Psykopaatti mies netissä

apuaapua

Olen pitkään keskustellut netissä erään miehen kanssa.Olimme läheisiä ja joskus puhuimme vähän tuhmia ja lähettelimme toisillemme luottamuksella pieniä alastonkuvia.Mutta tänään miehelle tuli kamala musta sukkaisuuden kohtaus minusta, kun hän luulee että puhun toisille miehille tuhmia netissä ynm.Hän pyysi minua antamaan facebook tunnukseni hänelle, mutta ei suostunut kertomaan syytä mitä tekisi minun profiilillani tunnukseni saatuaan.Vaikka kuinka välitän hänestä ja välimme ovat läheiset, en anna internetissä kenellekkään yksityisiä salasanojani.Mies ei siis luota minuun ja en todellakaan ole puhunut netissä läheisiä ynm tuhmia asioita muille miehille kuin vain hänelle, mutta hän ei usko mua.Sitten kun en suostunut antamaan tunnuksiani, hän kyyläsi fb kaverilistaani ja löysi sieltä läheisimpiä kavereitani ja sukulaisiani ja kertoi nimet minulle.Hän alkoi uhkailemaan että olen niin huora että hän lähettää serkuilleni, äidilleni ja läheisille ystävilleni minun ja hänen välisiä alaston kuvia!Nyt olen estänyt hänet, mutta pelkään että hän oikeasti lähettä facebookissa kavereilleni ja sukulaisilleni mun alaston kuvia koska hänellä on niiden nimet ylhäällä!Eniten inhottaa että lähetimme kuvia toisillemme luottamuksella enkä itse voisi lähettää hänen kuviaan kenellekkään!Aluksi mies oli todella mukava, en olisi koskaan uskonut että joku voi olla noin sairas ja epäluotettava ja luulee mun pettävän sitä ihan tosissaan, vaikka yritän selittää.Olen yksinäinen nainen ja kyseinen mies onn ainut kenen kanssa puhun netissä.Kuuluuko teistä parisuhteessa, varsinkin netti suhteessa antaa toiselle yksityisiä salasanoja esim.facebookiin?Mitä teen jos se lähetti mun kuvia tuttavilleni?

15

76

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • VoiVoiSentään

      Ette ole läheisiä, jos olette vain nettituttuja. Kaikki minkä lähetät nettiin voi tulla julkiseksi.

    • ota_opiksi

      Lohdutuksen sanoina on minultakin kuvia lipsunut joskus. Jos ei naama näy kuvissa se ei niin haitallista. Onhan näitä pilluja sekä pippelitä neti tulvillaan liikkeellä. Hankalampaa ymmärrettävästi on jos kasvot ja taustat on tunnistettavissa. Ei voi kuin ottaa opiksi.

      Viestittelin kerran mielestäni ihan tavallisenoloinen flikan kanssa joka muuttui äkisti "pervertiksi". Tuntui oudolta sekin. Olisikohan päästänyt jonkun kotiinsa mikä teki pilaa. Välitkin huonontui kun eihän täys "pervertin" kanssa mitenkään edetä. Olihan haku päällä niin miksi ei joku sopivantuntuinen voisi kohdalle sattua. Joku mikä onkin ihan eri kuin netissä.

      • ota_opiksi

        Mainitsemani taustat taisivat olla sellaiset et olisin kai tarjonnut vaihtoehtoa. Eihän ne välitä. Sitten voi sattua jotain.

        Aloittaja voi vielä oppia tapahtuneesta.


      • ota_opiks

        On minullekkin nuoret tytöt lähettäneet pimpinkuvia mut eihän niistä voi tunnistaa henkilöä 100% varmuudella. Katso Quntele amatöörit löytyykö tutunnäköistä kuvaa. Todistaa miehet lähettävät mielellään otoksiaan. Oikea ase galleria :P


    • Viirailija

      Nettijutuissa on riskinsä. :D

      Nyt ehkä opit jatkossa tutustumaan paremmin ihmiseen ennekuin jakelet intiimejä kuvia itsestäsi. Niillähän kun voi mies tehdä mitä haluaa.. En suosittele luottamaan keneenkään liian paljon jos ei ole edes tavattu koskaan.

      Jos mies nyt sekoilee ja pistää kuviasi eteenpäin, niin voi voi. Elämässä tulee näitä kantapään kautta oppimisia jos ei järki päätä pakota alkujaan. Mutta hyvä kun aina voi oppia ja muuttaa tapojaan. Seuraavalle nettimiehelle et laittele pimpin kuvia liian hyväuskoisena. Mielestäni noi jutut kuuluu enemmänkin jo vakiintuneeseen parisuhteeseen, eikä silloinkaan voi kuin luottaa toiseen.
      Sekopäitä riittää mutta onneksi niistä ei tarvitse välittää lopulta. Pyyhi se mies vaan pois elämästäsi ja ole tarkempi seuraavan kerran. ;)

      PS. kenellekään ei ikinä pidä antaa omia salasanojaan tms tunnuksiaan. Ei ikinä.

