Jasmin Mäntylä on omavarainen.

kaikea-sitä-näkee-

Iltasanomissa " Jasmin Mäntylä " en elä sossun enkä miehini rahoilla"

Nyt sieppasi,
SE ei ole mies eikä mikään jos ei pysty elättämään vaimoaan !

Suomessa on ijanikuinen kultuuri kautta-aikojen on ollu,
mies elättää perheensä,
vaimo kyllä osallistuu myös työpanoksellaan ja pienemmällä työpalkalaan.

Aivan naurettavaa nykyään ku naisen pitää hävetä jos mies elättää perheensä, hah hah,
MÄ en häpeäsi, enkä häpee, SE on kunnon miehen tehtävä,
kuuluu miehisyyteen.

16

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • JasminOnLoiseläjä

      Miten se voisikaan elää miehensä rahoilla kun ukko on kurpsahtanut työtön tollo. Ja Jasminenkin almut syntyvät Hymy lehden kanssa tekemästä vuosi sopimuksesta. Kirjoittaa blogia (jonka jokaisen sanan Hymy lehden toimitus joutuu korjaamaan) ja 3 - 4 kertaa vuodessa suostuu "paljastaviin" kuviin missä vilahtelee rupsahtava vanheneva akka. Ukko kai saa muutaman punnan kuukaudessa jotain työttömyys eläkettä tai vastaavaa.

    • en.ole.samaa.mieltä

      Aloitus on jälkeenjääneitten jälkeläisen tekemä. Minua ei miehen ole koskaan tarvinnut elättää, olen ollut tasavertainen kumppani hänelle eikä palkkanikaan ole ollut paljon pienempi. Nauratti tuo "vaimo kyllä osallistuu myös työpanoksellaan ja pienemmällä työpalkalaan." Oletko syntynyt keskiajalla? Hyväksyt ilman muuta sen että naisen palkka on miehen palkkaa pienempi.

      • mies-on-perheen-pää-

        ja nainen on se joka sen pään kääntää !
        tämä on tosi, jos aikoo elää kunioittavan pitkän avioliiton oman puolisonsa kanssa.


        ---
        Tiesitkö se on totuus,
        naisen palkka on kautta-aikojen ollu miehen palkaa pienempi,
        vain joillaki hyvin koultetuilla naisilla on suhtkoht samakokonen palkka,
        jopa suurempi,
        en anna minkäänlaista arvoa miehelle
        jolla ei ole vastuuta elättää perhettään,
        jopa avioliitto laki suojelee naisen oikeuksia silloinkin jos luihi vastuuton mies yrittää päästä luikerteleemaan irti vastuustaan,
        vain mies on mies silloin kun se on tajunnu vastuunsa perheestään,
        näin meidän suvussa on ollu vuosisatoja
        tulee olemaan myös jälkiksavulla kasvatuksen myötä.


      • okienkirjootus

        No eipä ihme että mies elättää kun ei teidän suvun naiset osaa edes oikeinkirjoitusta. Miten tuollaiselle töitä löytyisikään, ei mitenkään.


      • oletko-normaali-
        okienkirjootus kirjoitti:

        No eipä ihme että mies elättää kun ei teidän suvun naiset osaa edes oikeinkirjoitusta. Miten tuollaiselle töitä löytyisikään, ei mitenkään.

        vai kauheen kateelinen ? heh

        --
        "okienkirjootus"
        just, kuinka on sun oikeinkirjoituksen laita, heh heh,

        ---
        heh,
        töitä on tehty enemmän varmasti kuin teikäläinen ja hyvällä menestyksellä,
        --
        mies on aina perheen pää ja nainen on joka sen pään kääntää,
        tämä on terveen avioliiton peruskivijalka.


      • "Aloitus on jälkeenjääneitten jälkeläisen tekemä".

        Niin minunkin mielestä ja tässä en nyt puutu jonkun "Jasminin" lausuntoihin, vaan omaan kokemukseeni.

