Ricen Tampere

Tarkka_poika

Aikasta paljon poistettuja viestejä suljetussa keskustelussa edelliseltä vuodelta kyseisestä firmasta.
Jäljellä olevatkaan eivät kovin mairittelevia olleet.
Napakasti hinnoiteltuja autot kuitenkin näyttävät olevan.
Vaihtoautoa mulla ei ole vaan käteistä.
Nyt löytyi juttu jossa ko. liike vaati korvausta rikkoontuneesta tehostimesta.
Siis jos autossa on vika joutuu asikas korvaamaan sen liikkeelle.

Uskallankohan lähestyä yritystä ostotarkoituksessa?
No, uskoisinko kaikkea, no en, mutta todistajan otan ainakin mukaan.
Ilmeisesti myyntipuheet tulee nauhoittaa jokatapauksessa ja lupaukset paperilla.

9

73

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • SUUpuhtaax

      "Aikasta paljon poistettuja viestejä suljetussa keskustelussa edelliseltä vuodelta kyseisestä firmasta."
      Yritystä ja/tai sen henkilökuntaa henkilökohtaisesti loukkaavat viestit luonnollisestikin poistetaan. Vai olisiko ihan okej, että sinut nimeltä mainiten haukuttaisiin palstoilla huijariksi, mulkuksi ja uhattaisiin turpaan-/perseeseen vetämisellä?

      "Nyt löytyi juttu jossa ko. liike vaati korvausta rikkoontuneesta tehostimesta. Siis jos autossa on vika joutuu asikas korvaamaan sen liikkeelle."
      Kyllä, jos se on vaihdossa tuoneen toimesta todistettavasti salattu/piilotettu kaupantekohetkellä. Kyseessä on silloin petos ja siitä joutaakin joutua edesvastuuseen.

      "Uskallankohan lähestyä yritystä ostotarkoituksessa?"
      Kyllä varmaankin, sinullahan ei puheittesi mukaan ole sitä piilovikaista vaihtoautoa? Käteinen raha varmasti tällekin liikkeelle kelpaa vallan mainiosti.

      "No, uskoisinko kaikkea, no en, mutta todistajan otan ainakin mukaan. Ilmeisesti myyntipuheet tulee nauhoittaa jokatapauksessa ja lupaukset paperilla."
      Todistajan mille? Ja lupaukset, kuten kaikki muukin kauppatapahtumaan liittyvä laitetaan asiallisesti kauppaa tekevissä liikkeissä aina paperille/kauppakirjaan.
      Teitä ostajia kun on moneen junaan ja tässä kirjoittamasi mukaan sinä kuulut siihen viimeiseen vaunuun... muiden paviaanien sekaan.

    • Tarkka_poika

      Poistetut viestit olivat mahdollisesti komprementoiva ja todistamattomia väitteitä.

      Kauppiaan suunsanallisia lupauksia tai vakuutuksi ei voi ottaa todesta. Ei niitä myöskään yksikään kauppias muista kun on saanut nimen paperiin.
      Vain se mikä pätee juridisesti on todiste, kirjallinen, valokuva tai todistajan lausunto. Varsinkaan kahdenkeskisiä lupauksia ei ole olemassakaan.

      Olen ostanut useita autoja villeiltä autokauppiailta. Aina on ollut kyseessä suora käteiskauppa ilman vaihtoautoa. Kun kauppa on lyöty lukkoon myyjän palveluhenki on kyllä kadonnut kaikissa tapauksissa.
      Eräällä kerralla kaupan jälkeen asikkaana myyjälle olisi ollut kysymys johon vastaaminen ei olisi maksanut mitään, sen sijaan sain sitä samaa haukkumista josta edellinen suunsa puhtaaksi puhuja mainitsee.

      Totta on että erityisesti villien autoliikkeiden tapauksissa on Savolainen tunnelma, vastuu siirtyy kuulijalle, mutta ei se merkkiliikkeiden vaihtoautomyyjätkään aina kovin palveluhenkisiä ole.
      Viimeksi eräässä kymeenlaaksolaisessa merkkiliikkeessä ostaessani liikkeen edustamaa käytettyä. Kaikki osoittamani puutteet halveksivasti väheksyttiin myyjän toimesta.
      Ettei nyt suoranaista asiakkaan pilkkaamista mutta kuitenkin selvää vastuun välttelyä.

