Kilpirauhasen poiston jälkeen vähähiilarinen

kilppariton

Minulta poistettiin kilpirauhasesta 75 % viime vuoden kesäkuussa puolen vuoden liikatoiminnan sairastamisen jälkeen. Se jatkoi liikatoiminnalla oloa melko pian leikkauksen jälkeen, olihan sitä 25 % jäljellä. Yritin rajoittaa hiilareita ja syödä kevyemmin, mutta aina oli nälkä ja maha toimi 4 - 6 x vrk.
Nyt tämän vuoden kesäkuussa poistettiin loppunokare. Yhä on liikatoimintaoireita ja tsh alle mittaamattomuuden. Kalkki on alarajalla. En tiedä, miksi endokrinologi on kirjoittanut " kalkkidieetti " epikriisiin. Tältä lääkäriltä ei voi kysyä sillä hän käy vain kerran kuukaudessa ja kukaan lääkäri ei vastaa hoidostani.
Kalkkia pitäisi kuulemma välttää ja kaikki vitamiinit on ehdottomasti kiellettyjä vaikka pitoisuuksiakaan ei ole mitattu. Osastolla olleen nuoren lääkärin mielestä pitää ehdottomasti alkaa laihduttamaan ( vajaatoiminta jos olisi tullut, aineenvaihdunta hidastuisi ) . Vanhempi kollega oli toista mieltä.
Yhä on aina nälkä, vaikka yrittää tehdä mitä muuta vaan että saisi siitä ajatukset pois. Maha toimii 4 - 6 x vrk.
Aamulla syön siivun minihiilaria oivariinilla, korppukinkulla, juustolla ( 23 - 32 % ) , kahvia ja kananmuna keitettynä.
Päivällä siivu minihiilaria oivariinilla, korppukinkulla ja juustolla ( 23 - 32 % ) , turkkilaista jugurttia ja banaania. Kahvi.
Iltapuolella klo 18 maita syön lämpimän ruuan.
Herkut ( vehnänen, jäätelö, keksi ) olen jättänyt reilun viikon ajan pois. Sen sijaan käytän yhä voita, konjakkia ja kookoslastuja. Niistä ja kananmunasta en halua luopua.
Kuinka saisin itseni hoikemmaksi ja mahan rauhoittumaan? Rintojen pienennysleikkaus olisi plastiikkakirurginkin mielestä tarpeellinen ( 80 cm rintojen ympärysmitta, vyötärö 64 cm ja lantio 72 cm. Olen 162 cm pätkä ja paino on hyvä ) .
Ongelma on, että olen invalidisoitunut selkäleikkauksessa vuosia sitten ja se, mitä pystyin liikkumaan tuolilla ja ilman ennen viimeisintä kilpirauhasleikkausta on muisto vain. Nyt ei jalat kanna, vapisee holtittomasti pienessäkin rasituksessa. Leikkausta edeltävä lääkitys oli liian voimakas eikä se rauhoittanut yhtään kilpirauhasta. Tuolilla kelaaminen itsenäisesti on mahdotonta. Haluaisin keventää ylävartalonkin taakkaa. Ja siksi kai lääkäri puhuukin laihdutuksesta.
Nesterajoitus on 1.5 litraa maksimissaan vrk halvaantuneen rakon vuoksi ( toistokatetroinnit 4 - 6 x ) . Aina tuntuu olevan nälkä ja maha on hyvin aktiivinen.
Jos on joku kalkkidietti josta en ole kuullutkaan, millainen ruokavalion pitäisi olla? Mistä muusta saa kalkkia kuin maitotaloustuotteista kun kalkkitabletteja ei saa missään nimessä käyttää?
Millaisia muutoksia kannattaisi ruokavalioon tehdä että olisi pysyvämpi hoikentuminen tai painon pitäminen tässä mutta saisi pienemmät mitat ( yrittäisi jotain tehdä itsekin ettei heti tarvitsisi turvautua kriteerit täyttävään rintojenpienennykseen joka olisi iso operaatio kirurgin mukaan ) ?
Karppausta olen miettinyt, jossa karsitaan hiilarit vähiin ja käytetään kuitenkin voita ja kananmunia joista en pysty luopumaan. Onko kokemusta että kilppariarvot tasaantuisi eikä vajaatoiminnan tekemää lihomista tulisi?
Ei verikokeita, ei hoitavaa lääkäriä.

2

319

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • eläodota

      Et ole saanut riittäviä kotohoito-ohjeita.Ota yhteys sinua omaan tk ja pyydä konrtollikokeet ja lääkäriaika-Kysy myös kalkkidieetistä?

    • avunantajat

      Lyhyesti; hanki jokin vähähiilihydraattista ruokavaliota käsittelevä kirja. Kirjastossa niitä on saatvailla useita erilaisia .

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      19
      1661
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      29
      1319
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      64
      1224
    4. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      11
      1132
    5. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      28
      1066
    6. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1046
    7. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      10
      1045
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      30
      1009
    9. Paske perse pillu

      Kulli seksi hiv
      Ikävä
      6
      1003
    10. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      6
      1001
    Aihe