Suzette Hattingh profeetallinen puhe

Valvokaatte

Kuopiossa Elim-temppelissä saarna käsitteli Daavidin ja Joonatanin suhdetta. Jotenkin järkytti, kun Joonatanin kohtalona oli tulla filistealaisten surmaamaksi, ettei Saulin pojista jäänyt eloon kuin Esbaal (Mefiboset), joka oli homo. Suzette toivoi, ettei suomalaisilla olisi Joonatanin kohtaloa. Joonatan oli Daavidin paras ystävä, liittolainen. Se ei kuitenkaan pelastanut, koska kuningas Saul oli valinnut väärin ja menettänyt Jumalan luottamuksen. Saul teki itsemurhan. Kumpa ei Suomi joutuisi hyökkäävien "vihreiden" miesten kaatamaksi... rukoilkaa! Muuten, on löydetty kääröjä, jossa todistetaan, että Daavidin valtakunta oli tosiasia, sillä kääröissä juuri puhutaan Eshbaalista (Mefibosetista)... Se ruukku löydettiin 30 rannikolle päin Jerusalemista Khirbet Qeiyafasta: https://www.academia.edu/12775087/The_ʾIšbaʿal_Inscription_from_Khirbet_Qeiyafa

60

1385

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Vuaaratulloo

      Kumpahan puhetta ei ymmärretty väärin, että tämä afrikansaksalainen varoitti, jos presidenttimme Sauli tekee väärän valinnan, niin Suomen pojille käy kuin Joonatanille ja hänen veljilleen ja isälleen lukuunottamatta Esbaalia (Mefibosetia, pyhäkköportto), joka sai syödä kuninkaan Daavidin (sotilasliiton johtajan) pöydästä Pilterberkissä... Oli kyllä outo saarna. Kukaan ei hurrannut saati aamenta sanonut. Mutta Kuopio on Pihon profetioissa III merkitty jonkinlaiseksi rajapyykiksi 6.6.2012 ( http://www.kolumbus.fi/jouko.piho/40.htm ).

      • kalakukko-maistuu

        Onhan nuita kaekenlaisia höpinöitä kuultu ennennii. Sua tuokkii Susan sontaakki männä ihan vuan sinne mistä on tullunnakkii. Kahtokoo vuan männessää ettee salama lyö lentokonneeseesa. Korviisa välissä ainakaa tuntunna kovin paljon virtoo olleen..


      • minä.uskon

        Mikä tämä Suzette Hattingh on naisiaan ? En ole häntä kuunnellut.

        Ja AP:lle Mitäs se Raamattu sanookaan tulevasta ajasta: ?
        Ensimmäinen kirje tessalonikalaisille 5

        9. Sillä e i Jumala ole määrännyt meitä v i h a a n, vaan saamaan
        p e l a s t u k s e n Herramme Jeesuksen Kristuksen kautta..

        21. mutta k o e t e l k a a kaikki, pitäkää se, mikä hyvää on;

        22. karttakaa kaikenkaltaista pahaa. 23. Mutta itse rauhan Jumala pyhittäköön teidät kokonansa, ja säilyköön koko teidän henkenne ja sielunne ja ruumiinne nuhteettomana meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen tulemukseen.

        24. Hän, joka teitä kutsuu, on uskollinen, ja hän on sen myös tekevä.


      • Ei tuollaiset irtolauseet sano mitään, kokoat summittaisia raamatunlauseita kuin ekivaari ennenmuinoin, ja yhdistät asioita mielivaltaisesti.


    • Kaeksitnäkköö
    • Hmmrrrr
      • luin.mielenkiinnolla

        Hyvä on kristikuntoo varottoo tulevaisuuvven vuaroista. Että tietävät varroo.

        Sitä ei tuosta vel-venäläisestä ikinään tiiä, mitä se meinoo.


      • eläkkee.immeiset

        Ja kauan saa vielä odottaa, kun se MAAILMANLOPPU tulee vasta tuhannenvuodenpäästä, siitä, kun Jeesus on hakenut omansa pois !
        Että miten kukin elämänsä tuhlaa kuka odottamiseen, kuka mihinkin.
        Mutta viisas ELÄMISEEN ! Silti aina valmiina, kun käsky käy pilviin ja tuuliin Jeesusta vastaan


      • ahdistustulossa
        eläkkee.immeiset kirjoitti:

        Ja kauan saa vielä odottaa, kun se MAAILMANLOPPU tulee vasta tuhannenvuodenpäästä, siitä, kun Jeesus on hakenut omansa pois !
        Että miten kukin elämänsä tuhlaa kuka odottamiseen, kuka mihinkin.
        Mutta viisas ELÄMISEEN ! Silti aina valmiina, kun käsky käy pilviin ja tuuliin Jeesusta vastaan

        Ensin tulee ahdistuksen/antikristuksen ajat, sitten vasta tempaus eikä toisinpäin. Raamatusta käy selvästi ilmi, että tempaus on julkinen tapahtuma. Tosin uskovalla on ulkoisen ahdistuksenkin keskellä sisäinen rauha ja ilo.

