Luulottelu ja rivienvälilukua

Luulottelusta ensin. Onko tullut mieleen, että kun luulottelee että joku nikki on joku muu kuin on, se on omiaan mitätöimään sitä persoona? Minua on täälläoloaikanani luultu vaikka miksi, ja aina tulee fiilis että pyyhkiydyn pois. Ei ole minä enää, minä olen se toinen, niputettu siihen. Kiitos vaan. Mitä varten se on pakko tehdä?
Ja seuraavaksi rivienvälilukua. Siitä ei voi välttyä, enkä välty minäkään. Jokainenhan lukee varmaan ensisijaisesti sen perusteella että millä tuulella ja mielellä itte on. Mutta pitäiskö lukea kaksi kertaa? Ensin oma kanta, ja sitten vielä ottaa huomioon kuka sen on kirjoittanut, ja yrittää katsoa hänen kannalta? Vaikeampaa silloin kun uutena aloittaa, mutta aika nopeasti kuitenkin oppii tuntemaan kuka on minkälainen, taustojakin saa pakosti vähäsen. Vai onko oma kanta se ainut oikea?

132

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ent.siivoojaparka

      Tartteeko tulla tänne mitätöitäväksi ja etsimään itseään rivien välistä, jos nyppii meidän ikäisten palstakäyttäytyminen?
      Eiköhän meidän ikäisiä ole jo aika moni yrittänyt kasvattaa ihmisten tavoille tähän ikään mennessä. Siinä tämän kummemmin onnistumatta. Alkaa olla aika epätoivoisia nuo sinun yrityksesi.

      • Ihmettäjakummaa

        En minä tuossa mitään kasvattamisyritystä nähnyt. Saahan sitä ihmetellä, että täällä on niin monia, jotka eivät tähän ikään mennessä ole saaneet elämäänsä sen vertaa perspektiiviä, etteivät vaivautuisi tuhlaamaan aikaansa tuollaiseen. Minä ainakin ihmettelen.


      • ent.siivoojaparka
        Ihmettäjakummaa kirjoitti:

        En minä tuossa mitään kasvattamisyritystä nähnyt. Saahan sitä ihmetellä, että täällä on niin monia, jotka eivät tähän ikään mennessä ole saaneet elämäänsä sen vertaa perspektiiviä, etteivät vaivautuisi tuhlaamaan aikaansa tuollaiseen. Minä ainakin ihmettelen.

        Jaa. Ehkäpä aloitus olikin sitten tehty vain toteamismielessä.
        Sittenhän siihen ei ole oikeastaan muuta sanomista kuin; no mitä siitä sit, jos tunnet itsesi mitätöidyksi marttyyriksi. Miten se meihin muihin keskustelijoihin liittyy.


    • Minä ainaskin luulottelen.
      Minä kun ymmärrän jo puolesta sanasta.
      Olen tasainen luonnekin.
      Ei ole mulla laaksoa ei kukkulaa.
      Pienen-pieni muhkura vain.
      Mutta, minulla onkin oma tyylini.
      Minä en koskaan yritä kökösti matkia toisia.
      Minä en asu piilossa viidakon.

      H.

    • bessie-

      Luulemisessa ei ole mitään arveluttavaa. Luulottelu on jo ikävämpi juttu, sehän ei yleensä ole rehellistä ja harvemmin hyväntahtoistakaan.

      Tänne kirjoitettu teksti on välimerkkejä myöten samanlainen koko ajan, riippumatta lukijoiden mielentiloista?

      Tekstiin sitä kai keskitytään, eikä kirjoittajan persoonaan. Voihan jokainen sitä paitsi luulotella olevansa sitä sun tätä.

      Kirjoituksessasi ei oikeastaan ole päätä eikä häntää.

    • Korppis1

      Tämä aloitus taisi mennä alta riman, joten I agree molempien jo vastanneiden naisten mielipiteisiin.

    • pelkkääskeidaa

      Täällä luulottelevat ne joille palsta on elintärkeä, muille ei ole väliä kuka kukin on, kirjotukset ratkasevat.Kun elää palstan sarjakuva hahmojen kautta niin luulottelu saa vallan.

    • Taisi mun aloitus todellakin olla epäonnistunut, kun ei ole kuin yksi joka oli valmis keskustelemaan aiheesta, ja hänen vastausta aavistin jo mitä se tulee sisältämään.
      Noh, kiitos kun jaksoitte "kuunnella" mun ruikutusta kuitenkin :)


      • äijä-
        hmp.f kirjoitti:

        Ja loppukevennykseksi, me kaikki vauvat itkemme jotakin ;))
        http://9gag.com/gag/anBMjML

        -juuh, itkua ja hampien kiristystä vieläkin piisaa....ja luulotteluakin ja rivienvälistälukua...ja kyse on luullakseni mielentilasta, missä satut olemaan, tai olet itsellesi työstänyt...asioihin suhtautuu aivan eri tavalla, jos on New York-sate of mind, tai heinäpellolla-mielentilassa...näin luulottelen ma...:)


      • tosta.poikki.ja.uutta
        äijä- kirjoitti:

        -juuh, itkua ja hampien kiristystä vieläkin piisaa....ja luulotteluakin ja rivienvälistälukua...ja kyse on luullakseni mielentilasta, missä satut olemaan, tai olet itsellesi työstänyt...asioihin suhtautuu aivan eri tavalla, jos on New York-sate of mind, tai heinäpellolla-mielentilassa...näin luulottelen ma...:)

        Ai, kirjottaja vaihto äkisti sukupuolta?
        Toisilta se käy tosta vaan.


      • äijä-
        tosta.poikki.ja.uutta kirjoitti:

        Ai, kirjottaja vaihto äkisti sukupuolta?
        Toisilta se käy tosta vaan.

        -ei kuule sähän tosta vaan luulottelet ny jotain, moon mä ja toi hmp.f on hmp.f....-tää on oikeaa, aitoa virtuaalitodellisuutta, varo vainoharhailua, jos alat tuijottaa rivienvälejä...


      • äijä- kirjoitti:

        -juuh, itkua ja hampien kiristystä vieläkin piisaa....ja luulotteluakin ja rivienvälistälukua...ja kyse on luullakseni mielentilasta, missä satut olemaan, tai olet itsellesi työstänyt...asioihin suhtautuu aivan eri tavalla, jos on New York-sate of mind, tai heinäpellolla-mielentilassa...näin luulottelen ma...:)

        Isälläni on tapana sanoa että "ingen dag utan harm" :) Tänään ei sapeta yhtään niin paljon kuin eilen, illalla kivaa tekemistä ja Naisen tuoksu. Kahvikuppi edessä, mukava äijä-viesti ja New York mielentila saavutettu :))


    • eufrosyne10

      Palstan kovimmat luulottelijat kiirehti väheksymän aloitustasi .

      • Hyökkäys on paras puolustus, ja sitä minäkin taisin aloituksellani toteuttaa :)
        Toteutuiko ajatus "sitä saa mitä tilaa"? Maybe, beibi, sitten voi olla eri mieltä siitä mistä kohtaa se tilaus tehtiin.


      • vaihtuvanimimerkki
        hmp.f kirjoitti:

        Hyökkäys on paras puolustus, ja sitä minäkin taisin aloituksellani toteuttaa :)
        Toteutuiko ajatus "sitä saa mitä tilaa"? Maybe, beibi, sitten voi olla eri mieltä siitä mistä kohtaa se tilaus tehtiin.

        Huomioin myös nopeimmat, kaikki he ovat minua monesti joksikin muuksi luulleet ja mitätöineet sanomani omalla ilkeällä tavallaan.


      • ent.siivoojaparka
        vaihtuvanimimerkki kirjoitti:

        Huomioin myös nopeimmat, kaikki he ovat minua monesti joksikin muuksi luulleet ja mitätöineet sanomani omalla ilkeällä tavallaan.

        Kun tarkoin katson, niin taisin olla yksi niistä nopeimmista. Valitettavasti vain en muista (hyvästä muististani huolimatta) olisinko edes huomannut nikkiäsi aikaisemmin, saatikka sitten luullut sinua joksikin muuksi nikiksi.
        Nythän en ainakaan mitätöinyt sanomaasi? Kai? Huomasin sinut ainakin.


    • de-meter

      No ainakin viestejäsi on luettu, hmp.f. , jos tuollaista luulottelua ja rivienvälilukemista on harrastettu. Ehkä sanomasi on myös ollut painavaa, jos on pitänyt puuttua kirjoittajan persoonaan.
      Kivahan se olisi, jos kaikenlainen luuleminen vähenisi, mutta se kai ei ole vältettävissä niin kauan kuin rekisteröintipakkoa ei ole.
      Ja sitten on tietysti vielä tuo väärinymmärtäminen, tahallinen tai tahaton, siitäkään ei taideta päästä kuten näistäkin vastauksista näkee..))

      • vainoharhaisiamonta

        Höpöhöpö,,,täällä ei tarvitse painavaa sanoa kun jo "joku" älähtää, että teevee se siellä taas...kummaa luulottelua joka päivä, eikö enää muuta osata ja liika tiivis palstalla roikkuminen näkyy kyllä samaten joku muistaa jokaisen kirjottamiset vuosien takaa, ei sekään tervettä ole.


      • No joo, de-meter, positiivinen näkemys :) Ymmärrän luulottelun osittain, koska osaan olla nuiva. No siis, osaan ja osaan. Ei kai se taitoa vaadi.
        On täällä luulottelua harrastettu kuitenkin niin kauan kun mä oon täällä lueskellut, ei vain minua kohtaan.


