Elämä ilman ystäviä

ystävätön

Olen kai todella huono surkimus joka ei saa koskaan ketään. Täytin 40 v eikä kukaan edes onnitellut joten ei minua kukaan kaipaa tässä elämässä.

29

944

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jaksetaan

      Paljon onnea! Kyllä sinua tarvitaan tässä elämässä, jokaista tarvitaan.
      Itsekin täytän pian 40, vanhemmat ja sisarukset varmaan lähettävät onnittelut. Varsinaisia ystäviä ei ole oikein minullakaan.

      • Saksa623

        "Paljon onnea!" Ei elämä ole onnesta kiinni, vaan loogosesta ajattelusta.


      • Saksa623

        loogisesta


      • Tutulta.vieksahtaa

        "Kyllä sinua tarvitaan tässä elämässä, jokaista tarvitaan."
        Kynnysmatoksi tarvitaan. Ja palkatta toisen rakennukselle raatamaan. Ja tekemään ne epämiellyttävät työvuorot, kun perheellinen viettää vapaata. Eikä siinä lomalistoihin toiveita kysellä; sinähän olet yksin, ei sinun tarvitse muista välittää, sinä voit pitää lomasi silloin kun perheelliset eivät lomaile. Puolet toukokuussa, puolet syyskuussa. Vaikka päivän pätkissä muulloinkin.


    • 1812

      Paljon onnea :).

    • 4567you

      onnea sinulle - ei minullakaan ystäviä ole.

    • nerk73

      Onneksi olkoon sulle! Itse olen saman ikäinen
      kuin sä, eikä mullakaan ole lainkaan kavereita.

    • Onnittelut

      Hanki kirjekaveri ulkomailta, netistä löytää. Minulla on kaksi, ja aina muistavat syntymäpäiväni, ja vielä lähettävät jonkun pienen söpön lahjankin. Tunnettu yli kymmenen vuotta.

      • didadida

        Miksi et ole kavereita?


      • Onnittelut

        Ollaan me kavereita, kirjekavereita. Mutta me asumme eri puolella maapalloa, joten näkeminen on hyvin hankalaa ;)


    • pitkiniemi44

      Onnea sinulle kun kirjoitit että täytit vuosia!!! Ei täällä monellakaan ole niin paljon ystäviä että onnitteluja saa.. Itsekin mietin, että jos pitäisi syntymäpäiväkutsut nyt yli nelikymppisenä, niin lopulta...ketä sinne etes tulisi....no ehkä lähisukulaisia ehkä isolla kysymysmerkillä, koska ei kukaan jouda nykyään enää mihinkään! Enkä voi syntymäpäiviä järjestää kenenkään muiden menojen mukaan. Yksinäisyys rasittaa ihan oikeasti... sydäntä..
      ja ei minuakaan kukaan muu paitsi äitini onnitellut ...vaikka ystäviä myönnän että on joskus ollut .. johonkin ne ovat kadonneet...

    • ystävätön

      Ei elämässä ystäviä tarvitse, perhe riittää. Elämässä on suurempiakin tarkoituksia. :)

      • Vielä.on.elettävä

        Ei ole ystäviä eikä perhettä. Täytin viimeksi 71 v ja ainut puhekumppani on kaupan kassa. Eikä siinä monta sanaa tarvita.
        Tähän on vain ollut totuttava. Meitä ihmisiä kun on pariton määrä ja minä olen se ylimääräinen.


      • Vanhemmille_naisille

        Kerran pari vuotta sitten kävin lähikaupassa lauantai-iltana hakemassa ruokaa, ja siinä kassalla oli edessäni sellainen yli 70v nainen. Silloin minulle tuli mieleen, että se kassaneiti saattoi olla tämän naisen ainoa ihmiskontakti sinä päivänä, tai jopa koko viikonloppuna. Tuli jotenkin hämmentynyt olo. Jaksamista kaikille vanhemmille naisille, ja onnea aloittajalle.


    • Mika-40-

      Olen 40 v tosi yksinäinen. Ei ketään soita, ei ketään käy kylässä, olen työtön. Elämäni on turhaa. Kukaan ei vaan tykkää minusta vaikka olen rauhallinen, en tee rikoksia, en käytä huumeita, juon harvoin. En tiedä mitä tehdä milloinkaan.

