Hirveä meteli yöllä

uni.velka

Heräsin yöllä siihen kun pihalla oli hirveä meteli. En saanut selvää, oliko kyseessä känninen juopporemmi vai joukko helluntailaisia jotka puhuivat kielillä.

43

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • oikeavastaus

      Kyseessä oli känninen juopporemmi, jakeet 5-7 sen paljastaa. Tosin eihän nykyään ole mikään häpeä toikkaroida kännissä päivällä, Suomessa siitä jopa ylpeillään.

      1.Tess.

      1 Mutta aikakausista ja määrähetkistä ei teille, veljet, ole tarvis kirjoittaa;
      2 sillä itse te varsin hyvin tiedätte, että Herran päivä tulee niinkuin varas yöllä.
      3 Kun he sanovat: "Nyt on rauha, ei hätää mitään", silloin yllättää heidät yhtäkkiä turmio, niinkuin synnytyskipu raskaan vaimon, eivätkä he pääse pakoon.
      4 Mutta te, veljet, ette ole pimeydessä, niin että se päivä voisi yllättää teidät niinkuin varas;
      5 sillä kaikki te olette valkeuden lapsia ja päivän lapsia; me emme ole yön emmekä pimeyden lapsia.
      6 Älkäämme siis nukkuko niinkuin muut, vaan valvokaamme ja olkaamme raittiit.
      7 Sillä ne, jotka nukkuvat, ne yöllä nukkuvat, ja jotka juovat itsensä juovuksiin, ne yöllä juovuksissa ovat.
      8 Mutta me, jotka olemme päivän lapsia, olkaamme raittiit, ja olkoon pukunamme uskon ja rakkauden haarniska ja kypärinämme pelastuksen toivo.
      9 Sillä ei Jumala ole määrännyt meitä vihaan, vaan saamaan pelastuksen Herramme Jeesuksen Kristuksen kautta,
      10 joka on kuollut meidän edestämme, että me, valvoimmepa tai nukuimme, eläisimme yhdessä hänen kanssaan.

      • uni.velka

        Kiitos tiedosta. Oli helpotus.
        Pelkäsin jo että piha oli täynnä hihhulita, mutta kyseessä olikin vaan joukko iloisia nuoria.


      • oikeavastaus
        uni.velka kirjoitti:

        Kiitos tiedosta. Oli helpotus.
        Pelkäsin jo että piha oli täynnä hihhulita, mutta kyseessä olikin vaan joukko iloisia nuoria.

        Maailmassa on paljon Jumalan luomia ja sallimia hyviä ja iloisia asioita. Ei tarvitse itseään ja muita tuhota.


      • uni.velka
        oikeavastaus kirjoitti:

        Maailmassa on paljon Jumalan luomia ja sallimia hyviä ja iloisia asioita. Ei tarvitse itseään ja muita tuhota.

        Paljon Jumalan luomia? Raamatun mukaan Jumala loi Aatamin Ja Eevan. Ei missään sanota että olisi muita luotuja.


      • mieli.sama
        uni.velka kirjoitti:

        Paljon Jumalan luomia? Raamatun mukaan Jumala loi Aatamin Ja Eevan. Ei missään sanota että olisi muita luotuja.

        Hyvä pointti :)

        Aatamille ja Eevalle sitten sanottiin, että olkaa hedelmälliset ja lisääntykää.

        t. samanmielinen


      • uni.velka
        mieli.sama kirjoitti:

        Hyvä pointti :)

        Aatamille ja Eevalle sitten sanottiin, että olkaa hedelmälliset ja lisääntykää.

        t. samanmielinen

        Näin sanottiin. Hassua että ennenvanhaan uskottiin tohon myyttiin.


      • ei.mitään.velkaa
        uni.velka kirjoitti:

        Paljon Jumalan luomia? Raamatun mukaan Jumala loi Aatamin Ja Eevan. Ei missään sanota että olisi muita luotuja.

        Eihän kaikkien ihmisen syntymääkään kerrota Raamatussa miksi siis luominen?
        Kerrotaan vain e n s i m m ä i s t e n ihmisen luominen.


      • uni.velka
        ei.mitään.velkaa kirjoitti:

        Eihän kaikkien ihmisen syntymääkään kerrota Raamatussa miksi siis luominen?
        Kerrotaan vain e n s i m m ä i s t e n ihmisen luominen.

        Niinhän minä juuri kirjoitin.


      • ei.mitään.velkaa
        uni.velka kirjoitti:

        Niinhän minä juuri kirjoitin.

        Sanoi "että olisi" po. ettei olisi.


      • uni.velka
        ei.mitään.velkaa kirjoitti:

        Sanoi "että olisi" po. ettei olisi.

        No kerroppa missä vaiheessa Jumala lopetti luomisen ja ihmiset alkoivat harrastamaan seksiä. Vai onko luominen sitä että Jumala toimii parittajana?


      • ei.mitään.velkaa
        uni.velka kirjoitti:

        No kerroppa missä vaiheessa Jumala lopetti luomisen ja ihmiset alkoivat harrastamaan seksiä. Vai onko luominen sitä että Jumala toimii parittajana?