    • 1eero

      Luulottelu on sukua luulotaudille ei vaineskaa ei pidä kaikkia uskoa tosi on että kirjoitus voi saada väärin ymmärrystä yksi sananen saa huutomyrskyn ei vaineskaa kyllähän te ymmärrätte ei kaikkea pidä ottaa otsa rypyssä.

    • Luuleminen ja selvänäkeminen, varma tieto kuka on minkäkin nikin takana on sääntö ei poikkeus.
      Minuakin luullaan kiltin mukavaksi ,omituista .
      Toi väheksyntä yms voi olla sitäkin et ollaan ittiään suuremmissa saappaissa kun toisen nikkiä lainataan.
      Tosta kannan muutoksesta niin on tääl muutama jonka kirjotuksia luen hyvinkin tarkkaan ja olen oppinutkin jotain.
      Henkilökohtasesti olen vaan suuntautunut niin vahvasti käsillä tekemiseen eli teknilliseen touhuun et paljoa ei niitä palstalla esiin tuu.
      Itte haluisin edelleen kirjoittajalla olis sama nikki ain ku se kirjottaa nii viestin tulkitseminen olis helpompaa,väärinkäsityksetkin vähenis,niin uskon.

      • On se sun kovakin puoli pilkahtanut. Onhan meissä kaikissa on puolemme. Olen myös nähnyt kaikkien alkuun kirjoittajien kaunis, hauska ja herkkäkin puoli.
        Olet oikeassa että voi joutua niputetuksi suuremman sielun kanssa kuin mitä ite on. Silti olisin mieluummin minä, tai korkeintaan KUIN joku muu. Jos nyt ymmärsin oikein sun viestiä.


    • hetiluuli

      Luulottelu on sana, johon en ole törmännyt missään muualla kuin täällä. Livessä en ole kuunaan moista sanahirviötä kuullut.

      • Mistä päin Suomea oot ellei luuleminen ole tuttu sana, mitä käytät kun epäilet jotain jossain asiassa?


      • eri.merkitys
        koti-kiusattu kirjoitti:

        Mistä päin Suomea oot ellei luuleminen ole tuttu sana, mitä käytät kun epäilet jotain jossain asiassa?

        Hän puhui sanasta "luulotteleminen" eikä "luuleminen".


      • bessie-

        Harvoin kai sitä käytetäänkin, luulottelu kun enemmän tai vähemmän kyseenalaista toimintaa. Etenkin jos yrittää luulotella jonkun toisen olevan/tehneen jotain. Yleensähän siinä silloin on jonkinlaista pahansuopuutta mukana.
        Jos taas yrittää muille luulotella itse olevansa jotain mitä ei ole, niin siinä ei välttämättä ole pahansuopuutta tai muuta negatiivista.

        Sitä en ymmärrä, miksi täällä luulemista niin kovin pahana pidetään. Ellei tiedä varmuudella, niin luulee. Jos ilmoittaa luulevansa jotain, niin siihenhän on mahdollisuus vastata.

        Aika tyhmä ja kykenemätön tekemään huomioita täytyy olla sen, joka ei koskaan mitään luule/epäile/arvele mitään. Jos joku sanoo, ettei koskaan luule mitään niin hän valehtelee. Sen verran aivotoimintaa on jokaisella joka kirjoittamaankin pystyy.


      • eri.merkitys kirjoitti:

        Hän puhui sanasta "luulotteleminen" eikä "luuleminen".

        no joo,olkon sitten noin jos siltä näyttää.
        Oikein ku päkistää niin tuli mieleen et luuleminen on varma tunne ja luulottelu pikkusen epävarmaa mielen ailahtelua,niinkö?


      • bessie-
        koti-kiusattu kirjoitti:

        no joo,olkon sitten noin jos siltä näyttää.
        Oikein ku päkistää niin tuli mieleen et luuleminen on varma tunne ja luulottelu pikkusen epävarmaa mielen ailahtelua,niinkö?

        Luulen, että luulottelu tarkoittaa tarkoitushakuista manipulointia. Uskottelua.


      • Tällä avauksella tarkoitin ainakin kun ihminen luulee ja jotain ja esittää sen niin kuin näin olisi. Oiskohan tietävinään ollut parempi sana. Mutta tapahtuu sitä muuallakin kuin netissä, harvemmin ehkä tuodaan sun eteen livessä, tulee enempi selän takaa.


      • hetiluuli
        koti-kiusattu kirjoitti:

        Mistä päin Suomea oot ellei luuleminen ole tuttu sana, mitä käytät kun epäilet jotain jossain asiassa?

        http://www.suomisanakirja.fi/luulottelu

        Määritelmää sanalle luulottelu ei löytynyt.



    • Luulenettä

      Luulottelu ja rivienvälistäluku tapahtuu ensisijaisesti luulottelijan ja rivienvälistälukijan itsetunnon, näkökulman tms. pönkittämiseksi. Kun joku sinulle vastaa luulotteluilla ja näkee riviesi välissä jotain, mitä et ole sinne kirjoittanut, se tarkoittaa, että jokin kommentissasi on horjuttanut jotakin hänen maailmankuvassaan ja hänellä on kiire ampua se alas. Hän pelkää, että asiallisella keskustelulla hän saattaisi joutua kyseenalaistamaan omia käsityksiään, ja sitähän hän ei ole valmis tekemään.

      • Gfdhjk

        Tässä saattaisi olla perää. Miksi muuten vastata jollekin haluamatta vastata siihen, mitä hän on kirjoittanut? Spekuloida, onko hän sitä, mitä sanoo olevansa tai ylitulkita hänen tekstiään? Vähimmilläänkin sellainen on epäkunnioittavaa keskustelukumppania kohtaan.


    • nyt-naurattaa-

      Kummallinen alotus,
      mitä sen on väliä keneksi luullaan,
      -- asiahan on se tärkein juttu ja mielipide asiasta,
      sano sen sitten kuka tahansa, heh

      • ent.siivoojaparka

        Joillekin se on tärkeää siksi, että saavat kasattua kannatusjoukkonsa ympärilleen.
        Ja vice versa, että tietävät itse mitä mieltä olla asiasta, ettei vaan vahingossa puolla sellaista, joka on heistä itsestään sanonut joskus jotain einiinmieleistä.
        Kommenteissa on täällä vissi ero sen mukaan, kenen se kommentti on mihin vastataan. Puskiksia tuskin noteerataan mihinkään ja siksi aloittaja ehkä tuntee itsensä mitätöidyksi, jos jonkun puskiksen luullaan olevan hän.


      • haaahaaa
        ent.siivoojaparka kirjoitti:

        Joillekin se on tärkeää siksi, että saavat kasattua kannatusjoukkonsa ympärilleen.
        Ja vice versa, että tietävät itse mitä mieltä olla asiasta, ettei vaan vahingossa puolla sellaista, joka on heistä itsestään sanonut joskus jotain einiinmieleistä.
        Kommenteissa on täällä vissi ero sen mukaan, kenen se kommentti on mihin vastataan. Puskiksia tuskin noteerataan mihinkään ja siksi aloittaja ehkä tuntee itsensä mitätöidyksi, jos jonkun puskiksen luullaan olevan hän.

        "Puskiksia tuskin noteerataan mihinkään"
        ...oi sitä vähättelyn tarvetta ... :D
        Eiköhän totuus ainakin enimmäkseen kuitenkin ole, että noteeraukseen vaikuttaa se, mitä kommentissa lukee. Ainakin niiden kohdalla, joita kiinnostaa keskusteleminen.


      • ent.siivoojaparka
        haaahaaa kirjoitti:

        "Puskiksia tuskin noteerataan mihinkään"
        ...oi sitä vähättelyn tarvetta ... :D
        Eiköhän totuus ainakin enimmäkseen kuitenkin ole, että noteeraukseen vaikuttaa se, mitä kommentissa lukee. Ainakin niiden kohdalla, joita kiinnostaa keskusteleminen.

        Niinhän se kuuluisi olla aikuisen järjen mukaan. Mutta seurailepa keskusteluja, niin aika vähän näissä vastataan sellaiselle, jolla ei ole vakinikki. Vakinikeille vastataan sen mukaisesti, kuka on nikin takana.
        Joskus huvittanut, kun joku on vaihtanut nikkiä. Häneen suhtaudutaan vähän varauksella, kunnes huomataan; hei sinäkö se olet, minun vanha palstakamuni. Sitten saa sormet vauhtia niveliin.
        Itse olen sitä mieltä, että kaikki keskustelu täällä saisi minun puolestani tapahtua vaikka ihan nikittömänäkin.


      • eioletärkeää

        Minusta on yksi lysti keneksi luullaan, eikä kiinnosta aloittaja sen enempää kuin muutkaan. moni luulee olevansa kiinnostavampi kuin onkaan. Varsinkin jos palsta on ainoa henkireikä ulkomaailmaan.


      • sairas-alotus-
        eioletärkeää kirjoitti:

        Minusta on yksi lysti keneksi luullaan, eikä kiinnosta aloittaja sen enempää kuin muutkaan. moni luulee olevansa kiinnostavampi kuin onkaan. Varsinkin jos palsta on ainoa henkireikä ulkomaailmaan.

        just noin,

        se on asia joka kiinostaa EI henkilö,


      • Haaahaaa
        ent.siivoojaparka kirjoitti:

        Niinhän se kuuluisi olla aikuisen järjen mukaan. Mutta seurailepa keskusteluja, niin aika vähän näissä vastataan sellaiselle, jolla ei ole vakinikki. Vakinikeille vastataan sen mukaisesti, kuka on nikin takana.
        Joskus huvittanut, kun joku on vaihtanut nikkiä. Häneen suhtaudutaan vähän varauksella, kunnes huomataan; hei sinäkö se olet, minun vanha palstakamuni. Sitten saa sormet vauhtia niveliin.
        Itse olen sitä mieltä, että kaikki keskustelu täällä saisi minun puolestani tapahtua vaikka ihan nikittömänäkin.