    • hylkiö

      Minä olen 45 vuotta, eikä minullakaan ole ystäviä. Kukaan ei hyväksy minua ystäväkseen, sillä olen seksuaalisesti epäonnistunut, ja vaikutan päällepäin vähemmän älykkäältä sosiaalisen kömpelyyteni takia. Opiskelen tällä hetkellä yliopistossa, mutta en tule todennäköisesti saamaan työtä, vaan joudun työllistämään itse itseni. Minulla ei ole lapsia eikä kumppania. Ystävää ei ole ollut 20 vuoteen. Nuorena olin täydellinen hylkiö, ja yhden ystävän lisäksi minulle ei edes puhunut kukaan, jollei ollut pakko.

      Pahinta yksinäisyydessä on se, että yksinäinen syyllistetään yksinäisyydestään, esim. antamalla ymmärtää, että hän on epäsosiaalinen, ja siten paheksuttava ihminen. Tätä harrastavat erityisesti koulutetut ihmiset, sillä he eivät halua nähdä, että myös he, korkeasta moraalistaan huolimatta, syyllistyvät sosiaaliseen torjuntaan ja syrjintään.

      Onnittelut sinulle syntymäpäiväsi johdosta. Minäkin saan onnittelut vain vanhemmiltani ja joiltakin sukulaisilta.

    • pituinen35

      Minäkin olen jo 64v.eikä minulla ole yhtään ns.ystävää. Poika käy joskus katsomassa.
      En käy juurikaan missään ,kun eläke on pieni.
      Sen vuoksi kai on vaikea löytääkkään ystäviä,kun ei ole edes varaa käydä missään.Joskus on vaan niin yksinäinen olo.
      Yritän ulkoilla paljon,se on ilmaista. Menee päiviä joskus jopa viikko/pari etten juuri puhu mitään kenellekään,kun ei ole ketään.
      Tähän on kai vaan sopeuduttuva,itsellä kun ei ole rohkeutta lähteä etsimään ketään ja kotoahan ei kukaan osaa hakea : )) Ollaan siis yhdessä yksinäisiä !

      • Liika_kappale

        Muuten sama tilanne, mutta olen 72 v eikä ainut lapsi pidä mitään yhteyttä. Nähty viimeksi 15 v sitten mielisairaalassa ja todella huonossa kunnossa oli. Demonin oli antanut itseensä tulla.
        Rahallisesti vielä pärjään. Muisti pätkii huolestuttavasti unilääkityksen takia, mutta muutenkaan en pärjää edes huonosti.
        Työpanokseni olen antanut, tilalle saanut yksinäisyyden. Kohta meitä liikaväestöä aletaan polttaa pois krematorioissa. Tilalle otetaan ISIS'in tatuoituja sotilaita. Just tuli Kirkkonummelle salaa lähetys, kukaan ei tiedä mistä, kukaan ei tiedä lähetyksen junailijaa. Kaikki vain tietävät, ette islamissa tatuointeja suvaita. Jossakin tyhjensivät väkivaltatuomion saaneet linnankundit Kirkkonummelle. Joku mamuttajakiimavittu sai mitä halusi. Me vain maksamme.


    • aina elämästä jotain positiivista löytyy helpolla tai vaikeammalla tavalla ja onnea toivotaan että seuraavat 10v olisi elämäsi parhaita!

    • Dobermanni381

      Jospa tottuisit itseesi?

      Minä täytin 50 vuotta ja ketään ei ollut paikalla, ainoastaan Dobermanninit.

      Vietin hyvät syntymäpäivät Dobermannien kanssa.

      Koira on ihmisen paras ystävä ja todella luotettava. Pitää vain asettua koiran tasolle henkisesti, niin niiden hyvästä huolenpidosta tulee paljon enemmän positiivista palautetta, kuin teennäisistä ja valehtelevista ihmisistä.

    • rumasinkkumies

      Olen liian ruma saamaan ystäviä. Naisetkin vihaa minua eikä minulla ole koskaan ollut nais ystäviä

    • AloneAlways

      Täytän myös pian 40 eikä minulla oikein ole ketään ystäviä. Aiemmin oli iso perhe mutta nyt kun erosin enkä asu miehen kanssa niin olenkin koko ajan yksin. Kostautuu nyt ylimielisyyteni kaverien pyyntöjen suhteen vuosien varrella. Oma syy siis varmaan. Olin myös ärsyttävä ja nokkava, jyrkkäkin kavereilleni. Nyt olen sitten yksin. Uusia kavereita on tosi vaikea löytää tämän ikäisenä.

