kolme kk elinaikaa

elämä.ohiko

Mitä sinä tekisit jos saisit lääkäriltä tällaisen ilmoituksen. Tunnen niitä jotka ovat tämän saaneet. Itselläni on syöpä uusinut jo usein ja näyttää taas olevan voimissaan. Elän jatkuvassa kuoleman varjon laaksossa enkä tiedä koska tämä kaikki on ohi.

28

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jari-pekka-65

      Mitä tekisin? Kiittäisin Herraa, sillä elämäni ei ole lääkärien käsissä, vaan Jumalan käsissä. Lääkärit ei päätä mun päivistä, vaan Jumala.

      • Pidä nyt mielessä, että petät uskosi ja jumalasi, kun sairastut ja hakeudut sairaalaan saamaan hoitoa.


      • Ilmiasu
        he-ma kirjoitti:

        Pidä nyt mielessä, että petät uskosi ja jumalasi, kun sairastut ja hakeudut sairaalaan saamaan hoitoa.

        Tollasta ei Raamattu opeta. Lue sitä joskus niin tiedät mitä siellä on.


      • Ilmiasu kirjoitti:

        Tollasta ei Raamattu opeta. Lue sitä joskus niin tiedät mitä siellä on.

        No hei, sun pitää laittaa luottamuksesi jumalaan, ei maallisiin asioihin.

        Jos uskovaiset oikeasti uskoisivat julmaansa, he eivät koskaan tarvitsisi lääkärin apua, koska rukoilemalla saa paljon paremmat tulokset. Se helpottaisi myös meitä järkeviä, koska meille jäisi paljon enemmän resursseja terveydenhuollossa.

        Uskonpuute ja jumalan kädettömyys se ajaa uskovaiset terveyskeskuksiin, mutta uskovaisen mieli on sillai sairas, että se ei viitsi edes kiittää lääkäriä avun saatuaan, vaan kiittelee olematonta jumalaansa.


    • suurirakkaus

      minä nauttisin niistä hetkistä joita jäljellä on, kulkisin luonnossa ja katselisin maailman kauneutta,
      kertoisin lapsilleni mitkä asiat elämässä ovat tärkeitä sillä se tärkeysjärjestys selviää juurikin kuolemanpelon varjossa,
      perhe ja ystävät, ne ovat kalleimmat asiat,

    • mitäpä.muuta

      Kuolisin 3 kk:n kuluttua.

      Elämä on karua joskus.

    • mahdollisimman.paljon

      Panisin

      • addiktiolaiselle

        Sen kirjoittaa kaveri, jonka mollukat on noussut päähän ja kojottaa hirviästi. Katsos, elämä on muutakin kuin "panemista".
        Louskuta hieman saranapuolella, niin helpottaa. Liika munienraapiminen johtaa addiktioon ja jatkuvaan kihelmöintiin. Se ei ole terveellinen ja hyvä.


      • mahdollisimman.paljon
        addiktiolaiselle kirjoitti:

        Sen kirjoittaa kaveri, jonka mollukat on noussut päähän ja kojottaa hirviästi. Katsos, elämä on muutakin kuin "panemista".
        Louskuta hieman saranapuolella, niin helpottaa. Liika munienraapiminen johtaa addiktioon ja jatkuvaan kihelmöintiin. Se ei ole terveellinen ja hyvä.

        Täällä kysyttiin mitä tekisin ja minä vastasin. Jos ei vastaus kelpaa sinulle, ongelma on sinun eikä minun.


      • omaanko
        mahdollisimman.paljon kirjoitti:

        Täällä kysyttiin mitä tekisin ja minä vastasin. Jos ei vastaus kelpaa sinulle, ongelma on sinun eikä minun.

        Siitä puhe mistä puute. Onko panosi nimi Kyllikki Nyrkki?


      • mahdollisimman.paljon
        omaanko kirjoitti:

        Siitä puhe mistä puute. Onko panosi nimi Kyllikki Nyrkki?

        Miksi minun seksielämä kiinnostaa sinua? Siitä puhe mistä puute?


    • Jos kuuluisin lahkoon, sanoisin suorat sanat lahkolaisille ja etenkin lahkon johtajille. Haistattaisin pitkät heidän vallanhimolleen, kontrollihalulleen ja jumalalleen.

      • jjvggvljvjh.vhkvkh

        aaaameeeenn...


      • help-

        Sinä voit täällä heitellä mitä huvittaa. Ei tarvitse olla suuri tietäjä ymmärtääkseen että suu tahtoo kuivahtaa pahasti, totisessa paikassa. On henkilökohtainen kokemus asiasta. Minä en usko pätkän vertaa haistatteluihisi.


