Ihan vaan yleinen kysymys

oiva.automies

Mistä johtuu juuri taksikuskien älytön röyhkeys liikenteessä, kiilaaminen ja tunkeminen joka väliin, välinpitämättömyys liikennevaloista ja -merkeistä, tämän seikan olen varsinkin tänävuonna pistänyt merkille, ilman hyviä jarruja olisi kolissut monta kertaa.

37

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kamelilla.korttia

      Pistitkö merkille oliko kenties kamelikuski, minä nimittäin satuin sellaisen kamelikuskin peikkoilut Helsingissä kokemaan, siis mistähän ovat kortin saaneet vai onko niillä yleensä korttia ollenkaan, kamelinajolupa korkeintaan.

    • Kameli2

      En tiedä mistä johtuu. Sellasii useimmat taksarit on.

    • pistof

      Kas me ollaan siellä töissä, eli ansaitsemassa rahaa, ja se sun tumpulointi siinä edessä hidastaa sitä rahan tuloa, ei siinä muuta tarvita . Ja koska sua jostain syystä vituttaa taksit ihan yleensä, niin taksin röyhkeys pistää silmään. Mulla se on Audikuskit, ne vasta kiilaileekin.

      • vitun.köyhiä.ootte

        Hankkikaa kunnon ammatti ettei tarvii häiriköidä liikenteessä, ei teidän kyytiin normaali-ihmiset kyllä nouse ryöstettäviksi.


      • Akateeminenkuski

        Moni muukin on siellä liikenteessä töiden takia ja teidän törttöilyn ja etuilun takia kuuluu paljon kalliimpia tunteja hukkaan.


      • Kyllä se palkka tulee ihan tehtyjen tuntien mukaan (poislukien suomi24:ssä olevat kuskit) näin olle hitaampi ajo = enemmän aikaa = enemmän palkkaa


      • eli.ei.kysytty
        Pakettiautomaatti kirjoitti:

        Kyllä se palkka tulee ihan tehtyjen tuntien mukaan (poislukien suomi24:ssä olevat kuskit) näin olle hitaampi ajo = enemmän aikaa = enemmän palkkaa

        Ihan vaan muistutuksena että sinulta vitun idiootti ei taaskaan kysytty mitään.


      • kujanpäätaas
        Pakettiautomaatti kirjoitti:

        Kyllä se palkka tulee ihan tehtyjen tuntien mukaan (poislukien suomi24:ssä olevat kuskit) näin olle hitaampi ajo = enemmän aikaa = enemmän palkkaa

        Ketä kiinnostaa sun älyttömyydet? Ota kujanpää selvää miten se taksamittari toimii ennenkuin lauot tänne taas tuotosta suoraan suolestasi. Vittu sä oot nolla kujanpää.


      • kujanpäätaas kirjoitti:

        Ketä kiinnostaa sun älyttömyydet? Ota kujanpää selvää miten se taksamittari toimii ennenkuin lauot tänne taas tuotosta suoraan suolestasi. Vittu sä oot nolla kujanpää.

        Nyt puhuin PALKASTA... En auto tuotosta....

        Onhan mullakin pullakuskian tuntipalkka, vaikka pomo laskuttee leipomoa käyntimäärien ja laatikkomäärien mukaan...

        AININN!!!!!!!! Unohdin että Suomi24:n kuskithan saakin palkan joka on joku prosentti kassasta :D :D :D Vain suomi24:Ssä


      • eiootodellistakujanpää
        Pakettiautomaatti kirjoitti:

        Nyt puhuin PALKASTA... En auto tuotosta....

        Onhan mullakin pullakuskian tuntipalkka, vaikka pomo laskuttee leipomoa käyntimäärien ja laatikkomäärien mukaan...

        AININN!!!!!!!! Unohdin että Suomi24:n kuskithan saakin palkan joka on joku prosentti kassasta :D :D :D Vain suomi24:Ssä

        Kujanpää. Toistat taas itseäsi. Typerys mikä typerys.


      • työtönm
        Pakettiautomaatti kirjoitti:

        Nyt puhuin PALKASTA... En auto tuotosta....

        Onhan mullakin pullakuskian tuntipalkka, vaikka pomo laskuttee leipomoa käyntimäärien ja laatikkomäärien mukaan...

        AININN!!!!!!!! Unohdin että Suomi24:n kuskithan saakin palkan joka on joku prosentti kassasta :D :D :D Vain suomi24:Ssä

        älä jauha paskaa.sinä et ole töissä.sossus rahoilla elät.jätkällä on haaveena pullakuskin homma.


