Soppapummit kuriin

Leikkaukset

10

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • fishandchipss

      Oma arvaukseni on, että lihovat entistä enemmän, kun joutuvat syömään entistäkin epäterveellisempää ruokaa. Terveellinen ruoka on yllättävän kallista.

      No englantilainen ruoka on muutenkin tunnettu erinomaisuudestaan.

      • munatjapekonit

        Ja englannissa maailman lihavimmat ihmiset tätä nykyä....:)Se siitä englantilaiaen ruuan terveellisyydestä.....:)


    • seitsemänpluskolme

      Yksipuolinen ja viljaan painottuva ravinto lihottaa eikä vie nälkää muuttaa syömisen vain tavaksi ilman iloa ja nautintoa.

    • RasvanjaHiilarinLiitto

      Terveellinen ruoka ei ole kallista. Moni köyhä ei kuitenkaan jaksa laittaa ruokaa perus raaka-aineista ja sortuu helppojen valmisruokien houkutuksiin. Tukien pienentäminen ei kannusta laihtumaan eikä syömään terveellisemmin.

      Pitäisi puuttua syihin, jotka ovat johtaneet lihomiseen ja laiskistumiseen. Taustalla voi olla masennusta, alkoholin käyttöä tai psyykenlääkkeitä, jotka nostavat painoa. Pitäisi hoitaa syyt ja kannustaa laihtumaan. Jo 5% painonpudotus tuntuu vireystilan nousuna. Silloin jaksaa paljon paremmin kiinnostua uusista asioista, kuten vaikkapa terveellisestä ruoanlaitosta.

      • roletaari

        Jäätyäni pysyvästi työttömäksi ryhdyin valmistamaan itselleni ja vaimolleni halvoista perusraaka-aineista sapuskat.
        Jotain lihaa on melkein aina tarjouksessa ja broitskun koivet ovat yleensä alle 2€/kg, joskus alle 1€.
        Sian ulkofile usein alle 5€/kg.
        Lehmä on aina kallista mutta siasta ja broitskusta saa monipuolisia pöperöitä.

        Työmaakuppiloiden mauttomat, rasvaiset einespöperöt olivat nostaneet kokonaiskolestrolini 8:aan. Vuoden kuluttua kotisyömisen aloittamisesta kävin verenkuvassa. Kokonaiskolestroli oli 4,7, HDL 2,08, trigly 0,62.
        Painoni oli ennallaan.
        Leipäostoksissa katson kuidut, suolan ja protskun mutta kilohinta on tärkein koska leipä muodostaa hyvin pienen osan kokonaissyömisestä.

        Olen riivatun laiska lenkkeilijä joten sulan maan aikainen keräilytalous muodostaa suurimman osan ulkoiluani. Mäkisessä, kallioisessa maastossa sekin käy liikunnasta kunhan siihen suhtautuu niin.


      • porvari

        Lehmää saa jauhelihana halvalla Liiteristä, sieltä saa edullisesti, n 2€/kg, pakastevihanneksia. Perunat, makaronit, munat ja juurekset on kaikki alle 2€/kg.
        Jos päivässä syö noin kilon, niin aika edullista on.
        Ulkomaalaisten kaupoissa on myös halpoja raaka-aineita.
        Yksi haettu pizza tai kebab maksaa kahden päivän itse tehdyt ruuat. Hampurilainen maksaa enemmän.


    • kolaritkuskinkukkarolle

      Kaikki onnettomuuksissa olleet pitää sulkea pois kuluistaan sairasvakuutuksesta/KELA onnettomuus ei ole sairaus ja jokainen liikenteessä kulkeva tietää kolareita satuu ja joku ajaa päälle vaikka olet suojatiellä. Onnettomuus on aina jonkun huolimattomuutta tai välinpitämättömyyttä. Korvatkoon aiheuttaja tai itse altistunut henkilö.
      Tapaturma EI OLE SAIRAUS.

    • Plösönortti

      Ihan oikein kyllä. Itsehän ihminen useimmissa tapauksissa päästää itsensä huonoon kuntoon. Toki jotkut sairaudet tai viimeistään niiden hoidot lihottavat, mutta tuossahan tulikin ilmi, että tapauskohtaisesti nämä tukileikkaukset tehdään.
      Ja samahan se on nuo päihteet. Olkoon sitten vaikka kuinka helvetin paha sairaus tahansa, mutta todellisuudessa ainoastaan ko ihminen itse juo sen viinansa/piikittää huumetta/polttaa tupakkaa jne. Ei kukaan siihen pakota eikä aja. Ja kyllä sitä pään täytyy sen verran paskaakin kestää, ettei nyt ala narkkaamaan "Kun kotona oli lapsena vaikeeta ja läheisiäkin on kuollut"-asenteella. Itsekin kestänyt ilman päihteitä, vaikka olen joutunut kokemaan paljon pahaakin elämäni aikana.
      No se mulla on, että mä poltan tupakkaa ja olen lievästi ylipainoinen(painoni pyörii 100-105kg välillä, pitäisi painaa 90-95kg). Viinaa en juo ja huumeita en ole edes kokeillut.
      Mutta kuin myöskin, ei kukaan mua ole pakottanut lihomaan eikä tupakoimaan.

    • pohdinta

      Tavallaanhan kaikki sairaudet kehdon ja haudan välillä ovat itseaiheutettuja , koska olemme silloin olemassa, joten kaikki korvaukset pois.

    • jdfjkh

      Parempi kriteeri on koulutuksen määrä. Mitä korkeampi koulutus sekä työtön niin kaikki tuet voidaan poistaa kokonaan. Yhteiskunnan varoin koulutettu työtön loinen on isänmaan petturi.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      20
      1690
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1329
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      64
      1224
    4. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      11
      1132
    5. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      29
      1075
    6. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1046
    7. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      10
      1045
    8. Paske perse pillu

      Kulli seksi hiv
      Ikävä
      6
      1023
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      30
      1009
    10. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      5
      1009
    Aihe