        1.Tess.4

        15 Sillä sen me sanomme teille Herran sanana, että me, jotka olemme elossa, jotka jäämme tänne Herran tulemukseen, emme suinkaan ehdi ennen niitä, jotka ovat nukkuneet.
        16 Sillä itse Herra on tuleva alas taivaasta KÄSKYHUUDON, ylienkelinÄÄNEN ja Jumalan PASUNAN kuuluessa, ja Kristuksessa kuolleet nousevat ylös ensin; 4:17 sitten meidät, jotka olemme elossa, jotka olemme jääneet tänne, temmataan yhdessä heidän kanssaan pilvissä Herraa vastaan yläilmoihin; ja niin me saamme aina olla Herran kanssa.
        18 Niin lohduttakaa siis toisianne näillä sanoilla.


      • ahdistustulossa kirjoitti:

        Ensin tulee ahdistuksen/antikristuksen ajat, sitten vasta tempaus eikä toisinpäin. Raamatusta käy selvästi ilmi, että tempaus on julkinen tapahtuma. Tosin uskovalla on ulkoisen ahdistuksenkin keskellä sisäinen rauha ja ilo.

        1.Tess.4

        15 Sillä sen me sanomme teille Herran sanana, että me, jotka olemme elossa, jotka jäämme tänne Herran tulemukseen, emme suinkaan ehdi ennen niitä, jotka ovat nukkuneet.
        16 Sillä itse Herra on tuleva alas taivaasta KÄSKYHUUDON, ylienkelinÄÄNEN ja Jumalan PASUNAN kuuluessa, ja Kristuksessa kuolleet nousevat ylös ensin; 4:17 sitten meidät, jotka olemme elossa, jotka olemme jääneet tänne, temmataan yhdessä heidän kanssaan pilvissä Herraa vastaan yläilmoihin; ja niin me saamme aina olla Herran kanssa.
        18 Niin lohduttakaa siis toisianne näillä sanoilla.

        * Älä nyt valehtele hyvä ihminen, luet Raamattua nurinkurisesti. Ja ihmettelen nitä yhteyttä ob eskatologisella ajalla , Daavidin ja Joonatanin suhteeseen ? Heidän rakkaus-suhde kuvaa ja on esikuvana tulevasta Jeesusken agabee rakkaudesta ja seurakunnan rakkaudesta Vapahtajaan. Ei siis mitään tekemistä minkäänlaisen homosuhteen kanssa, täysin räikeästi ja rikollisesti vääritynytää opetusta, tämä ketju joutaisi poistoon ruokottoman Raamatun vääristelyn vuoksi, haloo luotsit, töihinne !


    • susettevanukas
      • JeesusElää

        Lauantai-illan puhe Daavidista ja Joonatanista oli erinomainen. Mutta koski vain uskovia ja heidän valintojaan eikä mitään sekulaari-suomen kohtaloa.
        Suosittelen !


      • kiitoskiitoskiitos

        Kiitos.


      • Suarnanpiiloviesti
        JeesusElää kirjoitti:

        Lauantai-illan puhe Daavidista ja Joonatanista oli erinomainen. Mutta koski vain uskovia ja heidän valintojaan eikä mitään sekulaari-suomen kohtaloa.
        Suosittelen !

        Kyllä se Suzze varootti suomalaisii, ettei oltais kuin tuo Joonatan, jolla oli platoninen suhe Duaavitiin. Eli suomalaiset edustaa Saulin porukoita, joka valihti väärin ja menetti hallintaoikeutensa ja Duaavitti sitä Pyhhee Muata. Duavitin ja Joonatanin suhe oli platoninen rakkaussuhe, eli homososiaalisen suhe, ei siis homoseksuuaalinen suhe. Silti Joonatanin poika Mefibooset ja veli Esbaal olivat vihittyjä epäjumala Baalille ja siksi Joonatanin tai Daudin biseksuaalisuus ei pelastanut heitä myöhemmin, varsinkin Esbaalia, joka murhattiin ja Mefibooset vuan jatko sitä kuolleen koiramaista käyttäytymistä, vaikka sai syödäkin Duavitin pöyvässä, niin kiäni takkiaan tillaisuuen tullen. Siinä suarnassa oli 1.8.2015 täysi verikuun aikana suomalaisille piilovaroitus, miten käy, jos valihtoo viärin tai kiäntää takkiaan. Voip tulla noutaja.