      Sen vuoksi tarvitaan vähintään neljä silmää ja perusteellinen tarkastus ennen kauppaa.
      Koska netti nyt paljastaa kaikenlaisia ongelmia yritin saada selkoa onko ko liikkeessä myynnissä olevan erittäin kiintoisan auton ostossa odotettavissa ongelmia.

      Asiakkaan tulee varmistua ostoksensa laadusta juurikin koska myyjän asenne jälkeenpäin usein, lähes poikkeuksetta, osoittautuu asiakkaan kannalta hankalaksi.
      Kaiken lisäksi ostajalle sälytetyn selvitysvelvollisuuden taakse on helppo myyjän piiloutua. Sen vuoksi jos myyjä ei puuttesta kerro eikä asikas sitä huomaa tulee asiakkaan pystyö salvittämään auton kunto.
      Tietenkin iän, hinnan ja ajomatkan tulee olla sopusoinnussa.
      Näistä ongelmista kielivät vaihtoautokaupan riitatapaukset joita kuluttavirasto useimmiten käsittelee.

      Mikäli vastaajalla on asenne, joka paistaa viimeisestä lauseesta, on mitään kytköksiä kysymäni liikkeen toimintaan on aivan selvää ettei ko liike kaipaa paviaaneja kauppaa hieromaan.

      Ei varsinkaan minua ilman vaihtoautoa, käteisellä maksavaa, oikeuksistaan tietoista ja autoja tuntevaa.

      Olisi hyvä tietää missä autoliikkeessä SUUpuhtaax toimii. Aivan järkyttävää kielenkäyttöä potentiaalista asiakasta kohtaan.
      Jos tuntuu että asiakkaat ovat paviaaneja on myyjä aivan takuulla väärällä alalla.

      Aivan varmasti myös asiakkaissa on hankalia tyyppejä muttei asiakas oletusarvoisesti apina ole. Vai onko valistunut asiakas paviaani?
      Meitä on kuitenkin rehellisiäkin asiakkaita joilla on puhtaat jauhot pussissa.
      Jos

      • SUUpuhtaax

        a)
        "Poistetut viestit olivat mahdollisesti komprementoiva ja todistamattomia väitteitä."
        b)
        "Yritystä ja/tai sen henkilökuntaa henkilökohtaisesti loukkaavat viestit luonnollisestikin poistetaan."

        Eli "SUUpuhtaax ja "Tarkka_poika" samanmielisesti, kuin yhdestä (puhtaasta) suusta.

        a)
        "Vain se mikä pätee juridisesti on todiste, kirjallinen, valokuva tai todistajan lausunto. Varsinkaan kahdenkeskisiä lupauksia ei ole olemassakaan."
        b)
        "Ja lupaukset, kuten kaikki muukin kauppatapahtumaan liittyvä laitetaan asiallisesti kauppaa tekevissä liikkeissä aina paperille/kauppakirjaan."

        Edelleen lähes sanasta sanaan sama mielipide.

        "Mikäli vastaajalla on mitään kytköksiä kysymäni liikkeen toimintaan on aivan selvää ettei ko liike kaipaa paviaaneja kauppaa hieromaan. Ei varsinkaan minua ilman vaihtoautoa, käteisellä maksavaa, oikeuksistaan tietoista ja autoja tuntevaa."

        Ei ole kytköksiä kyseessä olevaan autoliikkeeseen. Oikeutesi tiedostat, mutta tiedostatko myös velvollisuutesi auton ostajana?

        a)
        "Aivan varmasti myös asiakkaissa on hankalia tyyppejä muttei asiakas oletusarvoisesti apina ole."
        b)
        "Teitä ostajia kun on moneen junaan ja tässä kirjoittamasi mukaan sinä kuulut siihen viimeiseen vaunuun..."

