Meillä ei oo aikaa toisillemme. Kohtalotovereita?

Yksjakaks

Me ollaan seurusteltu vasta noin 6kk. Asutaan jo yhessä. Muutettiin noin 2kk sitten saman katon alle, ja eka kuukausi meni hyvin. Mies tekee yötöitä, ja menee yleensä nukkumaan 6-7 aikaan aamusta, ja nukkuu 14-16 asti. Nyt minäkin sain töitä, joten en enää voi valvoa miehen kanssa, ja mennä yhessä nukkuun ja herätä yhessä jne. Meillä menee vuorokausirymit ihan ristiin. Mies tulee nukkumaan, minä herään. Ja iltaisin oon aina yksin, kun mies on töissä. Kyllä me tehään myös yhessä juttuja, aina kun on aikaa. Eniten mua masentaa se, ku joudun aina menemään yksin nukkumaan.. Olin pitkään sinkku ennen tätä parisuhdetta, joten luulis ettei se oo mulle mikään ongelma? Kestääköhän tähän kauan tottua :(

5

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pokpeork

      Siis hetkinen... Mihin aikaan sinä olet töissä ja mihin aikaan mies on töissä? Jos sinä teet normisti töitä päivällä 8-16 ja mies tekee yövuoroa vaikkapa klo 22-06, niin tehän olette molemmat hereillä ja vapailla joka ikinen päivä klo 16-22??? Yleensä päivätyö ja yövuoro sopii hyvin yhteen. Mies nukkuu kun sinä olet töissä.

      Sen sijaan jos toinen tekee aamuvuoroa ja toinen iltavuoroa (esim klo 14-22), on yhteistä aikaa hyvin vaikea löytää. Mutta sittenkin on viikonloput, jotka voi viettää yhdessä. Töissä ollaan kuitenkin yleensä vain 5 päivää viikossa, joten luulis teillä olevan yhteistäkin aikaa. Eihän sitä koko aikaa vierekkäin tartte kyhjöttää.

    • nohuhhuijaa

      Mikään muu kuin pitkä sinkkuus ei selitä noin nopeaa yhteenmuuttoa. Mitä te teette viikonloppuisin? Entä iltaisin ennenkuin mies menee töihin? Kun sä olet pitkään ollut yksin niin sunko mielestä pitää sen toisen koko ajan olla vierellä? Kai sä edes tiesit ennen yhteenmuuttoa miehen työvuoroista?

    • Stellaria

      No mutta tällaistahan elämä joskus/usein on. Ei voi tehdä kaikkea, mitä huvittaa silloin, kun huvittaa. Käsittääkseni teillä on kuitenkin iltapäivisin yhteistä aikaa? Entä viikonloput, vapaapäivät?

      Mieheni on ollut välillä reissutöissä, välillä vuorotyössä. Iltavuoroviikoilla yhteistä aikaa hereillä oli tunti, pari vuorokaudessa. Onhan se etenkin lapsiperheessä ajoittain raskasta, mutta nykyään on joskus jopa ikävä niitä iltoja, kun _sai_ olla yksin. Minulle luksusta on herätä samaan aikaan aamulla ilman kiirettä töihin. Monille itsestään selvää, mutta tässä yksi opetus: ei pidä verrata muihin.

      Välttämättömyydestä kannattaa tehdä hyve, ts. hakea hyviä puolia. Teillä ensinnäkin on molemmilla töitä. Myönnän, että puolison viereen nukahtaminen on ihanaa, mutta ehkä sitäkin arvostaa enemmän, jos se ei ole aina mahdollista. Helpottaisiko jokin iltarutiini, vaikka soittaisit miehelle juuri ennen nukkumaanmenoa? Sinulla on mahdollisuus kehittyä siinä, missä monella on tekemistä: oppia löytämään elämään iloa ja tekemistä muustakin kuin puolisosta.

    • Marga-Reeta

      Riippuu asenteestasi, kuinka pitkään tottuminen erilaiseen päivärytmiin kestää. Oletan, että vapaapäivinä teille jää aikaa yhdessä nukkumiseen.
      Ihmisten on elantonsa takia pakko totuttautua erilaisiin kuvioihin. Ihmisiä toimii monissa ammateissa, esim. merimiehet, että saatetaan olla kuukausia poissa kotoa. Reissu ja-rekkamiehet tekevät varsin epäsäännöllistä työtä maailmalla ja kotiin tullaan silloin kun tullaan. Vapaa-ajasta otetaan sitten kaikki herkut irti ja suhde pysyy tuoreena.
      Joskus käy niinkin, että totutaan olemaan arki erillään ja sitten kun pitemmillä lomilla ollaan kotona, niin kumppanit eivät tahdo tottua kokoaikaiseen yhdessäoloon.
      Mutta joustavuudella ja hyvällä asenteella pärjää, kun ottaa huumoria mukaan. Eiköhän se siitä ala sinullakin sujua!

    • Voi miksi, miksi pitää muuttaa yhteen noin nopeasti?

      No, se ei ollut ongelmasi vaan erilainen vuorokausirytmi. Elämä on. Kuten joku edellä kirjoitti, ihmiset tekevät matkatöitä ja ovat pitkiäkin aikoja pois kotoa, pariskunnat elävät myös etäsuhteissa ja tapaavat vain viikonloppuisin tai vielä harvemmin. Teillä on ainakin kaksi kokonaista päivää viikossa aikaa nukkua ja herätä yhdessä. Enkä ymmärrä miksi olet iltaisin aina yksin, jos mies kuitenkin tekee vain yövuoroja. Ja vaikka hän olisi iltaisin töissä tai menossa töihin, niin sitä suuremmalla syyllä sinun kannattaa hankkia itsellesi harrastuksia, ystäviä, tekemistä sen sijaan että istut yksin asunnossanne säälimässä itseäsi.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      370
      4599
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      85
      1865
    3. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      65
      1610
    4. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      44
      1556
    5. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      214
      1403
    6. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      29
      1400
    7. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      59
      1371
    8. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      54
      1357
    9. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1235
    10. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      8
      1218
    Aihe