        En tiedä keitä muita loi koska Raamattu ei sitä kerro mutta eihän se millään tavalla vaikuttanut Aadamin ja Eevan seksin harrastamiseen.
        Pitihän Aadamin ja Eevan pojille ainakin vaimot luoda.
        Onneksi tämä tieto ei millaan tavalla ole pelastuskysymys :D


      • uni.velka
        ei.mitään.velkaa kirjoitti:

        En tiedä keitä muita loi koska Raamattu ei sitä kerro mutta eihän se millään tavalla vaikuttanut Aadamin ja Eevan seksin harrastamiseen.
        Pitihän Aadamin ja Eevan pojille ainakin vaimot luoda.
        Onneksi tämä tieto ei millaan tavalla ole pelastuskysymys :D

        Pitikö? Onko se ainoa vaihtoehto mielestäsi?


      • ei.mitään.velkaa
        uni.velka kirjoitti:

        Pitikö? Onko se ainoa vaihtoehto mielestäsi?

        Minulle sillä ei ole merkitystä kuten sanoin joten ihan sama minulle piti
        tai ei.


      • uni.velka
        ei.mitään.velkaa kirjoitti:

        Minulle sillä ei ole merkitystä kuten sanoin joten ihan sama minulle piti
        tai ei.

        Eli se mikä ei vaikuta sinun pelastumiseen, on sinulle yhdentekevää?


      • ei.mitään.velkaa
        uni.velka kirjoitti:

        Eli se mikä ei vaikuta sinun pelastumiseen, on sinulle yhdentekevää?

        Ei vaan luotan siihen, että Jumala on hoitanut hommansa eikä minun sitä tarvitse miettiä enempää jos Hän ei ole sitä hyväksi nähnyt kertoa.


      • uni.velka
        ei.mitään.velkaa kirjoitti:

        Ei vaan luotan siihen, että Jumala on hoitanut hommansa eikä minun sitä tarvitse miettiä enempää jos Hän ei ole sitä hyväksi nähnyt kertoa.

        Mutta sanoit että se on yhdentekevää. Onko sinulle yhdentekevää miten Jumala on hommansa hoitanut, kunhan se on jotenkin hoidettu?


      • ei.mitään.velkaa
        uni.velka kirjoitti:

        Mutta sanoit että se on yhdentekevää. Onko sinulle yhdentekevää miten Jumala on hommansa hoitanut, kunhan se on jotenkin hoidettu?

        Jumala on täydellinen joten hoitaa hyvin hommansa.


      • uni.velka
        ei.mitään.velkaa kirjoitti:

        Jumala on täydellinen joten hoitaa hyvin hommansa.

        Mitta sinulle on yhdentekevää miten?


      • ei.mitään.velkaa
        uni.velka kirjoitti:

        Mitta sinulle on yhdentekevää miten?

        ?????


      • uni.velka
        ei.mitään.velkaa kirjoitti:

        ?????

        !!!!!


      • uni.velka
        ei.mitään.velkaa kirjoitti:

        Jumala on täydellinen joten hoitaa hyvin hommansa.

        Miten määrittelet että Jumala on täydellinen, jos et edes tiedä hänen toimintatapoja?


      • ei.mitään.velkaa
        uni.velka kirjoitti:

        Miten määrittelet että Jumala on täydellinen, jos et edes tiedä hänen toimintatapoja?

        Koska Hän on Jumala ja minä vain ihminen. Ei ihminen voi eikä tarvitse ymmärtää Jumalaa kokonaan mutta se riittää mitä Raamatussa Hän on meille ilmoittanut.
        Mutta sitten kun olemme Jumalan luona ymmärrämme paljon enemmän kun olemme saaneet synnittömän mielen.


      • uni.velka
        ei.mitään.velkaa kirjoitti:

        Koska Hän on Jumala ja minä vain ihminen. Ei ihminen voi eikä tarvitse ymmärtää Jumalaa kokonaan mutta se riittää mitä Raamatussa Hän on meille ilmoittanut.
        Mutta sitten kun olemme Jumalan luona ymmärrämme paljon enemmän kun olemme saaneet synnittömän mielen.

        Kyllä sinä sen määritelmän teet, että hän on täydellinen. Se että se lukee Raamatuussa on toissijainen asia. Minä esimerkiksi en pidä Jumalaa täydellisenä vaikka se on ilmoitettu Raamatussa. Kerro siis miksi me tulemme eri johtopäätöksiin, vaikka meillä on sama lähde.


      • ei.mitään.velkaa
        uni.velka kirjoitti:

        Kyllä sinä sen määritelmän teet, että hän on täydellinen. Se että se lukee Raamatuussa on toissijainen asia. Minä esimerkiksi en pidä Jumalaa täydellisenä vaikka se on ilmoitettu Raamatussa. Kerro siis miksi me tulemme eri johtopäätöksiin, vaikka meillä on sama lähde.