        En pidä vastausten määrää itseisarvona - sillä perusteellahan provosoivat kommentit olisivat parhaita. En liioin välitä siitä, tunnistaako joku toisen vai ei, tämä ei ole minulle sillä tavalla sosiaalista elämää, "vain" keskustelua. Vaikka kirjoitankin puskista, saan kyllä vastauksia enkä koe, ettei minua noteerattaisi. Jos jollekin on ongelma, ettei minulla ole vakionikkiä, se on hänen ongelmansa, ei minun.


      • niinpätosiaan
        ent.siivoojaparka kirjoitti:

        Niinhän se kuuluisi olla aikuisen järjen mukaan. Mutta seurailepa keskusteluja, niin aika vähän näissä vastataan sellaiselle, jolla ei ole vakinikki. Vakinikeille vastataan sen mukaisesti, kuka on nikin takana.
        Joskus huvittanut, kun joku on vaihtanut nikkiä. Häneen suhtaudutaan vähän varauksella, kunnes huomataan; hei sinäkö se olet, minun vanha palstakamuni. Sitten saa sormet vauhtia niveliin.
        Itse olen sitä mieltä, että kaikki keskustelu täällä saisi minun puolestani tapahtua vaikka ihan nikittömänäkin.

        Niinpähän se tahtoo olla että vakinikit ovat pääasiassa palstoilla keskenään keskustelemassa. Ovat vuosien varrella tottuneet toisiinsa ja heillä on ollut aikaa istua tietokoneen ääressä päivittäin. (sisäpiiri?)

        Oikeastaan turhaan sitä nikkiä itselleen rekisteröi sellainen joka harvakseltaan tänne vilkuilee ja muutaman kommentin silloin tällöin kirjoittelee.
        Se ja sama vastaako kukaan, ompahan vaan mielipide tullut mainituksi.


      • Korppis1
        niinpätosiaan kirjoitti:

        Niinpähän se tahtoo olla että vakinikit ovat pääasiassa palstoilla keskenään keskustelemassa. Ovat vuosien varrella tottuneet toisiinsa ja heillä on ollut aikaa istua tietokoneen ääressä päivittäin. (sisäpiiri?)

        Oikeastaan turhaan sitä nikkiä itselleen rekisteröi sellainen joka harvakseltaan tänne vilkuilee ja muutaman kommentin silloin tällöin kirjoittelee.
        Se ja sama vastaako kukaan, ompahan vaan mielipide tullut mainituksi.

        Vakinikit tunnistaa nikeistään sinua ei joten voit kirjoittaa mitä sylki suuhusi tuo, koska kukaan ei tiedä vaikka istuisit päivät päntiönään koneelle. Jos olet esim. kiinnostunut minun palsta-ajastani sinun pitää seurata minua viikon ajan jolloin saat selville palstalla kuluttamani ajan, vakinikit ikään kuin tuntee toisensa. Tutuille pruukaan kaduillakin jutustella, joskus joku tuntematonkin kysyy jotain, joten yleeensä reakoin asiaan samalla äänensävyllä kuin kysyjä.

        Mielipiteisiin ei nimimerkille vastaavia on suurinosa silloin kun asia kiinnostaa. Jos ei kiinnosta olipa mielipide mikä hyvänsä ei pelkkä nimimerkki riitä.

        On tietenkin heitä,jotka aloittavat ketjuja nimimerkeistä, joten kiinnostusta puskasta riittää. Kuitenkin kuten tämäkin ketju on osoituksena palstakäyttäytyminen, nimimerkit ja palstan tila ovat suosittuja, niin varma nakki tulla kuulluksi ja reakoiduksi kun "luulottelee".

        Päiväni avaus, joten nyt lukemaan rivienvälejä ; )


      • sivistystä

        Opettele nyt edes kirjoittamaan REAGOIDA.


      • niinpätosiaan kirjoitti:

        Niinpähän se tahtoo olla että vakinikit ovat pääasiassa palstoilla keskenään keskustelemassa. Ovat vuosien varrella tottuneet toisiinsa ja heillä on ollut aikaa istua tietokoneen ääressä päivittäin. (sisäpiiri?)

        Oikeastaan turhaan sitä nikkiä itselleen rekisteröi sellainen joka harvakseltaan tänne vilkuilee ja muutaman kommentin silloin tällöin kirjoittelee.
        Se ja sama vastaako kukaan, ompahan vaan mielipide tullut mainituksi.

        Taas on tällainen tapaus, että teit niin tai näin, niin väärin menee. Jokainen voi vaan tehdä niin kuin itse näkee parhaaksi, toisia väkisin miellyttämättä.
        Pyrin ite yleensä siihen mun aloituksissa, että vastaan jokaiselle joka näkee vaivaa vastata mulle. Ei sekään kaikkia miellytä. Oli vain tämä ja perintöä koskeva aloitukseni johon en sitä ole tehnyt. Siinä perintö jutussa tyhjensin keskustelupankkini vähän liiankin äkkiä, ja tässä näin ettei ole aiheellista kaivaa sen enempää vertaa kun alkuvastaukset oli mitä oli. Enpä taida nytkään hirveästi jatkaa tätä ketjua, sain sanottavani sanottu, ja se riittää.
        Hyviä kommentteja on tullut. Niitä kaikkia olen mielelläni lukenut.


      • keorke.jauhopussi

        oliko yhtysvaltain presitentti se eräs roonalt reagoini?


      • sivistystä kirjoitti:

        Opettele nyt edes kirjoittamaan REAGOIDA.

        "sivistystä"-nikille. Sä voisit opetella sydämen sivistystä.


      • niinpätosiaan
        Korppis1 kirjoitti:

        Vakinikit tunnistaa nikeistään sinua ei joten voit kirjoittaa mitä sylki suuhusi tuo, koska kukaan ei tiedä vaikka istuisit päivät päntiönään koneelle. Jos olet esim. kiinnostunut minun palsta-ajastani sinun pitää seurata minua viikon ajan jolloin saat selville palstalla kuluttamani ajan, vakinikit ikään kuin tuntee toisensa. Tutuille pruukaan kaduillakin jutustella, joskus joku tuntematonkin kysyy jotain, joten yleeensä reakoin asiaan samalla äänensävyllä kuin kysyjä.

        Mielipiteisiin ei nimimerkille vastaavia on suurinosa silloin kun asia kiinnostaa. Jos ei kiinnosta olipa mielipide mikä hyvänsä ei pelkkä nimimerkki riitä.

        On tietenkin heitä,jotka aloittavat ketjuja nimimerkeistä, joten kiinnostusta puskasta riittää. Kuitenkin kuten tämäkin ketju on osoituksena palstakäyttäytyminen, nimimerkit ja palstan tila ovat suosittuja, niin varma nakki tulla kuulluksi ja reakoiduksi kun "luulottelee".

        Päiväni avaus, joten nyt lukemaan rivienvälejä ; )

        Saattaa nykyisin koneeni auki ollakin silloin kun kotona olen, mutta se on toisessa huoneessa, enkä ota sitä mukaani uloskaan.

        Näin sadepäivänä vilkuilen sitä muiden töiden lomassa kun tuo käsi kranttuilee ettei paljon muutakaan oikein pysty tekemään.

        Silloin kun tulen vasta illalla kotiin, avaan koneen s-postien lukua varten ja jos jaksan katson muutakin, jos en suljen koneen.

        Pitkiä ketjuja lukiessa huomaa keskustelijat jotka ovat täällä vakituisia ja hyvä onkin, sillä muutenhan palsta olisi tyhjä ja autio. Mielestäni nämä keskustelupalstat sinällään ovat hyvää ajankulua heille joita se kiinnostaa ja joilla aikaa siihen on.

        Korppikselle: En yleensä kirjoittele tännekään mitä sylki suuhuni tuo olipa nikkini mikä tahansa, sellaiset voit katsella muualta. Enkä tosiaankaan istu päivät päntiönään tietokoneen äärellä.


      • niinpätosiaan

        Lisään vielä:

        Näethän tuon kelloajastakin että meni monta tuntia siitä tuon ensimmäisen kirjoitukseni jälkeen ennenkuin palasin takaisin kirjoittelemaan.


      • niinpätosiaan kirjoitti:

        Lisään vielä:

        Näethän tuon kelloajastakin että meni monta tuntia siitä tuon ensimmäisen kirjoitukseni jälkeen ennenkuin palasin takaisin kirjoittelemaan.

        En pyytänyt avautumistasi. EVVK.


      • korpikirjailija kirjoitti:

        En pyytänyt avautumistasi. EVVK.

        No nyt vähän naurattaa tää, tilannekomiikan puolelle menee :)
        Korppis, kuvittele mitä kaikkea olisi jäänyt kirjoittamatta jos aina vaan avautumispyynnön jälkeen tänne kirjoittaisimme ;)) Jos tässä nyt vähän menneitä muistelee... Jäisi muuten tämäkin aloitus tekemättä, tuskin tätäkään kukaan pyytäisi. Ei mitenkään leppoisa tai rauhallinen aihe :/


      • niinpätosiaan
        korpikirjailija kirjoitti:

        En pyytänyt avautumistasi. EVVK.

