miksi useat huostaanotetut kiittävät

ksisankaveri

Maikkarin uutisissa Kaisa kiittää huostaanottoaan koska äiti oli juoppo ja hoidatti 4v Kaisalla itseään niin että tämän oiti tuoda äidille viinapullo. Teini iässä tyttö koki saaneensa hyvän perhekodin ja sen hoitajia hän pitää vanhempinaan. Niil. Äidin yhteydenotot syöksevät epätoivoon. Miksi lapset unohtaa niil vanhemmat.

10

168

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • neilyoung

      Niil, niil. Niil, Niil. Kysy sitä hiljaa Kaisalta. Parhaita ovat kuitenkin he, joilla menee hyvin ja joilla on kaksi äitiä. Se ihka oma ja sitten se arjenäiti. Näin sanojia peukutetaan ja taputetaan. He ovat hienoja nuoria! Oikeita selviytyjiä.

    • Luejaymmärrä

      08/2014 Turun HO ja Turun sosiaalitoimi riistivät 8-vuotiaalta tytöltäni äidin.Hänet laitettiin perhekotiin,jota hoitaa pariskunta,joka saa hänestä 200e/vrk eli 6000e/kk.Heillä 5 hoidettavaa,jotka käyvät normikoulua eli eivät ole häiriintyneitä.Heistä tulee tuloja siis 5x6000e/kk=30 000e.Lapset pakotetaan pyöräiemään yli 5 km koulumatka,koska iskä ilmeisesti krapuloissa aamuisin.Valvotut tapaamiset,myös rollaattorilla kulkeville isoäideille.Mitään väkivaltaa,laiminlyöntiä,kaltoinkohtelua ei ole ollut,myös HO:n päätöksessä kehutaan lapsen hyvää hoitoa.Koulusta,päiväkodista,eikä viranomaisilta ei ole tullut koskaan mitään ilmoituksia,ei myöskään naapureilta tai muilta.Pyysin itse apua,koska väsyin vilkkaan lapsen kanssa oman tapaturmasta johtuvan vamman takia,eikä Turun kaupunki halunnut antaa päiväkotipaikkaa,koska äiti on kotona!Mitään apua en lastensuojelusta saanut,mutta papereihin kirjattiin minun olevan "viranomaisvastainen!.Tämä tarkoittaa sitä että lastensuojeluperhe ei saa pitää kiinni oikeuksistaan ja vaatia perusteluja ja dokumentteja.Minulla ei ole koskaan ollut huumeidenkäyttöä,eikä muuta päihde-tai mt-ongelmaa.En tiedä mitä lapselleni kuuluu tai miten hän voi tai tuntee.LASTENSUOJELU ON KORRUPTOITUNUT BISNES.

    • äiti1

      Omassa lähipiirissäni on tapauksia, joissa joko lapsi itse on pyytänyt huostaanottoa tai olisi toivonut, että hänet huostaanotetaan. Uskon, että näissä tapauksissa huostaanotto on/olisi ollut hyvä asia ja kiittämisen arvoinen asia, toisin kuin niissä tapauksissa, joissa viranomaiset itse päättävät, mikä lapselle on parasta ilman vanhempien tai lasten omaa tahtoa. Toki on niitäkin tapauksia paljon, jossa lapsi on liian pieni ymmärtämään vaikeaa tilannettaan tai on niin tottunut siihen, ettei ymmärrä apua pyytää. Useimmille lapsille vanhemmat on kuitenkin ne tärkeimmät ihmiset, eikä niistä haluta erota.

      • vihakakka

        Suomessa on sellaista unpersonal philosophy tai suomeksi individualistista otetta, että lapset jo aika varhain ovat omin päin. Etelän maissa lapsia pidetään pitempään kotona äidin hoivissa, Italiassa voi mennä koko elämäkin.

        Siksi lapset ovat aika itsenäisiä Suomessa.

        Ei kannata, mielestäni, ottaa lapsia liian vakavasti, muuten voi ylireagoida. Mielestäni luonnon asetelma on sellainen, että perhe on alkuperäinen ellin, jota ei kannata eliminoida, vaan tukea.

        En ole sitä vastaan, että lapsi vaihtaa pikkusen maisemia kun kyllästyy kotiinsa tai kaipaa ystäviä tai haluaa eräretkelle ym. Mutta ei kannata sulkea portteja kotiin pain.

        Kun itse kysyn lupaa lastensuojelijalta omiin lapsiini :-), niin vaistoan, että eipä suljettua porttia helpolla enää avaakaan. Kumma raskastekoinen, kirveellä hakattu lastensuojelusääntö.

        Elämä on isoa ja nuorelle yksinäiselle henkilölle voi elämä suoda aika takapakkia.

        Tuntuu että sosiaaliohjaajat eivät osaa tai haluaa päättää ja ottaa vastuuta nuorista. Eivät tahdo ajatella nuorten puolesta. Tieteellista progreessia ei kannata odottaa vaan olla itsenäinen realistinen päätöksen tekijä. Kristillisyydessä on puolensa, että henkilö on vilmpitön aikeissaan. Mutta kristillisyyden ongelma on se, että he ovat ylireagoivia, että kaikki on syntiä. Elämä onkin syntiä kokonaisuudessaan, josta ei kannata tehdä numeroa.