      • työtönm kirjoitti:

        älä jauha paskaa.sinä et ole töissä.sossus rahoilla elät.jätkällä on haaveena pullakuskin homma.

        Oikeastaan palkka tulee kuljetusliikkeeltä ja YTK:lta näin ollen pääsee parhaimpaan tulokseen...

        Sääli että Suomi24:n taksikuskit ei voi saafa YTK:lta rahaa, koska työssöoloehdon kertynyminen vaatii 18 TUNTIA töitä viikossa... Ja tekun ette saa tunteja, saatte vain niitä prosentteja (joka on jo wanha vitsi)


      • fghjklyui
        Pakettiautomaatti kirjoitti:

        Oikeastaan palkka tulee kuljetusliikkeeltä ja YTK:lta näin ollen pääsee parhaimpaan tulokseen...

        Sääli että Suomi24:n taksikuskit ei voi saafa YTK:lta rahaa, koska työssöoloehdon kertynyminen vaatii 18 TUNTIA töitä viikossa... Ja tekun ette saa tunteja, saatte vain niitä prosentteja (joka on jo wanha vitsi)

        Kyllä äitiäsi varmasti harmittaa kun ei tehnyt aborttia. Olisi säästynyt monelta pahalta ja typeryydeltä. Häpeää nyt tyhmää poikaansa. Säälin äitiäsi. Ei taatusti kehtaa tunnustaa sinua lapsekseen.


      • kmlmkfdd
        fghjklyui kirjoitti:

        Kyllä äitiäsi varmasti harmittaa kun ei tehnyt aborttia. Olisi säästynyt monelta pahalta ja typeryydeltä. Häpeää nyt tyhmää poikaansa. Säälin äitiäsi. Ei taatusti kehtaa tunnustaa sinua lapsekseen.

        Kai kuitenkin ymmärrät, että vastailet trollille, jonka sinnikkyys viittaa jonkinlaiseen luonnehäiriöön. Luultavasti lievää autismia ja pakkomielteisyyttä taustalla. Pointtina siis on, että et voi voittaa väittelyä.


      • lainakuski
        Pakettiautomaatti kirjoitti:

        Kyllä se palkka tulee ihan tehtyjen tuntien mukaan (poislukien suomi24:ssä olevat kuskit) näin olle hitaampi ajo = enemmän aikaa = enemmän palkkaa

        tuskin löydät tuntipalkkaista taksikuskia Suomesta


      • eitarttehakeakaukaa
        lainakuski kirjoitti:

        tuskin löydät tuntipalkkaista taksikuskia Suomesta

        Minä ainakin olen,13,50€/tunti.Eihän se häävi ole mutta takuuvarma hiljaisinakin aikoina.


      • lainakuski kirjoitti:

        tuskin löydät tuntipalkkaista taksikuskia Suomesta

        Korjaan, siis sanan "suomesta" tilalle "suomi24:stä"


      • saaatuujaa
        eitarttehakeakaukaa kirjoitti:

        Minä ainakin olen,13,50€/tunti.Eihän se häävi ole mutta takuuvarma hiljaisinakin aikoina.

        missä maksetaan tunti palkkaa.En ole kuullutkan ei ainakaan pääkaupunkiseudulla.


    • ubermensch

      Varmastikin kokemus ammattilaisuudesta nostaa monella virtsaa päähän, ja yhdessä tehokkaan auton kanssa lopputulos on "muita paremmuus", eli taitava rattimies.

    • joskus.ja.usein

      Niit on joo sellasii euroopan omistajii kun luulee ettei ketään muit sais tiellä olla. Tosin on niitä kyllä mukava kiusata välillä ajamalla "kerjäläisten" kaistalla.

      • kkkkkklllööa

        Älykäs kommentti. Kiitos.


    • lmkaskmldsa

      Tarpeeksi kun ajaa, oppii miten siellä liikenteessä pitää toimia. Samasta syystä lähetit pysäköivät jalkakäytävälle ja dösäkuskit ajavat vanhoilla vihreillä risteyksistä. Harvoin se pelti kolisee. Yleensä nämä kiilaukset jne. ovatkin vain ihmisten pään sisällä eikä todellista vaaratilannetta ole edes syntynyt. Tyypillinen esimerkki liikenneympyrä, joiden osa ihmisistä kuvittelee toimivan niin, että ainoastaan yksi auto saa olla kerrallaan ympyrässä ja muiden on odotettava. Sitten soitetaan torvea kun joku ehtii siihen edelle, vaikka ihan samalla tavalla olisi jouduttu hidastamaan jo sen pelkän jyrkän mutkan takia.

