Kuluttajariitalautakunta on ehkä turhin instanssi

pettynytasiakas33

tämä lautakunta pitäisi lakkauttaa, nämä heidän päätökset ovat ohjeellisia, ei kä millään tapaan sitovia,

tuo lautakunta pitäisi lopettaa turhana verontuhlaajana,

kaikkein parasta että omassa autoasiassani en saanut oikeutta....

aivan naurettava, joten kun ostatte autoa, älkää luottako kuluttajan suojaan sillä kuluttajariitalautakunta ei sitä anna

12

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • LakienMukaanNäin

      Kuluttajaneuvonta (sen jälkeen myös kuluttajariitalautakunta) NOUDATTAA SUOMEN LAKIA!
      Sinulleko olisi pitänyt suosituksensa olla sinua miellyttävä SUOMEN LAIN VASTAINEN!?!?
      Pölvästi.

      • tässähänontakuu

        Itkijäsimpanssin mielestä hänen harhaiset luulonsa ovat ainoa oikea ratkaisu.


    • mörrismöykky

      Kuluttaja-asiamies on autokauppiaiden talutusnuorassa. Missä kohden Suomen laissa on esimerkiksi sanottu, että jos autosta korjataan valmistajan virheitä, niin auton omistaja joutuu osallistumaan kustannuksiin, koska auton arvo nousee?

      Lähteekö kuluttaja-asiamies siitä, että auto ovat pääsääntöisesti kaikki jo huonoja tehtaalta lähtiessään, niin että kun auto ihan oikeasti laitetaan kuntoon, niin sen arvo nousee?

      • LakienMukaanNäin

        "Missä kohden Suomen laissa on esimerkiksi sanottu, että jos autosta korjataan valmistajan virheitä, niin auton omistaja joutuu osallistumaan kustannuksiin, koska auton arvo nousee?"

        Ei tietenkään missään kohden, koska valmistajan virheet kuuluvat UUDEN AUTON takuun piiriin ja valmistaja/maahantuoja ne TAKUU-asiana käsittelee ja korjaa.

        UUDESSA on TAKUU, käytetyssä EI OLE TAKUUTA, virhevastuu EI OLE takuu.

        Kun taas virhevastuulain mukaisesti käytettyä autoa kunnostetaan/vaihdetaan UUSIA OSIA, toki auto tulee parempaan kuntoon kuin vastaava käytetty kuluneilla osilla. Silloin on LAIN MUKAAN (ja normaaliälyisen käsitettävissä) normaalia, että auton omistaja maksaa osansa uusitusta osasta/entistä paremmasta autostaan.

        KeepItSimpleStupid. K.I.S.S.


      • kissYourAss
        LakienMukaanNäin kirjoitti:

        "Missä kohden Suomen laissa on esimerkiksi sanottu, että jos autosta korjataan valmistajan virheitä, niin auton omistaja joutuu osallistumaan kustannuksiin, koska auton arvo nousee?"

        Ei tietenkään missään kohden, koska valmistajan virheet kuuluvat UUDEN AUTON takuun piiriin ja valmistaja/maahantuoja ne TAKUU-asiana käsittelee ja korjaa.

        UUDESSA on TAKUU, käytetyssä EI OLE TAKUUTA, virhevastuu EI OLE takuu.

        Kun taas virhevastuulain mukaisesti käytettyä autoa kunnostetaan/vaihdetaan UUSIA OSIA, toki auto tulee parempaan kuntoon kuin vastaava käytetty kuluneilla osilla. Silloin on LAIN MUKAAN (ja normaaliälyisen käsitettävissä) normaalia, että auton omistaja maksaa osansa uusitusta osasta/entistä paremmasta autostaan.

        KeepItSimpleStupid. K.I.S.S.

        No kuulepa herra viisas, missä se on sitten sanottu, paljonko auton osien täytyy kestää? Kun uusi auto pullahtaa tehtaalta pihalle, pitäisi olla itsestään selvää, että se toimii paljon kauemmin kuin takuuajan. Jos tehdas on tehnyt sutta (eli taloudellisista syistä alimitoittanut jonkun komponentin), niin miksi auton omistaa rangaistaan siitä?

