Windows 10 ja old- kansion poisto

Poistaja

Asensin win kympin ja nyt haluan vanhan windosin levyltä tilaa viemästä. Kuin win 10 käyttiksellä poiatetaan old-kansio ?

16

2028

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kumipääkottarainen

      shift delete niin menee suoraan bittitaivaaseen

    • Tälläonnistuu

      Järjestä uudelleen toiminnolla poistuu. Löytyy käynnistä valikosta.

      • hyväneuvo

        Tämä. Näin saa varmiten poistettua töhkät oikealla tavalla.


      • oldi

        Kuukauden verran asennuksesta se kansio siellä keikkuu, sitten poistuu automaagisesti jos ei itse halua sitä poistaa. Minä odottaisin kiltisti kuukauden, tiedä mitä siinä ajassa kymppi keksii tehdä...saa vanhan takas jos oikein tökkii.


      • Imagemies
        oldi kirjoitti:

        Kuukauden verran asennuksesta se kansio siellä keikkuu, sitten poistuu automaagisesti jos ei itse halua sitä poistaa. Minä odottaisin kiltisti kuukauden, tiedä mitä siinä ajassa kymppi keksii tehdä...saa vanhan takas jos oikein tökkii.

        Vanhan saa takaisin asentamalla se uudestaan ilman mitään palautuksia.


    • usb_tikulta

      Kannatta tehdä puhdas asennus usb-tikulta, niin sieltä poistuu paljon muutakin sontaa kuin pelkkä old-kansio.

      Asensin kympin läppäriin päivityksenä 120gt ssd:lle, jossa ei muuta ollut kuin puhtaasti asennettu seiska kaikilla päivityksillä. Päivityksen jälkeen oli vain 40gt vapaana, ja old kansio ja muu sonta vei yhteensä 80gt. Seiskan päivityssontaa yms. noin paljon.

      Tänä aamuna tein vielä puhtaan asennuksen usb-tikulta ssd:n tyhjentäen (win10 pro aktivoitui automaattisesti kun jätti avaimet tyhjäksi) ja puhtaan asennuksen jäljiltä 100gt vapaana 111gt järjestelmäosiolla ssd-levyllä. Massiivinen levynkulutus juuri kutistui reiluun 8gt pagefile. Nyt pystyy jo ohjelmiakin asentamaan, office-pakettia sun muuta.

      • ulostettajaureaa

        Kysyppäs joltain maajussilta tarvisiko hän pellolle lannoitusta syksymmällä kun tuntuu tuo ulosanti olevan siihen hommaan sopivaa.


      • pönttö_oon

        Sonnasta en tiedä mutta kun tää palsta on "apua aloittelijoille" niin täytyy sanoa että ainakin minä olen sen verran aloittelija ettei tuo ohjeesi täysin auennut - eli mitens se nyt menee; miten ja mistä saadaan täysversio usbille ja minkäkokoinen pitää tikun olla, sekä miten saadaan se usb-tikku buuttaamaan jos esim. bios ei oo aloittelijalla oikein hanskassa? En kettuile, en vaan tiedä miten homma toimii...


      • Helppoa_hommaa
        pönttö_oon kirjoitti:

        Sonnasta en tiedä mutta kun tää palsta on "apua aloittelijoille" niin täytyy sanoa että ainakin minä olen sen verran aloittelija ettei tuo ohjeesi täysin auennut - eli mitens se nyt menee; miten ja mistä saadaan täysversio usbille ja minkäkokoinen pitää tikun olla, sekä miten saadaan se usb-tikku buuttaamaan jos esim. bios ei oo aloittelijalla oikein hanskassa? En kettuile, en vaan tiedä miten homma toimii...

        No sieltä Microsoftin sivulta, klikkaat minkä asennusmedian haluat asentaa latausavustajalla ja teet imagen.
        Muuten anna ammattilaisille asennus jos homma tuntuu hankalalta.


      • tietoa121
        pönttö_oon kirjoitti:

        Sonnasta en tiedä mutta kun tää palsta on "apua aloittelijoille" niin täytyy sanoa että ainakin minä olen sen verran aloittelija ettei tuo ohjeesi täysin auennut - eli mitens se nyt menee; miten ja mistä saadaan täysversio usbille ja minkäkokoinen pitää tikun olla, sekä miten saadaan se usb-tikku buuttaamaan jos esim. bios ei oo aloittelijalla oikein hanskassa? En kettuile, en vaan tiedä miten homma toimii...

        http://murobbs.muropaketti.com/threads/windows-10.1159588/#post-1714088944


      • usb_asennusmedia

        Tuolta saa win10 lataustyökalun, jolla voi ladata iso-imagen tai tehdä usb-tikun suoraan (tarvitaan lisäksi vain tyhjä usb tikku). Puhdasta asennusta varten.
        https://www.microsoft.com/fi-fi/software-download/windows10
        Kaukana on ajat jolloin piti fdiskiä käyttää komentoriviltä. Win10:n puhdas asennus on todella helppoa aloittelijallekin.


      • avainta

        Kun lataa tuolta ISO tiedoston ja asentaa puhtaan. Mistä Key, kun ei hyväksy 7 avainta.


      • toimiivarmasti
        avainta kirjoitti:

        Kun lataa tuolta ISO tiedoston ja asentaa puhtaan. Mistä Key, kun ei hyväksy 7 avainta.

        Teet tämän ohjeen mukaan niin hyväksyy:

        1. Palauttaa Windows 7 koneeseen ja aktivoida se.

        2. Päivittää se Windows 10 versioon tällä ohjelmalla: https://www.microsoft.com/fi-fi/software-download/windows10

        3. Tarkistaa onko se aktivoitu

        4. Tehdä samalla ohjelmalla Windows 10 asennusmedia lisenssin Windows versiolle. ( Windows 7 Home Premium-> Windows 10 Home)

        5. Asentaa Windows 10 sillä medialla ja ei anna aktivointitunnusta missään vaiheessa sen asennusvaiheissa. Se pitäisi aktivoitua automaattisesti asennuksen jälkeen kun nettiyhteyden laittaa päälle.


    • witu_wajakit

      Asenna Eraser ja pyyhi koko kiintolevy. Lähtee samalla se wirusimuri.

      • Linux_tubutin

        Linuxiko?
        No sen kyllä voikin pyyhkiä.


      • pyyhipersees
        Linux_tubutin kirjoitti:

        Linuxiko?
        No sen kyllä voikin pyyhkiä.

        Eraser on varmaankin Windows ohjelma, juuri sellainen mitä WinDollot itkevät.


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      192
      3291
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      24
      2151
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2061
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      90
      1925
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      70
      1598
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      24
      1351
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1251
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1247
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1207
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1198
    Aihe