      • kysytään.edelleen

        "Tarpeeksi kun ajaa, oppii miten siellä liikenteessä pitää toimia"

        Kyllä, näinhän se on, eli silloin pystyy myös kartoittamaan kokonaistilanteen ja huomioonottamaan myös toisetkin autoilijat eikä kiilaamisillaan aiheuta kaaosta, juurikin sitä mistä aloituksessa oli kyse.
        Eli tulimmekin siihen asian ytimeen että miksi taksisuhareilta puuttuu tämä ominaisuus.


      • kaikkimahtuu
        kysytään.edelleen kirjoitti:

        "Tarpeeksi kun ajaa, oppii miten siellä liikenteessä pitää toimia"

        Kyllä, näinhän se on, eli silloin pystyy myös kartoittamaan kokonaistilanteen ja huomioonottamaan myös toisetkin autoilijat eikä kiilaamisillaan aiheuta kaaosta, juurikin sitä mistä aloituksessa oli kyse.
        Eli tulimmekin siihen asian ytimeen että miksi taksisuhareilta puuttuu tämä ominaisuus.

        Tarkkailes joskus vaikka liikennevaloista lähtöä..jos siinä on useampi taksi peräkkäin, niin kaikki nytkähtävät liikkeelle suunnilleen samaan aikaan. Homma näyttää hienolta kuin muodostelmalento, ja sujuvuus on huippuluokkaa.
        Tavallinen "perusautoilija", joka siis ottaa muut huomioon (!) jättää n . 10 metrin raon ,ja jos tapahtumaan kuuluu vielä kääntyminen nuolivalossa vasemmalle, tämä muut huomioon ottava varmuudeksi lähtee liikkeelle vasta kun etummainen on päässyt pois risteysalueelta; pitäähän sitä ensin katsoa, miten kaverille käy !!
        Sama pelle motarilla liimaantuu edelläajavan perseeseen 120 kmh vauhdissa tai ohittaa oikealta.
        Kiilaamisesta (tarkoittanee kaistanvaihtoa) . Privaattiautoilijan kaistanvaihtoaikeet tunnistaa siitä, että pää pyörii minuutin kuin väkkärä, vauhti vuoroin hidastuu ja vuoroin kiihtyy, ja kun höllään kaasujalkaa päästääkseni tämän eteeni, hän hidastaa samaan tahtiin, jolloin viereinen kaista joutuu jarruttamaan, minun kaista joutuu jarruttamaan, ja rako edessäni kasvaa ..10m.., 15 m.. 20 m... tämä ei tietenkään aiheuta kaaosta eihän :)
        Ymmärrän, että nopeatempoinen kaupunkiliikenne aiheuttaa tottumattomalle päänvaivaa, kun on tottunut maalaistyyliin, jossa kaistanvaihto (silloin harvoin) muistuttaa soidintanssia, jossa pitää "kysyä lupa" kaistanvaihtoon .
        Kaupunkiliikenteessä juuri tällainen ajaminen aiheuttaa kaaosta.


      • kiilattu.automies
        kaikkimahtuu kirjoitti:

        Tarkkailes joskus vaikka liikennevaloista lähtöä..jos siinä on useampi taksi peräkkäin, niin kaikki nytkähtävät liikkeelle suunnilleen samaan aikaan. Homma näyttää hienolta kuin muodostelmalento, ja sujuvuus on huippuluokkaa.
        Tavallinen "perusautoilija", joka siis ottaa muut huomioon (!) jättää n . 10 metrin raon ,ja jos tapahtumaan kuuluu vielä kääntyminen nuolivalossa vasemmalle, tämä muut huomioon ottava varmuudeksi lähtee liikkeelle vasta kun etummainen on päässyt pois risteysalueelta; pitäähän sitä ensin katsoa, miten kaverille käy !!
        Sama pelle motarilla liimaantuu edelläajavan perseeseen 120 kmh vauhdissa tai ohittaa oikealta.
        Kiilaamisesta (tarkoittanee kaistanvaihtoa) . Privaattiautoilijan kaistanvaihtoaikeet tunnistaa siitä, että pää pyörii minuutin kuin väkkärä, vauhti vuoroin hidastuu ja vuoroin kiihtyy, ja kun höllään kaasujalkaa päästääkseni tämän eteeni, hän hidastaa samaan tahtiin, jolloin viereinen kaista joutuu jarruttamaan, minun kaista joutuu jarruttamaan, ja rako edessäni kasvaa ..10m.., 15 m.. 20 m... tämä ei tietenkään aiheuta kaaosta eihän :)
        Ymmärrän, että nopeatempoinen kaupunkiliikenne aiheuttaa tottumattomalle päänvaivaa, kun on tottunut maalaistyyliin, jossa kaistanvaihto (silloin harvoin) muistuttaa soidintanssia, jossa pitää "kysyä lupa" kaistanvaihtoon .
        Kaupunkiliikenteessä juuri tällainen ajaminen aiheuttaa kaaosta.

