Kuukautiset lomamatkalla.

surullinenmatkailija

Olen 15 vuotias tyttö, ja kuukauden päästä lähdössä Turkkiin.. Kuukautiseni ajoittuvat juuri lomamatkalle, enkä haluaisi pilata sitä :(
Äitini suositteli tamponeja, mutta itseäni ne kuvottavat.
Olisiko mitään muita keinoja välttää kuukautisia?
Haluaisin kuukautiseni siirrettäviksi, sillä Turkissa hygienia ei ole parasta, ja lämpö saa bakteerit leviämään nopeammin... En haluaisi pilata kauan odottamaani lomaa, sillä, että joudun käyttämään koko loman sidettä :(
Olisi mukava, kertoisitte muitakin vaihtoehtoja!

2

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hygieniaonok

      Tamponit eivät poista kuukautisia, mutta ne koetaan joskus mukavammiksi käyttää kuin side. Tamponin vaihtoehto on kuukuppi, mutta sen käyttö vaatii opettelua.
      Turkissa on ihan hyvä hygienia, esimerkiksi elintarvikkeissa ja juomavedessä Suomen tasoa. Yksittäisen merenranta-alueen wc-tarjonnasta en pysty sanomaan mitään.

      Koska aikaa on vielä kuukausi, voit tilata ajan lääkäriin ja pyytää siirtopillereitä lomamatkan takia. Niiden käyttö aloitetaan kolme päivää ennen oletettua ensimmäistä vuotopäivää ja käyttöä jatketaan se aika, mitä kuukautisia halutaan siirtää. Kuukautiset voi siirtää noin 10 päivää eteenpäin.
      Pientä tiputteluvuotoa voi esiintyä siirron aikana, mutta ei runsaita kuukautisia. Jos taas kuukautiset ehtivät alkaa ennen kuin ottaa siirtopilleriä, niin sitten pillerit jäävät seuraavaan kertaan.

      Jos sinulla on kuukautiset matkan aikana, niin varaa toiletti tai intiimipyyhkeitä mukaan. Ne täydentävät vessapaperin silloin kun vettä ei ole käytettävissä.

    • onnistuukyllä

      Varaa aika lääkärille. Kuukautisten siirtoon voidaan käyttää Primolut N-nimistä reseptilääkettä. Käyttö kuten edellä on kuvattu, aloitetaan muutama pv ennen kuin vuodon pitäisi alkaa. Pitää vain muistaa ottaa tabletti kolmesti päivässä! Helpointa olisi tehdä siirto jo edeltäville kuukautisille, mutta varsinkin jos on epäsäännöllinen rytmi niin ei se aina onnistu. Mutta vielä ehdit. Valitettavasti ei tosiaan ole kivaa, jos on menkat reissussa, jos on tarkoitus olla uikkareissa ja uidakin. Tamponeja kannattaa kyllä opetella käyttämään. Tärkeää on vain muistaa se vaihtaa tarpeeksi usein ja suosittelen pikkuhousunsuojaa myös varmuuden vuoksi lisäturvana.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      272
      2793
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      75
      1496
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      43
      1450
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      33
      1223
    5. Kellä on rumin tukka?

      Kuka on haapaveden rumin ihminen? Vinot silmät ja ikivanha mersu?
      Haapavesi
      10
      1180
    6. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      27
      1173
    7. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      47
      1170
    8. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      7
      1164
    9. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      43
      1099
    10. Kuinka paljon nalle harmittaa

      Kun mä saan panna hehkua ja sä et? :)
      Ikävä
      10
      1090
    Aihe