Oliko unihalvaus?

Helpapuak

Kun yhtäkkiä heräsin painajaisesta, niin minun näössäni oli kaksi mustaa raitaa ylhäällä ja alhaalla. Olin siis nähnyt painajaisia. Mukaan että siinä unessa näytettiin jotain tappavaa juomaa, ja siinä sanottiin justiinsa että näkö huononesi tuollaiseksi. Painajaisessa oli aiemmin ollut ahdistusta ja ukkosta.

Kuitenkin kun heräsin niin en voinut liikuttaa koko kehoni enkä voinut puhua myöskään. Yritin huutaa apua mutta se ei onnistunut. Yhtäkkiä kuitenkin koko kehoni aukesi eli pystyin liikuttamaan taas kehoa. Sydämeni pomppasi aika lujaa ja olin aivan kauhuissani.

Luin justiinsa tuolta Wikipediasta että kyseessä olisi ollut unihalvaus. Voiko se olla?

14

69

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Psykuy

      Myöskin ennenkuin heräsin niin huomasin olevani ambulanssin kyydissä ja katsoin ulos, mutta näköni oli pirstaleina. Ahdistaa nyt ihan Helvetisi. Tekisi mieli mennä mielisairaalaan.

    • Iojgirkfigkgkhgjg

      Tuntuu myös siltä että joku pahansuopainen hirviö olisi ollut lähelläsi. Herätessä kuulin pelottavaa mörinää.

    • Ursula28

      Mee lääkäriin.

    • qwerf

      Ei ole vaarallista. Unihalvaushan tuo. Olet edelleen unessa vaikka silmäsi ovat auki ja unikeskus on edelleen aktiivinen. Kun uni sitten päättyy niin pystyt taas liikkumaan ja silloin ei enää ole harhoja. Ihminen ei voi nähdä unta ja kyetä liikkumaan yhtä aikaa. Syötkö jotain lääkettä? Lääkkeet voi aiheuttaa tuota.

      • Helpapuak

        En, mutta kun heräsin niin ainakin nukuin selällään. Oikeesti luulin että joku pahansuopainen hirviö joka oli 4 metriä pitkä lähenisi minua. Tämä tapahtui taas, ja se oli kuitenkin hiukan erilainen. En tosiaan syö mitään lääkkeitä.


      • Helpapuak

        Siis olin kyllä syönyt tulehduskipulääkkeitä noin 2 viikkoa ennen unihalvausta. Voiko ne muka vaikuttaa niin pitkälle asti?


      • KauniitaUniaLoppuyöksi
        Helpapuak kirjoitti:

        En, mutta kun heräsin niin ainakin nukuin selällään. Oikeesti luulin että joku pahansuopainen hirviö joka oli 4 metriä pitkä lähenisi minua. Tämä tapahtui taas, ja se oli kuitenkin hiukan erilainen. En tosiaan syö mitään lääkkeitä.

        Se oli vain unihalvaus. Ei ole vaarallista vaikka tosi inhottavaa onkin. Stressi voi aiheuttaa.


    • Psykoosifucke32

      Ainiin kun heräsin niin huomasin että siinä vieressä oli Slender man.

    • Unihalvaantunut

      Kannattaa opetella nukkumaan kyljellään tai mahallaan. Selällään nukkuminen on usein se suurin syy unihalvausten näkemiseen/kokemiseen.

      • Ukuöej

        Jep. Kuitenkin jos nukahtaa mahallaan niin jostain syystä heräät kuitenkin selällään. Vaikka selällään nukkuminen on mukavinta, myös vaarallista.


    • hirvoäpään_kamu

      No hyvä ettei mitään vaarallista. Justiin eilen kun heräsin kesken kaiken unesta, niin makasin vain mahallani pää kenossa ja ihan lähelläni oli jokin...kuin joku ei-niin-pelottava hirvion pää joka tuijotti minua. Kun aloin nousta se suhahti ääneti pois. Lähinnä huvitti. Mutta mietin vain siinä että joko alan kunnolla sekoamaan...

    • KokemusOliSe

      Pari kertaa unihalvauksen olen kokenut.
      Aika pelottava olotila se unihalvaus.
      Tuntui, kuin joku paha olisi pitänyt kiinni, eikä voinut panna vastaan, kun ei pystynyt liikuttamaan kehoa.
      Jotenkin sai kuitenkin väkisin liikutettua kättä, jolloin unihalvaus meni ohi.
      Ei kyllä toivo unihalvausta uudelleen.

    • hmmhmm

      Ai tommoselle on keksitty lääketieteellinen nimikin? hmm.. kaikken ne saa kuulostamaan sairaalta.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      63
      6043
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      25
      3821
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      245
      2151
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      1850
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      31
      1299
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      95
      1266
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      303
      1065
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      54
      1010
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      76
      939
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      888
    Aihe