        Eli kaiken tuon mainitsemasi soidinrituaalin takana onkin aloituksessa mainitut "kortittomat" koheltajat, joita taksikuskeiksi joku tituleeraa, no onhan se kyllä havaittukin.


      • kknlgnlfn
        kaikkimahtuu kirjoitti:

        Tarkkailes joskus vaikka liikennevaloista lähtöä..jos siinä on useampi taksi peräkkäin, niin kaikki nytkähtävät liikkeelle suunnilleen samaan aikaan. Homma näyttää hienolta kuin muodostelmalento, ja sujuvuus on huippuluokkaa.
        Tavallinen "perusautoilija", joka siis ottaa muut huomioon (!) jättää n . 10 metrin raon ,ja jos tapahtumaan kuuluu vielä kääntyminen nuolivalossa vasemmalle, tämä muut huomioon ottava varmuudeksi lähtee liikkeelle vasta kun etummainen on päässyt pois risteysalueelta; pitäähän sitä ensin katsoa, miten kaverille käy !!
        Sama pelle motarilla liimaantuu edelläajavan perseeseen 120 kmh vauhdissa tai ohittaa oikealta.
        Kiilaamisesta (tarkoittanee kaistanvaihtoa) . Privaattiautoilijan kaistanvaihtoaikeet tunnistaa siitä, että pää pyörii minuutin kuin väkkärä, vauhti vuoroin hidastuu ja vuoroin kiihtyy, ja kun höllään kaasujalkaa päästääkseni tämän eteeni, hän hidastaa samaan tahtiin, jolloin viereinen kaista joutuu jarruttamaan, minun kaista joutuu jarruttamaan, ja rako edessäni kasvaa ..10m.., 15 m.. 20 m... tämä ei tietenkään aiheuta kaaosta eihän :)
        Ymmärrän, että nopeatempoinen kaupunkiliikenne aiheuttaa tottumattomalle päänvaivaa, kun on tottunut maalaistyyliin, jossa kaistanvaihto (silloin harvoin) muistuttaa soidintanssia, jossa pitää "kysyä lupa" kaistanvaihtoon .
        Kaupunkiliikenteessä juuri tällainen ajaminen aiheuttaa kaaosta.

        Amen! Se on vähän sama kuin taskuparkkeeraamisen kanssa. Sunnuntaiautoilijalle puolet paikoista on liian pieniä ja niihin loppuihinkin pitää vääntää ja koettaa moneen kertaan. Tottunut keskusta-autoilija sen sijaan ajaa autonsa parkkiin ja jatkaa matkaa jalan ilman ongelmia. Sama logiikka pätee kaistanvaihtoihin yms. kiilailuihin. Kun sitä tekee 8-10 tuntia päivässä oppii hahmottamaan nopeudet, välit ja liikennevirrat niin, että TIETÄÄ pystyvänsä tekemään sen ilman todellista riskiä.

        Ruuhka-ajan liikennevalo"kiilaaminen" eli kaistanvaihto jonoon on tietysti epäkohteliasta, mutta se on välttämätöntä julkisen liikenteen (johon taksikin kuuluu) toimimisen kannalta. Jos asiaan suhtautuu niin, että taksien ja linja-autojen päästäminen on kokonaisuuden kannalta varsin pieni ongelma, elämä on huomattavasti stressittömämpää. Sen jälkeen ei tarvitse kuin vihata niitä yksityisautoilijoita, jotka tekevät samaa vapaa-ajallaan.