      • mittee.illoo
        Suarnanpiiloviesti kirjoitti:

        Kyllä se Suzze varootti suomalaisii, ettei oltais kuin tuo Joonatan, jolla oli platoninen suhe Duaavitiin. Eli suomalaiset edustaa Saulin porukoita, joka valihti väärin ja menetti hallintaoikeutensa ja Duaavitti sitä Pyhhee Muata. Duavitin ja Joonatanin suhe oli platoninen rakkaussuhe, eli homososiaalisen suhe, ei siis homoseksuuaalinen suhe. Silti Joonatanin poika Mefibooset ja veli Esbaal olivat vihittyjä epäjumala Baalille ja siksi Joonatanin tai Daudin biseksuaalisuus ei pelastanut heitä myöhemmin, varsinkin Esbaalia, joka murhattiin ja Mefibooset vuan jatko sitä kuolleen koiramaista käyttäytymistä, vaikka sai syödäkin Duavitin pöyvässä, niin kiäni takkiaan tillaisuuen tullen. Siinä suarnassa oli 1.8.2015 täysi verikuun aikana suomalaisille piilovaroitus, miten käy, jos valihtoo viärin tai kiäntää takkiaan. Voip tulla noutaja.

        Eikö ne uskovat sitä noutajaasa juur ootakkii, joka päevä.


    • DoctorT

      Suzette Hattigh on HARHAOPETTAJA!!

      On käsittämätöntä, ettei kutsujat ole kuulolla tai heillä ei ole kykyä erottaa oikeaa väärästä.

      Puhe oli tyypillinen HARHAOPETTAJAN "profetia",jolla kuulijat saadaan kiinni puhujaan, ei Kristukseen. Sitähän hän ei maininnut, mistä ajatukset nousevat!!!!

      Hyvin tyypillinen menestys-ja valtateologian julistaja. Katsokaa hänen olemustaan; silmissä palaa julmuus, suu käy hymyvirnistyksessä mutta kasvot eivät hymyile. Äkkinäiset päänliikkeet, pään ravistelu, kaikki maneereja, jotka tyypillisiä HARHAOPETTAJALLE! SILMÄT PALJASTAVAT PETOKSEN!!

      Kallionpää reppana on ihan sekaisin Suzettesta, ollut jo kauan. Nyt hän ilakoi farkuistaan ja kravatittomuudestaan kun on eläkeläinen!! Voi miten typerää,voi miten tyhjää ja typerää.

      Yksi on varmaa; Hattighilla ei ollut asiaa Suomelle, ei ainakaan Herralta!!

      • tutkikaa.kaikki

        Vähä sama käsitys mulle on tullut tuosta Suzette Hattighìsta. Mutta koska en häntä ole kuunnellut, en mene sanomaan mitään.Tv:stä olen hänet nähnyt mutta kanava vaihtuu samantien.


      • tutkikaa.kaikki

        Kuuntelen nyt parasta aikaa tuota S.Hattighin puhetta. Huutamista (Karmitsa tulkkina) ja samojen sanojen toistelua. Ei sytytä minua ainakaan.
        En ymmärrä ylipäänsä miksi pitää huutaa ? Ennen oltiin tarkkoina kun ulkomailta puhujia valittiin srk:n. Miksi ei enää ?


      • ehkänäin

        "En ymmärrä ylipäänsä miksi pitää huutaa ? "

        Se on merkki Jumalan rauhan vastakohdasta lihallisuudesta tai jopa väärästä hengestä. Paavalin esiintyminen ei ollut ihmisten silmissä hienoa, päinvastoin se oli heikkoa lihallisesti, mutta siinä oli Jumalan Hengen voima, voima ei tullut Paavalista itsestään.

        1.Kor.2

        1 Niinpä, kun minä tulin teidän tykönne, veljet, en tullut puheen tai viisauden loistolla teille Jumalan todistusta julistamaan.
        2 Sillä minä olin päättänyt olla teidän tykönänne tuntematta mitään muuta paitsi Jeesuksen Kristuksen, ja hänet ristiinnaulittuna.
        3 Ja ollessani teidän tykönänne minä olin heikkouden vallassa ja pelossa ja suuressa vavistuksessa,
        4 ja minun puheeni ja saarnani ei ollut kiehtovia viisauden sanoja, vaan Hengen ja voiman osoittamista,
        5 ettei teidän uskonne perustuisi ihmisten viisauteen, vaan Jumalan voimaan.