        Maapallo kuhisee liikennettä ylös ja alas, niin nuoren, eikä pelkästään vain nuoren vaan kaikkien ikäluokkien salainen unelmaa on matkustaa, nähdää mailmaa ja valaistua. Kotona ei jakseta olla kun on niin paljon nähtävää. Emme haluaa ongelmia vain koko ajan, vaan haluamme kokea uutta. Huostaanotto voikin muuttua vain eräretkeksi, jota nuori hyväksikäyttää tehokkaasti, varsinkin nuoret valehtelevat tytöt :-)

        ..joista on tulevaa ihania ihania äitejä.


    • vihapiha

      kommentti ketjun aloittajan tekstiin

      se on vaikea dilemma perhe-viina-väkivalta.
      päihteet kun ovat aika suvereeni asia ihmisen elämässä vaikka kuinka yrittää puhdistaa...
      sen huomaa, että alko on suosittua ja muuta...
      ei ole yksinkertainen asia
      ei ole kiva, että on väkivaltaa-viinaa-riitoja

      ---------

      tässä on neuvo:

      ole kasvissyöjä
      verryttely
      opiskelu
      ei tupakkaa
      ei alkoholia
      ei huumeita

      kiinnostaa että miten hoidetaan päihdeihmisiä, millä konstin?

      • vihapiha

        Venäjällä oli pahasti alkoholisoituneille joskus tehty "Torpedo" nimistä kapsulaa kehoon, että keho ei sietänyt alkoa ja kun ihminen otti hörpyt, niin hän voi pahoin, niin kuin liikalihaville mahalaukkua voidaan supistaa....

        Uskon että kristityillä on hyviä otteita raittistumiseen.
        Hare Krishnat ovat kanssa niittäneet mainetta maailmalla siitä, että ovat saaneet monia ongelmanuoria pois kadulta ja sellaisia joilla on ollut todella masentavaa ja pimeää menneisyys ja huumekoukut. ISCON:n leirissä herätään klo 4 aamulla, rukoillaan koko päivää, suoritetaan jumalan palvelusta 3-4 kertaa päivässä, itse soitetaan musiikkia, itse valmistaen ruokaa, itse huolehtien kaikesta. ISCKON:ssa opetetaan elämä taitoa, jumalan oppia, ollaan kasvissyöjää, opiskellaan intialaista ikiviisautta siitä, mitä on elämää. Lännessä tälle on paljon kysyntää, koska entisten sivilisaatioiden oppi on todistettu triljoonilla biljoonilla ihmisillä, jotka elivät ennen meitä. Toisin sanoen uskonto korjaa ihmisten väärät olettamukset siitä, mitä on elämä ja miten sitä elää. Se on tärkeätä meille, jotka olemme hukkuneita elämään, jossa ei tunnu olevan mitään järkeä.

        Krishnat ovat yksi kovimmista jengeistä.
        Katso youtube.


      • vihamiha
        vihapiha kirjoitti:

        Venäjällä oli pahasti alkoholisoituneille joskus tehty "Torpedo" nimistä kapsulaa kehoon, että keho ei sietänyt alkoa ja kun ihminen otti hörpyt, niin hän voi pahoin, niin kuin liikalihaville mahalaukkua voidaan supistaa....

        Uskon että kristityillä on hyviä otteita raittistumiseen.
        Hare Krishnat ovat kanssa niittäneet mainetta maailmalla siitä, että ovat saaneet monia ongelmanuoria pois kadulta ja sellaisia joilla on ollut todella masentavaa ja pimeää menneisyys ja huumekoukut. ISCON:n leirissä herätään klo 4 aamulla, rukoillaan koko päivää, suoritetaan jumalan palvelusta 3-4 kertaa päivässä, itse soitetaan musiikkia, itse valmistaen ruokaa, itse huolehtien kaikesta. ISCKON:ssa opetetaan elämä taitoa, jumalan oppia, ollaan kasvissyöjää, opiskellaan intialaista ikiviisautta siitä, mitä on elämää. Lännessä tälle on paljon kysyntää, koska entisten sivilisaatioiden oppi on todistettu triljoonilla biljoonilla ihmisillä, jotka elivät ennen meitä. Toisin sanoen uskonto korjaa ihmisten väärät olettamukset siitä, mitä on elämä ja miten sitä elää. Se on tärkeätä meille, jotka olemme hukkuneita elämään, jossa ei tunnu olevan mitään järkeä.

        Krishnat ovat yksi kovimmista jengeistä.
        Katso youtube.

        Krishna bhaktojen (palvelijoiden) ei ole sallittu
        - päihteet: tupakka, alkoholi, huumeet
        - seksi: seksi on lasten tekoa varten
        - uhkapelit
        - lihan, kalan, munan syönti ja kahvin juonti.


    • ruoanlaittaja

      lapsi siirtyy sinne missä rahaa on, silloinkin, vaikka äiti on päihteetön, koulutettu, ym asiat kunnossa, muttei niin rikas kuin kavereiden äidit. näinkin on käynyt, joten lapsi valitsee ja sillä sipuli. ja viranomaiset tukevat.

    • Tyttö16v

      Oon mäkin huostaanotettu

      • jamävieraannutettu

        Raision kaupungin perättömin lausumin, selvityksin..


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      50
      5015
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3287
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1422
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      181
      1275
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      75
      967
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      24
      888
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      857
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      219
      750
    9. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      738
    10. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      482
      707
    Aihe