        PS, toivoisin asiallsita kirjoittelua, eikä mitään sellaista lätinää jossa toista kirjoittajaa aletaan heti solvaamaan ja nimittelemään.


      • LakienMukaanNäin
        kissYourAss kirjoitti:

        No kuulepa herra viisas, missä se on sitten sanottu, paljonko auton osien täytyy kestää? Kun uusi auto pullahtaa tehtaalta pihalle, pitäisi olla itsestään selvää, että se toimii paljon kauemmin kuin takuuajan. Jos tehdas on tehnyt sutta (eli taloudellisista syistä alimitoittanut jonkun komponentin), niin miksi auton omistaa rangaistaan siitä?

        PS, toivoisin asiallsita kirjoittelua, eikä mitään sellaista lätinää jossa toista kirjoittajaa aletaan heti solvaamaan ja nimittelemään.

        No kuuleppas; auton osille on määritelty kestoikä ihan kuluttajansuojalakiin kirjattuna, jota kuluttajaneuvonta tietenkin lakia kunnioittavana ja sen henkeä soveltavana puolueettomana tahona toteuttaa suosituksissaan.

        "PS, toivoisin asiallsita kirjoittelua..."
        Samoin. Toivoisin myös, että kun laki on laki ja sen mukaan autoliikkeet (suurin osa) ja kuluttajaneuvonta toimii, sitä ymmärtämättömät eivät vetelisi älyvapaita päätelmiään tyyliin:
        "Kuluttaja-asiamies on autokauppiaiden talutusnuorassa."

        Ketä hyödyttää omilla mistään-mitään-tietämättömyyksillään suollettu puuta-heinää-kirjoittelu? Onko se keskustelua, että silmät ummessa ja korvat tiukkaan kiinni lukittuna ei edes kuunnella, kun joku (edes jostain jotain tietävä) yrittää kertoa mitä laki tarkoittaa ja miten sitä tulkitaan laillisesti?
        Yllä kirjoittamani allekirjoittaa jokainen, joka joutuu olemaan tekemisissä käytetyn auton kauppaan sovellettavan virhevastuulain kanssa, eli koen sen varsin asialliseksi kirjoitteluksi.


      • SUUpuhtaax
        kissYourAss kirjoitti:

        No kuulepa herra viisas, missä se on sitten sanottu, paljonko auton osien täytyy kestää? Kun uusi auto pullahtaa tehtaalta pihalle, pitäisi olla itsestään selvää, että se toimii paljon kauemmin kuin takuuajan. Jos tehdas on tehnyt sutta (eli taloudellisista syistä alimitoittanut jonkun komponentin), niin miksi auton omistaa rangaistaan siitä?

        PS, toivoisin asiallsita kirjoittelua, eikä mitään sellaista lätinää jossa toista kirjoittajaa aletaan heti solvaamaan ja nimittelemään.

        Ihmettelen tätä asennettasi "kissYourAss":

        "Jos tehdas on tehnyt sutta (eli taloudellisista syistä alimitoittanut jonkun komponentin), niin miksi auton omistaa rangaistaan siitä?"

        Miksi sinun mielestäsi käytetyn auton myyjäliikettä pitäisi asiasta rangaista? Mitenkäänhän se ei käytettynä auton myyneen myyjäliikkeen syy ole, jos komponentti on ollut jo tehtaan asentamana heikko, autolla on ollut omistajia x-määrä ja ajettukin x-määrä ennen hajoamista.
        Heidänkö se pitäisi maksaa ja korvata lopuille autoa käyttäville kuluttajille, kun auton valmistajan/maahantuojan takuuaika päättyy niin sinun mielestäsi jälleenmyyjäliike maksaakin loput hajoamiset ikälopuistakin autoista!?