        Mielestäni tuossakin olemme samanmielisiä. Oletusarvoisesti asiakkaita tosiaan on moneen lähtöön.

        "Meitä on kuitenkin rehellisiäkin asiakkaita joilla on puhtaat jauhot pussissa."

        Heh... pidätkö täysin päivänselvänä ja luonnollisena normaalina sitä, että oletusarvoisesti SINÄ pidät autoliikettä potentiaalisena huijarina? Kaivelet tsättipalstoilta juoruja ja petyt kun niitä on poistettu vuosien varrella, pelkäät niin pirusti edes astua kyseiseen liikkeeseen että otat kaupantekoon mukaan ainakin nauhurin (?!?) ja kavereita todistajiksi.
        On tuo nyt melko harhaista moinen, ainakin minun mielestäni.
        Todennäköisesti ammattikauppiaan "hälytyskellot" pärähtää jos ei ensisilmäyksellä sinuun, niin muutaman sanasen vaihdettuaan sinun ja "possesi" kanssa ja tekee siitä melko nopeasti omat johtopäätöksensä ja arvioi kaupanteon etenemisen edellytykset.
        Minun arvioni nyt oli, ainoastaan aloitusviestiisi ja sen "rivien välistä" lukemaani perustuen jo yllä sanottu, jota mieltä olen edelleenkin:
        "Teitä ostajia kun on moneen junaan ja tässä kirjoittamasi mukaan sinä kuulut siihen viimeiseen vaunuun... muiden paviaanien sekaan."

        Minä en tee kauppaa noin minua halveksuvan aasiakkaan kanssa (vahva epäily, suorastaan varmuus siitä että minulla ei ole puhtaat jauhot pussissa ja oletusarvona olen huijari jonka puheet pitää nauhoittaa tulevia aikoja varten...) ja et minun asiakkaakseni tule koskaan päätymään, sen takaan, älä ole siis huolissasi missä minä toimin. Sinne vaan Tampereelle kaupan tekoon! Onnea matkaan!


      • SUUpuhtaax

        Luin vielä uudelleen kaiken kirjoittamasi ja se vahvisti edelliset arvioni sinusta auton ostajana. Tuntemissani alan piireissä kaltaisellesi on toki parempikin nimitys, kuin kädelliset serkkumme. Se on HYÖNTEISTUTKIJA. Sitä sinä olet auton ostajana.
        HYÖNTEISTUTKIJA tapansa mukaan etsii kukkarolleen sopivaa käytettyä ja useinmiten suoraostona käteisellä rahalla, hän kun on laskeskellut ettei korkoa kannata maksaa euroakaan ja rahoitusyhtiöhän "vetää välistä" jos sitä kautta autonsa rahoittaisi. Sinänsä ihan järkevää, eipä siinä mitään... mutta hyönteistutkijan mielestä käytetyn auton pitäisi olla kuin uusi. Hän etsimällä etsii myytävästä autosta puutteita, joita sormella osoittaen hämmästyneen/mielenvikaisen näköisenä taluttaa myyjänkin katsomaan ja ihmettelemään. Myyjä kun toteaa, että tiedossa on että myymme käytettyä autoa jossa on käytetylle autolle ominaisia jos ei nyt suoranaisia vikoja, niin varmasti ainakin puutteita/ominaisuuksia, jotka vahvastikin poikkeavat uudesta vastaavasta autosta.
        Tätä HYÖNTEISTUTKIJA pitää loukkaavana. Hän kun oli niin valmistautunut kyseisen naarmun perusteella rankkaan tinkimiseen ja myyjä pirulainen kuittasi sen olan kohautuksella. No höh!?

        Edelleenkin, tervemenoa Tampereelle Ricen asiakkaaksi. Hauskaa olisi kuulla, miten hienosti tai huonosti kauppatapahtuma eteni. Tulethan kertomaan, jooko?


      • ViiliValtteri

        Jatkakaa, otin mukavan asennon ja ison kipon popcornia.


      • SUUpuhtaax
        ViiliValtteri kirjoitti:

        Jatkakaa, otin mukavan asennon ja ison kipon popcornia.

