Menin vanhaintansseihin, kun rakastan tangoa&foxia

KERRO_MEILLE

mutta eihän siellä soiteta kuin humppaa, jenkkaa ja polkkaa!

Olen käynyt tiistaisin katsomassa erästä rakasta vanhusta, ja samalla retkellä olen aina pujahtanut katsomaan niitä tansseja, yhteensä kolme kertaa tänä talvena, mutta kun vain noita jenkkoja yms aina tulee, niin olen aina poistunut pian.

Pari tanssittajaa kuitenkin poistuessani vielä pysäytti ja sano haluavansa tanssia,
juttelin sen toisen kanssa, hän kysyi, tunnenko hänet ja vastasin että hymyssään on jotain tuttua.

Hän sanoi, että uudet hampaat hankki, antoi veljelleen ne vanhat. Luulin vitsiksi ja nauroin, hän katsoi vakavasti ja sanoi, että olin maksanut niistä 500.

20

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mutta_sitten_oli

      lähdettävä, kun alkoikin hidas valssi, en ole sen kuvioista aivan varma,
      vaikka olen opetellut sitä joskus.
      Miksi ei ihania vanhoja tangoja ja kivoja tuttuja foxeja?

    • tassikavaljeeri

      Humppahan vois mennä tanssittuna puoliksi fokksina.,,siinä ei tarvitse niin" läkähtynyt"olla.

      • Mikseipä_niin

        Niin jos tykkäis...


      • aunetuuhonen

    • oiaikamennyt

      Mulle kävisi oikein hyvin mainitsemasi tanssit, mutta kavaljeeri puuttuu. Miehissä esim. polkan tanssijoita on tosi vähän. Ei niissä tanssipaikoissa, joissa olen joskus käynyt, ole vallitsevasti soitettu humppaa, polkkaa ja jenkkaa. Masurkkakin on tullut mukaan, mutta enemmän soitetaan esim. tangoja ja valsseja. Mulla on muuta tekemistä kuin norkoilla lavoilla, vaikka tanssimisesta pidänkin.

      • tipu-tyttö

        Älä huoli, kaikki on mahdollista kunhan vain repäisee itsensä irti arkirutiineista. K.O. paikassa pyysimme musisoimaan Tipu-tanssia. Kuinkas kävikään, siitä odottamattomasta tipuilusta tulikin kuukausien mittainen malliin tipuilu & kukkoilu Oli mahtavaa, iloinen aika tullut elämään jälleen.
        Joten rivit suoriksi:
        https://www.youtube.com/watch?v=e4sPYr2S5lw
        ja menoksi, tv tipu-tyttö ja kukko-poika.


      • oiaikamennyt

        Letkajenkka voisi tulla uudelleen muotiin. PS on aivan eri tilanne, kun on oma kukko kainalossa. Mulla on tosiaan puuhia. Pitkästä aikaa aion leipoa tuulihattuja, saas nähdä onnistuuko.


    • Kun-katsotte-tätä-niin
      • Rohkeaflikka

        No en nähnyt mitään "halpaa makkaraa" katseissa. Ehkä vain ihmetystä, kun Susan ei täytä nykymaailman ulkomuotovaatimuksia. Siksi kai ylläri oli niin iso kun se mitä 'sisältä' lähti oli aivan eri tasoa.


    • havumetsien__mies

      Meikäläinen taas menee mieluiten jenkkaa,polkkaa, humppaa ja valssia. Niissä on vauhtia.

      • havumetsien__mies

        Piti tuohon vielä lisätä, että jenkkaan on usein ollut vaikeaa saada omanikäistä kumppania.


    • savolaene_suapastelija

      Järjestetäänkö jossakin tosiaan "vanhojen tansseja", muuallakin kuin lukioissa toiseksi viimeisen luokan siirtyessä viimeiseksi?

      Aloittaja taitaa tarkoittaa tansseja, joita järjestetään eläkeläisten kerhoissa tai tapaamistilaisuuksissa. Tanssijoina niissä kieltämättä on eläkeikäisiä.

      Tanssilaji lienee siellä useimmiten foxia ja tangoa. Valssia tulee väliin, vähän harvemmin jenkkaa. Polkkaa ei juuri mennä.

      Lattareita tulee kovin harvoin. Tuskinpa moni eläkeläinen osaakaan mennä oikeaoppisesti rumbaa ja sambaa, charlestonista ja salsasta puhumattakaan.

    • Tangoääninen

      Aloittajan kertoma lajittelu tanssikipaleista "vanhain tansseissa" ei pidä paikkaansa. Humppaa voi tulla useamman kerran, mutta jenkka kerran illassa ja polkka usein vain toiveesta.

      Muu juju jutusta vilahti hilseen ohi, tarkoitusperät jäivät epäselviksi ellei jopa hämäriksi. Kuin myös: " ... tänä talvena ... " >> aloituspvm 29.7.15.

    • Humppa on tosiaan mukava ja menevä tanssi, jota voi mennä aika yksinkertaisella kuviolla kävelyhumppana silti pyörien.
      Varttuneemmankin väen tansseissa sitä esitetään ajan salliessa muutama kappale. Se on kevyempää kuin valssi.
      Huonojalkaisille jenkka ja polkka ovat raskaita. Sinänsähän polkan askelkuvio on varsin yksinkertainen.
      Yleensähän voidaan mennä lähes kaikkia tansseja suurin piirtein samalla kuviolla, valssia lukuun ottamatta. Tämän huomaa, kun seuraa sivulta ihmisten askelia tanssilattialla.
      Käydäänpä tansseissa!

      • Nuorena osasin kaikkea, niin vain taito poistuu. Kaikki on yksinkertaista kun osaa tahdissa.

        Kyllä naiset suomessa opettaa, he ovat äitejä siinä mielessä, sanoivat minulla olevan hyvä tahti,niin lähes nyky aikana. Ruotsissa fox hidasta nopeaa duurissa.

        Nyt en malta olla kertomatta, nuorena tapasin hänet joka osasi niin tanssittiin kunnes huomasin ympärillä oli rinki kaikki katsoivat.


    • Kyllä tangoa osaa muutkin naiset kuin suomalaiset.


      Kerran tulin töistä kotiin vaimo sanoin eräs tuli ja halusi lainata puhelinta, kuka --nainen vastasi hän ja kuvaili niin tunsin... .. de va de.

    • Kysymys kuka on suomi24.... kukaan ei tiedä webb taitaa olla nolla vain apinat keskustelee kun ei maksa.....

    • hämeen_hiras

      On joskus tullut käydyksi eläkeläisten tansseissa.
      Sellainen havainto on syntynyt, että niissä- toisin kuin yleisissä tansseissa - ei ole lainkaan naisten hakua.Valitsemisen tai valitsemattomuuden oikeus on siten vain miehillä, joita kaiken lisäksi on useimmiten vähemmän kuin naisia.

      • 01010101010

        Nykyisin naiset kilot hytkyen ja kauasuonet korkealla syöksyvät hakemaan.
        Siihen porukkaan en lähde, mies hakekoon!

        Ellei hae, so what.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      63
      6323
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      25
      4066
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      263
      2476
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      1970
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      28
      1458
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      95
      1326
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1097
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      54
      1070
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      77
      1016
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      39
      991
    Aihe