      • ehkänäin

        Tuli mieleen vielä tämä kohta tähän liittyen.

        JESAJA 42
        1. Katso, minun palvelijani, jota minä tuen, minun valittuni, johon
        minun sieluni mielistyi. Minä olen pannut Henkeni häneen, hän levittää kansakuntiin oikeuden.
        2. Ei hän huuda eikä korota ääntään, ei anna sen kuulua kaduilla.
        3. Särjettyä ruokoa hän ei muserra, ja suitsevaista kynttilänsydäntä hän ei sammuta. Hän levittää oikeutta uskollisesti.


    • Profetioitakin.on

      Tähän Suzetteen en ota kantaa seuraavassa vaan profetointiin yleensä. Ne pitää muiden uskovien taholta tutkia Raamatun sanan valossa. Siitä on lähdettävä.
      Seuraava kohdistuu itseeni, mutta kuitenkin sitä voi todennäköisesti verrata tietyllä tavalla myöskin profetointiin.
      EN osaa profetoida, mutta tuntemuksia tulee "muka varmana" tulevista tapahtumista. Kun olen kirjannut näitä ylös, niin tulokset hämmästyttävät. Osa pitää täysin paikkansa, osa on juuri toisinpäin, osaa ei tapahdu lainkaan ja loput siltä väliltä.
      Siis, jos joku kertoo profetoivansa Jumalan nimessä, on todella tärkeää tuntea henkilö psyykeltään ja kristillisyydeltään.
      Siis keskustelua, keskustelua, keskustelua...

    • puhuuomiaan

      Olen lukenut Raamatun ja Mefiboset oli Joonatanin poika eikä ollut homo. Taitaa raha kiinnostaa enemmän kuin Raamattu.

    • DoctorT

      Täydennän hieman vielä näkemystäni Hattighista.

      Vajaa 10vuotta sitten hän tuli Hgin Saalemiin pitämään opetusta kuinka ihmisiä evankelioidaan. RV hehkutti isolla jutulla ennen vkonloppua.

      Tekniikka lyhykäisyydessään oli tämä: Jaetaan ihmisille karkkeja ja pinssejä!!! Oli uskomatonta lukea tuota!!! Siis tuon lapsellisuuden hän tulee Suomeen kertomaan ja tuli.

      Seuraava RV ohitti isosti hehkuttamansa session erittäin vaatimattomalla ja velvollisuuden tuntoisella pikku-uutisella, jossa ei opetusta enää referoitu. Muistaakseni SH ei sen koommin Saalemissa ole huutanut.

      Seinäjoen hän on saastuttanut pohjia myöten. Kallionpään erinomaisella sokeudella. Eikä Kallionpään sokeus jää tähän, siellä ovat käyneet KAIKKI mahdolliset saastuttajat. Tuloksiakin jo näkyy, srk hajoilee!!!

      Olen 20 vuotta seurannut, tutkinut ja lukenut näitä SAASTEPILVELLÄ ratsastavia. Heitä tuodaan, heitä tulee ja menee. TULOKSISTA ei kukaan koskaan milloinkaan ole lausunut yhtäään mitään. Osa käy useammin ja siitä huolimatta tulokset eivät kiinnosta.

      Se,mikä kiinnostaa kutsujia on, että KANSAA JUOKSUTETAAN ja heidän KUKKAROILLEEN päästään! Tämä sama tuloksettomuus on myös SELKOMAAN toiminnan ympärillä. On luotu illuusio, HARHA,jota kaupataan hengellisenä viihteenä ja kansa saadaan juoksemaan. Tulokset, kun ja jos niitä pienessä määrin on, OVAT KESKENSYNTYNEITÄ , hengellisiä reppanoita,jotka osan retoriikasta oppivatkin mutta elämä, hengellinen erityisesti, jää sekavaksi hortoiluksi.

      Nyt Kallionpää on Hattighillaan saastuttanut Turun ja Kuopion. Vielä kun Oulu ja Tampere saadaan pakettiin, niin on isot helluntaikirkkoseurakunnat sitten pesty pohjia myöten. Tosin se ei ole välttämätöntä,saastuneita ne ovat jo nytkin.

      Tähän maahan tulee ahdistuksen ajat ennemmin kuin hengellinen herätys. Niin perin juurin tämä maa ja sen hengellinen kenttä on tärvelty kaikensortin sonnanpuhujilla ja temppumaakareilla.

      • Niuvanniemestäkö

        Mistä olet karannut DoctorT?


