Windows 10, 90 päivän testimahdollisuus olemassa

Vapune_n

"Epäilyttääkö Windows 10? Näin voit kokeilla sitä ilmaiseksi ja turvallisesti.

Hyvä uutinen netistä:

"Uuteen Windowsiin voi päivittää ilmaiseksi parista edellisestä versiosta. Kaikille tämä ei sovi – ei etenkään toimintavarmuudesta huolissaan oleville yrityksille tai vaikkapa linux-käyttäjille. Heillekin on tarjolla ilmainen testimahdollisuus.

Microsoft tarjoaa halukkaille mahdollisuuden käyttää Windows 10:n yrityskäyttöön suunniteltua Enterprise edition -versiota ilmaiseksi 90 päivän ajan, kirjoittaa Cnet.

Sillä uuden Windowsin ominaisuuksia ja soveltuvuutta pääsee kokeilemaan sotkematta nyt käytössä olevaa konetta.

Kokeiluversion voi asentaa joutilaaseen koneeseen, jos siitä löytyy riittävästi potkua. Vaihtoehtoina on virittää koneeseensa kaksi käyttöjärjestelmä rinnakkain (dual boot), joiden välillä voi vaihtaa tai ajaa uutta Windowsia virtuaalikoneessa.

Cnet muistuttaa, että aivan täysipainoista Kymppi-kokemusta testiversiolla ei etenkään kotikäyttäjä saa, koska Enterprise editionista puuttuu koko joukko Home- ja Pro-versioiden mukana tulevista sovelluksista, samoin mahdollisuus Windowsin sovelluskaupan käyttämiseen.

Kolmen kuukauden testiversion voi ladata Microsoftin TechNet Evaluation Centeristä, joka myös opastaa asennuksessa ja käyttöönotossa seikkaperäisesti."

http://www.tivi.fi/Kaikki_uutiset/epailyttaako-windows-10-nain-voit-kokeilla-sita-ilmaiseksi-ja-turvallisesti-3326993

https://www.microsoft.com/en-us/evalcenter/evaluate-windows-10-enterprise?OCID=WIP_r_Win10_Body_Ent_Eval

19

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • einörtti

      Latasin tuolta MS sivuilta .iso tiedoston, miten käynnistän nyt asennuksen Windows 7:ssa? Ylimääräinen pöytäkone HP, jossa Windouws nykyään hidas. Miten edetä?

      • 1.einörtti

        Taisteluparettain ryömien ja vyöryttäen.....


      • Pistä se DVD:lle ja käynnistä tietokone tältä.


      • TJ_0
        1.einörtti kirjoitti:

        Taisteluparettain ryömien ja vyöryttäen.....

        Heh, ;)


      • neuvosionhuono
        M-Kar kirjoitti:

        Pistä se DVD:lle ja käynnistä tietokone tältä.

        Miksi DVD:lle kun muistitikut on keksitty? Mikä ihme hinku ihmisillä on tehdä asennusmediat vanhanaikaisille levyille?


      • neuvosionhuono kirjoitti:

        Miksi DVD:lle kun muistitikut on keksitty? Mikä ihme hinku ihmisillä on tehdä asennusmediat vanhanaikaisille levyille?

        CD/DVD levyiltä käynnistys on standardia tekniikkaa. USB-tikuilta käynnistäminen ei, vaan siihen on tiettävästi useita tapoja ja ihan kaikki eivät toimi kaikkien koneiden kanssa.

        Nykyisin asentuu tikulta melkein mikä tahansa eli tikku toki käy toki myös mutta DVD on joissakin tilanteissa se mikä toimii.

        Mikäli käyttöjärjestelmä ei tarjoa käynnistyvän USB-tikun tekoa, olen suosinut tätä työkalua: https://fedoraproject.org/wiki/How_to_create_and_use_Live_USB


      • vapaa_rottinki_vapa
        neuvosionhuono kirjoitti:

        Miksi DVD:lle kun muistitikut on keksitty? Mikä ihme hinku ihmisillä on tehdä asennusmediat vanhanaikaisille levyille?

        Olisit joskus hiljaa.


      • neuvosionhuono
        vapaa_rottinki_vapa kirjoitti:

        Olisit joskus hiljaa.

        Olen hiljaa sitten, kun ihmiset ovat siirtyneet teknisten laitteidensa ja niihin liittyvien tapojensa osalta tälle vuosikymmenelle.


      • Siksi._
        neuvosionhuono kirjoitti:

        Miksi DVD:lle kun muistitikut on keksitty? Mikä ihme hinku ihmisillä on tehdä asennusmediat vanhanaikaisille levyille?

        Ei maksa mitään ..