        ...taitaa tuo "Tarkka_poika" nukkua vielä tai vaihtoehtoisesti, hyönteistutkija kun on, käyttää ainoastaan kirjaston nettiyhteyttä ja se on nyt kiinni.


    • SUUpuhtaax

      "Napakasti hinnoiteltuja autot kuitenkin näyttävät olevan."
      Toki ihan pikaisella vilkaisulla, mutta nopeasti katsoen kalustonsa, minä en ainakaan löytänyt yhtäkään napakan edullisesti hinnoiteltua yksilöä. No se siitä, kukin hinnoittelee myyntirivinsä oikeaksi katsomillaan lapuilla.

    • Tarkka_poika

      Napakka tarkoittaakin juuri kallin kanttiin hinnoiteltuja.

      "SUUpuhtaax" jatkaa samalla linjalla halveksien asiakkaita jotka haluvat varmistua ostoksen hinnan kunnon kilpailukykyisestä suhteesta.

      Nyt väittely on siirtynyt henkilökohtaisen solvauksen tasolle tai oikeastaan se alkoi sillä apina kunniamaininnalla. Onneksi en sentään jäänyt asemalle vaan pääsin viimeiseen vaunuun. Vaikkakin diagnoosin mukaan mielenvikaisena.
      Argumentointi on loppunut.

      On totta että itsellänikin on yleistyksiä. Kuitenkin koska omakohtaisestikin tiedän tapauksia ettei kaikilla käytettyjen autojenkauppiailla tosiaankaan ole puhtaat jauhot olen mieluummin varovainen.

      Edelleen olen käteisellä rahalla maksava ilman vaihtoautoa liikkuva käytetyn auton ostaja, jjoka ei tarvitse rahoitusyhtiön talutusnuoraa. Totta se että elän kukkaroni mukaan ilman velkaa kun on helppo hengittää.

      Erästä lausahdusta "hyönteistutkijana" on vaikea ymmärtää.
      Oikeutesi tiedostat, mutta tiedostatko myös velvollisuutesi auton ostajana?
      Luettele minulle velvollisuuteni ostajana.

      1)Tarkasta käytetty auto tekninen, ajettavuus, kori renkaat jne
      2)Tarkasta rekisteriotteen ja valmistenumeron vastaavuus
      3)Tarkasta että myyjällä on oikeus myydä ko ajoneuvo,(henkilöys)
      4)Tarkista ettei autost ole verohäntiä
      5)Tarkista että auton katsatus on voimassa
      6)Vaadi kaikista puutteista maininta kauppakirjaan
      7)Maksa sovittu (ei pyydetty) kauppasumma sovitulla tavalla
      8)Vaadi kauppasummasta allekirjoitettu virallinen kuitti.
      9) Vaadi allekirjoitettu rekisteriote mukaasi.
      9) Vaadi mahdollisesti myöhemmin toimitettavista tarkkeista yms maininta
      10)Älä koskaan maksa mitään, ei edes varaus tai käsirahaa tarkistamatta em asioita

      Suomessa vaihtaa käytetty auto omistajaa 600 000 kertaa vuodessa.
      Neljännes yksityisten ja puolet autoliikkeiden kautta.
      150 000 autoa kaupataan villien autoliikkeiden kautta.
      Kun vastaavankuntoinen auto voi halvimmillaan olla yksityisten myymissä, seuraavaksi voi löytää oikean asenteisesta villistä autoliikkeestä, kallein se on merkkiliikkeessä.

      Vaimolle on kuusi vuotta sitten ostettu "käypään hintaan" kohtuullisen vähän ajettu hyväkuntoinen auto jobbarilta. Sillä tuli juuri 300 tkm täyteen ja sillä ajaa nyt nuorin tyttäremme. Ei huono ostos!

      Tilalle vaimolle ostettiin aivan häikäisevän hyvällä hinta laatusuhteella villistä autoliikkeestä auto. Erinomainen ostos.
      Tiedän auton heikot kohdat ja tiedän myös milloin toden näköisesti joudun ko asian korjaamaan.