      • jblhjvlx
        Niuvanniemestäkö kirjoitti:

        Mistä olet karannut DoctorT?

        DT kirjoittaa asiaa-miksi irvailet? Keksi parempaa tekemistä...


    • Muuten varmaan ihan hyvä kokous, mutta rouva ei ollut perehtynyt Raamattuun. Mefiboset oli Joonatanin poika eikä Saulin. Toiseksi hän ei ollut homo, vaan avioliitossa naisen kanssa, ja heillä oli poika Miika.

      • olen.äimistynyt

        Sinä kyllä luet Raamattua enemmän kuin Seitsemän Päivää lehteä. Jos tuo ei ole vanhurskautta niin mikä sitten?


      • Luen kyllä paljon, mutta en tunne itseäni yhtään sen vanhurskaammaksi kuin jos en lukisi. Jokaisella meistä on omat lahjat ja kiinnostuksen kohteet, jotka ovat luonnollisia ja persoonaan sopivia. Sinulla varmaan on kehottamisen armolahja ja sosiaalisuutta, jotka minulta puuttuvat melkein kokonaan. Kiitos silti kommentista <3


      • Mietityttää

        Kyllä Saulilla oli myös Mefiboset -niminen toinen poika Rispa-sivuvaimon kanssa (2 Sam. 21:8-9), joka surmattiin Daavidin sallimuksesta veljensä ja velipuoliensa kanssa muka hyvitykseksi gibeonilaisten paaluissa muka Herran edessä. Omituista on tämä ns. ihmisuhrikertomus, että muka Jumalan edessä tämmöistä Daavid teki. Seitsemän paalua oli kuin Menoran vertauskuva, veriuhrina. Vain Baalille pyhitetyt Esbaal ja Joonatanin Mefiboset poika selvisivät jonkin aikaa hengissä pidempään, mutta heillä ei ollut enää valtaa ollenkaan, kun olivat kuin "koiria tai häpeällisiä". Jos siis Jeesus peri Daavidin valtaistuimen, mitä Hän sen mukaan muka edusti? Onneksi Jeesus ei elämällään vahvistanut, että olisi arvostanut Daavidin perinteitä.


      • Pohdintaavaan

        Joo, muka Herran viha laatui gibeonilaisten (amorilaisten jäännös = tähteet) elojuhlassa Herran edessä, kun seitsemän miestä lävistettiin tai hirtettiin vuorella? Onko tämä ollenkaan kuva Jumalan rakkaudesta? Tänäkin päivänä nämä "tähteet" vaikuttavat maailmassa eli ovat murhanhimoinen eliitti... Daavidkin teki väärän valinnan ja Salomon täydensi sitä päiviensä lopulla. Eipä siis ihme, ettei Jeesus tunnustautunut Daavidin pojaksi (Luuk 20:41-44), vaikka jopa apostolitkin uskoivat hänen olevan Daavidin siementä äitinsä Marian kautta ja isäpuolensa Joosefin kautta "ottopoikana". Jeesus ei voinut samaistua Daavidiin missään muodossa. Jos siis Susetten opetuksen mukaan ja heprealaiskirjeen mukaan Jeesus oli Ylimmäinen Pappi Melkisedekin järjestyksen mukaan (Hepr. 7:11), hän ei voi olla samalla myös Daavidin jälkeläinen kuin minimaalisesti äidin puolelta, koska vain Aaronin suvusta voi nousta papit juutalaisessa perinteessä (2 Moos. 40: 12-15). Jumalan Laki muuttui Jeesuksen kohdalla. Susette tähdensi saarnassaan että me uskovat kaikki olemme samalla pappeja ja kuninkaallisia koska Jeesus asuu meissä. Siksi, jotta herätys tulisi, pitäisi olla tasapaino esim. rukouksen ja toiminnan välillä.


      • Kyllä, mullakin on toinen Mefiboset merkittynä sukuluetteloon. En vain tajua, miksi kummankaan väitetään olleen homo.


      • JeesusElää

        ketjun aloittaja keksi puolet lisää Susetten saarnaan. en muista että olisi sanaakaan sanonut mefibosetista.
        Näin helposti ne valheelliset juorut senkuin paisuu ja leviää. :(

        Älkää uskoko murto-osaakaan netin jutuista ainakaan keskustelupalstoilla .


      • Olet oikeassa. Ajattelin jo aiemmin että tein väärin, kun kommentoin, vaikka en ole kuullut saarnaa. Voi minua, nyt pyydän anteeksi ja parannan tapani, ainakin tässä asiassa. Parannettavaa silti jää vielä paljon.