    • Tsemppiäsinulle

      Sanoisin että olet toiminut ihan oikein kun et antanut tunnuksiasi hänelle. Se mitä hän tekee seuraavaksi jää nähtäväksi, mutta et voi tehdä sille paljon mitään. Jos tilanne menee paljonkin pahemmaksi, niin ehkä viranomaiset voisi olla yhteydessä häneen päin myös.
      Ikävä kokemus sinänsä, mutta kyllä sinä voit siitä selvitä. Tee selväksi hänelle ettei teidän suhde enää tunnu siltä että sitä voisi jatkaa ja ettei hänen syytökset ole missään tapauksessa kohtuullisia.
      Sinun täytyy laittaa piste hänelle. Muuten saat entistä suuremman ongelman hänestä.
      Kerro hänelle että jos hän lähettää yhtään kuvaa sinusta kenellekkään otat sen hyvin vakavasti ja harkitset asian viemistä eteenpäin. Laiton uhkaus ei ole kovin kiva juttu hänelle varmasti.

    • parisuhdenetissäkö

      Mun vanhaan päähän ei mene miten voi olla suhteessa johonkin jos ei ole edes tavannut toista? Ei nettijuttelu ole mikään suhde. Se on vaan hupia molemmille osapuolille.
      Jotkut osaa laittaa rajat siihen, mitä netissä jakaa. Sä opit kenties sen kantapään kautta. Todella omituiseen tyyppiin olet törmännyt jos sun uskollisuutta häntä kohtaan epäilee. Mitä uskollisuutta? Ettehän te ole parisuhteessa.
      Älä enää ikinä ota mieheen minkäänlaista yhteyttä. Jos hän sun kuvia levittelee sun tutuille tai muuten netissä, tee rikosilmoitus.

    • rumasinkku40

      ei kuulu antaa salasanoja eikä kannata kuvia lähetellä paitsi että nyt se on myöhäistä.

      • Edwardo_stop_hulluille

        Näinpä. Ja jos kuvia esim. meinaa lähetellä, niin kannattaa ennen sitä olla miestä jo koeteltuna pikku provosoinnein. Silloin yleensä huomaa mukavasti onko henkilö miten tasapainoinen.


    • Elähänsäikähä

      Jos lähettelee joillekkin ja asia tulee sinun tietoon niin sano että näyttäkääpä nyt mullekkin niitä kuvia, sellaisia kuvia kun tietääkseni ei ole olemassa. Sit tihraat tarkasti ja sanot: Pöh, pää on minun ja vartalo ties kenen. Tälläisiä kuviahan voi tehdä kuka vain.

    • fgjcgjdfguj

      "Kuuluuko teistä parisuhteessa, varsinkin netti suhteessa antaa toiselle yksityisiä salasanoja esim.facebookiin?"

      Tunnuksiaan ja salasanojaan ei pidä antaa koskaan kenellekään, ellei sitten itse syystä tai toisesta halua (ja tällöinkin olisi syytä noudattaa varovaisuutta ja käyttää harkintaa asiassa). Ne ovat yksityisiä ja jos joku vaatii antamaan niitä itselleen ja ryhtyy vielä uhkailemaan, niin hän on täysi ääliö. Olkoon vaikka aviomies. Sellaisen taliaivon kanssa kenenkään ei pitäisi edes harkita parisuhdetta tai mitään muutakaan.

      "Mitä teen jos se lähetti mun kuvia tuttavilleni?"

      Ilmoitat asiasta poliisille, koska kyseessä on rikos. Rikosnimike lienee joko yksityiselämää loukkaava tiedon levittäminen tai kunnianloukkaus. Kannattaa vaatia myös vahingonkorvauksia teon tuottamista henkisistä kärsimyksistä.

    • Kilttis

      Voisiko naiset lähettää alastonkuvia minulle?

    • Ensimmäiseksi: Älä ikinä anna tunnuksiasi toiselle ihmiselle!

      Toiseksi: Ilmoita tuolle miehelle, että et enää aio vastata hänen yhteydenottoihinsa ja jos hän levittää kuviasi, teet rikosilmoituksen.

      Jos hän yrittää jatkaa yhteydenpitoa, et vastaa hänelle enää. Jos hän levittää kuviasi, teet rikosilmoituksen.

      https://www.poliisi.fi/rikokset/sahkoinen_rikosilmoitus

      • Suomen.laki

        Kuvien levittämisestä ei kummoista tuomiota suomessa saa. Tulee itselle kuluja enemmän jos tekee rikosilmoituksen


    • Enpä.ymmärrä.en

      Ei tietenkään kuulu antaa omia salasanoja kenellekään muulle. Ne ovat tarkoitettu sinulle, eikä kenellekään muulle. En kyllä antaisi salasanoja parisuhteessakaan toiselle. Eivät ne sähköpostit, Facebookit yms sen kumppanin ole.

      En myöskään oikein ymmärrä miksi pitäisi lähettää mitään ihmiselle jonka on tavannut vain netissä, tai miksi suostua mihinkään vaatimuksiin tai uhkailuihin mitä sellainen esittää. Ainakin minun luottamukseni saa vasta kun olen nähnyt ihmisen naamakkain ja silloinkin vasta ajan kanssa.

      Jos mies lähettelee alastonkuviasi muille, niin tee rikosilmoitus.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      333
      3739
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      83
      1689
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      43
      1510
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      57
      1448
    5. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      27
      1300
    6. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      48
      1270
    7. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      57
      1254
    8. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      194
      1211
    9. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      6
      1190
    10. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      26
      1157
    Aihe