Kateelliset, et saa omistaa sähköpyörää

hhdrte

Hyvin näkyy palsttalla, kuinka köyhät ja kateelliset haukkuvat kaikkia sähköpyöriä, kun heillä itellää varaa sellaiseen ei ole, ja et saa omistaa sellaista, tai siinä tapauksessa se on ehdottoman huono. Sama pätee autoja. Jos omistat kaveriasi paremman auton, on autosi hänen mielestään ehdottomasti huonompi, kuin hänen itsensä, vaikka kestotesteissä hänen autonsa täys pommi :)

13

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Muutenhyviämutta

      Minulla on muutama uutena ostettu pyörä joiden hinta on ollut 3000 - 5000 euroa. Kaikki ovat Rohloffin vaihteilla ja itse poljettavia. Se ei ole kateutta kun sanon ylihintaista yhden koon Helkama sähköpyörää tai jotain Kiinasta tuotua ylihintaista sähköpyörää huonoksi vaihtoehdoksi.

      Sähköpyörissä on laadukkaitakin pyöriä, mutta ne eivät ole Helkaman tai Kiinan halpatuotantoa.

      Sähköpyörissä iso ongelma on että halpatuotantopyöriä myydään järjettömän kovaan hintaan. Sähköpyörissä on huonosti järkeviä runkomalleja ja runkokokoja. Ongelma on myös että tieliikennekelvottomien sähköpyörien myyminen. Jälkimmäinen ongelma saattaa poistua lakimuutoksella, mutta sitä lakia on nyt muutettu jo vuosia joten lopputulos voi olla mitä tahansa.

    • markettipyöräilijä

      Pyörä on tarkoitetu liikkuvaksi lihasvoimalla. Miksi polkea vain näön vuoksi, kun ei kerta huvita. Yhtähyvin voisi ostaa mopon ja ajaa sillä. Vanhuksille tai jos on jokin vamma tai lihasheikkoutta sähköpyörä on varmaan ihan hyvä apuväline.

      • Oi_niitä_aikoja

        Mopon sijasta, mopot on ylihinnoiteltuja vakuutuksissa nykyään, ei ollut ennen ja polkurin voi viedä sisälle.


    • rohloffisti
    • PravooHarasoo

      kateus on ihan hyvä puheenaihe sekin

    • latjk

      mutta eikös sähköpyörä ole tarkoitettu vanhuksille ja huonokuntoisille että hekin pääsevät nauttimaan pyöräilyn ilosta, muuten ei sellaista mielestäni tarvitse.

      • 324357890

        Keski-Eurooppa ja e-pyörät.Tutustukaa tulevaisuuden liikkumismuotoon.Käyttäkää ilmaisua e-pyörä niin alkaa helpottamaan.Minä ajan päivittäin mankelia en siis e-pyörää.Olen jo yli 50-v.Matka jatkuu sekä että.


      • mopoo

        "muuten ei sellaista mielestäni tarvitse."

        Samalla periaatteella Mopoa ei ja tarvita.


    • IgoElectric
    • Arvostan

      Fyysistä kuntoani niin paljon, että en sähköpyörään koske, niin kauan kun pystyn polkemaan.

    • mies46v

      Nää tavisfillarien ajajat ajaa viikossa 10 kilsaa, ja sanoo kunnon olevan hyvä. Ite ajan n. 40 kilometriä päivässä sähköpyörällä sykkeen ollessa optimaalinen aerobinen taso, eli itselleni n. max. 110. Ja puhukaa sitten siitä laiskottelusta. Painoa pudonnut 20 kiloa parin vuoden aikana, ja aerobinen kunto on noussut, kun ei tartte istahtaa siihen autoon ajaakseen hakemaan yhtä maitopurkkia kaupasta.

      • Retkeiliä

        Taatusti enemmän ajetaan normipyörillä kuin sähköpyörillä. Itse ajan trekking-pyörällä vähintään sen 40 km päivässä. Useamman kerran kuukaudessa tulee ajettua 200 km retkiä. Varusteita on mukana aina, retkillä n 20 kg.


    • mies70v

      Itsellä ollut jo useamman vuoden Helkama sähköpyöra ,ei tuossa mitään vikoja ole ollut ja tosi mukava sähköavulla ajaa,no ilman sähköö tavallinen 3 vaihteinen mankeli.Kun ei oikein löytänyt täällä paikkaa missä voisi tyhjän akun ladata, Akun lataus ainut ongelma sähköpyöräilyssä ainakin täällä Lappeenrannassa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      228
      3578
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      24
      2201
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2091
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      90
      1985
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      87
      1662
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      24
      1381
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1281
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1267
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1217
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1208
    Aihe