Kannattaako?

mnnn

Hei!

Nyt toivon rehellisiä mielipiteitä henkilöiltä, joilla omakohtaista kokemusta asiasta. Kiitän jo etukäteen asiallisista vastauksista!!

On mietitty Etelä-Suomen hiihtolomaviikolle Kanarian matkaa HELMIKUUSSA. Kohteena saattaisi olla Puerto Rico.

Kun aloin katsella tätä palstaa niin aloin tulla katumapäälle. Säätä haukuttu monessa viestissä. Onko mitään järkeä varata matkaa tuohon aikaan Kanarialle? Vai jättää suosiolla "parempaan ajankohtaan"?

On aiemmin oltu Kanarialla marraskuun alussa (säät loistavia), marras-joulukuun vaihteessa (säät vaihdelleet, kuitenkin "kohtuukelit") sekä maaliskuu-huhtikuun taitteessa (säät myöskin vaihdelleet, mutta "kohtuukelit").

Helmikuusta ei kokemuksia Kanarialta.

Nyt te viisaat ja kokeneet matkailijat, kertokaa rehellisesti kokemuksianne nimenomaan säästä Kanarialla helmikuussa.

19

52

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Eihuonoajatus

      Päivällä on lähes aina rantasäätä, joskin satunnainen sadekuuro voi sattua kohdalle. Pidempiaikaiset sateet ovat hyvin harvinaisia. Illala on koleata, ja useimmat tarvitsevat jotakin pitkähihaista, ainakin jos istuvat ulkosalla. (Britit tietysti tarkenevat hihattomissakin paidoissa 15 asteen lämpötiloissa...)

      • aadalmiina

        kyllä helmikuussa on aika viileää maaliskuu on lämpimämpi ilmasto on canariallakin muuttunut


    • ricosi

      Jos juuri helmikuu on kyseessä niin Puerto Rico juuri oikea valinta,oli kerran helmikuussa Inglesissä jossa oli koleahkoa ja P Ricosta tuli muutamaksi päiväksi minun pakopaikkani,siellä oli täysi rantaelämä

    • UudestaanKanarialle

      Olin viime helmikuun viimeisellä viikolla Purto Ricossa. Lämpöä riitti. Taisi olla pari pilvistä päivää. Tuulista oli. Jos ei pilviä, niin lämpöä kyllä riittää. Kyllä se aurinkolomasta meni. Puerto Rico on yksi Kanarian saarten varmimmista paikoista, samoin Teneriffan eteläosa esim.Los Cristianos.

      • americasfanitus

        aivan samat kokemukset UudestaanKanarialle-nimimerkin kanssa, Ricossa aina ollu upeet kelit, niin myös Cristianos/Americas-akselilla myös alkuvuodesta. Voi suositella. Se on sit vaa tosihuonoo mäihää jos sataa tai on puolet viikosta pilvistä. Mutta 100 kertaa kivempi (ja reissun arvonen) keli kuin suomessa helmikuussa joka tapauksessa ;)


    • mnnn

      Kiitos tähänastisista kommenteista. Vieläkö löytyy kokemuksia kysymykseeni?

      • ehdotusSinulle

        googleta weather puerto rico. Löytyy säätilastoja. Itse matkustaihin taatusti lämpimään Thaimaahan


    • Ehkäkannattaa

      On siinä riski olla kylmää, se on vähän tuurista kiinni. Puerto Ricon pienehkölle rannalle ei käy tuuli juurikaan, joka on se ongelma. Auringossa tarkenee kun ei tuule. Illalla ja yöllä voi olla kylmää. Viime maaliskuun lopussa jouduin jopa ostamaan lämmittimen ja salassa lämmittämään kun oli niin kylmää. Kolmesti olen pohjoisen hiihtolomalla ollut lasten kanssa ja joka kerta on tullut minulle valitusta jossakin vaiheessa kylmyydestä, vaikka olen aina maksanut matkatkin. Nyt eivät enää lähde Kanarialle ja rangaistukseksi joudun käymään aina yksin. Osa syynä oli kyllä kun varasin halvimpia hotelleja. Marraskuun kelejä ei voi verrata tammi - maaliskuun keleihin. Huonosti on muita vaihtoehtoja kun pitäisi lentää pitkälle ja on aikaerot ym. Uima-altaat ovat kahdella kertaa ollet liian kylmiä ja tuulisia paikkoja. Kerran oli altaat aivan rakennusten suojassa ja silloin oli hyvä olla altailla. Kokemuksesta voin sanoa, että alimmat kerrokset ovat hotelleissa kylmänä aikana aina lämpimämpiä. Itsellä on aina alkuvuodesta kun käyn pitkähihainen yöpuku ja oma pussilakana lisänä. Kannattaa ehkä varata kun on muuten turvallinen paikka ja harvoin ripulia ym. Hyvä vinkki on varoa, että jos on all Inclusive, voi altaalla olla juoppoja, jotka menevät veteen ilman suihkua ja voivat kännissä laskea juttujaan sinne, jolloin lapset saavat vatsataudin.