      • Mietityttää kirjoitti:

        Kyllä Saulilla oli myös Mefiboset -niminen toinen poika Rispa-sivuvaimon kanssa (2 Sam. 21:8-9), joka surmattiin Daavidin sallimuksesta veljensä ja velipuoliensa kanssa muka hyvitykseksi gibeonilaisten paaluissa muka Herran edessä. Omituista on tämä ns. ihmisuhrikertomus, että muka Jumalan edessä tämmöistä Daavid teki. Seitsemän paalua oli kuin Menoran vertauskuva, veriuhrina. Vain Baalille pyhitetyt Esbaal ja Joonatanin Mefiboset poika selvisivät jonkin aikaa hengissä pidempään, mutta heillä ei ollut enää valtaa ollenkaan, kun olivat kuin "koiria tai häpeällisiä". Jos siis Jeesus peri Daavidin valtaistuimen, mitä Hän sen mukaan muka edusti? Onneksi Jeesus ei elämällään vahvistanut, että olisi arvostanut Daavidin perinteitä.

        * So so, Jeesus on Daavidin Poika ! Et ymmärrä Raamattua ja siitä sokeutesi johtuu, tai et ole uskossa lainkaan, Raamattu on uskovien kirja.


    • DoctorT

      MInä olen ollut täällä pidempään kuin karkailun kyselijä ja LINJANI ON OLLUT SAMA!

      Niin Hattighin. Howard-Brownen, Koiviston, Selkomaan, Jalovaaran ,Järvisen ym suhteen ja historia on puolellani jo muutaman osalta.

      Kuulun heihin, jotka ovat oppineet erottamaan OIKEAN VÄÄRÄSTÄ! Tässä asemassa saa tottua kaikensorttisten keskosten herjoihin, mutta se ei haittoo.

      • * Olen tukijasi, useimmiten ollaan samoilla linjoilla , siunausta veliseni !


    • Outojajuttuja

      Joo, kyllä Mefiboset oli Joonatanin rampautunut poika, joka asui aina toisen miehen talossa, ennenkuin Daavid antoi hänelle Joonatanin omaisuuden. Sitä ennen hän toimi temppeliprostituoituna (kuollut koira on hepreaksi keleb)... eli maksua vastaan harjoitti haureutta ja rahat antoi Baalin temppeliin... Sen sijaan Esbaalista (Isboset) ei kerrota, millainen hän oli, oliko lapseton vai mitä, mutta nimi oli annettu Baalin kunniaksi tietenkin... Hän katosi jonnekin historian hämärään, varmaan salattiin yhteys juutalaiseen kulttuuriin, ellei ne kääröt Khirbet Qeiyafasta osoita, että hänet sittenkin salasesti hyväksyttiin Daavidin kilpailijaksi kuninkuudesta. Hänet todennäköisesti murhattiin ja murhaajat tuomittiin (kuka oli tilannut murhan?). https://fi.wikipedia.org/wiki/Isboset

      • luetaankosanaa

        Höpö höpö, ei hän mikään homo ollut Raamatun mukaan !

        Sinä olet ihan omasta päästäsi kehitellyt tuon tulkintasi !

        Raamatusta siis ei selviä se, että hän olisi mikään homo ollut, vaan hän vain nimitti itseään kuolleeksi koiraksi !

        Jeesus taas ei ollut siten Daavidin siementä, kun Hän oli siinnyt Pyhästä Hengestä !

        Mutta juridisesti Jeesus oli siis Marian ja Joosefin lapsi, kun maria suostui Jeesuksen synnyttämään ja Joosef taas otti tämän pojakseen, ja siten Jeesus siis juridisesti oli Daavidin jälkeläinen !


      • putoshevo.selästä

        Mefiboset oli Daavidin neuvonantajana, ja sai syödä kuninkaan pöydästä, ennen tätä ylennystä hänet uhattoon tappaa, Daavid pelalsti hänen henkensä. Myöhemmin hän tyri jotain, häne neuvonsa muuttui tyhmyydeksi.


    • Öyhhh

      Homolla voi olla vaimo ja lapsiakin, mutta vain lisääntymistarkoituksessa, mutta homolla rakkaussuhde on aina samaan sukupuoleen. Esbaal ja Mefiboset olivat heprealaisittain Kelebejä, eli koiria eli pyhäkköporttoja Baalin kunniaksi.

      • * Lopettakaahan nyt, jos joku muija väittää, että mefiboset oli homo, ei tarkoita, että hän olisi ollut homo, niin kuin ei todellakaan ollut, epäonnen mies kylläkin !