        Siksi osille/autoille/komponenteille on määritelty "oletuskestoikä" jota kuluttajasuojalain mukaisesti soveltaa kuluttajaneuvonta suosituksissaan riitatilanteissa.
        Nyt kun tuntuu kaltaisillasi olevan käsityksenä, että käytetyssäkin autossa olisi tehdasuuden auton takuuta vastaava takuu ja myyjäliike maksaa kaiken.
        Ehei, niinhän se ei ole eikä se suinkaan silti tarkoita sitä, että kuluttajaneuvonta olisi autokauppiaitten talutusnuorassa. Se tarkoittaa sitä, että yksittäisen kuluttajankin pitää edes pikkuisen ottaa vastuuta omista tekemisistään ja elämästään, myös auton omistajana.


      • vittunäitäaaseja
        SUUpuhtaax kirjoitti:

        Ihmettelen tätä asennettasi "kissYourAss":

        "Jos tehdas on tehnyt sutta (eli taloudellisista syistä alimitoittanut jonkun komponentin), niin miksi auton omistaa rangaistaan siitä?"

        Miksi sinun mielestäsi käytetyn auton myyjäliikettä pitäisi asiasta rangaista? Mitenkäänhän se ei käytettynä auton myyneen myyjäliikkeen syy ole, jos komponentti on ollut jo tehtaan asentamana heikko, autolla on ollut omistajia x-määrä ja ajettukin x-määrä ennen hajoamista.
        Heidänkö se pitäisi maksaa ja korvata lopuille autoa käyttäville kuluttajille, kun auton valmistajan/maahantuojan takuuaika päättyy niin sinun mielestäsi jälleenmyyjäliike maksaakin loput hajoamiset ikälopuistakin autoista!?

        Siksi osille/autoille/komponenteille on määritelty "oletuskestoikä" jota kuluttajasuojalain mukaisesti soveltaa kuluttajaneuvonta suosituksissaan riitatilanteissa.
        Nyt kun tuntuu kaltaisillasi olevan käsityksenä, että käytetyssäkin autossa olisi tehdasuuden auton takuuta vastaava takuu ja myyjäliike maksaa kaiken.
        Ehei, niinhän se ei ole eikä se suinkaan silti tarkoita sitä, että kuluttajaneuvonta olisi autokauppiaitten talutusnuorassa. Se tarkoittaa sitä, että yksittäisen kuluttajankin pitää edes pikkuisen ottaa vastuuta omista tekemisistään ja elämästään, myös auton omistajana.

        Juurikin, ihmetyttää näiden aasien asenne, että käytetyn tavaran jälleenmyyjän olisi annettava takuu tuotteelle, jolle ei edes valmistaja enää anna mitään takuuta? Tai olla jotenkin vastuussa tuotteen valmistusverheistä? Kiss my ass:in kirjoituksessa näkyy juuri se nykyihmisten paskahousu-asenne, mistään ei oteta vastuuta, kaikkeen pitää maksumies löytyä muualta eli elämästä pitäisi selvitä mahdollisimman helpolla ja luikerrellen. Voin kuvitella millainen taakka tuollainen persereikä on työnantajalleen...(jos nyt ylipäätänsä töissä on)

        Ihan normaalijärkikin jo sanoo, että jos käytetyn osan tilalle laitetaan uusi, kuluttaja maksaa suurimman osan tästä aiheutuneista kustannuksista ja useissa tapauksissa kokonaan(vanha auto, paljon ajettu)

        Kuluttajariitalautakunta rasittaa kyllä paljon veronmaksajia, siksi koska nämä kiss my ass idiootit on täysin pihalla harhaisine kuvitelmineen, lautakuntaan valitetaan turhaan tuhansia kertoja vuodessa.


