Lukekaa :)

Bladidadiwwegj

Lyhyesti minusta.

Olen nyt 24-vuotias nuori nainen kerron lyhyesti miten aloin käyttää huumeita ja mikä on tänäpäivänä tilanteeni.

Aloin seurustelee 13-vuotiaana pojan kanssa joka oli vuoden vanhempi ja joka käytti usein. Kun aloimme seurustella niin olin heti huumeita vastaan. Vähä reilu vuoden seurustelimme ja haukuin häntä huumeiden käytön takia. Hän ja hänen ystävänsä suuttuivat minun asenteestani huumeita vastaan. Tulimme siihen pisteeseen, että joko eroamme tai hyväksyn huumeiden käytön. Erosimme, mutta tapailimme muilta salaa koska olin hyvin rakastanut enkä "osannut/halunnut" erota. Hetken päästä aloimme olla taas julkisesti yhdessä.

Olimme poikaystävän kavereiden kanssa viettämässä iltaa. Poikaystävän kaverit oletti, että en ole enään huumeita vastaan joten he tarjosivat subutex:sia minulle. En halunnut sanoa vastaan etten saa riitaa aikaiseksi joten kokeilin. Muistan vieläkin kuinka minua pelotti ekaa kertaa kokeilla kun aikaisemmin oli vaan kokemusta alkoholista. Kokeiltuani "rakastuin" siihen oloon. Koko kroppaan tuli hyvä olo ja näin valveunia. Siittä sitten kaikki alkoi.. Aloin viikonloppuisin käyttöön subua aina kun sitä vain sai.. Sitten kuvioihin tuli piri,essot,lsd,lääkkeet.. Mutta se oli kumminkin harmitonta käyttöä. Käytin ainoastaan jos oli vkl..

19 vuotiaan muurin omaan asuntoon ja erosin poikaystävästäni ja aloin seurustelee uuden jätkän kanssa joka käytti hihaan päivittäin.. Ei mennyt hetki kun minäkin vedin ränniin ja aloin päivittäin vetään. Tulin siihen pisteeseen että subu ei toiminut enää mutta silti vedin sitä joka päivä. Sitten aloin myös Pirin,lääkkeet ym. Kaikki vetään hihaan mitä sain. Laihduin viime vuoden alussa 46 kiloon ja olin tosi huonossa kunnossa. Erosi poikaystävästäni ja viime kesänä perheeni pakotti minut katkolle ja muuttamaan heidän luo. Siittä asti olen ollut ilman mitään paitsi kerran tasan kerran olen retkahtanut viime talvena.

Olen nykyään hyvässä kunnossa. Katkasin kaikkiin käyttäjä ystäviin välit. Painoni on noussut ja olen töissä ja sain iltakoulu paikan aikuiskoulutuksesta. Mutta silti kaipaan vanhoja käyttäjä ystäväni. Näiden uusien ystävien kanssa jotka ei ole ikinä käyttänyt mitään ja heillä on perhe ja lapset niin tuntuu ettei meillä ole mitään puhuttavaa.. :/

Halusin kirjoittaa tarinani jotta saisin "uusia tuttavuuksia" netin kautta jotka ovat käyttäneet tai käyttävät jotka tietävät kuinka vaikea on olla ilman kamaa.. :/ :)

8

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hoitsulisuli

      Kirjoituksesi on hyvä, ja toimii varmasti varoituksena monelle, joka miettii "kokeilemista".

      Ystäviä tulet saamaan paljonkin niistä piireistä, jotka arvostaa selväpäisenä olemista.

      • Hrrrrrr

        Aikamoinen varoitus. "Käytin kovia huumeita ja lopetin käytön." Huomasitkos, että kannabista ei nyt edes mainittu. Onkohan sitä lainkaan käytetty, vai onkohan alkoholi jälleen kerran ollut porttihuume?


      • wq3er

        Mikä tahansa aine voi olla potentiaalisesti vaarallinen tai vaihtoehtoisesti vaaraton. Riippuu ihan ihmisestä. Itse olin aikoinaan riippuvainen laillisista reseptillä saamistani opioideista. Periaatteessa olin siis narkkari, mutta pääsin niistä irti ihan omasta halustani ja nykyään voin ottaa tarvittaessa opiaattia ilman mitään himoa siihen touhuun. En nykyään edes pidä euforiasta. Se muistuttaa minua liikaa lääkekoukusta.


      • aaaaaaaaaaaasssdsss
        Hrrrrrr kirjoitti:

        Aikamoinen varoitus. "Käytin kovia huumeita ja lopetin käytön." Huomasitkos, että kannabista ei nyt edes mainittu. Onkohan sitä lainkaan käytetty, vai onkohan alkoholi jälleen kerran ollut porttihuume?

        mutta sinun se piti mainita koska olet riippuvainen siihen henkisesti. jos joku ei ota kannabista puheen aiheeksi niin sitten sinun pitää tuoda se esille. hyvin sinä komppaat aloittajaa.


      • PenkinDenso
        aaaaaaaaaaaasssdsss kirjoitti:

        mutta sinun se piti mainita koska olet riippuvainen siihen henkisesti. jos joku ei ota kannabista puheen aiheeksi niin sitten sinun pitää tuoda se esille. hyvin sinä komppaat aloittajaa.

        Yleensä se on tosiaan aina IrtiHuumeesta- Jouko, joka kannabista näkee kaikkialla. Onhan se hänen mielestään myös Raamatun kieltämä puukin, vaikka ei tuota hedelmiä, eikä ole puukaan. Mutta piittaisiko mielenterveysongelmainen hihhuli pienistä ristiriidoista Raamatun sanaan verrattuna? Ei todellakaan. Hänhän kirjoitteleekin kannabiksesta vaikka joillain hoituri-nimimerkeillään. Piti nyt vain oikein erityisesti osoittaa aloittajan viestistä, että kannabista ei nyt ainakaan vielä mainittu.


    • NiinSeOnVaan

      Ei tämä varmaan ensimmäinen kerta ollut, kun olet ollut katkolla. Toivottavasti jää nyt pysyväksi.

      Näistä kokemuksista on vaikea puhua muille, jotka ei ole kokeneet samaa.

      • Bladidadiwwegjj

        Mikä eka kerta? :D jatko vai käyttäminen?
        Katkolla kerran ollut ja käyttö kertoja lukuisia niin kun tekstissä puhuin että käytin päivittäin kamaa.. Nykyään kuivilla mutta helvetin vaikeeta kun ympärillä ei ole ketään joka olisi kokenut saman ja ymmärtäisi. On niin vaikeeta puhua ihmisille jotka ei tiedä asiasta hen. Koh.


    • Bladidadiwwegj

      Kannabista en ole käyttänyt kun satunnaisesti joskus.. Varmaan johtuu siittä kun en edes ole ikinä polttanut tupakkaa :) mutta olisi tupakki ja kannabis ollut parempi vaihto ehto kuin piikittää päivittäin subua ja ym. Muuta paskaa mitä vaan oli tarjolla :S

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      57
      5670
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3597
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      210
      1732
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1712
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      92
      1176
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      29
      1135
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      927
    8. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      72
      849
    9. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      846
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      838
    Aihe