älkää syökö epäjumalalle uhrattua lihaa :

teuta

Tästä oli tänään Mellerillä vastaus. ja hän satasi: Apt. 15:29. sanoin .
.
Mutta Paavali vastaa toisin ,ettei meillä ole epäjumaliakaan niin ei voi
/tartte , välttää ,paitsi jos minulla on vieraana joku, joka pahenee siitä niin
on parempi jättää silloin , muuten se esittää ettei sen ole väliä. koska
sellaista kuin epäjumalaa ei ole olemassa , ja niitä lihoja joita on Grillattu
saa yleensä ostaa halvemmalla kuin liha kaupasta lihää.
.
Mitä mietä asiasta.?

10

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • teuta

      Apt. 15:29 . että kartatte epäjumalille uhrattua lihaa ja verta. ,josta ei vielä ole laskettu
      ....................veriä poids ja haureutta . jos te näitä väitätte niin teidän käy hyvin . Jaakaa ....................hyvästit. Toinen kin paikka on, Apostoli kehoittaa uskossa vahvoja koettelemaan toisiuaan Rakkaudella , : joka uskoo saavansa syödä kaikkea ,älköön halveksiko sitä. joka ei kaikkea syö.
      .
      Room. 14:1. Heikkouskoista hoivatkaa , rupeamatta väittelemään mielipiteistä.
      '
      Selitys. Jotka ovat vielä vajaasti juurtuneet Jumalan sanaan ,ja ovat omissa tunnoissaan puuttelliset sen ohjaamina . He ovat huomattavassa määrin ihmi- sten mielipiteistä ja omista tunteistaan riippuvia . sellaisten suhteen kokeeneempi ja Raamatun sanan syvemmän juurtuneiden kristittyjen on oltava kärsivällisiä. ja
      olemaan omissatunnoissaan sen ohjattavissa .
      .
      VARTTUNEIDENKIN. KRISTILLITTYJEN ELÄMÄSTÄ JA USKON HEIKKOUDEN AIKOJA
      Uskon heikkous ja vahvuus eivät eivät ole jatkuvia pysyviä ,vaan vaihtelevia , vuorettelevia ..Tänään uskostaan vahva voi olla heikko huomenna ja päin vastoin..
      .
      en löytänyt sitä lihan toista paikkaa, muta etsin.

      • Teuta

        Siitä on kirjoitettu 1 Kor .8-13. Epä jumalille uhraaminen ei kristitylle tullut
        kysymykssenkään, ei myöskaan epäjumalain palvojain uhriaterioihin
        osallistuminen . Epäjumalat olivat todellisuudessa riivaajia , (1 Kor 19:20 .pakanain temppelissä uhrattujen lihojen . lihoista pieni osa poltettiin alttarilla , osa syötiin uhriaterialla ja loppu myytiin torilla /tai liha kaupassa ilman erityitä tiedustelua lihan ostaja ei voinut tietää , oliko hänen ostamasa liha temppelissä uhratusta eläi-
        mestä ,jos joku pakana kutsui kristityn kotiinsa aterialle , hän ei tiennyt , oliko tarjottu Lihä uhrieläimestä vai ei., Apostoli antoi tälläisia tapauksia varten ohjeen ; Kummassakaan tapauksessa kristittyjenei tarvinnut kysellä , oliko liha kaupasta tai pakanan tarjomaa (kodin pöydällä , )epäjumalie uhratusta lihasta /eläimestä vai ei. .He saivat vapaasti Ostaa /käyttää /syödä, .Mutta jos joku sanoi ,että lihä oli epäjumal8ille uhratuista , he eivät saaneet sitä syödä. Tämä oli kiellettyä
        .
        Omantunnon vuoksi ja Ettelivat olisi viettelyksenä ja lankeemuksena aiheuttaneet toisille ,se on johtamista heitä syömään epäjumalille uhrattua , . KRISTITYT EIVÄT SAANEET TIETOISESTI SYÖDÄ EPÄJUMALILLE UHRATTUA
        ELÄINTEN LIHAA. pERIAATE OLI SAMA KUIN APOSTOLIEN JA VANHINTEN KOKOUKSESSA KUN ,V.49jKr. SÖÖDÖKESSÄ .aTP.15:26-29 ,JONKA pAAVALI OLI ANTANUT SEURAKUNNALLE NOUDATETTAVAKSI , aPT.16:4.


      • teuta

        Minusta se oli hieno oivallus , kun Paavali oppineena miehenä sanoi ,ettei
        epäjumalia ole olemassa ,niin niiden kieltokaan ei tarvittu , mutta siihen oli
        yksisääntö ,jos heikko veli ei voinut syödä ,silloin piti kunnioittaa häntä ja hänen
        herkkää tuntoa , normaalisti tälläinen opittiin tuntemaan ja hänelle oli muuta.