        Sait sen pyytämättäkin ettei tarvitse luulotella ;-)


      • niinpätosiaan kirjoitti:

        Sait sen pyytämättäkin ettei tarvitse luulotella ;-)

        Olitko kytiksellä, varuiksi toinen silmä koneella ja toinen, no joo jossain muualla ; )


      • hmp.f kirjoitti:

        No nyt vähän naurattaa tää, tilannekomiikan puolelle menee :)
        Korppis, kuvittele mitä kaikkea olisi jäänyt kirjoittamatta jos aina vaan avautumispyynnön jälkeen tänne kirjoittaisimme ;)) Jos tässä nyt vähän menneitä muistelee... Jäisi muuten tämäkin aloitus tekemättä, tuskin tätäkään kukaan pyytäisi. Ei mitenkään leppoisa tai rauhallinen aihe :/

        Hyvin tämä ketju etenee, alku nega-kommenteista huolimatta, mutta jospa ne olivat vain eduksi ja kokosivat aiheen keskustelun arvoiseksi.

        Nauratti minuakin tuo avautuminen.


      • niinpätosiaan
        korpikirjailija kirjoitti:

        Olitko kytiksellä, varuiksi toinen silmä koneella ja toinen, no joo jossain muualla ; )

        En ollut, vaan ulkona. Oli parempaa tekemistä tihkusateessa.

        Missäs omat silmäsi olivat.?.. noo, en kehtaa arvata/ehdottaa :-)


      • vai.mitä
        hmp.f kirjoitti:

        No nyt vähän naurattaa tää, tilannekomiikan puolelle menee :)
        Korppis, kuvittele mitä kaikkea olisi jäänyt kirjoittamatta jos aina vaan avautumispyynnön jälkeen tänne kirjoittaisimme ;)) Jos tässä nyt vähän menneitä muistelee... Jäisi muuten tämäkin aloitus tekemättä, tuskin tätäkään kukaan pyytäisi. Ei mitenkään leppoisa tai rauhallinen aihe :/

        Korppishan ei tietenkään avaudu koskaaaaaaaaaaan.......


      • vai.mitä kirjoitti:

        Korppishan ei tietenkään avaudu koskaaaaaaaaaaan.......

        Minulla on näitä Olli Immosen kykyjä hämmentää ja nostattaa tunteita pintaan ; ). Kirjoitinpa mitä hyvejää niin sivistyneet puskalaiset alkavat kommentoimaan sivistymättömästi.


    • Kyllä se kuules priimaa pukkaa olemaan eli oma kanta on se ainoa oikea :). Ja telepatiakin voi olla sitä rivien väliä.

      • 1eero

        Pidä vaa oma pääsi mulla on naamapää ruskettunu parran seassa vaikuttaa risukasalta.


      • surrurruu
        1eero kirjoitti:

        Pidä vaa oma pääsi mulla on naamapää ruskettunu parran seassa vaikuttaa risukasalta.

        Kas, siilin persekärpänen taas surisee perälistossa.


      • Voihan se teletappia olla, parhaimmillaan :) Ja mitä pidempään keskustelee, sitä paremmin oppii toista tuntemaan. Tietää vähän mitä rajaa ei kannata ylittää, ja millä energialla kukakin vastaa noin yleensä. Esim. jos siilimuori alkaisi kiroilla, olisin melko hämmästynyt :))


      • surrurruu kirjoitti:

        Kas, siilin persekärpänen taas surisee perälistossa.

        Eihän se ole meistä pois, jos joillakin on sellainen leppoisa yhteys. Annat itsestäsi vaan kateellisen kuvan tuolla tavalla.


      • parasta.luulottelua
        hmp.f kirjoitti:

        Eihän se ole meistä pois, jos joillakin on sellainen leppoisa yhteys. Annat itsestäsi vaan kateellisen kuvan tuolla tavalla.

        Tulihan se sieltä. Ei ketjua ilman tuota tuttua sanaa "kateus".


      • parasta.luulottelua kirjoitti:

        Tulihan se sieltä. Ei ketjua ilman tuota tuttua sanaa "kateus".

        Niin, ja harrastin rivienvälilukuakin parhaimmillaan, eiku sori, pahimmillaan ;)) Toisaalta sanoin että "antaa sellaisen kuvan", en sanonut että ON kateellinen.
        Noinko ne luulottelut saadaan aikaiseksi, hätävarjeluna kun jonkun kimppuun hyökätään? Ja onko se vielä suurempi varjelu jos on oma hätä?


      • 1eero kirjoitti:

        Pidä vaa oma pääsi mulla on naamapää ruskettunu parran seassa vaikuttaa risukasalta.

        Joo, omaa päätä ei voi vaihtaa vaikka joskus haluaisikin
        Niivvai eikös se ole ihana kun aina sanotaan et paistaa se päivä risukasaankin:)


      • surrurruu kirjoitti:

        Kas, siilin persekärpänen taas surisee perälistossa.

        Mitse se nyt sun perälistossa surisee?


      • hmp.f kirjoitti:

        Voihan se teletappia olla, parhaimmillaan :) Ja mitä pidempään keskustelee, sitä paremmin oppii toista tuntemaan. Tietää vähän mitä rajaa ei kannata ylittää, ja millä energialla kukakin vastaa noin yleensä. Esim. jos siilimuori alkaisi kiroilla, olisin melko hämmästynyt :))

        Tuo on niin totta.
        Kyllä mullakin joskus kirosana pääsee puolivahingossa puheessa, mutta kirjoitetussa kielessä sen kerkiee yleensä deletoida pois :).


      • hmp.f kirjoitti:

        Eihän se ole meistä pois, jos joillakin on sellainen leppoisa yhteys. Annat itsestäsi vaan kateellisen kuvan tuolla tavalla.

        Nii, miksi aikuisen ihmisen pitää olla häijy?


      • parasta.luulottelua kirjoitti:

        Tulihan se sieltä. Ei ketjua ilman tuota tuttua sanaa "kateus".

        No minkäs takia sitten 60 -palstalla pitää käydä ilkeästi toisen kimppuun kirjoituksilaan. Minkäs arvelet syyksi?


      • elmaxx
        siilimuori kirjoitti:

        Nii, miksi aikuisen ihmisen pitää olla häijy?

        Heehheee. No sinähän se olet paras ihminen sitä kyselemään.


      • elmaxx kirjoitti:

        Heehheee. No sinähän se olet paras ihminen sitä kyselemään.

        Niin oonki. Minö en ole koskaan ainakaan tahllisesti häijy senkin hammastahnamerkin serkku ;).


      • bessie-
        siilimuori kirjoitti:

        Niin oonki. Minö en ole koskaan ainakaan tahllisesti häijy senkin hammastahnamerkin serkku ;).

        Ehkä et, mutta mistä sen täällä voi tietää?


      • bessie- kirjoitti:

        Ehkä et, mutta mistä sen täällä voi tietää?

        Ei mistään. On vaan kunkin kirjoittajan sana. Mutta ei kai tuollaista kannata alkaa miettimään, koska se ei johda mihinkään. Kuka vaan voi olla mitä vaan, puskasta ainakin.


      • ent.siivoojaparka
        hmp.f kirjoitti:

        Niin, ja harrastin rivienvälilukuakin parhaimmillaan, eiku sori, pahimmillaan ;)) Toisaalta sanoin että "antaa sellaisen kuvan", en sanonut että ON kateellinen.
        Noinko ne luulottelut saadaan aikaiseksi, hätävarjeluna kun jonkun kimppuun hyökätään? Ja onko se vielä suurempi varjelu jos on oma hätä?

        Yritit vain luulotella toisille, että hän olisi kateellinen.
        Ei hän ollenkaan "antanut sellaisen kuvan", sillä silloinhan me olisimme kaikki nähneet hänen olevan kateellinen.
        Nythän sen näit vain sinä, joka SAIT sellaisen kuvan päähäsi hänestä ja aloit luulottelemaan hänen olevan kateellinen.


      • kesivä

        Tuli mieleen: "Kettu tietää monta konstia, mutta siili yhden hyvän". (Arkhilokhos)


      • ent.siivoojaparka kirjoitti:

        Yritit vain luulotella toisille, että hän olisi kateellinen.
        Ei hän ollenkaan "antanut sellaisen kuvan", sillä silloinhan me olisimme kaikki nähneet hänen olevan kateellinen.
        Nythän sen näit vain sinä, joka SAIT sellaisen kuvan päähäsi hänestä ja aloit luulottelemaan hänen olevan kateellinen.

        Niinhän mä luulottelin :) ja luin rivienvälejäkin. Onko sun mielestä asiayhteyksissä yhtään eroa? Vai onko se aina joko tai, mustavalkoista?


      • ent.siivoojaparka
        hmp.f kirjoitti:

        Niinhän mä luulottelin :) ja luin rivienvälejäkin. Onko sun mielestä asiayhteyksissä yhtään eroa? Vai onko se aina joko tai, mustavalkoista?

        Nyt on sanottava, että en oikein ymmärtänyt kommenttisi sisältöä. Miten se ollenkaan liittyi siihen, mitä sanoin? Parempi kai se onkin, etten ymmärtänyt.
        Minulla vain jotenkin vastustaa sellainen täällä, että omista negatiivisista tuntemuksistaan syytellään niin helposti toisia kommentoijia. Jos saan negatiivisia tunteita joistakin kommenteista, niin kyllä ne nousevat minusta itsestäni, enkä siitä voi syyttää muita keskustelijoita.
        Esimerkkinä vaikkapa tuo, että saa tunteen niinkuin joku olisi kateellinen, niin hänen sanotaan itse antaneen sellaisen kuvan kuin olisi kateellinen. Itse asiassahan se sellainen kuva syntyi vai omassa päässäsi.