        Mitähän meidänkään elämästä olisi tullut, jos olisin odottanut, että mieheni elättää minut? Tyhjätaskuina maailmalle lähteneet maalaislapset, mutta molemmilla oli sentää työpaikka ja molempien tuloja tarvittiin säästämiseen, koska halusimme oman talon, jonka sitten saimmekin.

        Molemmille kertyi myös työeläke, jolla tulee toimeen nykyisin, mutta ei siitä riitä ylimääräisiä almuja heille, jotka yhteiskunnan varoilla yrittää nyt keplotella. Verot saa riittää.


      • ehkä-vähemmistöissä
        okienkirjootus kirjoitti:

        No eipä ihme että mies elättää kun ei teidän suvun naiset osaa edes oikeinkirjoitusta. Miten tuollaiselle töitä löytyisikään, ei mitenkään.

        Valtaväestössämme ei enää vuosikymmeniin ole ajateltu miehen olevan mikään elättäjä.


      • miksi-erosit-heh
        ehkä-vähemmistöissä kirjoitti:

        Valtaväestössämme ei enää vuosikymmeniin ole ajateltu miehen olevan mikään elättäjä.

        Tiesitkö,
        avioliitto-laki turvaa molempien puolisoitten oikeudet, ellei erillistä sopimusta ole tehty,
        toiseskseen,
        oli nainen tai mies suuripalkkaisempi, niin suurempipalkkainen on aina elatusvelvollinen suhteessa pienempipalkkaiseen,
        ja normaalisti koko omaisuus on yhteistä kuten varmasti tiedät, ellei ole erillistä avioehtoa tehty,
        tämä koskee vain aviopuolisoita,
        ei rakastajattaria
        eikä avoliittolaisia,
        varsinkaa ei kadehtijoita.
        oletko tullu kateudesta jo vihreeksi?


      • näin-se-vaan-on-
        miksi-erosit-heh kirjoitti:

        Tiesitkö,
        avioliitto-laki turvaa molempien puolisoitten oikeudet, ellei erillistä sopimusta ole tehty,
        toiseskseen,
        oli nainen tai mies suuripalkkaisempi, niin suurempipalkkainen on aina elatusvelvollinen suhteessa pienempipalkkaiseen,
        ja normaalisti koko omaisuus on yhteistä kuten varmasti tiedät, ellei ole erillistä avioehtoa tehty,
        tämä koskee vain aviopuolisoita,
        ei rakastajattaria
        eikä avoliittolaisia,
        varsinkaa ei kadehtijoita.
        oletko tullu kateudesta jo vihreeksi?

        Meillä on kaikki yhteistä, ku voitin lotosta, mies sano heti mä tulen siivelle,
        ja se sopii oikein hyvin, ( oma puoliso on aina tärkeintä päällä maan )
        enne oli toisin päin, mies oli suuripalkkainen,
        sitten kaikki kääntyi yllättätäin, joten tässä toteutuu avioliittolaki,
        kaikki on yhteistä molemmat on vastuussa perheen toimeentulosta,
        -- motto nuorille naisille ja miehille ,
        -- se ei ole mies eikä mikään joka ei perhettään elätä,
        eikä ota vastuuta perheen toimeentulosta.
        ------
        suomalaisen naisen ei ikinä pidä hävetä jos mies elättää perheensä,
        sillä suomessa kautta-aikojen mieheillä on aina ollu suuremmat tulot,
        ja jotajan paikat on suuremmaltaosin miesten hallussa.
        --
        joka naista halventaa on harvinaisen typerä.