      • yrittäkää.edes
        kknlgnlfn kirjoitti:

        Amen! Se on vähän sama kuin taskuparkkeeraamisen kanssa. Sunnuntaiautoilijalle puolet paikoista on liian pieniä ja niihin loppuihinkin pitää vääntää ja koettaa moneen kertaan. Tottunut keskusta-autoilija sen sijaan ajaa autonsa parkkiin ja jatkaa matkaa jalan ilman ongelmia. Sama logiikka pätee kaistanvaihtoihin yms. kiilailuihin. Kun sitä tekee 8-10 tuntia päivässä oppii hahmottamaan nopeudet, välit ja liikennevirrat niin, että TIETÄÄ pystyvänsä tekemään sen ilman todellista riskiä.

        Ruuhka-ajan liikennevalo"kiilaaminen" eli kaistanvaihto jonoon on tietysti epäkohteliasta, mutta se on välttämätöntä julkisen liikenteen (johon taksikin kuuluu) toimimisen kannalta. Jos asiaan suhtautuu niin, että taksien ja linja-autojen päästäminen on kokonaisuuden kannalta varsin pieni ongelma, elämä on huomattavasti stressittömämpää. Sen jälkeen ei tarvitse kuin vihata niitä yksityisautoilijoita, jotka tekevät samaa vapaa-ajallaan.

        "Ruuhka-ajan liikennevalo"kiilaaminen" eli kaistanvaihto jonoon on tietysti epäkohteliasta, mutta se on välttämätöntä julkisen liikenteen (johon taksikin kuuluu) toimimisen kannalta."
        Tuota juurikin tehdään, eikä pelkästää liikennevaloristeyksissä, onko se nokka pakko tunkea eteen vaikka takana olisi reilusti vapaata tilaa, näissä tilanteissa tulee niitä turhia jarrutuksia, mutta kun ei kamelikuskeilla ole mitään vastuuta mistään, kunhan minä vaan pääsen, minulla on oikeus kiilata-mentaliteetilla.

        Opetelkaa vitun idiootit autoilun alkeet ennenkuin tulette harjoittamaan kerjäläisen hommia yleiseen liikenteeseen.


      • kkkeeiis
        kknlgnlfn kirjoitti:

        Amen! Se on vähän sama kuin taskuparkkeeraamisen kanssa. Sunnuntaiautoilijalle puolet paikoista on liian pieniä ja niihin loppuihinkin pitää vääntää ja koettaa moneen kertaan. Tottunut keskusta-autoilija sen sijaan ajaa autonsa parkkiin ja jatkaa matkaa jalan ilman ongelmia. Sama logiikka pätee kaistanvaihtoihin yms. kiilailuihin. Kun sitä tekee 8-10 tuntia päivässä oppii hahmottamaan nopeudet, välit ja liikennevirrat niin, että TIETÄÄ pystyvänsä tekemään sen ilman todellista riskiä.

        Ruuhka-ajan liikennevalo"kiilaaminen" eli kaistanvaihto jonoon on tietysti epäkohteliasta, mutta se on välttämätöntä julkisen liikenteen (johon taksikin kuuluu) toimimisen kannalta. Jos asiaan suhtautuu niin, että taksien ja linja-autojen päästäminen on kokonaisuuden kannalta varsin pieni ongelma, elämä on huomattavasti stressittömämpää. Sen jälkeen ei tarvitse kuin vihata niitä yksityisautoilijoita, jotka tekevät samaa vapaa-ajallaan.

        1,5miljoonaa kilometriä Helsingin taksissa tuo tiettyä varmuutta ajamiseen. On ihan inhimillistä, että tällainen varmuus ärsyttää kokemattomampaa. Peruskuskille "nöyryytyksen" kokeminen liikenteessä on pahempaa kuin mikään muu. Jos vielä on tyttöystävä/vaimo kyydissä, ja taksi vaihtaa kaistaa tämän eteen lupaa kysymättä, on siinä maine mennyt ja paha mieli tullut kaikille , eli ei muuta kun avautumaan kansanradioon tai s24:ään


      • hernettä.klyyvariin
        kkkeeiis kirjoitti:

        1,5miljoonaa kilometriä Helsingin taksissa tuo tiettyä varmuutta ajamiseen. On ihan inhimillistä, että tällainen varmuus ärsyttää kokemattomampaa. Peruskuskille "nöyryytyksen" kokeminen liikenteessä on pahempaa kuin mikään muu. Jos vielä on tyttöystävä/vaimo kyydissä, ja taksi vaihtaa kaistaa tämän eteen lupaa kysymättä, on siinä maine mennyt ja paha mieli tullut kaikille , eli ei muuta kun avautumaan kansanradioon tai s24:ään

        Voi hitto sitä valoshowta ja torven huudatusta jos satut "kiilaamaan" kerjäläisen, ei sitten enempi voi hernettä klyyvariin vetää.


