Onko kukaan miettinyt tätä?

Erillainetyttö-01

Olen katsonut monia esim.dokumentteja, järjestöjä jotka haluaa maailmasta paremman.Onko kukaan muu nuori miettinyt esim.vaatteidensa alkuperää,vaatteiden työntekijöiden alhaista palkkaa, turkissomisteiden alkuperiä turkistarhoilta,liika vaatteiden ostoa tai vaikkapa lihan yli tuotantoa,broilereiden jalostusta/geenimuuntelua, maitotuotannon haittoja?

Olen hämmentynyt ja kyllästynyt siihen miten monet ihmiset ovat käytännössä antaneet asioiden olla tai miettivät vain omia etujaan.Tosin on myös poikkeuksia,mutta mielestäni lähes kaikkien ja mieluiten kaikkien tulisi alkaa vaikuttamaan asioita parempiin suuntiin.
Luulisi,että tuossa edellä mainituissa olisi kaikki paheet,mutta esim.Nestlen toimesta vesien riisto maista on pöyristyttävää,eläinkokeet/ihmiskokeet, lasten/nuorten pakko olla tietyissä maissa prostituoituina,Sademetsien puiden hakkaaminen,Tupakka-kasvien viljeliöiden rahapulat ja esim.keuhkosairaudet,lapsityövoima,delfiinien teurastus & pakottaminen huvinäytöksiin, koulukiusaaminen,köyhien maiden huono koulutus tai sisäelinkaupat.En voi uskoa miten asioista yritettään vaietta,vaikka jotkut ihmisryhmät henkensä uhalla tekevät dokumentteja, auttavat ihmisiä/eläimiä ja järjestöt tukevat hyvää elämää.
Pelkään,että sukupolvet eivät ajattele tarpeeksi näitä asioita. Onko kukaan miettinyt näitä? Haluaako kukaan ryhtyä auttamaan jotenkin tai tukemaan apua tarjoavia järjestöjä? Pelkkä raha ei aina ratkaise,vaikka onkin nykyää suuressa roolissa. Haluan yrittää muuttaa maailmaa elämäni aikana.

7

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • KAPITALISTI

      Mee vittuun viherpiiperö! Kaikki ihmiset eivät ole tasa-arvoisia.

      • Erillainetyttö-01

        Mun mielest kaikki on tasa-arvosia :)


    • Toinenerilainen

      Heh. Mä oon varmaan kaikista noista edellä mainituista asioista vouhkonnut muutamalle kaverille jo niin paljon, että ne alkaa kyllästyä muhun :D

      • Erillainetyttö-01

        Hienoo,ett oot frendeilles :"D Ite mietin frendini kanss asioit usein.Äiti tukee mua,vaikka koko muu suku ei oikee ainn oo ilone ^^" Toivotaan ettei ystäväsi kyllästy suhun,mutt en usko edes,että kyllästyvät suhun :)


    • Viherpiiperö

      Olen täysin samaa mieltä kanssasi. Minusta meidän pitäisi tehdä asioille nyt jotain, eikä vain odottaa, että seuraava sukupolvi hoitaisi likaiset työt puolestamme. Sillä niin ei tule tapahtumaan. Loppuenlopuksi onkin jo liian myöhäistä.

      Olen yrittänyt puhua järkeä vanhemmilleni, mutta he eivät kuuntele. Kavereitakaan ei näyttäisi kiinnostavan. Ilmeisesti on helpompi elää koko elämänsä valheessa, kuin kohdata totuutta. Yritin tehdäkin asioille jotain. Pieniä asioita tosin, mutta on sekin parempi kuin ei mitään. Mm. Vähentänyt sähkönkulutusta, aloittanut vegaanisen ruokavalion, lajiteltu roskia ja niin edelleen. Mutta kaikki tuntuu vain menevän pieleen vanhempien painostuksen takia. Heidän mielestään asiat ovat hyvin juuri nyt ja kaikki mitä teen on kuulemma turhaa. Haluankin jo päästä muuttamaan omaan asuntoon, niin voin tehdä asiat maailmaa parantavalla tavalla.

      Ehkäpä ihmiset joskus näkevät asioiden oikean laidan. Ainakin toivoisin niin. Tai sitten on jo liian myöhäistä.

      "Silmät ovat turhat, kun mieli on sokea."

      • Erillainetyttö-01

        Toivotaan,että ihmiset alkaisi sitten piakkoin ymmärtämään asioiden oikean laidan.

        Onneksi olet yrittänyt vaikuttaa silti,vaikka vanhempasi eivät oikein tunnu ymmärtävän.(?) Ja minun sukuni ei oikein tunnu ymmärtävän,mutta äiti ja frendi tukee mua jatkamaan samall lailla :"D Äiti vaan ilone,kun haluan vaikuttaa asioihin mihin hän ei ole jostain syystä pystynyt c:
        Yritetään parhaamme ja toivotaan sen auttavan :D


    • 12vjätkä

      Joku muukin ajattelee näitä asioita me ihmisethän tämä planeetta saasteilla tapetaan

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1555
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1194
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1127
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1026
    5. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      580
      985
    6. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      957
    7. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      882
    8. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      20
      870
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      704
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      660
    Aihe