      • Oma-Apu-paras-apu
        näin-se-vaan-on- kirjoitti:

        Meillä on kaikki yhteistä, ku voitin lotosta, mies sano heti mä tulen siivelle,
        ja se sopii oikein hyvin, ( oma puoliso on aina tärkeintä päällä maan )
        enne oli toisin päin, mies oli suuripalkkainen,
        sitten kaikki kääntyi yllättätäin, joten tässä toteutuu avioliittolaki,
        kaikki on yhteistä molemmat on vastuussa perheen toimeentulosta,
        -- motto nuorille naisille ja miehille ,
        -- se ei ole mies eikä mikään joka ei perhettään elätä,
        eikä ota vastuuta perheen toimeentulosta.
        ------
        suomalaisen naisen ei ikinä pidä hävetä jos mies elättää perheensä,
        sillä suomessa kautta-aikojen mieheillä on aina ollu suuremmat tulot,
        ja jotajan paikat on suuremmaltaosin miesten hallussa.
        --
        joka naista halventaa on harvinaisen typerä.

        Puhu pukille!

        Nyt kirjoitat Lottovoitostasi! Paljonko siitä maksoit eläkkekertymääsi?

        Miehelläni ei ollut "jotajan" palkkaa ja joskus omat tuloni ylittivät hänen tulonsa, mutta teinkin silloin tupla työtä.

        Minun mottoni on nuorille naisille, että laittakaa lapsenne hoitoon ja menkää työhön, mihin vain pääsette, niin teille tulee siitä eläkekertymä. Turha uskoa, että kaikille tulee se Lottovoitto!

        Mieskin voi häippäistä nuoremman perään ja siinähän sitten ihmettelet, että eipäs se elättäjä viihtynytkään luonani? Taisi löytää sen Lottovoittajan?


      • toisen-alistaminen-
        Oma-Apu-paras-apu kirjoitti:

        Puhu pukille!

        Nyt kirjoitat Lottovoitostasi! Paljonko siitä maksoit eläkkekertymääsi?

        Miehelläni ei ollut "jotajan" palkkaa ja joskus omat tuloni ylittivät hänen tulonsa, mutta teinkin silloin tupla työtä.

        Minun mottoni on nuorille naisille, että laittakaa lapsenne hoitoon ja menkää työhön, mihin vain pääsette, niin teille tulee siitä eläkekertymä. Turha uskoa, että kaikille tulee se Lottovoitto!

        Mieskin voi häippäistä nuoremman perään ja siinähän sitten ihmettelet, että eipäs se elättäjä viihtynytkään luonani? Taisi löytää sen Lottovoittajan?

        avioliitossa ON väärin, onnistuneen perheelämän tae on arvostaa toinen toistaan, tuloerosta huolimatta,
        suurempi tuloinen on aina enemmän elatusvelvollinen kuin pienempi tulonen,
        terveessä avioliitossa rahat on aina yhteiset,
        koska yhdessä rakennetaan elämää.
        -

        ( laskelmointi ei sovi avioliittoon, pitää tietää mitä tarkottaa avioliitto ja mitä tarkottaa perustaa perhe)

        ----
        jooo, mun kohdalla eriasia,
        mutta,
        se EI sitä sulje pois etteikö mies ole perheen pää, elatusvelvollinen,
        se on elatusvelvollinen jopa avioeron sattuessa, jos vaimolla on pienemmät tulot,
        e l l e i ole erillistä kirjallista sopimusta asiasta,
        -- huomaa, avioliitto-laki takaa molemmille tasa-arvoisen eron ja toimeentulon.
        ellei ole e r i l l i s t ä avioehtoa.
        kuten yleensä vanhemmilla aviopareilla ei olekkaa,
        --tietenki nykyaikana moni nuori tekee avioehdon jo heti avioliiton alussa,
        siinätapauksessa se on viisasta jos toisella on paljon enemmän omaisutta kuin toisella,
        MUTTA en väitä että se on oikein jos nuoret rakastaa toisiaan ja sitoutuu oikeesti koko elämänajaksi yhteen,
        se tuntuu hyvin kylmältä ja laskelmoivalta,
        onko siinä silloin kysymyksessä vilpitön rakkaus, hymmmm, panee miettimään,
        -- se on hyvä jos molemmat kouluttautuu hyvään ammattiin,
        se takaa molemmille hyvät tulot jopa mahdollisen avioeron sattuessa, silloin ei ole hädänpäivääkää kummallakkaa.