        .
        Nyt ehkä ymmärrän, Axteriksia ja opeliksia ja heidän Villisika tarpeensa olen
        monasti miettinyt oliko siellä Galliassa muita hyviä ruokia ,,, perluskon haukkui
        Suomen tarjottavat ,mutta kiertäen kehui Italialaisia ,eikö ole metkää ..


      • knjhgfdre
        teuta kirjoitti:

        Minusta se oli hieno oivallus , kun Paavali oppineena miehenä sanoi ,ettei
        epäjumalia ole olemassa ,niin niiden kieltokaan ei tarvittu , mutta siihen oli
        yksisääntö ,jos heikko veli ei voinut syödä ,silloin piti kunnioittaa häntä ja hänen
        herkkää tuntoa , normaalisti tälläinen opittiin tuntemaan ja hänelle oli muuta.

        .
        Nyt ehkä ymmärrän, Axteriksia ja opeliksia ja heidän Villisika tarpeensa olen
        monasti miettinyt oliko siellä Galliassa muita hyviä ruokia ,,, perluskon haukkui
        Suomen tarjottavat ,mutta kiertäen kehui Italialaisia ,eikö ole metkää ..

        Paavalin mielestä Jumala on epäjumala ja saatana se jota hän jumaloi niin kuin saatanaa palvelevena teutakin, sillä erolla, että Paavali tunnusti rehellisesti saatanan herrakseen mutta teuta tunnustaa sen herrakseen opeillaan, mm Jeesusta elukana teusrastus opillaan:

        http://fi.wikipedia.org/wiki/Paavalin_kirjeet
        "Apostoli Paavali oli ensimmäisen kristillisen sukupolven merkittävin uskonoppinut. Hän julisti evankeliumia ja perusti seurakuntia kolmen vuosikymmenen ajan Rooman valtakunnan itäosiin."

        1.Korinttolaiskirje:
        15:9 Sillä minä olen apostoleista halvin enkä ole sen arvoinen, että minua apostoliksi kutsutaan, koska olen vainonnut Jumalan seurakuntaa.
        http://fi.wikipedia.org/wiki/Pyhä_Stefanos

        2 Korinttolaiskirje 12:
        7 Ja etten niin erinomaisten ilmestysten tähden ylpeilisi, on minulle annettu lihaani pistin, saatanan enkeli, rusikoimaan minua, etten ylpeilisi.
        8 Tämän tähden olen kolmesti rukoillut Herraa, että se erkanisi minusta.

        Paavali ei raamatun mukaan saanut eroa saatanasta, joten teulla ja paavalilla on luder/lutheri kanssa on sama saatana jumalana.

        teuta, uskontunnustuksessaan ihmisyydestä luopuneen "elukkana" uskoo Jeesusta kaltaisekseen Jeesuksen elukkana teurastus opillaan:
        http://keskustelu.suomi24.fi/node/10558668#comment-54486271
        "TEU.
        2.4.2012 09:30
        2. jUMALA HEITTI KRISRTUKSEN PÄÄLLE KAIKKIEN IHMISTEN SYNTIVELAN
        JA HEIDÄN ANSAITSEMANSA RANGAISTUKSEN , JA HÄN OLI " LYÖTYNÄ "
        HEIDÄN RIKKOMUSTENSA TÄHDEN JAKEET 4-5. . HÄNESSÄ ITSESSÄÄN EI OLLUT VÄÄRYYTTÄ EIKÄ SYNTIÄ , VAAN HÄN KANTOI TOISTEN SYNNIT . JUMALAN KARITSANA , HÄNET TEURASTETTIIN, VERI UHRINA SYNTISTEN PUOLESTA ."

        teutan "petoeläin" ominaisuuksuutta todistaa myös murhaamisen jälkeen vainajan raiskaamiset:
        "teuta: Uskosa 11.4.2011 12:15
        TÄSSÄ KERROTTU SYNTIEN ANTEEKSI SAANTI :
        On jokin asteen ero , siitä mitä Jeesus on luvannut ja
        se oli Murhan synninkin anteeksi antamisessa . Varmsti
        voidaan määritellä , niin kuin joku jo sanoitikin , nämä
        raiskaukset oli heti murhan jälkeen , Kuinka nyt sanotaan
        kun murhan synnin saisi myös henkilökohtaisia syntejä
        saada anteeksi . Älkää kinatko epätietoisina asioista jota
        örvelö ja savon ukko ette tiedä ja nyt on tullut(ei tuomari )"

        http://keskustelu.suomi24.fi/node/10813480
        teuta.
        21.8.2012 14:29
        Satut tietämään että montakertaa olen ollut Ruumishuoneella törppö .
        olen sen kerran ilmoittanut enkä ollut yksin , näkemiin"

        teuta ei tuntenut yksinäisyyttä ruumiiden joukossa...