    • seurannutnyt

      1 Kor. 12: 28-31 puhuu ARMOLAHJOISTA. Susette vähätteli niiden merkitystä klo 15- saarnassaan vaan sanoi etukäteen VAPAUTTAVANSA ihmeitä oltuaan ensin rukouksessa "alttarilla" ja saatuaan Jumalalta kosketuksen, sitten ne vain toteutuvat käytännössä tilaisuuden aikana tai rukousjonossa, jossa sairaita voidellaan Johnson&Johnson öljyllä... mielenkiintoista, eikö kyseessä ole pikemminkin kansanparannusakti? Hän oli valitettavasti huonolla tuulella, koska syytti hotellissa saamaansa kanasalaattia pilaantuneeksi. Toivon vain, että hän turvallisesti pääsee kotiinsa takasin. Kyllä muuten saarna oli sunnuntaina ok.

    • DoctorT

      Hohhoijjaa tätä satutätiä, jonka edessä Kallionpää ja hänen harhaansa sortuneet ovat!!!

      Suzette Hattigh on toisen evankeliumin julistaja, Vieraan hengen tuote!!

      Kyselkää viikon,kahden kuluttua Kuopijossahinnii niitä tuloksia, siis hengellisiä tulosia!! Rahhoo män hurjasti, kymmeniä tuhanssie kympilöitä mut mikä oll sato??
      Minnuu se kuitennii kiinnostoais!!

      • enne.oo.nähtykkää

        Se se onnii jo jonniin moenen tekijä joka savolaesta huijjoo.


    • toDoctorT

      Sato tuhoitui. Katokorvauksista saa nauttia helvetissä.

    • välikappale

      se tuntuu jumalaa tuo politiikka kovasti kiinnostavan ainakin kun näitä lopun ajan profeettoja kuulee..niin voiko joku kirjan oppinut sanoa oliko se jeesus kommunisti vai oikeistolainen kun itseä epäilyttää heti motiivit jos aletaan hengellisenä sanana poliittisia näkemyksiä julistamaan..

    • Mitä ihmeen oppia tämä nyt on, että kuningas Saulin pika Mefiboset olisi ollut seksuaalisesti kieroutunut?

      Rampa hän oli, eikä mistään seksuaalisesta vääristymästä ole mitään kirjoitettu.

      Pitääkö kaikki vääntää aina vääräksi?

      Ei uskovat tosiaan osaa pysyä totuudessa, ja oikeissa asioissa?

      On teillä profeetat, kun eivät osaa kirjaa lukea.

      • JeesusElää

        Ketjun aloittaja ei ehkä edes ole uskossa ........


    • DoctorT

      Jos HARHAOPETTAJA Hattigh on näin sanonut,sehän on täysin mahdollista, sillä toisen evankeliumin julistajilta lipsahtelee Isojakin Sammakoita, ilman että itse edes huomaavat.

      Martti Kallionpäästä ei ole oikaisijaksi, siksi hurmoksissa hän on Hattighin ja muiden
      harhaan!

      Farkku-ja tennaripoika Karmitsa toistaa kaiken!

    • Täälläpäs nyt kovasti Hattighia arvostellaan. Olin kuuntelemassa häntä kahtena iltana viime kesänä Seinäjoella ja ainakin silloin puheet olivat erittäin tervehenkisiä. Ystäväni kävi kuuntelemassa häntä nyt viime viikolla Seinäjoella, ja hyvin oli kuulemma tälläkin kertaa puhunut. Joten jäitä hattuun nyt...

    • Huomioi-tämä

      DoctorT!
      Samalla luvalla, jolla sinä julkaiset täällä 'faktoina' arvioita Hattinghin saamista korvauksista, voitaisiin täällä nostaa esille myös sinun henkilökohtainen päihde- ja parisuhdeongelmasi. Yhtälailla, kun tiedät kertoa toisten kieroutuneista asenteista, voitaisiin kai julkaista tietoja sinussa todetusta persoonallisuushäiriöstä, jonka tutkimukset sinä jätit kesken.
      Tämän kaiken voisi siis kertoa julki samala luvalla ja aivan yhtä suurella varmuudella, millä sinä täällä levittelet juttuja toisista.

    • DoctorT

      Suzette Hattigh on HARHAOPETTAJA! Tietääkseni en ole hänen tuloistaan maininnut sen enempää kuin, että kymppitonneja srkt niihin rahaa ovat tärvänneet!!!

      Huomioi-tämä: Jos olet harhainen, niin älä kaikkea kirjoita, mikä päässäsi pyörähtää.

