Mersun hybridit

haluan.hybridin

Jonkun verran näkee liikenteessä ja sehän on mukavaa. Ovat hyvällä suorituskyvyllä varustettuja ja energiatehokkaita sekä luontoa säästäviä. Minne ovat jääneet muiden saksalaismerkkien premium-hybridit kun ei näy katukuvassa missään ainakaan Espoossa? Ovatko Audi ja Bemari pudonneet kehityksen kelkasta?

39

13811

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Muut_eivät_ole

      saaaneet hybridiä toimimaan eikä Mersuakaan voi verrata Lexuksen hybrideihin.

      • E220_CDI

        Voihan niitä verrata, mutta ero on todella iso, kun Leksa kuluttaa yli puolet enemmän kuin Mersun hybridi (E vastaan GS). Ja GS on tässä vertailussa pikkuauto.

        Jos vertailuun otetaan täyskokoiset S ja LS, Lexus saavuttaa suunnilleen kaksinkertaisen kulutuksen. Tai vähän ylikin.


      • 2.4STW_

        Kulutuslukemat ei ole aivan vertailukelpoisia. Mersu on töpselihybridi ja Leka taas ei ole. Mersun kulutusluke olettaa että auton 30km sähkömatkaa hyödynnetään töpselisähköllä mahdollisimman paljon. Lekan lukema taas on puhtaasti bensan varassa.


      • E220_CDI
        2.4STW_ kirjoitti:

        Kulutuslukemat ei ole aivan vertailukelpoisia. Mersu on töpselihybridi ja Leka taas ei ole. Mersun kulutusluke olettaa että auton 30km sähkömatkaa hyödynnetään töpselisähköllä mahdollisimman paljon. Lekan lukema taas on puhtaasti bensan varassa.

        Ei, vaan Mersun hybridi on tehty taloudellisesta nelosdieselistä ja Lexus selvästi isommasta bensakuutosesta. Jostain syystä japanilashybrideistä vain pienimmät suunnitellaan taloudellisuusnäkökulmasta, minkä ne myös hienosti saavuttavatkin. Isommat ja kalliimmat saavat sähkökäytön vähän eri motiiveilla ja kulutus on ihan eri lukemilla, niin teoriassa kuin käytännössä.

        Enkä puhu mistään normilukemista, vaan otan Mersun pelkällä dieselversiolla ilman hybridikäyttöäkin tankkaussivuston mukaan kolmisen litraa sadalle pois samanikäisen GS:n toteutumasta.

        GS:n eduksi tässä vertailussa jää bensakuutosen sivistyneisyys karkeaa nelosdieseliä vastaan. Mutta bensakrematorio se tässä vertailussa on.


    • SmartRoadster

      Audilla ajaa todelliset kusipäät, ei niitä uusi teknologia tai laatu kiinnosta. Tärkeintä on ne rinkelirinkulat siinä etusäleikössä. Sitten saa mulkkuun lisäsenttejä kun ajelee kuin päätön kana ja hullu. Sehän on yleisessä tiedossa, että täysiä kitiseviä akkojahan nuo Audimiehet ovat

    • PlugIn

      E-sarjalainen hybridinä, kiitos

    • Perässähiihdetään

      On varmaan totta että Audi- ja BMW-kuskit arvostavat ns. muita asioita mutta Volkkarin Golf Gte on toki kunnon hybridi. Voi olla ettei amerukaan markkinoi hybridiä ensisijaisesti vihreitänarvoja kannattaville vaan ensisijaisesti kaupunkiajon ammattilaisille, takseille.

      Mersu on ollut edelläkävijä muutamassa asiassa kuten esim auto-nimisessä keksinnöstä mutta kyllähän se on tosi että japanilaiset oli ulkona ja ammatttiliikenteešsäkin ja erittäin luotettavilla teknologialla jo silloin kun eurovalmistajilla oli hybriditeknologia vasta juhlapuheissa.

      • Kvaliteetti

        Ei taksit osta mitään etuvetoisia A/B-sarjan rimpuloita. Maksavat mieluummin E-sarjan dieselhybridistä. Niitä näkeekin melko usein. Kun tulee paljon kilometrejä niin halutaan varmasti kunnon auto. Työmtekijöitäkin saa varmasti helpommin hyvillä työvälineillä.


      • E220_CDI
        Kvaliteetti kirjoitti:

        Ei taksit osta mitään etuvetoisia A/B-sarjan rimpuloita. Maksavat mieluummin E-sarjan dieselhybridistä. Niitä näkeekin melko usein. Kun tulee paljon kilometrejä niin halutaan varmasti kunnon auto. Työmtekijöitäkin saa varmasti helpommin hyvillä työvälineillä.

