Surullinen yksinäinen

ei_ehka

Olen 26 - 27 nuori nainen ja asustelen yhä vanhempienikanssa.

Joskus tulee kunnon häpeän olisia tuntemuksia siitä, kun näen tai kuulen kavereitteni asuvan omillaan enkä itseasu.

Välillä jopa mietin seurustelusuhteitani(kin) ja niitä hetkiä mihin ne on todennäköisesti kaatuneet.

Seurustelin kerran tietty yhden ihmisenkanssa ja asuin jopa hänen luonaan puolivuotta. jouduin sitten eräänä päivänä muuttamaan takaisin vanhenmilleni.

Nyt olen asunut vanhempieni luona 4 vuotta ja tuntuu ettei mikään parisuhde enään toimi vain sen takia, koska asun toisten nurkissa.

Onko kellään muilla samoja / ollut?

Kiitos jos joku ymmärsi. :)

(tiedän, että ei ehkä kuulutänne)

11

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • minäkin_asun

      Olen samanikäinen mies kuin sinä ja asun itsekin vanhempani (isän) luona. Olin monta vuotta parisuhteessa ja silloin tuli vietettyä paljon aikaa kumppanin luona ja tunsin hänenkin asuntonsa tavallaan toiseksi kodikseni. Meille tuli sitten ero, jonka jälkeen olen ollut todells masentunut, muttei se ero kyllä mitenkään tähän minun asuinmuotooni liittynyt. Tiedän kyllä kuitenkin sen tunteen, että ihmiset kyllä saattavat ihmetellä, kun kuulevat, että tämän ikäinen asuu vanhempansa luona. Jos haluat jutella lisää, voit kirjoittaa minulle osoitteeseen [email protected]

    • UbbZo

      Mikset muuta omaan asuntoon, jos koet nykyisen asuinmuodon esteenä tai rasitteena?

      • ei_ehka

        Olen työtön vaikka olenkin yrittänyt hakea ties minne. Aina kuitenkin olen tippunut.
        Koulutukseltani olen kuitenkin kotitaloustyöntekiä ja ne mitä sille kuuluisi ovat lakkautettu :( . nyt olen kuitenkin kuntouttavassa työtoiminnassa, että olisi jotain rekemistä päiviin.


      • plaa
        ei_ehka kirjoitti:

        Olen työtön vaikka olenkin yrittänyt hakea ties minne. Aina kuitenkin olen tippunut.
        Koulutukseltani olen kuitenkin kotitaloustyöntekiä ja ne mitä sille kuuluisi ovat lakkautettu :( . nyt olen kuitenkin kuntouttavassa työtoiminnassa, että olisi jotain rekemistä päiviin.

        Itse joitakin vuosia sitten työttömänä yksin asuneena voin sanoa, ettei se työttömyys ole mikään este yksin asumiselle. Työmarkkinatuki asumistuella höystettynä kattoivat omat menoni paremmin kuin hyvin vaikka asuin Tampereella keskusta-alueella.


    • micronic

      Ei se mua ainakaan haittaisi parisuhteessa, jos tyttö asuu vanhempien luona. Minäkin sain ensimmäisen asunnon vasta kun olin 27 (olen 30 nyt). Olin muuten työtön sillon, niin ei sitä työtä välttämättä tarvitse jos haluat asunnon... tai, voi tietysti riippua missä kaupungissa asut. On niitä vielä vanhempia kun sinä jotka asuu vanhempien luona.

      • rennosti-vaan

        Aivan. meinasin kirjoittaa samasta. Ei haittaa todellakaan yhtään vanhempien luona asuminen. Etelänmaissa asunnoissa asuu useita sukupolvia samassa ja se on ihan luonnollista. On vauvoista vaareihin ja mummoihin ja kaikkea siinä välillä. Auttavat toinen toisiaan ja nauttivat tavallaan elämästä yhdessä. Minusta se on tavallaan tosi hienoa. Täyttä elämää. Eivät ala aristelemaan toisiaan, ovat välittömiä ja antavat toistensa olla sellaisia kun on, kunhan sopii muuten perheyhteisöön( ei huumeita, ryyppäjäisiä tms rikollisuuttakaan).


    • Ei.haittaa

      Itse asuin kotona noin 28½ vuotiaaksi asti, kyllähän sitä vähän ihmeteltiin mutta taloudellisesti järjestely on toimiva, muutin suoraan vanhempien luota ensimmäiseen omistusasuntooni enkä ole elämässäni joutunut maksamaan euroakaan vuokraa.

    • et_ole_huonompi

      Aivan sama mitä muut ajattelee. Asu siellä missä parhaaksi koet, ei kaikkien tarvitse noudattaa yhteisön asettamia ihanteita...

    • memyselfi

      Sama juttu. Nytkin niin yksinäinen olo...

    • tommiturmiolan

      aina voi turvautua kaulakiikkuun.sen jälkeen kaikki on hyvin,lupaan sen :)

    • Ei siinä omasta mielestä mitään omituista ole. Itse asuin melkein 25-vuotiaaksi kotona, koska kävin koulussa josta ei myönnetty opintotukea ja töissä, jossa palkka oli niin huono, että ei vain yksinkertaisesti olisi ollut varaa asua yksin. Kyllä ne asiat saa korjattua, jos vain jaksaa nähdä vaivaa. Yksin kaiken hoitamiseen vaatii paljon pinnaa ja jaksamista, mutta eihän sitä tiedä. Voithan sattumalta törmätä vaikka uuteen mieheen täältä tai muualta, joka asuu yksin. Omalla kohdalla kävi niin, että satuin sitten koulun lopulla törmäämään vuosia sitten tyttöön jonka kanssa muutin ensimmäistä kertaa omilleni. Myöhemmin sitten erottiin, mutta ehdittiin siinä asua melkein 2 vuotta. Ei sitä koskaan tiedä mitä aika eteen tuo.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      63
      6013
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      25
      3801
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      238
      2108
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      1840
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      31
      1279
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      95
      1266
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      298
      1055
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      54
      1000
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      76
      929
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      878
    Aihe