    • mnnn

      Juuri tuo on onelma, että jos lomaa on viikko, niin kaukomatka ei silloin kannata. Pitäisi olla kahden viikon loma. Lähialueilta ei takuuvarmaa kohdetta säiden puolesta löydy jos tarkoituksena on aurinkoloma. Dubai olisi jonkinlainen vaihtoehto, mutta en oikein siitä tiedä.

      Toisaalta Kanariansaaret ovat matkatoimistojen suosituimpia kohteita eli suomalaisia ei suuremmin taida haitata tämä "kylmyys" siellä.

      Vieläkin, jos jollain omakohtaista kokemusta asiasta, niin laitathan viestiä. En ole vielä osannut päättää mitä lomamme suhteen teemme. Aluksi olin jo varaamassa, mutta kun selasin palstaa, niin tuli kauhukuvia mieleen.

    • marsmatkaan

      Kannattaa lähteä avoimin mielin. Katseltavaa ja tekemistä riittää, vaikka aurinko ei aina paistaisikaan...ja saattaahan se paistaakin. Ei muuta kuin matkaan vaan. Parikymmentä vuotta on viikon lomilla oltu eri saarilla ja kaikilla on oma puolensa. Huonoa ja pieleen mennyttä lomaa ei ole ollutkaan.

    • Mitä-järkeä

      Avaaja tuntuu olevan Kroisos kun on varaa matkustaa Kanarialle super-kalliilla hiihtolomaviikolla. Eikö olisi todella järkevämpää matkustaa oikeesti lämpimään ja oikeesti parempiin paikkoihin kuin maksaa epävarmoista säistä k a n a r i a l l e, HÄH!

      • Järkeä

        Thaimaahan en lähde, liian kuuma.


      • Kroisospennonenkin

        Minäkin olen siis Kroisos. Kiitos.


    • mnnn

      Hei!

      Lomaa VAIN VIIKKO ja ekaa kertaa tarkoitus saada se koulujen loma-aikaan erinäisistä syistä (aiemmin oltu koulujen loma-aikojen ulkopuolella viikko tai kaksi ja lapsilla olleet valtavat tehtäväpinot poissaolojen takia). Viikon takia kaukokohteet on käytännössä mahdottomia.

    • mnnn

      Hei!

      Kroisoksia tässä ei tosiaankaan olla, vaan kyseessä tilanne, että lomaa on VAIN VIIKKO ja tarkoitus pitää se ekaa kertaa koulujen loma-aikoina. Aiemmin on oltu reissuissa viikon tai kaksi koulujen loma-aikojen ulkopuolella ja lapsilla valtavat läksypinot poissaoloajan osalta stressaavia. Siksi nyt mietitty ekaa kertaa tällaista, mutta ongelmallistahan tämä on. Kaukomatka ei ole käytännössä järkevä vain viikoksi.

      • hiihtolomanaikaan

        Just sama juttu. Isommille lapsille kertyy kyllä läksyjä. Me ollaan oltu hiihtolomilla pari kertaa Puerto Ricossa ja pari Etelä-Teneriffalla, viime talvena Los Cristianoksessa. Hyvät kelit on aina ollut. Iltaisin viileää, mutta päivällä on hyvin tarjennut. Tai tekisttekö omatoimimatkan, kuten me 12pv. Just sopivasti viikko ja molemmin puolin viikonloput, niin ei tullut kuin 3 poissaolopäivää koulusta.
        Kannattaa katsoa esim Norwegianin suorat lennot ja hotelli esim. Bookin.comista tai jostain muusta. Säästöä meille tuli oikeaan aikaan varaamalla noin 50%..tosin hinnat on jo varmaan nousseet siitä kun tulivat myyntiin. Kaikki toimi hyvin ja kuljetukset pelasi hotellivaraamon kautta.


      • aadalmiina

        norveigilta saa edulliset lennot kun vähän selailee eri päivinä ja asuntoja kyllä löytyy edullisesti esim Suomi kerhon kautta


    • ricosii

      Vahvasti Puerto Ricoa kyllä suosittelen,ihme on jos pettyy.Minulle kelpaa nyt vain kanarian kohteista ainoastaan juuri Rico tai Teneriffan Americas,muihin en mene.Hyvin epäaitoja turistirysiä mutta ei haittaa kun aurinko paistaa ja leppoisa fiilis

    • byebyebeibi

      Sinne vaan ja pelkkä menolippu.ei kannata tulla takas.shortsit ja tee-paita ympäri vuoden.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      26
      1841
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      22
      1759
    3. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      115
      1705
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      69
      1551
    5. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      72
      1528
    6. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      23
      1426
    7. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      58
      1415
    8. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      19
      1222
    9. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1150
    10. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      36
      1145
    Aihe