    • Hei kaikki.


      Yksinäisyys on monelle suurin elämänlaatua heikentävä tekijä. Jos ystävää ei ole, joskus tulee jopa vetäneeksi siitä sen johtopäätöksen, että olisi jotenkin ansainnut yksinäisyyden tai olisi epäkelpo - ystävän puute siis heikentää myös oman arvon kokemusta. Kuitenkin on monen tekijän summa, löytyykö elämän varrelta ystäviä ja esimerkiksi pysyvätkö jo hankitut, jos asuinpaikka, työpaikka tai harrastus, joka yhdisti, muuttuukin.

      Yksi näkökulma jonka haluaisin tuoda esiin on vapaaehtoistyö. Toimiessaan mielekkään ja merkityksellisen asian parissa ihminen ensinnäkin kokee elämänsä paremmaksi ja elämänlaatu nousee. Lisäksi saman tavoitteen eteen työskennellessään ihmiset yleensä kokevat suurta yhteyden kokemusta ja ihmiset hitsaantuvat yhteen. Vapaaehtoistyötä voi tehdä monien harrasteiden lisäksi myös esimerkiksi luonnon parissa. Seurakunnilla on koko Suomessa paljon erilaisia vapaaehtoistehtäviä kuten esimerkiksi kerhojen ja ryhmienohjausta, leiriavustajan hommia, ystäväpalvelua, työttömien ruokailussa toimimista ja yksittäisiä kampanjoita. Jos omassa seurakunnassa ei jostain syystä löydy tehtävää, voi vapaaehtoisena toimia vaikkapa Yhteisvastuukeräyksen tai muiden valtakunnallisten tai kansainvälisten projektien tiimoilta.

      Toivotan jokaiselle lisääntyviä mahdollisuuksia avata sydämensä ja tutustua uusiin, ihaniin ihmisiin (kenties hekin yksinäisiä!)

      Merja, diakoni

      • enlienesovelias

        Olen tuossa vapa-ehtoistoiminnassa ollut jo jonkin aikaa, lähinnä ystäväpalvelu eli käynyt juttelemassa ikästeni kanssa. Ei se kuitenkaan omaa yksinäisyyttäni ole poistanut. Oikeastaan päinvastoin tunnen vierailujeni jälkeen itseni enemmän yksinäiseksi, koska kaikilla noilla "autettavillani on kuitenkin muitakin ihmis-suhteita eli ei ne niin täysin yksinäisiä lopulta olekkaan!
        Ehkä pitäisi lopettaa käynnit, kun niistä tulee vaan stressiä.
        Jotenkin pitää myös vetää semmosta roolia, jotta muka asiani/elämäni on hyvässä jamassa, vaikka tosiasiassa, niin ei ole. Uuvuttavaa homma, enpä ois tuohonkaan ruvennut, jos oisin tiennyt lopputuloksen.
        Pitäisi saada itse valita tai olla semmonen muutaman kerran käynti ja kattoa sitten, jotta onko ne ihmiset sitten oikesti kuitenkaan yksinäisiä ja sattuuko meillä ylipäätään olemaan mitään yhteistä elämänkatsomusta ja mielenkiinnon kohteita.
        Nythän tyrkätään ihminen vaan sinne minne sattuu, mitään kontrollia sen juttu/ystävä seuran sopivuudesta ei ole.
        Haluaisin enempi vastavuoroista keskustelua, kuin olla aina vaan pelkkä kuuntelija.
        Pitäisi paremmin huomioida millaista tarvetta mahdollisesti meillä vapaaehtoisilla on sen "ystävän" suhteen.
        Jonkinlainen kyselykaavake sekä seuraa etsivän, että sen omaa aikaansa ventovieraalle ihmiselle tarjoavan tarpeista ja toiveista.


    • juopotelkaa

      Jeesus kortti vedetty esiin. Jeesus tulee ja pelastaa. Kuuntelu ei auta eikä puhuminen, vain konkreettiset toimet että saat oikean kaverin jonka kanssa tehdä juttuja. Jumalaa ei ole olemassa eikä se auta

      • uskovaisten touhut ovat mielisairasta aivopesua. Oikeasti niitä kiinnostaa vain syntisten rahat.


