62
      1240
    4. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      10
      1164
    5. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      29
      1115
    6. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      13
      1068
    7. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      64
      1057
    8. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      7
      1023
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      30
      1019
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1012
    Aihe