        Saksalaiset itse asiassa ajavat aika paljonkin B-dieseleillä taksia. Suomessakin näitä on jonkin verran, mutta ei sentään muoti-ilmiöksi asti.


    • Tukholmalainen

      Mercedeksen E300 bluetec hybrid on koeajettu ja oli erinomainen

    • 13123

      Audilla tavallaan on hybridi, ainkin melkein. Se vaan Volkkarin nimellä :-)

      • Vw_joutui

        kutsumaan uusia hybrideitä takaisin kun auto ei ladannutkaan akkuja jarrutettaessa tai silloin kun ilmaista energiaa oli saatavissa. Tämäkin vielä vaikka muitakin ongelmia on taatusti omiksi tarpeiksi.


      • AivanSaastaa

        VW voisi nimetä uusia automalleja esim. Fraud voisi olla hyvä päästöhuijausmalli


    • 700Nm

      E300 bluetec hybrid kelpaisi

    • AkunHinta

      Itseäni mietityttää, kuinka kauan tuo litium-akku kestää ja paljonko sen uusiminen maksaa? Uudessa autossa asiaa ei tarvitse kovin paljoa miettiä, mutta käytetyn ostajalle saattaa polttoainekustannuksissa saatava säästö huveta uuden akun hintaan.

      • 32342

        Tojo lupaa hybridien akuille 8v takuun joten kaippa Mersun akutkin sen kestää.
        Mesessä on isompi akku joten hintakin lienee isompi. Priuksen akku on vaihdettuna vajaa 2ke joten olisko mersun akku jotain 5ke tänä päivänä. hinnat toki tulee alaspäin siihen mennessä (10v) kun jotkut akut alkaisi olla vaihtoiässä.


      • Mersumeess
        32342 kirjoitti:

        Tojo lupaa hybridien akuille 8v takuun joten kaippa Mersun akutkin sen kestää.
        Mesessä on isompi akku joten hintakin lienee isompi. Priuksen akku on vaihdettuna vajaa 2ke joten olisko mersun akku jotain 5ke tänä päivänä. hinnat toki tulee alaspäin siihen mennessä (10v) kun jotkut akut alkaisi olla vaihtoiässä.

        5ke akunvaihto ei houkuttele kovin pitkään mersuhybridiä pitämään.


      • W211cdi
        Mersumeess kirjoitti:

        5ke akunvaihto ei houkuttele kovin pitkään mersuhybridiä pitämään.

        Niinpä! Kuvittele tilannetta, jossa hybridin arvo on enää 15 ke, ostaisitko sellaisen käytettynä, jos tiedossa olisi akun vaihto, joka maksaa 1/3 auton hinnasta? Vielä huonommin auto menisi kaupaksi silloin, kun sen arvo on enää 5-10 ke. Kuka ostaa 10 ke:n hybridin jonka akunvaihto maksaa 5 ke? En itse ainakaan ostaisi.


      • niinniinniine

        Niinpä


    • E220_CDI

      Mersun tapauksessa on syytä ottaa huomioon kannattavuuslaskelmassa, että hybridin diesel EI OLE nelosdieselin taloudellisin vaan tehokkain versio. 220 mallin maantiekulutus on sama kuin 300H:n, ja hinta selvästi halvempi. Hintaeron säästääkseen joutuu etenkin taajamien ulkopuolella liikkuva ajamaan pitkään. Taksissahan hybridi on tietenkin järkevä valinta.

      Spritmonitorin mukaan ainakin E-sarjan pohjat ajetaan dieselkäytöllä, koska silloin kun ajotapa ja -ympäristö ovat taloudelliset, tulevat dieselin kulutuslukemat myös käytännössä hybridin tasolle. Dieselmallikin saavuttaa normilukemansa myös käytännön ajossa, ellei kuljettaja sitä häiritse.

    • MBhuoltopäällikkö

      Takseissahan noita E300h näkee. Tiedän useita jolla ajettu 300 tkm ja hyvin pelaa akut ja koko paketti.

      • E220_CDI

        Taksin tapaisessa taajamapyörityksessähän hybridiveto onkin parhaimmillaan.