      • VaihtoABC
        vittunäitäaaseja kirjoitti:

        Juurikin, ihmetyttää näiden aasien asenne, että käytetyn tavaran jälleenmyyjän olisi annettava takuu tuotteelle, jolle ei edes valmistaja enää anna mitään takuuta? Tai olla jotenkin vastuussa tuotteen valmistusverheistä? Kiss my ass:in kirjoituksessa näkyy juuri se nykyihmisten paskahousu-asenne, mistään ei oteta vastuuta, kaikkeen pitää maksumies löytyä muualta eli elämästä pitäisi selvitä mahdollisimman helpolla ja luikerrellen. Voin kuvitella millainen taakka tuollainen persereikä on työnantajalleen...(jos nyt ylipäätänsä töissä on)

        Ihan normaalijärkikin jo sanoo, että jos käytetyn osan tilalle laitetaan uusi, kuluttaja maksaa suurimman osan tästä aiheutuneista kustannuksista ja useissa tapauksissa kokonaan(vanha auto, paljon ajettu)

        Kuluttajariitalautakunta rasittaa kyllä paljon veronmaksajia, siksi koska nämä kiss my ass idiootit on täysin pihalla harhaisine kuvitelmineen, lautakuntaan valitetaan turhaan tuhansia kertoja vuodessa.

        Just näinhän se on. Omakohtaisesti, alalla kun toimin, olen tietenkin saanut olla kuluttajaneuvonnan kanssa tekemisissä. "Saanut olla" siksi, että luojalle kiitos siellä noudatetaan lakia eikä kuluttajan kuvittelemia harhoja.
        9:n tapausta 10:stä onkin päättynyt siihen, ettei korvausta ole suositeltu lainkaan. Näissäkin tapauksissa olen joskus osaa ottanut vikoihin (ihan asiakkaan omasta hyvästä käytöksestä asian hoidossa johtuen) ja alkuun "voi kun se maksaa tonnin tuo korjaus" on hoidettu edullisemmassa korjaamossa parilla satasella kuntoon ja minä olen maksanut tuosta satasen... ihan hyvää hyvyyttäni ja asiakkaan asialliseen käytökseen perustuen.
        Paviaanin ollessa aasiakkaana, mennäänkin sitten pilkulleen kuluttajaneuvonnan suosituksen mukaisesti ja aasiakas saa korjauttaa tuhannella eurolla autonsa missä lystää.


      • JopariHaistaHuilu
        SUUpuhtaax kirjoitti:

        Ihmettelen tätä asennettasi "kissYourAss":

        "Jos tehdas on tehnyt sutta (eli taloudellisista syistä alimitoittanut jonkun komponentin), niin miksi auton omistaa rangaistaan siitä?"

        Miksi sinun mielestäsi käytetyn auton myyjäliikettä pitäisi asiasta rangaista? Mitenkäänhän se ei käytettynä auton myyneen myyjäliikkeen syy ole, jos komponentti on ollut jo tehtaan asentamana heikko, autolla on ollut omistajia x-määrä ja ajettukin x-määrä ennen hajoamista.
        Heidänkö se pitäisi maksaa ja korvata lopuille autoa käyttäville kuluttajille, kun auton valmistajan/maahantuojan takuuaika päättyy niin sinun mielestäsi jälleenmyyjäliike maksaakin loput hajoamiset ikälopuistakin autoista!?

        Siksi osille/autoille/komponenteille on määritelty "oletuskestoikä" jota kuluttajasuojalain mukaisesti soveltaa kuluttajaneuvonta suosituksissaan riitatilanteissa.
        Nyt kun tuntuu kaltaisillasi olevan käsityksenä, että käytetyssäkin autossa olisi tehdasuuden auton takuuta vastaava takuu ja myyjäliike maksaa kaiken.
        Ehei, niinhän se ei ole eikä se suinkaan silti tarkoita sitä, että kuluttajaneuvonta olisi autokauppiaitten talutusnuorassa. Se tarkoittaa sitä, että yksittäisen kuluttajankin pitää edes pikkuisen ottaa vastuuta omista tekemisistään ja elämästään, myös auton omistajana.

        Nolot jopparit ovat näköjään vallaneet tämän palstan. Minin mielestäni tässä on puhuttu uusien autojen takuusta ja valmistajan virhevastuusta. Käytettyjen autonromujen kauppiaat voivat mennä muualle hirnumaan.

        Jos autokauppias nimittelee asiakasta paviaaniksi, niin kannattaisi kyllä lopettaa hommat ja mennä hakemaan itselleen lääkitys.