    • J0NI54

      Kertoisin yhä enemmän evankeliumia tuttaville, sairaalan henkilökunnalle ja potilaille Jumalan antamilla voimilla, täysin luottaen siihen, että Jeesus Kristus vie minutkin taivaan kotiin, sovitustyönsä kautta.

      • monella-tapaa

        Siis "palkka" - uskovaisuus, no en tarkoita, että se olisi sinulla, mutta tulee vain mieleen!
        Jumalanlapseus on jo muutenkin tätäpäivää, mutta terveellä tavalla.
        Moni ajattelee, että kun alan olla kuoleman lähellä, niin sitten sitä ja tätä.
        Eli ei petetä itseämme. Uskovaisuus on elämä.
        Se ei tarkoita, että katujenkulmilla osoitettaisiin, että minua katseltaisiin.
        Ei se sitä tarkoita, vaan rukouskammiosta päivään ja teoista näkyy uskon kohde. -- se on rakkaus.
        Esim. mies, siis aviomies. Puoliso näkee aamulla, että tästä vierestä nousee aviomieheni, joka rakastaa minua, kuten Kristus seurakuntaansa.
        Lauseke on kokonaan lyhyesti typistetty tuohon, että tämä "uskonelämä" on tätä.
        Se on lepoa Kristuksessa. Aamulla herätessäni, ja illalla maate pannessani. Niissä käsissä on hyvä levätä, ja siinä "teot" seuraavat arkea.


      • >Kertoisin yhä enemmän evankeliumia tuttaville, sairaalan henkilökunnalle ja potilaille Jumalan antamilla voimilla, täysin luottaen siihen, että Jeesus Kristus vie minutkin taivaan kotiin, sovitustyönsä kautta.
        Aika yksinäinen olisi sitten loppusi, jos vähän aikasi syyttömille saarnaamiseen käyttäisit.


    • menenKahveelle

      Kuka tietää, että on 3 kk. elinaikaa. ??
      Sehän voi kultakin päättyä, kun lähdet aamulla töihin.
      Itselleni terveydestä on annettu elinpäiviä seuraavaan infarktiin, eli ei ole mitään tehtävissä. Se sanottiin viime syksynä, mutta vielä ollaan.
      Tosin telttanarut jo irroitettiin 5- vuotta sitten, kun ohileikattiin ja repes ompeleet jne. kaikkea takapakkia tuli.
      Siis, elämä ei ole täällä kiinni, rakastuneena tähän maailmaan.

      Mutta, kaikki "kauniit ja rohkeat, salatut elämät", ne on nähty suureksi ihmisiä pettäväksi teatteriksi, jota monet seuraavat ja kysyy miksi?

      Miksi ihmiset pettävät itseään, miksi harhailette? Siis kyse on tyhyykisen päälle rakennetuista elämän illuusioista.

    • hoitaja59

      Jotenkin uskon että sinä tiedät jo kaiken mitä pitää tietää.Tarvitset voimia elää tätä päivää.Dramaattinen tilanne voi poikia kaikenlaisia ohjeita joita ei tarvi tehdä.Kuitenkin etsi luotettava sielunhoitaja tai terapeutti ja käy purkamassa painolasti.Keskussairaalassa ainakin minun paikkakunnallamme on hieno naispuolinen sairaalapappi.Hän varmasti ottaa vastaan ja osaa auttaa kaikessa.Tämän ohjeen olen antanut monille vastaavan kokeneille.Olen ollut hoitotyössä 36v ja nöyrästi seuraan ihmiskohtaloita.Tosipaikassa sanat loppuu ja silloin tarvitsemme läheistemme tukea.Toivo on uskomme suurimpia asioita.Kuitenkin ilo tästä päivästä olisi hyvä asia.Voimia.

    • Se on luonnon laki, jokainen kuolee, toiset ennemmin toiset myöhemmin. Pitää hyväksyä sellainen 100 % fakta, ei se sen kummempaa ole.

    • elämä.ohiko

      En jaksa antakaa anteeksi te jotka pahoititte mielenne

      • elä.elämääsi

        Elämä on rajallinen, poismeno on luonnollinen. Nuku yösi rauhassa ja nauti elämästä, meillä jokaisella on sama määränpää - joskus. Sitä ei voi muuttaa kukaan.


    • paastoa

      Vesipaasto auttaa moneen sairauteen, (patentti)LÄÄKEtiede on tosin eri mieltä, itse alkaisin paastoamaan. En tosin tiedä, paraneeko syöpä sillä, itse olen tämmöistäkin lukenut ja haluaisin kokeilla. Tässä tiededokumentti paastosta.

      https://www.youtube.com/watch?v=GLfuWsuPnOw

      • paastoa

        Niin ja syövästä mainitaan kohdasta 40:20 eteenpäin, ei tosin paranemisesta pelkällä vesipaastolla.