      • E270cdi

        Lisäksi niissä on potkua 235hv/750 Nm. Luulis kelpaavan ajella


    • OliHybridiTAiEI

      Audilla tai Bemarilla nyt ei kukaan tasapainoinen ja ehjällä persoonallisuudella varustettu kehtaa edes ajaa. No eipä nuo mitään erikoisia autoja olekkaan, sanoisin että yliarvostettuja.

      • Samalla_viivalla

        Kanssa-autoilijoiden leimaaminen heidän valitsemansa automerkin perusteella ei kuvasta mitenkään ehjää persoonallisuutta.

        Minun persoonallisuuteni eheydestä saa olla mieltä jos toistakin, mutta minulle Audi ja BMW ovat valioluokan autoja siinä missä Mersunikin ja omat kriteerini niiden kuskien persoonallisuuden arviointiin ovat aivan muut kuin automerkki.


    • c350e

      Audipetterit vinkuvat nyt päästöhuijauksesta, ei heru rahoitusta hybridimalliston parannukseen ja laajennuksiin. Siinäpä saa automaailmasta ulapalla oleva, itseään trendipetteriksi luuleva Audikekkuli lisää itkemisen aiheita.

      • 2342342

        Mitä itket iines?

        Minä ainakin ostan auton käyttöön. Mitä sill äon väliä mitä on tulossa tai tulematta. Se on sen ajan murhe kun autoa seuraavan kerran vaihdan. Merkkikin voi olla täysin eri. Hittoako niihen merkkeihin kiintyä. Ei elämä ole automerkistä kiinni.


    • HenriK7

      Mukavaan että eri käyttäjille löytyy erilaisia menopelejä. Itse suosin kuitenkin takavetoista, V8 Benziä. Hybrideihin on yleensä liitetty neloskone, ja sitä vaivaa vakava soinnin ja fiiliksen puute. Muuten Mersulla on hybridien kanssa asiat melko kunnossa. Olen kuullut että ihan nautittavia ajaakin.

    • Uusi-E

      Erona tosiaan on muihin hybrideihin, että Mersulla ovat oikeasti hyviä ajaa ja päästöt/kulutus minimoituu. Tuntuu että Toyotalla ja muilla Aasialais-merkeillä hybridi-auto on äärimmäisen tylsä ja esteettisesti ala-arvoinen esitys huonoilla ajo-ominaisuuksilla sekö heikolla suorituskyvyllä. Kaikki on uhrattu viherkertoimen kohottamiseksi.

      • 4234

        Milaisen mersun hybridin saan 30ke hintaan? Onko se vähemmän tylsä kuin Auris hybridi?
        Ei ole haaste tehdä 60ke hintaista vajaavetohybridiä mutta on haaste tehdä kannattavasti 30ke hybridi. Se vaatii jo osaamista aivan eritavalla.


      • vihersnobit

        Ja se näkyy, itsekin ilmeisesti myönnät saman ajo-ominaisuuksien ja muiden tekijöiden suhteen. Hybridi-Toyota on karmea peli ajaa, sen ostaja viestittää ympäristölle ettei häntä kiinnosta autot pätkääkään, mutta haluaa silti päteä hybridi-jutuillaan, vaikka auto on ominaisuuksiltaan aivan ala-arvoinen ja susiruma. Jenkeissä tätä japanilais-hybridi porukkaa kutsutaankin hybridi-snobeiksi. Savua ei tule pakoputkesta, mutta päänuppiin sitä on kusen sekaan kertynyt.


      • Voi_oi
        4234 kirjoitti:

        Milaisen mersun hybridin saan 30ke hintaan? Onko se vähemmän tylsä kuin Auris hybridi?
        Ei ole haaste tehdä 60ke hintaista vajaavetohybridiä mutta on haaste tehdä kannattavasti 30ke hybridi. Se vaatii jo osaamista aivan eritavalla.

        Vertaat mersun hyridiä Aurikseen? Eihän näillä ole mitään tekemistä toistensa kanssa. Toinen (tojo) on ruma ja kamala ajaa, halpa ja sen oloinen - mersu on mukava ajaa tehoa piisaa ja kulutus on maltillinen - kalliimpi mutta silti ehdottomasti mersu.


      • E220_CDI
        4234 kirjoitti:

        Milaisen mersun hybridin saan 30ke hintaan? Onko se vähemmän tylsä kuin Auris hybridi?
        Ei ole haaste tehdä 60ke hintaista vajaavetohybridiä mutta on haaste tehdä kannattavasti 30ke hybridi. Se vaatii jo osaamista aivan eritavalla.

        Sopivampi vertailupari onkin 60 kE hybridiMersu ja sitä kalliimpi Lexus.