    • jryjsrjytjtd

      miksi ap et itse järjestänyt itsellesi niitä 40 v juhlia? Ei kukaan muu niitä sinulle järjestä jos et itse, eikä ole puolisoa tms. Miten luulit että ystävä osaa tulla kotiisi juhlimaan jos et KUTSU KETÄÄN? itse ne juhlat on järjestettävä! miten muut voi edes muistaa syntymäpäiviä,jos joku ei muistuta?
      Mulla on yksi ystävä joka on aina tiennyt synttärini, koska olemme muistaneet tosiamme, mutta kun täytin pyöreitä, sain häneltä vain kortin. Se oli aikamoinen pettymys, joten sitten kun tuli hänen juhlapäivä, tein saman hänelle, eli lähetin vain kortin, mikä minusta on vähän loukkaus.Mutta mitä muutakaan olisin voinut tehdä,kun hän ei edes kutsunut juhliinsa?????

    • kufhrghygtgtygh

      En tiedä kuka tai mikä olet, mutta se mitä voin lukea netistä ei yleensä pidä paikkaansa, joten tuskin olet surkimus. Jos et pahaa muille tee ja jos elämässäsi pyrit kohtelemaan muita hyvin, et koskaan ole surkimus. Riippuen toki siitä, mitä käsite tossa tarkoittaa ja: En tiedä kuka olet ja tämä on nimetön palsta. Minä olen siitä vähän erikoinen ihminen, että en ole koskaan ajatellut olevani surkimus. Viimeksi mulle tuli surkimuksen tunne itsestäni ihmisenä, kun juttelin yhden koodaajanörtin kanssa, fiksu ja ihmisenä hyvä ja uskon että voi olla tulevaisuuden linusthorvaldseja se etiikassaan - mulla on oudosti jopa ikävä sitä, mutta en ikinä sanoisi sitä missään, koska en alennu pyytämään puhelinnumeroa tuntemattomilta satunnaistuttavuuksilta ja mulla muutenkin on ystäviä. Minulle se tuntematon ihminen sanoi, että olen hänen mielestään autisti tai asperger, koska en muka ymmärrä kommunikaatiota: no kyllä ymmärrän ja ymmärrän kaikkea muuta, paitsi internetin "sosiaalisuutta". Internetissä on helppo olla sosiaalinen niidenkin, jotka eivät reaalimaailmassa ole sosiaalisia ja oma mielipiteeni on sellainen, että internet vie sosiaalisilta taidoiltaan lahjakkailta ihmisiltä kaikki eväät osoittaa sosiaalisia vahvuuksiaan jos vahvuutena pidetään internetin ymmärtämistä atk- taitoa. Olisinko väärässä, jos väittäisin, että irl sosiaalisesti lahjakkaimmat ystävälliset ihmiset näyttäytyvät netissä aina kaikkein taitamattoimpina ja sosiaalisesti taidottomimpina?


      Onko tämä internet leikkikenttä, jossa leikitään ihmisillä kuin pelinappuloilla? Tsemppiä vaan, mutta ehkä jos kovin yksinäinen olet, et ainakaan täältä hyvää mieltä saa, vaan facebook- jäsenet saavat ainoastaan makusteltavia uusia sensaatioita vääristeltyyn todellisuutensa ihmisistä tai asioista.


      Tulkitsen virtuaalia, että jos joku sanoo Suomi24:ssa olevansa yksinäinen keskustelunloituksella, jokainen sellainen on kaikkea muuta kuin ystäviä omaamaton.

    • yksinäinen-

      Mitä ystävillä tekee. ne valehtelee, käyttää hyväksi, huijaa ja puhuu paskaa susta selän takana. Minä elän elämää ilman ystväviä ja en tarvitse hyväksi käyttäjiä elämääni.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      243
      3869
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      28
      2318
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2121
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      91
      2027
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      93
      1704
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      24
      1391
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1301
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1297
    9. Kenen etua Stubb ajaa Euroopassa ilmoittaessaan olevansa enemmän Ruotsalainen

      Tasavallan presidentti Alexander Stubb kertoi ensimmäisellä valtiovierailullaan Ruotsissa, että hän ei ole koskaan tunte
      Maailman menoa
      303
      1236
    10. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1227
    Aihe