    • Pystypäin

      Ei lääkäri yleensä rupea ennustamaan potilaansa elinikää, jollei ole kysymys päivistä. Syöpä on arvaamaton, ja monet paranevat täysin nykyisten hyvien hoitomuotojen ansiosta. Tiedän sen kokemuksesta, koska olen läpikäynyt eri aikoina 3 erilaista syöpää ja uusi löydettiin viikko sitten. Menen leikkaukseen luottavaisin mielin.
      Mitään huuhalääkitystä ja kummallisia paastoja en ikinä suosittelisi, koska syöpä viis veisaa niistä. Se on nujerrettava joko leikkauksella tai syöpäsoluun iskevällä lääkityksellä.
      Jos kuuntelet tuttaviasi, voit kuulla yllättäen, kuinka monella tosiaan syöpä on näinä päivinä todettu. Ystäväni on sairastanut syöpää 90-luvulta lähtien ja hän on jo 86-vuotias, ja aina vaan jaksaa elää. Tietysti sairaus hallitsee elämistä ja hoitokaudet katkaisevat arjen, mutta elämä on elettävä täysillä. Elämä on lahja jota on vaalittava.

      • Pystypäin

        Minä en huomannut, että tämä on uskovaisten palsta. Surffailin vain siellä täällä ja vastasin, kun aihe on mielenkiintoinen.
        Olen aina kauhistunut sitä, että jotkut Jumalaan uskovat eivät hae apua lääkäriltä tai uskovat niin rukouksen voimaan, että jättävät hoidot kesken.
        Jumala on nimenomaan sallinut ihmisen opiskella lääketiedettä, luonut ihmiselle kyvyn ymmärtää monimutkaisia luonnonlakeja ja suonut ihmiselle kyvyn kehittää hoitomuotoja ja valmistaa yhä parempia lääkkeitä. Siitä jos mistä tulee olla kiitollinen.
        On uskosta luopumista, että ei ota vastaan terveydenhoitoalan ihmisten apua ja hoitoa, vaan kuvittelee Jumalan ohittavan maalliset hoitomuodot ja parantavan uskovaisensa pelkän rukouksen vuoksi.
        Se on väärää uskoa.


    • helluntailainen

      Kun ei ole ihan konkreettisesti ollut tuollaisessa tilanteessa, niin kaikki on vain jossittelua. Muutama päivää vaille kolme vuotta sain aika rajun TIA-kohtauksen (lievä lyhytaikainen avioverenkiertohäiriö) ja juuri kohtaushetkellä tuli valtava rauha ja lepo ja olisin voinut lähteä. Rukoilin ja odotin, mitä tuleman pitää.
      Seuraavat kaksi - kolme kuukautta oli aika stressaavaa kun neurologi sanoi, että tällaisen kokeneet saavat reilun ja rajun aivoinfarktin muutaman kuukauden päästä TIA-kohtauksesta ja jonkinasteinen riski säilyy loppuelämän. En kuolemaa pelännyt vaan sitä, että jos jään vajaakuntoisena virumaan.
      Uskovaisella ei ole mitään pelättävää kuoleman edessä, mutta kyllähän kuoleman diagnoosi olisi vakava paikka. Olisi se varmaan shokki ja saattaisi mennä muutama päivä, ettei tajuaisi asiaan todeksi.
      Varmaan laittaisit kaikki ajalliset asiat kuntoon. Tekisin ensityökseni testamentin ja toivomukset, miten hautajaiset järjestetään.
      Helppo on monen sanoa, kun ei ole vakavaa sairautta kokenut, että ylistäisin Herraa, ym, Kyllä siinä saattaisi mieli masentua ja saattaisi tulla pelkojakin. Kuitenkin Jumala antaa voimia ja vahvistaa kuoleman sairaita, niin olen monen kohdalla huomannut.
      Ymmärrän kyllä aloittajaa, että tällä hetkellä mielessä risteilee monenlaista. Varmaan on myös halu vielä saada jatkaa elämää ja on toivo parantumisesta. Me olemme yksilöitä myös näillä alueilla. Ei kaikki koe samalla tavalla.

    • tötsät_huuleen

      Ostaisin ison määrän pilveä ja polttelisin lopun ajan. Sehän tutkimusten mukaan lievittää kipua ja tappaa syöpäsoluja ja on muutenkin terveellinen luonnonkasvi.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      281
      4672
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      28
      2508
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2181
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      93
      2176
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      129
      1817
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      26
      1462
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      16
      1442
    8. Kenen etua Stubb ajaa Euroopassa ilmoittaessaan olevansa enemmän Ruotsalainen

      Tasavallan presidentti Alexander Stubb kertoi ensimmäisellä valtiovierailullaan Ruotsissa, että hän ei ole koskaan tunte
      Maailman menoa
      343
      1418
    9. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1357
    10. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1247
    Aihe