Ducati Diavel

DucatiGirl

Moi

Onx kellää tietoo Diavelin kestävyydest ja huoltojen hinnoist? Sopiiks se 163cm tytölle, ku on ajanu tonnisel japsil aikasemmi? Onks raaka peli? Mie kävin lähimyyjäl mut ei suostunu antaa mulle koeajoon ku oon niin pätkä. Paska myyjä oli.
Jos mie ostan sen uuten, ni teenks hyvät kaupat vai oon tyhmä? Mut tuolt pellelt mie en sitä osta.

12

5022

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ekadiavel

      Painopiste on matalalla ja pyörä massiivisesta olemuksestaan huolimatta suhteellisen kevyt (210 kg) ja ajotuntumaltaan ketterä. Uskoisin, että jalat menee sinullakin reilusti maahan. Raakuudesta en tiedä, mutta toki suorituskykyä riittää, mutta penkin ja tangon välissähän ne päätökset tehon käytöstä tehdään - itselleni tämä oli ensimmäinen kilvissä oleva katupyörä, eikä pyörästä johtuen ole tullut vastaan hallitsemattomalta tuntuvia tilanteita. Alussa voi tietysti totutella sadeasetuksilla, jolloin leikataan n. 60 hevosvoimaa pois ja käytössä on 100. Luistonestossa 8 astetta, joten jos senkin kiristää äärimmilleen, niin ei ainakaan takapää karkaa alta. Keulimaan se ei helposti lähde. Suomen nopeuksilla ykkönen on vähän pitkä ja jos kyseessä etenkin 2010 - 2014 mallit, alakierroksilla käynti on vähän karhea. Itselläni on vakiota yhtä hammasta pienempi eturatas, joka tekee kaupunkiajosta miellyttävämpää - huippunopeus tietysti aavistuksen laskee, mutta ainakaan minulla ei ole ollut tarvetta tavoitella edes lähellä 250 km/h olevia lukemia.

      Huoltojen hinnat lienevät samaa luokkaa kuin muillakin merkeillä. Olen perushuollot (öljynvaihto suodatin & ketjun kiristys muut tsekkaukset) tehnyt itse). Tehdas suosittelee Shellin öljyjä ja suodatin vaihdetaan joka toinen kerta (olen itse vaihtanut joka kerta). Isommat (venttiilien säädöt ym.) ovat vielä edessä, koska pyörällä ajettu vasta n. 12000.

      Diavelin tyyppivika on takajarrun pehmeneminen, joka johtuu ilman pääsystä järjestelmään. Omaani vaihdettiin takajarrun työsylinteri takuuseen, ja ilmiö hieman helpotti. Joissakin yksilöissä kuulemme ilmiö on sitä pahempi mitä vähemmän takajarrua käyttää. Ilmaaminen pitää tehdä huolellisesti. Kaikki korjaamotkaan eivät viitsi tehdä sitä valmistajan ohjeen mukaisesti eli takajarrusatula irrottaen ja ylösalaisin kääntäen, jotta kaikki ilma tulee pois.

      Toinen vika, jota Diavelissa on esiintynyt on tankkinäytön sisäpintaan tiivistyvä kosteus. Minun mittaristoni vaihdettiin takuuseen, mutta ilmiö säilyi. Lämmin kostea päivä ja paluu viileään talliin saa ilmiön esiin. Kosteus häviää itsestään, mutta eihän se tietysti oikein hyvältä tunnu jos kosteutta on noin lähellä elektroniikkaa - toistaiseksi sähkövikoja ei ole ollut- kop kop.

      • ekadiavel

        Niin ja tietysti käytetyn hyväkuntoisen ostaminen säästää helposti tuhansia euroja. Itse ostin netin kautta Saksasta, missä valikoima on iso. Itse halusin alkuperäisessä kunnossa olevan (ei virityksiä eikä "modauksia") ja omani esimerkiksi oli juuri 6000 (ei tarvitse maksaa ALVta) ajettu ja kunnoltaan täysin virheetön. Itse etsin netistä ja agentti kävi katsomatta tekemässä kaupat. Kuluineenkin säästö vastaavaan ainakin pari tuhatta euroa vastaavaan käytettyyn Suomessa ja kuten sanottu valikoima on erittäin hyvä, mitä pidän Saksasta ostamisen suurimpana etuna.