    • mimmimum-mi

      Kummallisesti hävisi kirjoitukseni... vai ilmestyykö vielä näkyville....saa nähdä.

      • kuneinäy

        Kirjotitko....salakirjotuksella...vai morsetitko....


    • juostavuus

      Totta kirjoitat. Minäkin olisin aivan erilainen ihminen palsta-analyysien perusteella. Luonnetta arvioidaan muutaman sanaan pohjautuen. Ja kirjoittajahan ei ole pääasia. Nikittömyys sopisi minullekin kuten joku kirjoitti.

    • Juupaseipäs

      Minä en jaksa ymmärtää sellaista juupas-eipäs -väittelyä jonkun mukatunnistamisesta tai rivinvälilöydöistä. Miksi ollenkaan vaivautua vastaamaan ihmiselle, jonka uskoo esittävän jotain muuta kuin on? Tai mitä järkeä on ruveta edellä mainitulle ihmiselle vakuuttelemaan, että ei ole se, joksi toinen häntä väittää? Kumpikaan ei anna kovin hyvää kuvaa itsestään sen enempää, kuin ne kolmannet ja neljännet osapuoletkaan, jotka liittyvät mukaan jomman kumman puolen valiten.

      Tarjoaahan se viihdettä muille lukijoille, vielä kun kuvittelee mielessään, että nämä ovat 60 ihmisiä, joilla on elämänkokemuksen tuomaa viisautta, jonka avulla on oppinut laittamaan asiat oikeisiin mittasuhteisiin...

      • bessie-

        Ai miksi vaivautua ollenkaan vastaamaan? Miksi täällä ylipäätään vastaillaan?

        Ettei vain olisi koko keskustelupalstan idea, että vastaillaan?


      • Juupaseipäs
        bessie- kirjoitti:

        Ai miksi vaivautua ollenkaan vastaamaan? Miksi täällä ylipäätään vastaillaan?

        Ettei vain olisi koko keskustelupalstan idea, että vastaillaan?

        Etkö siis ymmärtänyt tuon kysymyksen retoriikkaa?


      • vai.laiskuuttako
        bessie- kirjoitti:

        Ai miksi vaivautua ollenkaan vastaamaan? Miksi täällä ylipäätään vastaillaan?

        Ettei vain olisi koko keskustelupalstan idea, että vastaillaan?

        Ei jaksanut bessie tavailla lauseen loppuun asti:
        """Miksi ollenkaan vaivautua vastaamaan ihmiselle, jonka uskoo esittävän jotain muuta kuin on? ..."""


      • bessie-
        Juupaseipäs kirjoitti:

        Etkö siis ymmärtänyt tuon kysymyksen retoriikkaa?

        Ymmärsin, en vain ole samanlainen kuin sinä.

        1. "Minä en jaksa ymmärtää sellaista juupas-eipäs väittelyä jonkun mukatunnistamisesta, tai rivinvälilöydöistä."
        Jos teksteistä yhtäänkään käy selväksi mistä väitellään, niin yleensä ymmärrän. Kiinnostaako vai ei, se on eri asia.

        2. "Miksi ollenkaan vaivautua vastaamaan ihmiselle, jonka uskoo esittävän jotain muuta kuin on?"
        Koska tämä on keskustelupalsta? Itse vastaan tekstiin. Sitä paitsi en halua syrjiä ketään. Joku saattaa kokea palstamenneisyytensä nolona tai muuten turhana painolastina ja ottaa aika ajoin uuden nimimerkin. Ihan sama minulle, edelleen vastaan tekstiin. Jos siinä rupeaa olemaan jotain tuttua ja toistuvaa, niin ainakin minä rupean luulemaan. Teksteihin kuitenkin edelleen vastaan.

        3. "Kumpikaan ei anna kovin hyvää kuvaa itsestään jne.,"
        Onko täällä joku raati, jota miellyttääkseen pitäisi kirjoittaa?
        En kirjoita mielipidettäni tänne siinä toivossa, että antaisin itsestäni hyvän mielikuvan sinulle tai kenellekään. Liikkeellä lieneekin enemmän huonoja mielikuvia minusta.
        Onneksesi täällä kuitenkin on riittävästi sellaisiakin kirjoittajia, jotka haluavat antaa itsestään hyvän kuvan...

        4. "Tarjoaahan se viihdettä muille lukijoille jne."
        Viihdettä ja ajankuluahan tämän kai pitäisi olla kaikille. Hyvä että korkealla olevien aitiopaikkojen kriitikot ja yleisöraati ovat myös tyytyväisiä.
        Mutta asiaan, mielestäni tuo 'viisas-vaikenee' retoriikka ei alkuunkaan sovi keskustelupalstalle.


      • Monesti kun tulkitsee jotain tilannetta ulkopuolelta, ei ihan ymmärrä miksi toinen tekee jotain tiettyä kuviota. Ja paljon kait se luonnekin merkitsee jotain, kuka reagoi milläkin tavalla. Toiset on hiljaa, toiset antaa heti palautetta. Olen ite siltä väliltä, ensin hiljaa, mutta kun kippo täyttyy, niin sitten tulee.
        Bessien hienosta viestistä tuli mieleen, että keskustelu on se ymmärryksen silta meidän välillä. Jos me niin halutaan.


      • Juupaseipäs
        bessie- kirjoitti:

        Ymmärsin, en vain ole samanlainen kuin sinä.

        1. "Minä en jaksa ymmärtää sellaista juupas-eipäs väittelyä jonkun mukatunnistamisesta, tai rivinvälilöydöistä."
        Jos teksteistä yhtäänkään käy selväksi mistä väitellään, niin yleensä ymmärrän. Kiinnostaako vai ei, se on eri asia.

        2. "Miksi ollenkaan vaivautua vastaamaan ihmiselle, jonka uskoo esittävän jotain muuta kuin on?"
        Koska tämä on keskustelupalsta? Itse vastaan tekstiin. Sitä paitsi en halua syrjiä ketään. Joku saattaa kokea palstamenneisyytensä nolona tai muuten turhana painolastina ja ottaa aika ajoin uuden nimimerkin. Ihan sama minulle, edelleen vastaan tekstiin. Jos siinä rupeaa olemaan jotain tuttua ja toistuvaa, niin ainakin minä rupean luulemaan. Teksteihin kuitenkin edelleen vastaan.

        3. "Kumpikaan ei anna kovin hyvää kuvaa itsestään jne.,"
        Onko täällä joku raati, jota miellyttääkseen pitäisi kirjoittaa?
        En kirjoita mielipidettäni tänne siinä toivossa, että antaisin itsestäni hyvän mielikuvan sinulle tai kenellekään. Liikkeellä lieneekin enemmän huonoja mielikuvia minusta.
        Onneksesi täällä kuitenkin on riittävästi sellaisiakin kirjoittajia, jotka haluavat antaa itsestään hyvän kuvan...

        4. "Tarjoaahan se viihdettä muille lukijoille jne."
        Viihdettä ja ajankuluahan tämän kai pitäisi olla kaikille. Hyvä että korkealla olevien aitiopaikkojen kriitikot ja yleisöraati ovat myös tyytyväisiä.
        Mutta asiaan, mielestäni tuo 'viisas-vaikenee' retoriikka ei alkuunkaan sovi keskustelupalstalle.

        Kyseenalaistin nimenomaan sen, että ei vastata tekstiin, vaan ruvetaan väittelemään kommentoijan nikin ja/tai tekstin todenperäisyydestä. Se oli ensimmäisen kommenttini ydin. Minun mielestäni "Olet X, vaikka yrität esiintyä jonakin muuna." "En ole!" "Oletpas!" ei ole keskustelua. Eikä sekään, kun keskustelija tietää kirjoittajaa paremmin, mitä tämä tarkoittaa. Jos kerran toista ei usko, mitä keskusteltavaa siinä on? Tämä epäilijähän keskustelee itsensä kanssa tulkitessaan mielivaltaisesti toisen tekstiä päättämällä, mikä on totta ja mikä ei. En ymmärrä, mitä antaa sellainen keskustelu kummallekaan osapuolelle, missä toinen enemmän tai vähemmän sanoo toisen valehtelevan. Siis nettikeskustelussa? Täällähän kuka vain voi keksiä mitä vain, toisen tekstin todenmukaisuudesta väittelyhän on täysin imbesilliä touhua! Siksi minä en ymmärrä sitä. Varsinkin kun nämä yleensä johtavat lapsellisiin henkilökohtaisuuksiin meneviin nimittelyihin. Ja vaikka sitä viihteeksi kutsuinkin, tosiasiassa se on surullista, jopa vastenmielistä.

        Retoriikkani ei suinkaan kehottanut viisasta vaikenemaan, vaan jättämään harrastamatta yllä mainitun kaltaista vänkäämistä. Vai onko vaikeneminen mielestäsi ainut vaihtoehto juupas-eipäs-valehteletpas-enpäs -väittelylle? Paitsi että retoriikkani ei oikeasti kehota mihinkään, vaan ainoastaan kertoo siitä, että en ymmärrä monien käyttäytymistä täällä. En vain ymmärrä, miten joku viitsii tuhlata elämäänsä tuollaiseen. Ja vielä kutsua sitä keskusteluksi.