      • näin-sooooon-
        toisen-alistaminen- kirjoitti:

        avioliitossa ON väärin, onnistuneen perheelämän tae on arvostaa toinen toistaan, tuloerosta huolimatta,
        suurempi tuloinen on aina enemmän elatusvelvollinen kuin pienempi tulonen,
        terveessä avioliitossa rahat on aina yhteiset,
        koska yhdessä rakennetaan elämää.
        -

        ( laskelmointi ei sovi avioliittoon, pitää tietää mitä tarkottaa avioliitto ja mitä tarkottaa perustaa perhe)

        ----
        jooo, mun kohdalla eriasia,
        mutta,
        se EI sitä sulje pois etteikö mies ole perheen pää, elatusvelvollinen,
        se on elatusvelvollinen jopa avioeron sattuessa, jos vaimolla on pienemmät tulot,
        e l l e i ole erillistä kirjallista sopimusta asiasta,
        -- huomaa, avioliitto-laki takaa molemmille tasa-arvoisen eron ja toimeentulon.
        ellei ole e r i l l i s t ä avioehtoa.
        kuten yleensä vanhemmilla aviopareilla ei olekkaa,
        --tietenki nykyaikana moni nuori tekee avioehdon jo heti avioliiton alussa,
        siinätapauksessa se on viisasta jos toisella on paljon enemmän omaisutta kuin toisella,
        MUTTA en väitä että se on oikein jos nuoret rakastaa toisiaan ja sitoutuu oikeesti koko elämänajaksi yhteen,
        se tuntuu hyvin kylmältä ja laskelmoivalta,
        onko siinä silloin kysymyksessä vilpitön rakkaus, hymmmm, panee miettimään,
        -- se on hyvä jos molemmat kouluttautuu hyvään ammattiin,
        se takaa molemmille hyvät tulot jopa mahdollisen avioeron sattuessa, silloin ei ole hädänpäivääkää kummallakkaa.

        Just noin asia on.


    • thats-life

      Turhaa jurputusta. Jokainen tekee kussakin olosuhteissa parhaansa. Mulla on kyllä aina ollut parempi koulutus, kuin kaikilla mun miesystävilläni, mutta ei minua yhtään haittaa, että niillä on parempi palkka, kuin minulla. Olen ottanut hyödyn siitä. Elämässä melominen on äly- ja joustavuuslaji. Toki hieno homma, että tiukat sissisisaret ajavat tasa-arvoasiaa. Se Jasmin on varmaan söpö ihminen, ja haluaa korostaa, että hänellä on jotain muitakin vahvuuksia, ettei tarvitse elää muiden siivellä. Minä taas olen älykäs, ja korostan sitä, että olen tarpeeks söpö, että voin elää toisten siivellä. Mitä avuja kukakin haluaa korostaa. Mitä väliä?

    • tasa-arvoinen-nainen

      Naisissa itsessään taitaa olla vikaa että heidän palkkansa laahaa paljon jäljessä miesten palkasta. Tämä ketjukin osittaa sen, asiaan suhtaudutaan ihan kuin se olisi oikein ja ei vaadi muutosta. Häpeän omaa sukupuoltani.

    • palomafi

      Hauska ketju

      • huumorintaju-katosi-

        "palomfi"
        missä mielessä,
        ei yhtää naurata,


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      276
      2974
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      76
      1538
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      43
      1470
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      36
      1270
    5. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      47
      1190
    6. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      25
      1187
    7. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      6
      1170
    8. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      43
      1109
    9. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      1077
    10. Ihan mielenkiinnosta kyselen...

      Kun olen huomannut, että omat sähköpostit sakkaavat, puhelut eivät yhdisty jne. että missähän mahtaa olla vika? Osaisko
      Ikävä
      14
      1013
    Aihe