      • liian.paska
        neuvosionhuono kirjoitti:

        Olen hiljaa sitten, kun ihmiset ovat siirtyneet teknisten laitteidensa ja niihin liittyvien tapojensa osalta tälle vuosikymmenelle.

        Usb-tikku on niin hidas paska kasa, että se voidaan hypätä kehityksessä yli ja siirtyä sitten johonkin kunnolliseen.


      • rottenpotatoes
        neuvosionhuono kirjoitti:

        Olen hiljaa sitten, kun ihmiset ovat siirtyneet teknisten laitteidensa ja niihin liittyvien tapojensa osalta tälle vuosikymmenelle.

        Olet sinä erinomaisen tyhmä.
        DVD:tä (RW) tulee käytettyä koska niitä on.
        Ensimmäinen tikku oli (ja on vieläkin) 256k ja lisää uudempia löytyy,( 1G, 2G, 4G, 8G, 16G, joitakin kokoja useita), 32G:lle ei ole ollut tarvetta, vielä, niitä tulee käytettyä myös.


      • neuvosionhuono

        "DVD:tä (RW) tulee käytettyä koska niitä on."

        Ei ole. Ei ole edes asemia koneissa. Paitsi joissain vanhoissa romuissa, millä ei ole merkitystä.

        Nopealla USB3-tikulla käyttis on jo asennettu siinä vaiheessa, kun sinä otat poltetun asennuslevyn asemasta ulos.


      • hei_haloo
        M-Kar kirjoitti:

        CD/DVD levyiltä käynnistys on standardia tekniikkaa. USB-tikuilta käynnistäminen ei, vaan siihen on tiettävästi useita tapoja ja ihan kaikki eivät toimi kaikkien koneiden kanssa.

        Nykyisin asentuu tikulta melkein mikä tahansa eli tikku toki käy toki myös mutta DVD on joissakin tilanteissa se mikä toimii.

        Mikäli käyttöjärjestelmä ei tarjoa käynnistyvän USB-tikun tekoa, olen suosinut tätä työkalua: https://fedoraproject.org/wiki/How_to_create_and_use_Live_USB

        Siis mitä niistä?


      • rottenpotatoes
        neuvosionhuono kirjoitti:

        "DVD:tä (RW) tulee käytettyä koska niitä on."

        Ei ole. Ei ole edes asemia koneissa. Paitsi joissain vanhoissa romuissa, millä ei ole merkitystä.

        Nopealla USB3-tikulla käyttis on jo asennettu siinä vaiheessa, kun sinä otat poltetun asennuslevyn asemasta ulos.

        Vittuako se minulle kuuluu mitä sinulla on, järki on kyllä karannut tai ei ole vielä edes kehittynyt.

        Minä tietysti kerroin mitä minä teen enkä tyrkytä sitä toisille, tehkööt mitä lystäävät.
        Sinun harrastamasi helvetillinen tyrkytys ja räkättäminen osoittaa lapsellisuutta.


      • hei_haloo kirjoitti:

        Siis mitä niistä?

        Tuo oli ohjesivu. Kyllä se ohjelma löytyy kun laittaa sanat Googleen: https://fedorahosted.org/liveusb-creator/

        Ei tuo ole kuin yksi ohjelma ja saa monille käyttöjärjestelmille.


      • Varpunen_
        neuvosionhuono kirjoitti:

        Olen hiljaa sitten, kun ihmiset ovat siirtyneet teknisten laitteidensa ja niihin liittyvien tapojensa osalta tälle vuosikymmenelle.

        Sinä voisit sitten siirtyä hluray mediaan ja unohtaa ne tikut.


    • virtuaalijuttu

      Vaihtoehtoina on virittää koneeseensa kaksi käyttöjärjestelmä rinnakkain (dual boot), joiden välillä voi vaihtaa tai ajaa uutta Windowsia virtuaalikoneessa.
      Mitenkähän tämä käytännössä tapahtuu,tuo virtualikone juttu.
      Mulla on virtualikone mutta tuo ei taida nyt siinä toimia kun siinä on xp mode.Tekeekö tuo ihan oman virtuaalikoneen ja siinä on vaan tuo 10,,,,ja,miten sen nyt sitten saa koneelle ja mistä.

      • ei.vaikeeta

        Asennat VirtualBox-ohjelman.
        Sitten käynnistät VirtualBoxin.
        Sitten asennat Windows kympin VirtualBoxin alaisuuteen VirtualBoxin toimintoja käyttäen.


    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      174
      3154
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      24
      2121
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      2044
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      90
      1895
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      70
      1588
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      24
      1351
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1247
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1241
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1207
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1188
    Aihe