      • sdfllkkff
        hernettä.klyyvariin kirjoitti:

        Voi hitto sitä valoshowta ja torven huudatusta jos satut "kiilaamaan" kerjäläisen, ei sitten enempi voi hernettä klyyvariin vetää.

        Kyllä se on kuule se peruspertti, joka kilahtaa, ja alkaa kirjoitella ympäriinsä ,kun on muka kokenut vääryyttä, ihan turha väittää muuta.


    • Heinäkenkiäihanliikaa

      Suurin osa näistä taxirengeistä on tullut jostain Käkkäläjärveltä silloin joskus Pönttövuoren tunnelin kautta . Meneehän se kuula sekaisin maalaisjuntilta kun pääsee suurkaupunkiin kurvailemaan ja kun on jo opittu muutama sana stadin slangia niin ollaankin heti paljasjalkaisia stadilaisia !

      • ööööööäääääääääää

        Siinä se lappeenrantalainen harmaakenkä laukoo kovia totuuksia. Ne jotka ovat eniten stadilaisia ovat juuri edellisen kirjoittajan tyyppisiä Lappeenrannan lahjoja. Asuu Vantaalla ja luulee olevansa hesalainen. On päästy isolle kirkolle lesoilemaan.


    • hannuss

      eli aloittajan mukaan taksien pitäisi lopettaa ajaminen ku ne ei osaa.sama varmaan bussien kanssa.

      • hyvä.idis

        No hyvä vaihtoehto ainakin, tosin sinä voisit lopettaa kommentoinnin kun et osaa kirjoittaa.


    • ihmismyönteistä

      Narsistit ei kelpaa uberille.

    • muuttakaamaasta

      Ilmankos suomi luhistuu.Taksit ei osaa ajaa.Rakennusmiehet tulee virosta,niitä kiinnosta.Omat on työttöminä,kun eivät osaa rakentaa.Ainoa ammattikunta suomalaisista joka tällähekellä osaa jotain ollaan me pokerin pelaajat.Tosin niistä rahoista ei teille työttömille ole hyötyä.Me emme maksa veroja.

    • muutakaamaasta

      Onko suomessa yhtään ammattilaista.Ainoat kunnon ammattilaiset suomessa ovat byrokraatit ja niitä on paljon.Jos joku osaa tehdä jotain niin olisi kiva kuulla.Eipä ihme,että maa on konkassa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 4 tuntia töitä kerran viikossa on naisen mukaan liian raskasta

      Tämä ei taija olls lieksalaine vaikka "tuntomerkkiin" perusteella nii vois eppäillä! 🤣 31-vuotias Maya ei kykene tekemä
      Lieksa
      56
      2979
    2. Riikka Purra rosvosi eläkeläiset!

      1900 euron eläkkeestä rosvottiin 350 euroa. Kohtuullista vai? Perussuomalaisia ei enää ole olemassa meille eläkeläisille
      Maailman menoa
      543
      2818
    3. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      34
      1977
    4. Näytit nainen sanoinkuvaamattoman ihanalta

      En voi unohtaa sinua. Pohdin nyt sinua.
      Ikävä
      49
      1922
    5. Ihastuksesi persoonalliset piirteet ulkonäössä?

      Onko jotain massasta poikkeavaa? Uskallatko paljastaa? Aloitan; todella kauniit kädet ja sirot sormet miehellä.
      Tunteet
      119
      1778
    6. SDP:n kannatus edelleen kovassa nousussa, ps ja kokoomus putoavat

      SDP on noussut Helsingin Sanomien tuoreessa kannatuskyselyssä kokoomuksen ohi Suomen suosituimmaksi puolueeksi. SDP:n ka
      Maailman menoa
      304
      1727
    7. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      9
      1432
    8. Kansaneläkkeiden maksu ulkomaille loppuu

      Hyvä homma! Yli 30 miljoonan säästö siitäkin. Toxia.
      Maailman menoa
      93
      1200
    9. Nainen, meistä tulisi maailman ihanin pari

      Mutta tosiasiat tosiasioina, on liian monta asiaa, jotka sotivat meidän yhteistä taivalta vastaan. Surulla tämän sanon,
      Ikävä
      63
      1178
    10. Ketä ammuttu ?

      Ketä sielä Juupajoela ammuttu ei kait mainemies alkanu amuskelemaan , , Kyösti H ?
      Juupajoki
      22
      1142
    Aihe