      • SUUpuhtaax
        JopariHaistaHuilu kirjoitti:

        Nolot jopparit ovat näköjään vallaneet tämän palstan. Minin mielestäni tässä on puhuttu uusien autojen takuusta ja valmistajan virhevastuusta. Käytettyjen autonromujen kauppiaat voivat mennä muualle hirnumaan.

        Jos autokauppias nimittelee asiakasta paviaaniksi, niin kannattaisi kyllä lopettaa hommat ja mennä hakemaan itselleen lääkitys.

        Sinun mielestäsi on puhuttu; niinpä niin... Muiden mielestä tässä on puhuttu ja puhutaankin kuluttajalautakunnan päätöksenteosta ja sen oikeudenmukaisuudesta. Kuluttajan mielestä se on yhtäkuin uuden auton takuu, autoalaa tuntevien ammattilaisten tiedossa on, ettei se ole takuu. Virhevastuulain/kuluttajaneuvonnan piiriin suurimmalta osin kuuluu juurikin käytetyn auton virhevastuu, ei niinkään uuden auton takuuasiat.
        Nimittelystä sen verran, että katsoithan sinäkin oikeudeksesi nimitellä Suomalaista rehellistä yritystoimintaa autoalan yrittäjänä harjoittavaa kauppiasta jobbariksi.


    • TampesteriT

      Niin mulkku joutuu todellisuudessa aina maksamaan kalleimman kautta. Sitä oikein välillä toivoo, kun mulkulle on myynyt, että hajois koko rakkine, taas mukaville normaali ihmisille toivoo vain hyvää.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En ole rakastunut

      Tai ihastunut sinuun. Kiinnostuin kyllä heti koska erotut massasta.
      Ikävä
      380
      3820
    2. Miksi suomalaisia vainajia säilytetään kylmäkonteissa ulkona? Näin kuolleita kohdellaan Suomessa

      Suomesta ei löydy enää tilaa kuolleille. Tänä päivänä vainajia säilytetään ympäri maata ulkona kylmäkonteissa. Kontit
      Maailman menoa
      210
      1881
    3. Olen ärtynyt koska

      minulla on tunteita sinua kohtaan. Tunteita joita en voi ilmaista. Kaipaan kaikkea sinussa. Siksi olen välillä hankala.
      Ikävä
      67
      1424
    4. Suomalaiset marjat loppuvat

      Suomalaiset marjat mätänevät metsään, koska ulkomaalaiset, lähinnä thaimaalaiset poimijat ovat huolehtineet suomalaisten
      Maailman menoa
      152
      1295
    5. Joku tukeva täti syyttää suomalaisia rasisteiksi Hesarissa

      ”Kaikki valkoiset ihmiset Suomessa ovat kasvaneet rasistiseen ajatteluun”, sanoo Maija Laura Kauhanen: https://www.hs.
      Maailman menoa
      167
      961
    6. Yhteiskuntaa hyväksi käyttäjät

      Kyllä täällä Suomussalmellakin osaavat käyttää näitä Suomen etuja hyväksi. Vuokrataan ns. asunto lapselle että saa asu
      Suomussalmi
      58
      920
    7. Puhutko toisista ihmisistä

      pahaa, jotta näyttäytyisit itse jotenkin paremmassa valossa?
      Ikävä
      117
      903
    8. Mitä teen väärin?

      Alkaa pikku hiljaa tympäsemään ainainen pakkien saanti. Eka ennen kun nähdään, miehet ovat kiinnostuneita viestittelemää
      Sinkut
      117
      890
    9. Haluaisin tietää

      mikä saa sinut tuntemaan olosi rakastetuksi. Ja sitten haluaisin mahdollisuuden tehdä juuri niin. 💔
      Ikävä
      51
      868
    10. Oli mukava tavata irl

      Sattuma toi sinut matkani varrelle. Ihmettelin sitä silloin, ehkä vähän vieläkin. Oli ilo jutella ja tuntea, vaikka nyt
      Ikävä
      24
      849
    Aihe