    • DucatiGirl

      Moi

      Kiitos tyhjentävästä selvityksestä. Mie lähen nyt Helsinkii ja ostan uuven Diavelin. En noita jaappanian rimpuloita oikeen sulata, kyl motukas pittää olla sitä jotain, niinku miehessäki.
      Kirjuutan lissää, ku saan Diavelin kotipihhaa.

      • Ekadiavel

        Vielä lisään viimeaikaisten kokemusten perusteella kolmannenkin "tyyppivian". Ohjainlaakeriin tulee välystä mielestäni liian nopeasti. Itse kiristin laakerin vamistajan ohjeiden mukaiseen momenttiin alle 5000 km sitten ja taas ilmenee pientä väljyyttä. Olen nähnyt samankaltaisia kokemuksia ainakin joillakin ulkomaisille keskustelupalstoilla. Laakerit sinänsä ovat samoja, joita käytetään varsin useissa muissa malleissa ja motoissa. Kiristäminen sinänsä on kohtuullisen helppoa jos hankkii ao.tarkoitukseen tarkoitetun työkalun ja momenttivääntimen. Jonkin verran kannattaa väännellä kiristystä edestakaisin, jotta laakerin saa oikeasti asettumaan oikeaan momenttiin. Luulenpa, ettäajokauden jälkeen puran etupään ja vaihdan alkuperäisten kuulalaakereiden tilalle korvaavan laakerisarjan, jossa on kartiorullalaakerit.


    • KuhmonKiertäjä

      Joko DucatiGirl on ostanut Diavelin? Kerro ensikokemukset pyörästä.

    • DucatiGirl

      Arvon vielä uuden VMaxin ja Diavelin välil. Hinta on sama, mut Max on kuiteski luotettavaa laatua, vaiks onki japsi. Ainoo GWingin lisäks mis on jottain Klooriaa.
      Syssyn mittaan lopputulema löytyy, jompsinkumpsin.

      Kiitos diavel-piloteille neuvoistanne, arvostan niitä.

    • HondaHero47

      Oisko Dukatitytöllä käyttöö vähänajetulle hondapellelle noin niinku yöseuraks tai jotain? Multa saat kans isoo jalkojen välii, toimii, virkaikä 47-v, talo, auto, Honda. Nainen puuttuu.
      Jos kiinnostaa, saat yhteystiedot.

    • DucatiBoy

      DucatiGirl, oletko varattu? Täällä DucatiBoy 33-v, etsii vastakappalettansa. Oletko se sinä?

    • DucatiGirl

      Kysyjälle, olen varattu isolle miehelle. Jos tulloo pesäero, piän siut mielessäin.

      Mutta asiaan. Kävin syssyllä Viikissä Helssinkissä, ja oikein mukava myymäläpäällikkö näytti ja kerto kaikki mitä pitiki. Sit mie kuulin, et ny on tulossa uus kruiseri Ducati xDiavel jotain 1300cc ja soppii tämmöselle lypsyjakkaran korkuselle neidolle hyvin. Taijan mennä talvel Helssinkii Ducati-kaupoille tähtäilemään xDiavelia.

    • HondaHero47

      Se sun iso lihava visvainen läskiperse lähti toisen Suzuki-miehen matkaan. Vaseliinin kaa. Nyt ois japonialaistaustaista melaa 23cm tarjolla. Täällä. Kolmoskehältä 4 minuuttia. Tautivapaa. Honda GoldWing. Ducatit jätteidenkeräilijöille Milanoon.
      Tule ja pelasta loppuelämäsi.

    • Ducati-boy

      Mistä löytys Ducati-nainen? Semmonen hehkeä, sisäänajettu, mutta ajokilometrejä vielä jäljellä?

      • RiittaYliFeirikki

        Pääsenx mää Dukatin kyytiin? Porist, mut silti impi, 12v lasis, menkat alkanu jo, karvojakin namussa. Kakkoseenki saa laittaa, kun te Dukatipojat ootte kuulema semmosii. Tuhkaluukku laulaa "O sole mio". Soita 118 ja kysy nimellä.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      63
      6013
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      25
      3801
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      238
      2108
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      1840
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      31
      1279
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      95
      1266
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      298
      1055
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      54
      1000
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      76
      929
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      878
    Aihe