      Oma edellinen autoni uutena ostettuna ja 18 v ajettuna myytiin hyväkuntoisena yksityiselle.
      Syynä siihen että myin auton on aikomus vaihtaa auto nuorempaan vuosimalliin.
      Rahalla kun on helpompi osta kuin vanhoilla villasukilla.

      Autokauppiaan tarkoitus on tehdä tili ja sen tilin maksaja on aina asiakas.
      Kun kauppatilanteessa ei tarvitse arvioida kuin vain yhden auton markkinahintaa on asikkaan kannalta aina helpompaa.
      Autokauppias kun omaa asiakasta enemmän "sisäpiirin tietoa" autojen hinnoittelusta ja markkinahinnoista.

      Monet villit autoliikkeet hankkivat vaihtoautoja merkkiliikkeiden halpa poistoista, myös autojen siirtoajoja tehdään paikkakuntien välillä.
      Osa myy autoja välityspalkkioperiaatteella. Myytävät autot ovat siis merkkiliikkeen omistuksesta, se siitä luottamuksesta.
      Merkkiliikkeiden varovaisuudesta johtuu että ikääntyvät ja vikaherkät autot luovutetaan "jobbarille" joka Kataismaisesti toimii vastuunkantajana.

      Vähäiset naarmut ja auton käyttöön vaikuttamattomat virheet eivät haittaa enkä koskaan edes niitä ole moittinut. Hintaan niiden on kuitenkin vaikuttaminen. Auton tekninen kunto täytyy vastata kilometrejä ja ikää, selviä olemassa olevia vikoja ostoksessani ei saa olla.
      Olen myös tarkoituksella ostanut viallisia autoja, mutta viat ovat olleet tiedossa ja hinta on ollut oikeassa suhteessa korjauskustannuksiin. Olen melko hyvin perillä korjauskustannuksista ja pystyn siis arvioimaan jonkin vian korjauksen kannattavuuden.

      Piilevät tai piilotellut käyvät aina asiakkaan kukkarolle.
      Koska merkkiliike on lainmukaan vastuussa autossa olevista piilevistäkin. Ainakin osittain he minimoivat riskin ja hinnoittelevat sen sisään tai esimerkiksi ilmoittamalla "korjattavaksi".
      Ostajan tarkastusvelvollisuuden laiminlyöminen voi kuitenkin muuttaa asetelmaa.

      Vaikka olen ostanut kaikki autoni, kahta lukuunottamatta erirakastettuina, en ole koskaan ollut pettynyt ostoksiini. On eri asia ostaa 5v alle 100 tkm ajettua kuin 300 tkm ja 15 v ajettua, realisti pitää odotuksissaan olla.

      Vastuunkantaja liike hinnoittelee autonsa halvemmaksi ja minun tehtäväni on etsiä itselleni pieniriskisin auto edullisimpaan hintaan jonka takia en tarvitse kuluttaja-asiamiehenkanssa tai leivättömän pöydän ääressä asioida.

      Kuten kerroin, oikeudessa kiistely tai kuluttajasuojan välttely ei anna hyvää kuvaa yrityksen asikassuhteiden hoidosta.
      Sen vuoksi on asikkaan itsensä oltava varovainen ettei tarvitse riidellä.

      Toistaiseksi olen onnistunut sataprosenttisesti.

      Vara on viisautta!

    • Tarkka_poika

      Ohoh nyt tarkkapoika haksahti riidanhaastajan kanssa viestinvaihtoon.
      Hän esiintyy ainakin SUUpuhtaax, Brosinc, Kunigaspaviaani ja Pettynyt asiakas33 nimimerkeillä.

      Mitään muuta eroa muihin länkyttäjiin ei ole kuin ett SE on monisanaisempi.
      Autokauppis SE EI VOI olla.
      Tuollainen asenne ei kaun pysy piilossa eikä kestä autokauppiaana.

      Tämä on viimeinen kommenttini tähän aiheeseen ja tälle KUNINGASPAVIAANILLE.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      169
      3010
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      26
      2089
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      2034
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      91
      1863
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      71
      1573
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      19
      1323
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      37
      1232
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      10
      1221
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1193
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      9
      1181
    Aihe