    • Hyvä että tutkit Lirjoituksia, teuta. Useimmat esikoiset eivät niihin kepilläkään koske itse, vaan antavat saarnaajien ja lähetysmiesten hoitaa nämä hommelit.
      Suomessa veriruoat ovat taas yleistymässä, musta makkara, veripalttu ja muut. Apostolien kokous teki lähetyskirjeen, jossa veren syönti kielletään kristityiltä.
      Ei vain veripalttu, vaan Jeesuksen omat sanat ... Juokaa minun vertani ... On kauhistus Raamattuun uskovalle juutalaiselle.

      • teuta

        Olen saanut tutkia EH. erotuksesta asti ja paljon ,hän oli mies jota
        tänään on vähän HP;SS,ER, AK:ja muutama muu, loput on omavanhurskaudessa
        Sitten on uusi Lähetys mies AS, h:ki , TL: lahti. JH:tavallisia ,hyvä. .
        .
        Veri ruuista puhuttaessa , tätini mies UT , oli lähetys mies ja kun sattui kohdille
        Meni verimakkaraa ,ja palttua ,nimittäin Äitivainaani oli hyvä tekemään noita
        silloin 50 >alussa käytiin tämä asia läpi ja UT oli sitä mieltä ettei se ollut synti
        eikä paha enää Jeesuksen oltua ristillä ,sillä siihen loppui VT:n aika .
        .
        siksi toiseksi minäkin pidän Mustatsta makkarasta , ja kovin palttua en ole syönyt
        kun poikasena ,,mutta vielä muistelen tätini miestä kun hän kuuli että on sika teu-rastettu hän tuli varmasti suömään ,oli kivakatsoa kun rasvavalui suupielestä .
        sen oikea synti oli kuumana käsin , sitä ei saanut laittaa lautaselle ,siitä maku
        saattoi kärsiä. , ruokajuoma oli kylmä piimä jos mahdollista pitkäpiimä ja maito


      • teuta
        teuta kirjoitti:

        Olen saanut tutkia EH. erotuksesta asti ja paljon ,hän oli mies jota
        tänään on vähän HP;SS,ER, AK:ja muutama muu, loput on omavanhurskaudessa
        Sitten on uusi Lähetys mies AS, h:ki , TL: lahti. JH:tavallisia ,hyvä. .
        .
        Veri ruuista puhuttaessa , tätini mies UT , oli lähetys mies ja kun sattui kohdille
        Meni verimakkaraa ,ja palttua ,nimittäin Äitivainaani oli hyvä tekemään noita
        silloin 50 >alussa käytiin tämä asia läpi ja UT oli sitä mieltä ettei se ollut synti
        eikä paha enää Jeesuksen oltua ristillä ,sillä siihen loppui VT:n aika .
        .
        siksi toiseksi minäkin pidän Mustatsta makkarasta , ja kovin palttua en ole syönyt
        kun poikasena ,,mutta vielä muistelen tätini miestä kun hän kuuli että on sika teu-rastettu hän tuli varmasti suömään ,oli kivakatsoa kun rasvavalui suupielestä .
        sen oikea synti oli kuumana käsin , sitä ei saanut laittaa lautaselle ,siitä maku
        saattoi kärsiä. , ruokajuoma oli kylmä piimä jos mahdollista pitkäpiimä ja maito

        Tuossa ,virhe synti = syönti .


    • Tarkkaväännös

      Hauskoja nämä Raamatun väännökset. Sananl.9:5. Tulkaa, syökää minun leipääni ja juokaa viiniä, minun sekottamaani. Biblia. Tulkaat ja syökää minun leivästäni, ja juokaat viinaa, jonka minä sekoitin.

      • Imekää mansikkaani ja nielkää.


      • teuta

        Ei me sun mansikkaa ,se voi olla vaikka pila .
        .
        eräs pappa meni porttolaan,kun kaverit tuli sieltä pois .
        tämä pappasanoi ,siellä on ja pysyy toinen kysyy miten niin
        pappa sanoo katsos mulla oli pitali. siinä. nyt sitä ei ole.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      62
      5992
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      24
      3774
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      232
      2076
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      1830
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      31
      1269
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      95
      1256
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      298
      1049
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      54
      1000
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      76
      929
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      878
    Aihe