      • bessie-
        Juupaseipäs kirjoitti:

        Kyseenalaistin nimenomaan sen, että ei vastata tekstiin, vaan ruvetaan väittelemään kommentoijan nikin ja/tai tekstin todenperäisyydestä. Se oli ensimmäisen kommenttini ydin. Minun mielestäni "Olet X, vaikka yrität esiintyä jonakin muuna." "En ole!" "Oletpas!" ei ole keskustelua. Eikä sekään, kun keskustelija tietää kirjoittajaa paremmin, mitä tämä tarkoittaa. Jos kerran toista ei usko, mitä keskusteltavaa siinä on? Tämä epäilijähän keskustelee itsensä kanssa tulkitessaan mielivaltaisesti toisen tekstiä päättämällä, mikä on totta ja mikä ei. En ymmärrä, mitä antaa sellainen keskustelu kummallekaan osapuolelle, missä toinen enemmän tai vähemmän sanoo toisen valehtelevan. Siis nettikeskustelussa? Täällähän kuka vain voi keksiä mitä vain, toisen tekstin todenmukaisuudesta väittelyhän on täysin imbesilliä touhua! Siksi minä en ymmärrä sitä. Varsinkin kun nämä yleensä johtavat lapsellisiin henkilökohtaisuuksiin meneviin nimittelyihin. Ja vaikka sitä viihteeksi kutsuinkin, tosiasiassa se on surullista, jopa vastenmielistä.

        Retoriikkani ei suinkaan kehottanut viisasta vaikenemaan, vaan jättämään harrastamatta yllä mainitun kaltaista vänkäämistä. Vai onko vaikeneminen mielestäsi ainut vaihtoehto juupas-eipäs-valehteletpas-enpäs -väittelylle? Paitsi että retoriikkani ei oikeasti kehota mihinkään, vaan ainoastaan kertoo siitä, että en ymmärrä monien käyttäytymistä täällä. En vain ymmärrä, miten joku viitsii tuhlata elämäänsä tuollaiseen. Ja vielä kutsua sitä keskusteluksi.

        No nyt ymmärrän :)

        Olen kanssasi ihan samaa mieltä.
        Keskusteluissa on (useimmiten) vähintään kaksi. Koskaan ei voi tietää, mihin suuntaan se lähtee tai missä kohdin toinen 'yllättää'.
        Vaikeneminen ei mielestäni ole ainoa vaihtoehto juupas-eipäs-valehteletpas-enpäs väittelylle.
        Sekä tekstin, että oman ehtimiseni ja varsinkin viitsimiseni mukaan jatkan jos ihan tuollaiseksi näyttää kääntyvän.


    • kesivä

      Minäkin luulottelen itselleni, että kirjoitan selkokieltä, mutta usein huomaan, että sanomani on muuttunut aivan toiseksi kuin alunpitäen tarkoitin. Saan itsestäni negatiivisen kuvan :/

      • Onneksi et anna muille negatiivisen kuvan, vai luulottelenko jotain taas :)) Et ainakaan mulle ole antanut. Et missään nimessä etkä käänteessä.


      • kesivä
        hmp.f kirjoitti:

        Onneksi et anna muille negatiivisen kuvan, vai luulottelenko jotain taas :)) Et ainakaan mulle ole antanut. Et missään nimessä etkä käänteessä.

        Huoh ja kiitos taas :)
        Joskus kun lukee omaa tekstiään jälkeenpäin, niin huomaa, että sen voi tulkita toisinkin kuin tarkoitus oli. Nopeat sormet ja hitaat hoksottimet, minkäs sille mahtaa. No nyt on kyllä sormetkin kankeet, kaksi päivää nujunnut lapsen kanssa, ninja-legoja yms. pientä piperrystä. Lapsi lähti just enkä jaksa edes kaffetta heti keittää, vähän on pötköteltä ensteks tässä. Onneksi olette kirjoitelleet :)


      • kesivä kirjoitti:

        Huoh ja kiitos taas :)
        Joskus kun lukee omaa tekstiään jälkeenpäin, niin huomaa, että sen voi tulkita toisinkin kuin tarkoitus oli. Nopeat sormet ja hitaat hoksottimet, minkäs sille mahtaa. No nyt on kyllä sormetkin kankeet, kaksi päivää nujunnut lapsen kanssa, ninja-legoja yms. pientä piperrystä. Lapsi lähti just enkä jaksa edes kaffetta heti keittää, vähän on pötköteltä ensteks tässä. Onneksi olette kirjoitelleet :)

        Noin on käynyt mullekin. Mutta täällä voi olla varma siitä että pääset selittämään jos vähänkin on tulkinnan mahdollisuus ;)
        Vai legoja. Se on hyvä että on mummeja ja vaareja, kun aikuisilla kotona ei aina ole niin aikaa leikkiä. Mä muistan vielä omista muksuista miltä duplo tuntuu päässä :))


      • kesivä
        hmp.f kirjoitti:

        Noin on käynyt mullekin. Mutta täällä voi olla varma siitä että pääset selittämään jos vähänkin on tulkinnan mahdollisuus ;)
        Vai legoja. Se on hyvä että on mummeja ja vaareja, kun aikuisilla kotona ei aina ole niin aikaa leikkiä. Mä muistan vielä omista muksuista miltä duplo tuntuu päässä :))

        Joo, nykyisin on legoilla semmoiset tarinat ja hahmot, jotka jatkuu ja jatkuu.
        No, mummon kanssa pelataan myös muistipeliä, siitähän on mummolle hyötyä :)
        Kunhan vähän vielä kasvaa, voisin harkita, että opeteltais geokätkeilyä. Siinä saisi liikuntaa ikään kuin huomaamattaan. Ellei sitten kävisi niin, että mummo olisi se fossiili jota etsitään pitkin maita ja mantuja :)


      • kesivä kirjoitti:

        Joo, nykyisin on legoilla semmoiset tarinat ja hahmot, jotka jatkuu ja jatkuu.
        No, mummon kanssa pelataan myös muistipeliä, siitähän on mummolle hyötyä :)
        Kunhan vähän vielä kasvaa, voisin harkita, että opeteltais geokätkeilyä. Siinä saisi liikuntaa ikään kuin huomaamattaan. Ellei sitten kävisi niin, että mummo olisi se fossiili jota etsitään pitkin maita ja mantuja :)

        :DD kiitos naurusta, et sä vielä taida ihan fossiili-asteelle päästä. Voishan se tosiaan olla ihan kivaa, geokätkeily. Vähän kuin aarteiden etsintä, sitähän se mummonetsintäkin olis :) Kai sitä vois pienimuotoisestikin harrastaa, te keskenänne? Jemmaatte ja piirrätte karttoja toisillenne, pyykkikorissa turtle ja sitä rataa... Joku kotona jemmailee mun tavaroita, muttei piirrä karttoja. Tarttis pankkitunnuksiinkin laittaa sellaiset kuminauhat, että aina kun päästän kädestä se menee "kotiinsa".


      • kesivä
        hmp.f kirjoitti:

        :DD kiitos naurusta, et sä vielä taida ihan fossiili-asteelle päästä. Voishan se tosiaan olla ihan kivaa, geokätkeily. Vähän kuin aarteiden etsintä, sitähän se mummonetsintäkin olis :) Kai sitä vois pienimuotoisestikin harrastaa, te keskenänne? Jemmaatte ja piirrätte karttoja toisillenne, pyykkikorissa turtle ja sitä rataa... Joku kotona jemmailee mun tavaroita, muttei piirrä karttoja. Tarttis pankkitunnuksiinkin laittaa sellaiset kuminauhat, että aina kun päästän kädestä se menee "kotiinsa".

        Noi pankkitunnukset ovat paha paikka. Kerran tuli niin totaalinen "black out" etten muistanut mitään. Iski paniikki. No hetken aikaa hengiteltyäni muistin mihin olin tunnukset piilottanut. Sama on taas kun lomilta töihin palaa, niin niiden käyttäjä- ja salasanojen muistaminen, hiivatti kun niitä on niin monia. Onneksi usein muisti on sormenpäissä.


      • eppu2
        hmp.f kirjoitti:

        :DD kiitos naurusta, et sä vielä taida ihan fossiili-asteelle päästä. Voishan se tosiaan olla ihan kivaa, geokätkeily. Vähän kuin aarteiden etsintä, sitähän se mummonetsintäkin olis :) Kai sitä vois pienimuotoisestikin harrastaa, te keskenänne? Jemmaatte ja piirrätte karttoja toisillenne, pyykkikorissa turtle ja sitä rataa... Joku kotona jemmailee mun tavaroita, muttei piirrä karttoja. Tarttis pankkitunnuksiinkin laittaa sellaiset kuminauhat, että aina kun päästän kädestä se menee "kotiinsa".

        Tulipa mieleen tuosta ´´pienimuotoisesta geokätkeilystä´. Lapsena, kun leikittiin sisällä. Kätkettin joku esine jonnekin, toinen etsi. Vihje oli, kylmää, lämpenee, kuumaa, haalenee. Sitä kuumenpaa, mitä lähenpäna etsijä oli.


      • eppu2 kirjoitti:

        Tulipa mieleen tuosta ´´pienimuotoisesta geokätkeilystä´. Lapsena, kun leikittiin sisällä. Kätkettin joku esine jonnekin, toinen etsi. Vihje oli, kylmää, lämpenee, kuumaa, haalenee. Sitä kuumenpaa, mitä lähenpäna etsijä oli.