        Sinä saat ajatella ihan mitä haluat. Samaa lähdettä voi lukea ihan eri lähtökohdista.
        https://www.youtube.com/watch?v=cX0-4eYs2u4


      • uni.velka
        ei.mitään.velkaa kirjoitti:

        Sinä saat ajatella ihan mitä haluat. Samaa lähdettä voi lukea ihan eri lähtökohdista.
        https://www.youtube.com/watch?v=cX0-4eYs2u4

        Eli sekin on sinulle ydentekevää, mitä minä ajattelen.
        Siinä tapauksessa voimme lopettaa keskustelun tähän.


      • ei.mitään.velkaa
        uni.velka kirjoitti:

        Eli sekin on sinulle ydentekevää, mitä minä ajattelen.
        Siinä tapauksessa voimme lopettaa keskustelun tähän.

        loppu!


      • surullista
        ei.mitään.velkaa kirjoitti:

        loppu!

        Taas todiste siitä, että hihhulin maailma on oma napa.


      • ei-yhtään-surullista
        surullista kirjoitti:

        Taas todiste siitä, että hihhulin maailma on oma napa.

        Miten niin? Eikös tuossa evankeljumi tullut julistettua. Ihan turha alkaa atskujen kanssa kinaamaan siitä ei tule loppua.


      • surullista
        ei-yhtään-surullista kirjoitti:

        Miten niin? Eikös tuossa evankeljumi tullut julistettua. Ihan turha alkaa atskujen kanssa kinaamaan siitä ei tule loppua.

        Oli surkein evankeliumi mitä olen ikinä nähnyt. Oma pelastus siinä oli pääpontti, eikä evankeliumin levittäminen.


      • ei-yhtään-surullista
        surullista kirjoitti:

        Oli surkein evankeliumi mitä olen ikinä nähnyt. Oma pelastus siinä oli pääpontti, eikä evankeliumin levittäminen.

        Minä olen toista mieltä. Oletko sinä ottanut Jeesuksen elämäsi Herraksi?


      • surullista
        ei-yhtään-surullista kirjoitti:

        Minä olen toista mieltä. Oletko sinä ottanut Jeesuksen elämäsi Herraksi?

        Onko sillä väliä? Eikö muut saa ajatella ihan mitä vaan?


      • ei-yhtään-surullista
        surullista kirjoitti:

        Onko sillä väliä? Eikö muut saa ajatella ihan mitä vaan?

        Miksi et vastaa?


      • surullista
        ei-yhtään-surullista kirjoitti:

        Miksi et vastaa?

        Koska sinua ei kiinnosta. Niinhän itse kirjoitit.


      • ei-yhtään-surullista
        surullista kirjoitti:

        Koska sinua ei kiinnosta. Niinhän itse kirjoitit.

        Kysyin: Oletko sinä ottanut Jeesuksen elämäsi Herraksi?
        Miksi et voi vastata?


      • ei-yhtään-surullista kirjoitti:

        Miksi et vastaa?

        Anna olla se on sanan jankuttaja. Jatkaa vain eri nikillä......


      • surullista
        ei-yhtään-surullista kirjoitti:

        Kysyin: Oletko sinä ottanut Jeesuksen elämäsi Herraksi?
        Miksi et voi vastata?

        Kerro miksi sillä on väliä? Etkö voi keskustella henkilön kanssa ilman tätä tietoa?


      • ei-yhtään-surullista
        älyn.väläys kirjoitti:

        Anna olla se on sanan jankuttaja. Jatkaa vain eri nikillä......

        Niin arvelinkin..... Jankuttakoon keskenään :D


      • surullista
        ei-yhtään-surullista kirjoitti:

        Niin arvelinkin..... Jankuttakoon keskenään :D

        No sinä näköjään uskot ihan mihin tahansa mitä joku sinulle sanoo.


      • uhbbhu
        ei-yhtään-surullista kirjoitti:

        Niin arvelinkin..... Jankuttakoon keskenään :D

        Minä olen ottanut Jeesuksen elämäni Herraksi.


      • korjataanpa.nyt
        uni.velka kirjoitti:

        No kerroppa missä vaiheessa Jumala lopetti luomisen ja ihmiset alkoivat harrastamaan seksiä. Vai onko luominen sitä että Jumala toimii parittajana?

        Eihän se ole Jumala se pimppaaja vaan käärme! Käärme se toi ilot paratiisiin, ja annas olla, niinhän siinä kävi kuin aina, että juuri kun asiaan päästään, tulee valomerkki.


    • pahvipää

      Mä tein naisen pahvista ja siihen kaksi reikää ja it-teipistä ja pumpulista pallot. *ihmisenluoja*

    • inki-73

      ai,sun piti persereikäkin sit tehdä.mitä varten ?kiihoittaako?

      • mun.mielestä

        Nainen ilman persereikää ei ole täydellinen. Kyllä naisella täytyy olla kaikki reiät oikeilla, Luojan tarkoittamilla paikoillaan.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      19
      1801
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1348
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      62
      1230
    4. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      9
      1150
    5. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      29
      1105
    6. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      13
      1068
    7. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      64
      1057
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      30
      1019
    9. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      7
      1017
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1002
    Aihe