        Tuo vertailu paljastaakin hyvin millainen bensakrematorio pieni ja ahdas GS on. Olet siis oikeassa, ei edes Toyota osaa skaalata energiatehokasta 30 kE hybridiä tuplasti kalliimmaksi kunnolla.

        Harmi, koska hyvin suunniteltu Auris tai Prius ei vaan tiloiltaan riitä kaikille ja isompien japanilaishybridien kustannukset karkaavat mahdottomiin.


    • Anonyymi

      Uusi 3 kk. vanha mb c e300. Hieno auto, mutta voi näitä vikoja. Ovet ja lukot jäätyy, aina
      saa arvailla aamuisin mikä lukko toimii. Huolto aivan kelvotonta ei osaa tehdä mitään.
      Nyt tuli näyttöön "vaihteisto"häiriö , eikä auto käynnisty, olin 100 km päässä kotoa Näin Kokkolassa.

    • Ikävä tapaus, kun auto tekee tämäntyyppisen tenän kaukana joka paikasta.
      Oletan kuitenkin, MB-Mobilo koppasi sinut ja auton sieltä tienposkesta.
      Yhteistä näille vikatilanteille on usein se, että ajankohta on viikonloppu,
      on pimeää, sataa ja auto täynnä huutavia kansalaisia - vain noin yleisenä
      huomiona.

      • Anonyymi

        C300de oli muuten hieno auto mutta voi tuota vianpaljoutta. 3v ja 42tkm omistuksen jälkeen saldona 2 kertaa hinurin päällä, ylimääräisiä korjaamokäyntejä vaikka muille jakaa. Öljynpaineanturi, joku massamittari (antoi liikaa painetta), ....... Mersussa on paljon hyvää, mutta laatu ja luotettavuus ei ole kohdillaan. Puhumattakaan surkeasta huollosta joka sössi milloin minkäkin takia. Auto vaihtui 330e xDrive ja ei voi kuin todeta että Bemari osaa tehdä vähintään yhtä hyvän, ehkä jopa paremman. Audi ei ollut edes vaihtoehto.


    • Mukava kuulla, että asiat nyt ovat hyvin - automerkkikin muuttunut.
      Joskus kaikki riippuu tuurista.
      Voi nimittäin saada ns. maanantaikappaleen.
      En tiedä, pitäisikö ns. kalliimpia autoja arvioida 50.000 vai 300.000 ajettuina?
      On mielestäni selvää, että uutena kalliimpi auto on viattomampi myös vanhana,
      mutta sinä sait nopeasti tarpeeksesi, etkä jäänyt odottamaan.
      Minulla oli takavuosina, lue: yli 10 v sitten kolmekin 520 BMW:tä.
      Bensoissa oli sähkövikoja, viimeisin diesel oli parempi.
      Nyt MB, mutta on myönnettävä, että mikä tahansa kohdalle osuneen vian korjaaminen on arvokasta, koska työssä vaihdetaan kokonaisia komponetti-
      kokonaisuuksia, vaikka vain joku halpa osa on viottunut.
      Mikäli omaa, omaa autotietämystä ja kiinnostusta autoonsa voi pienkorjaa-
      mossa joskus tuurilla vaihdattaa vain sen viallisen laakerin, tms..
      Merkkikorjaamoilla ei juurikaan katsota, mitä se osakokonaisuus maksaa,
      eikä useinkaan mietitä, mikä sen maksavan asiakkaan mielestä kenties olisi
      paras ratkaisu.

      • Anonyymi

        Täysin totta ja EU saisi puuttua tähän osien törkyhinnoitteluun . On erittäin hyvää businessta ja vaivatonta huollolle myydä 8000e maksava Multitronic vaihteiston vaihto Audiin kun auto nykii 2700 rpm kohdalla. Sen sijaan että korjaisi vaihteiston. Miksikö olen Mersu-palstalla juttelemassa Audi-juttuja, tuli Quattro-nolla mitta täyteen ja merkki vaihtui, arvatkaa mihin.


    • Anonyymi

      Merkkikorjaamoilla ei usein ole ammattitaitoa, vain korkea tuntiveloitus, asentajat nuoria ja kokemattomia ja väki vaihtuu tiheästi, 20 vuotta sivusta seuranneena.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      362
      4359
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      83
      1819
    3. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      65
      1560
    4. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      44
      1546
    5. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      29
      1380
    6. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      59
      1341
    7. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      205
      1335
    8. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      53
      1333
    9. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      8
      1218
    10. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1215
    Aihe