        Joo, muistan myös. Lintu, perhonen tai kala piti valita :)
        Harrastin lasten kanssa myös sitä, että piilotin synttärilahjat. Sitten kirjoittelin lappuja, "katso saappaasta" jossa oli seuraava lappu jne. Joskus onnistuin saamaan itteni ihan pyörryksiin noilla, kun tavallaan takaperin pitää kulkea kun piilottaa jotain.
        Ei se blondius aina näy päälle päin...
        Naapurin lapsia höynäytin kerran lakupuulla. Ripustin lakupötköjä pensaaseen ja piirsin kartan, poltin oikein reunat että näyttäis vanhalta :) Mitähän sekin äiti on tykännyt jälkikäteen, joutunut lapsille selittämään ettei tuollaisia puita oikeasti ole.
        Kaikkea mäkin oon luulotellut :D


      • ent.siivoojaparka
        eppu2 kirjoitti:

        Tulipa mieleen tuosta ´´pienimuotoisesta geokätkeilystä´. Lapsena, kun leikittiin sisällä. Kätkettin joku esine jonnekin, toinen etsi. Vihje oli, kylmää, lämpenee, kuumaa, haalenee. Sitä kuumenpaa, mitä lähenpäna etsijä oli.

        Minä kai harrastan sitä esineenpiilotusta vieläkin ja ihan yksinään. Ilman mitään vihjeitä.
        Yleensä se on puhelin tai silmälasit (ei nuo lasit, eikä nuo, eikä nuo, mutta ne...) mitä olen piilottanut itseltäni.


    • eppu2

      Minäpä luulen, että luulottelu ja rivienvälistä lukeminen on aika arkipäiväistä puuhaa. Me emme vaan huomaa sitä, se ei nouse pintaan, ellei siihen tartuta.
      Luuleminen ja rivien välistä lukeminen vain jää omaan päähämme.

      • Koetin vähän antaa tuon sun ajatuksen viedä, että missä vaiheessa sitten ne tuodaan esille eikä jää vain omaan päähän. Joku tuossa jo kirjoitti että sitä tapahtuu kun joku horjuuttaa toista.
        Ajatukset karkasi sille puolelle saakka, että jos erittelee lukemisen kirjoittamisesta, niin ihan eri tavalla luetaan nettiä kuin esim. kirjaa. Kirjaa otetaan melkein innolla vastaan, annetaan mielikuvituksen lentää ja suorastaan imetään vaikutteita. Täällä netissä lukeminen ei toimi niin.


      • eppu2
        hmp.f kirjoitti:

        Koetin vähän antaa tuon sun ajatuksen viedä, että missä vaiheessa sitten ne tuodaan esille eikä jää vain omaan päähän. Joku tuossa jo kirjoitti että sitä tapahtuu kun joku horjuuttaa toista.
        Ajatukset karkasi sille puolelle saakka, että jos erittelee lukemisen kirjoittamisesta, niin ihan eri tavalla luetaan nettiä kuin esim. kirjaa. Kirjaa otetaan melkein innolla vastaan, annetaan mielikuvituksen lentää ja suorastaan imetään vaikutteita. Täällä netissä lukeminen ei toimi niin.

        Täälläkin tulkitsemme toisen mielipiteitä, omista lähtökohdistamme.
        Jos sitä tulkintaansa ei kerro, silloin ei tulkittu voi selittää tarkoitustaan.
        Tai ei muuten vaan antaa asian olla.
        Esim. Joku kertoo itselleen tavallista asiaa, joku luulee, että tuo leuhkii tai, että on kateellinen, vaikka asia ei ollenkaan niin olisi kertojan ajatusmaailmassa.


      • ent.siivoojaparka
        eppu2 kirjoitti:

        Täälläkin tulkitsemme toisen mielipiteitä, omista lähtökohdistamme.
        Jos sitä tulkintaansa ei kerro, silloin ei tulkittu voi selittää tarkoitustaan.
        Tai ei muuten vaan antaa asian olla.
        Esim. Joku kertoo itselleen tavallista asiaa, joku luulee, että tuo leuhkii tai, että on kateellinen, vaikka asia ei ollenkaan niin olisi kertojan ajatusmaailmassa.

        Niin just, ja sitten seuraa se tavallinen toisen sormella ojentaminen; annoit sellaisen kuvan, että olet kateellinen. Ihan niinkuin, että enhän minä sellaista päässäni kuvittele, mutta sinä itse sen kuvan annoit.


      • ent.siivoojaparka kirjoitti:

        Niin just, ja sitten seuraa se tavallinen toisen sormella ojentaminen; annoit sellaisen kuvan, että olet kateellinen. Ihan niinkuin, että enhän minä sellaista päässäni kuvittele, mutta sinä itse sen kuvan annoit.

        Mutta sähän et sormella osoita, ethän. Se on ihan lukijan oma vika jos onkeensa ottaa. Häh.


      • ent.siivoojaparka
        hmp.f kirjoitti:

        Mutta sähän et sormella osoita, ethän. Se on ihan lukijan oma vika jos onkeensa ottaa. Häh.

        Minkäslaisen kuvan sinä nyt siinä itsestäsi annoit!!!! Häh?
        Mitä on onkeen ottaminen? Kalastukseen liittyvää?


      • ent.siivoojaparka kirjoitti:

        Minkäslaisen kuvan sinä nyt siinä itsestäsi annoit!!!! Häh?
        Mitä on onkeen ottaminen? Kalastukseen liittyvää?

        Juu, liekö vastavirtaan virvelöintiä :) matoa mulla ei ainakaan ole :))


    • Onhan täällä ollut sellaistakin että joku lietsoo toisia luulemaan tai luulottelemaan jotain kirjoittajaa joksikin tai jonkinlaiseksi muuksi kuin mitä tämäon. Tämä lienee tarkoitushakuista mollaamista ja saattamista epäedulliseen valoon.

      • Niin on, liekö täällä yhtäkään tunnistettavaa kirjoittajaa joka ei olisi sen kohteeksi joutunut.


      • kait-täällä-on-

        terveitäki kirjoittajia jota ei keskity pelkästään itseensä,
        --

        siilimuori
        --

        tommonen käytös on luonnevikasen sairaan mielen tuotantoa,
        kukaan normaali ihminen ei luulottele ketään,
        terve ihminen sanoo reippaasti mileipiteensä eikä ala muita epäileen onkohan se ja se tai se,
        aivan omituinen alotus tämäki,
        sama sairas joka teki toisenki alotuksen yliherkästä loukkantuneesta.


      • kait-täällä-on- kirjoitti:

        terveitäki kirjoittajia jota ei keskity pelkästään itseensä,
        --

        siilimuori
        --

        tommonen käytös on luonnevikasen sairaan mielen tuotantoa,
        kukaan normaali ihminen ei luulottele ketään,
        terve ihminen sanoo reippaasti mileipiteensä eikä ala muita epäileen onkohan se ja se tai se,
        aivan omituinen alotus tämäki,
        sama sairas joka teki toisenki alotuksen yliherkästä loukkantuneesta.

        Täällä kirjoittelee siis vain sairaita. Sairaaksi luulottelu on sairasta.


      • äöäöäö
        korppis kirjoitti:

        Täällä kirjoittelee siis vain sairaita. Sairaaksi luulottelu on sairasta.

        Kolahtiko pahasti? Sinustahan täällä kirjoitetaan nyt ja eikös se ole mukavaa olla huomion keskipisteenä? Olet ainoa tunnistettava, joka täällä luulottelee ja arvailee kirjoittajia heitellen perään useitakin vaihtoehtoja.


      • kait-täällä-on- kirjoitti:

        terveitäki kirjoittajia jota ei keskity pelkästään itseensä,
        --

        siilimuori
        --

        tommonen käytös on luonnevikasen sairaan mielen tuotantoa,
        kukaan normaali ihminen ei luulottele ketään,
        terve ihminen sanoo reippaasti mileipiteensä eikä ala muita epäileen onkohan se ja se tai se,
        aivan omituinen alotus tämäki,
        sama sairas joka teki toisenki alotuksen yliherkästä loukkantuneesta.

        Kröhömm...
        "kukaan normaali ihminen ei luulottele ketään"
        "sama sairas joka teki toisenki alotuksen yliherkästä loukkantuneesta"
        Tervetuloa meidän sairaiden joukkoon :)


      • äöäöäö kirjoitti:

        Kolahtiko pahasti? Sinustahan täällä kirjoitetaan nyt ja eikös se ole mukavaa olla huomion keskipisteenä? Olet ainoa tunnistettava, joka täällä luulottelee ja arvailee kirjoittajia heitellen perään useitakin vaihtoehtoja.

        Tuo ei pidä paikkansa, täällä on muitakin luulottelijoita.


      • ent.siivoojaparka

        Mutta miten se oikeastaan haittaa, jos luullaan joksikin muuksi. Kunhan itse tietää suunnilleen ainakin, kuka on.
        Olen minä joskus oikaissut, kun jotain jonkun housunlahkeessa jatkuvasti roikkuvaa puskasta räyskyttäjää on luultu minuksi. Sekin riippuu paljon siitä, kuka se epäilijä on ja mitä sieltä puskasta kuuluu. Silloin tulee sellainen tunne, että miten paskaa sinä oikein minusta ajattelet.
        Ohimenevät aiheettomat luulottelut jätän omaan arvoonsa.


      • ent.siivoojaparka kirjoitti:

        Mutta miten se oikeastaan haittaa, jos luullaan joksikin muuksi. Kunhan itse tietää suunnilleen ainakin, kuka on.
        Olen minä joskus oikaissut, kun jotain jonkun housunlahkeessa jatkuvasti roikkuvaa puskasta räyskyttäjää on luultu minuksi. Sekin riippuu paljon siitä, kuka se epäilijä on ja mitä sieltä puskasta kuuluu. Silloin tulee sellainen tunne, että miten paskaa sinä oikein minusta ajattelet.
        Ohimenevät aiheettomat luulottelut jätän omaan arvoonsa.