    • Älähölötä

      DoctorT: Mihin perustuu tietosi noista seurakuntien käyttämistä 'kymppitonneista'? Minun kirjoitukseni perustuu nähdäkseni noihin samoihin lähteisiin.

    • DoctorT

      Ensiksikin Hattighìn organisaatio ei liiku satasilla minnekään!!!

      Turun, Seinäjoen ja Kuopion kampanjamainokset ja muu OHEISVÄKI!

      Karmitsan tulkkaus, arvio 500€ sessio. Kallionpää,eläkeläinen, ei liiku talkoina! Musiikkipoppoot (surkeita),eivät liiku ilmaiseksi.

      Jos arvion heitän, kun jonkinlainen näppis asioihin on: 10000€ per show eli paikkakunta, ei ole kaukana siitä, mitä SH itse sai. Organisaatiokulut päälle!!

      Sellaista on tämä ihmisten juoksuttaminen petoksen perässä. Kysyppä Enbuskalta Kuopiosta, mikä oli session HENGELLINEN SATO UUDESTISYNTYNEINÄ. Parantuneet, jos heitä löytyy, on aina plussaa!! Kysyppä ja yritä kaataa väittämäni.

    • Kuinka_ollakaan

      DoctorT:

      Syytät harhaoppisiksi niitä, jotka esittävät sinun mielestäsi vääriä tulkintoja yli 2000 vuotta vanhoista tapahtumista.
      Mitä pitäisi sanoa sinusta, joka esität täysin perusteettomia väittämiä vain kolmen viikon takaisista tapahtumista?
      Esität arveluita ja syytöksiä ja kehotat muita tarkastamaan väittämiesi todenperäisyyden. Voisitko itse tarkastaa asiat ennen kuin kirjoitat hölynpölyä? Toimin kuitenkin ohjeidesi mukaan ja sain sentään joitakin tietoja tosiasioista.

      Vapaidensuuntien palkkiokäytännöt evankelistojen ja muiden vierailijoiden suhteen ovat tunnetusti varsin kohtuulliset.
      Hattingh, hänen kaksi saksalaista kollegaansa eivätkä järjestöön kuluvat kolme indonesialaista vierasta perineet seurakunnalta mitään palkkioita. Hattingh kustansi itse aasialaisten vieraiden kaikki kulut.
      Kuopion kokouksissa kerättiin tiettävästi yksi (1) kolehti Hattinghin järjestölle. Kolehti tuskin kattoi järjestölle vierailusta aiheutuneita kulujakaan kokonaisuudessaan.

      Tämän verran sain tietoja kuopiolaisilta uskovilta kysyttyäni.

    • KTSEiKirj

      En löydä Raamatusta hakukoneellakaan kohtaa jossa mainittaisiin Esbaalin olleen homo.

    • DoctorT

      Kuinka_ollakaan: Kysyppä Enbuskalta ja muilta vastuullisilta; montako ihmistä ihan oikeasti uudestisyntyi?? Paljonko srk kasvoi uusilla uskovilla?

      Hattighin puheet olivat todella joutavaa ja tyhjänaikaista menestys-ja valtateologisen normiston täyttäviä tyhjyyksiä. Kallionpää samassa hengessä.

      Jos ja kun hengellisiä markkinoita järjestetään,herätyshän ei kulje ihmisen mukana, pitää kyetä mittaamaan myös todellinen hengellinen tulos.

      Katsoin yhtä vaille kaikki tilaisuudet ja totesin, ettei Jumalan Pyhä Henki ainakaan siellä ollut.

      Päätöstilaisuudessa SH oli sitten kiukutellut hotelliruuasta, joka kertoo , ettei hän Hengessä vaella ja toimi. Jumalan Todellinen Palvelija, hän ei sellaisesta viitsi puheessa mainita, vaan unohtaa ja keskittyy oleelliseen.

      M.O.T= Suzette Hattigh on harhaopettaja. Olen tämän sanonut jo vuosia sitten, eikä tarvitse käsitystäni muuttaa.

    • ParastakoPorista

      Vieläkö SH kiertää maailmalla?

      • Laskuntulos

        Viime kuussa SH oli Joensuussa.


    • Jaa eipä minun Raamatussa lukenutkaan, että Mefiboset olisi homo. Mutta kaikki täytyy näköjään kääntää ylösalasin, että ei tulisi vahibgossakaan annettua hyvää hedelmää eteenpäin.

      Sillä hedelmistään puut tunnetaan, eikä orjantappura kasva rypäleitä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      192
      3291
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      24
      2151
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2061
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      90
      1925
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      70
      1598
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      24
      1351
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1251
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1247
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1207
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1198
    Aihe