        Ei se normaalisti hirveästi haittaakaan, ja oot ihan oikeassa että kun se tulee sellaiselta joka nyt muutenkin aina luulee niin ei sen sana paina kovinkaan paljon. Mulle tuli mitta täyteen kun on sitä luulottelua on pukannut sieltä sun täältä, ja lisäksi vielä ihmisiltä joiden olemusta ja mielipidettä arvostan.
        Ruikutinruikutin... nyt mä lopetan, tai lopetin jo.
        Ite en luulottele noita nikkejä. Enkä varsinkaan usko että jos joku uskaltaa sanoa omalla nimmarillaan (oli sitten rekattu tai ei) oman mielipiteensä, niin hänellä olisi tarvetta puskailla. Niin että jos joku väittää sun puskailevan, niin hän puhuu pötyä.


      • hmp.f kirjoitti:

        Ei se normaalisti hirveästi haittaakaan, ja oot ihan oikeassa että kun se tulee sellaiselta joka nyt muutenkin aina luulee niin ei sen sana paina kovinkaan paljon. Mulle tuli mitta täyteen kun on sitä luulottelua on pukannut sieltä sun täältä, ja lisäksi vielä ihmisiltä joiden olemusta ja mielipidettä arvostan.
        Ruikutinruikutin... nyt mä lopetan, tai lopetin jo.
        Ite en luulottele noita nikkejä. Enkä varsinkaan usko että jos joku uskaltaa sanoa omalla nimmarillaan (oli sitten rekattu tai ei) oman mielipiteensä, niin hänellä olisi tarvetta puskailla. Niin että jos joku väittää sun puskailevan, niin hän puhuu pötyä.

        Juu, tuo on totta. Sillä on suuri merkitys kuka sanoo. Siis sanooko hän jota tse arvistaa vai sellainen jonka räksytykseen tavallaan o turutnut eikä noteeraa miksikään. Tai puskien ilkeät heittelyt.


    • hymmyy

      Mulla ei kyllä aika eikä tahto riitä näiden mielipiteiden tarkempaan tutkiskeluun. Eli en koskaan mieti kuka ajatuksen takana on. Miksi se olisi tärkeää?

      • Siinä olen sun kanssa samaa mieltä ettei ole niin väliä kuka kirjoittaa. Vaikka aika vaikeaa on lukea yhtään mitään tekstiä joka ei jonkinlaista kuvaa anna toisesta. Onhan se myös kaunis asia? Tarkoittaa että on koskettanut jotakuta.
        Kuinka pitkälle sitten niitä kuvia luo, tai vie eteenpäin... mihin pisteeseen sen luomisen pysäyttää.


      • bessie-
        hmp.f kirjoitti:

        Siinä olen sun kanssa samaa mieltä ettei ole niin väliä kuka kirjoittaa. Vaikka aika vaikeaa on lukea yhtään mitään tekstiä joka ei jonkinlaista kuvaa anna toisesta. Onhan se myös kaunis asia? Tarkoittaa että on koskettanut jotakuta.
        Kuinka pitkälle sitten niitä kuvia luo, tai vie eteenpäin... mihin pisteeseen sen luomisen pysäyttää.

        "Kuinka pitkälle sitten niitä kuvia luo, tai vie eteenpäin... mihin pisteeseen sen luomisen pysäyttää."

        Sehän on ihan yks hailee, millaisia mielikuvia ihminen omassa päässään luo ja kehittelee? Se, että rupeaa muille luulottelemaan esim. toisen kirjoittajan olevan sellainen ja tällainen, ja jatkaa sitä jopa vuodesta toiseen (ja useammalla nimimerkillä), olisiko se liian pitkälle menemistä?


      • bessie- kirjoitti:

        "Kuinka pitkälle sitten niitä kuvia luo, tai vie eteenpäin... mihin pisteeseen sen luomisen pysäyttää."

        Sehän on ihan yks hailee, millaisia mielikuvia ihminen omassa päässään luo ja kehittelee? Se, että rupeaa muille luulottelemaan esim. toisen kirjoittajan olevan sellainen ja tällainen, ja jatkaa sitä jopa vuodesta toiseen (ja useammalla nimimerkillä), olisiko se liian pitkälle menemistä?

        Tuo oli aika hyvä liian pitkälle menemisestä. Mustamaalaaminen, ikään kuin.
        Eihän niitä mielikuvia voi estää, ei. Eikä ole tarvettakaan. Uskon kuitenkin että jokaisella on siinäkin asiassa joku raja, mitä sietää.


      • bessie- kirjoitti:

        "Kuinka pitkälle sitten niitä kuvia luo, tai vie eteenpäin... mihin pisteeseen sen luomisen pysäyttää."

        Sehän on ihan yks hailee, millaisia mielikuvia ihminen omassa päässään luo ja kehittelee? Se, että rupeaa muille luulottelemaan esim. toisen kirjoittajan olevan sellainen ja tällainen, ja jatkaa sitä jopa vuodesta toiseen (ja useammalla nimimerkillä), olisiko se liian pitkälle menemistä?

        On se. Jos valehtelee toisen piikkiin asioita jotka eivät le totta, se on liian pitkälle menemistä.


      • kesivä
        siilimuori kirjoitti:

        On se. Jos valehtelee toisen piikkiin asioita jotka eivät le totta, se on liian pitkälle menemistä.

        No on, hölmönä kysyn, että tapahtuuko täällä sellaistakin?


      • kesivä kirjoitti:

        No on, hölmönä kysyn, että tapahtuuko täällä sellaistakin?

        No joo, joskus. Jollekin.


    • senseitsemännen

      Luin pikaisesti. Luin vähätellen. Luin uudelleen. Luin viisaana. Luin tauon jälkeen. Luin lisää. Luin ajatuksella.

      • Tuosta tuli ikään kuin runo :) Kaunista.


      • bessie-

        Rivit vai niiden välit? Jos rivit, niin joko osaat suunnilleen ulkoa?


    • äijä-

      -onnea tätille tästä aloituksesta, hyvä aihe kommentointien laadusta ja määrästä päätellen, enkä nyt luulottele ollenkaan..-huomenna alkaa taianomainen, maaginen elokuu, lämpimiä pimeitä iltoja..nautitaan....

      • Setälle kiitoksia :)) ja tietenkin kanssakirjoittajille.
        Niina alkoi, samettiset syleyilyt. Ja luulis nyt todellakin tulevan, kun kesä on ollut niin kolea. Taidan tänään käydä oikein alkon kautta. Mulla on valtava terassi joka on melkein katon korkeudella, siellä on mukavaa istua. Kisskiss.. vai milläs äijää houkuttelee :)) ehdit vielä jos lähdet nyt :)


    • sori-ku-naurattaa-

      heh heh,
      oletteko kaikki mielenterveys-ongelmaisia,
      miksi te keskitytte vain itseenne, heh, katsokaa ympärillenne, maailma on täynnä mielenkiintoisia asioita,
      sairasta alottajaa myöten.

      • eppu2

        Ikävää tuollainen toisten aliarvioiminen ja vähättely.
        Tulitko ajatelleeksi millaisen kuvan itsestäsi annoit.


      • bessie-

        Samat vanhat tutut puut tuolla maailman puolella näkyy olevan.

        Montakos kertaa itse olet tänään käynyt asuntosi ulkopuolella?
        Iltapäivällä menin koiran päivähoitajaksi. Käveltiin ja vähän juostiinkin koiran kanssa. Kotiin tultuani touhusin jotain pientä ja taisin täälläkin käväistä.
        Sitten kävin kävellen lähikaupassa. Vielä kerran lähdin ulos kun rupesi tulemaan vettä oikein kaatamalla. Kävin siirtämässä katospaikalla olevan autoni kadun varteen sateen pestäväksi. Jossain vaiheessa käyn sen siirtämässä omalle paikalleen.

        Joko näillä olen ansainnut oikeuden roikkua täällä jos sattuu huvittamaan? Nettiyhteyskin sisältyy yhtiövastikkeeseen.


      • eppu2 kirjoitti:

        Ikävää tuollainen toisten aliarvioiminen ja vähättely.
        Tulitko ajatelleeksi millaisen kuvan itsestäsi annoit.

        Ei ihmiset tommosia ajattele, sitä vaan rapataan oikein huolella ja tekstistä päätellen ittetunto on kohillaan.
        Toi omakuva on mielenkiintonen juttu ,itte ku aikoinaan valikoi nikkiä niin toi mun tunnus alkoi elämään omaa elämäänsä.
        Ei paljo tarvinnu avittaa,monta hauskaa on sen tiimoilta ollu, nyt en en eres haluu muuttaa omaa kuvaani .
        Kotikiusattuna on hyvä lukee rivien välejä .


    • Sen verran minäkin lisään notta:
      Raavas "koti-kiusattu" on mielestäni simmottis tommottis kummottinen.
      Ja niin on hyvä.
      Murteensa sointuu kuin sanansa konsanaan.
      Ei yletöntä intoilua, rauhallisen painavaa asiaa oikein painotettuna.
      Hänen ja muutaman muunkin kohdalla en uskottele itselleni luulottelevani.
      Luulen kyllä korppiksen muovailevan myös vahastaankin välillä rumia.
      Päästellen päästään kuin mahastaankin.
      Mitä taas suloinen Paloma ei, eikä ihana Anceline, kultainen demeterkään ei hopeinen mimmimum-mi...sekään jne, jne.

      H.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      66
      6462
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      27
      4183
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      270
      2577
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      2010
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      30
      1528
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      97
      1387
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1107
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      54
      1090
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      77
      1036
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      39
      1021
    Aihe