Pitkä avioliitto on tylsä vankila!

persekarva666

Onko muita samaa mieltä??

Tylsä avioliitto on tylsä, AMEN!

26

1356

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 7167

      Otan osaa!

    • 7167

      Otan osaa!

    • Stellaria

      Tylsä avioliitto on tylsä, se on totta. Mutta kaikki pitkät avioliitot eivät ole tylsiä, eikä avioliitto ole vankila. Katsos, silloin kun ottaa vastuun omasta elämästään ja omasta hyvinvoinnistaan, näkee myös avioliiton omana päätöksenään, omana valintanaan. Se, että on yhdessä, koska haluaa viettää elämänsä puolisonsa kanssa, onkin suurta vapautta. Ja kun puolisot tietävät olevansa toisilleen tärkeitä, silloin on helppo antaa tilaa.

    • avioOnOkmäsinkku

      olet tylsä ihminen

    • riippuusiitämistäroikkuu

      Kyllä, jos puolisot ovat tylsiä, ei muuten

    • piojpij

      Jaa... Elin ilman pidempää parisuhdetta 42 vuoden ikään saakka. Olihan niitä, typyjä... Enkä kehenkään tarttunut. Ei nuorempana kiinnostanut ja vanhempana ei sopivaa vastaan tullut. Kukaan ei herättänyt fiilistä sitoutua. Loin uraa, harrastin aktiivisesti jne...

      Sitten tapasin Naisen. Minulle sopivan. Naisen matkassa elämään tuli pari pientä lastakin. Siihen päätin omasta halustani jäädä. Siihen loppui tylsyys!

      Nuorempana sain kyllä lentää "kukasta kukkaan", mutta aika pian siihen leipääntyy. Ja mitä mielenkiintoista siinä oikeasti on, että kun joku todella tympii, ei ole sitä ihmistä, jonka edessä kehtaa pahimmassa tapauksessa vaikka raavaskin mies itkeä? Ja joka oikeasti jakaa yhdessä arkea, unelmia... Juu, tylsää se oli yksin haaveilla ok-talosta ja lomareissuista. Yhdessä paljon mukavampaa. Perheenä sitäkin värikkäämpää.

      Nyt mittarissani on jo 55v, eli yhdessä eletty reilut 13 vuotta. Lapset on jo teinejä. Edelleen koen että elän elämäni parasta aikaa. Tämä liitto voittaa huononakin päivänä kaikki aiemmat naissuhteeni. Niitä ehtiä kuitenkin kertyä reiluun 40v ikään mennessä jokunen...

      Jos avioliitto on jollekin tylsä vankila, niin joko on itse varustettu kieroutuneella arvomaailmalla, tai sitten rinnalla on väärä puoliso.

    • Niinpänii

      Tylsässä avioliitossa on tylsiä ihmisiä. Yleensä se joka kokee että liitto on tylsä ja harmaa, on myös itse tylsä ja harmaa, mutta syyttää tylsyydestä vain toista.

    • miesseli1221

      Jos lakkaa itse olemasta tylsä niin tylsyys loppuu siihen. Tylsyyden ylläpitäminen vaatii, että molemmat on tylsiä.

    • Hei.

      Aloitit ketjun sanomalla, että pitkä avioliitto on tylsä. No, se varmasti riippuu avioliitosta, kuten pari kommenttiakin kertoo. Joskus lyhytkin avioliitto voi olla tylsä. Ja avioliitto on varmasti tylsä, jos siihen asennoituu niin, että päättää sen olevan tylsä. Se on tylsä myös, ellei itse tee mitään, jottei se olisi tylsä. Avioliitossa on kaksi osallista, jotka molemmat vaikuttavat siihen millainen se on.

      Hyvää kesää,
      Pirkko-pappi

    • Psykoterapeutitar

      Totta! Avioliitto on vain avioliitto, jos siinä on muutakin puuhaa! Muun puuhan loppuessa, loppuu avioliittokin. Erosin, kun uhkasimme jäädä kaksin, koska oli pelkkää tylsää tiedossa.
      Yksin jatkoin, enkä todellakaan kadu!

      • Anonyymi

        Vieraissa käynti piristää...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vieraissa käynti piristää...

        Eroaminen vasta piristääkin, ihanaa olla vapaa....


    • 9876789

      En tiedä vielä, koska olemme olleet vasta 15v naimisissa. Yhdessä olemme olleet yli 20v.
      Vielä ei ole ollut tylsää, mutta katsotaan sitten uudestaan kun olemme olleet pitkään yhdessä.

    • SiisSiksi

      On ihmisiä joille kaikki on ajan oloon tylsää. -siksi - koska he eivät itse tee mitään hauskaa! Eivät tee tylsyyden eteen yhtään mitään, odottavat vain kaikessa valmista toiselta. Puolisoa voisi ilahduttaa, yhdessä voisi harrastaa ja tehdä kaikenlaista kivaa joka piristää parirsuhdetta. Laiskat odottaa vain valmista! Tylsyys on oma vika.

    • Kalteritangou

      Avioliiton tylsyys johtuu siitä iänikuisesta opista, että aviosuhteessa muututaan yhdeksi ja samaksi ihmiseksi, kieroudutaan samaksi persoonaksi ja kaikki on yhteistä ja samanaikaista ja samanlaista hamaan hautaan asti. Ja tämä luulo elää vahvana edelleen vuonna 2015 osassa ihmiskuntaa, kiitos kulttuuristen ja uskonnollisten arvojen.

      Kun avioliitot eivätkä mitkään parisuhteet kuitenkaan ole vankiloita, niin jokaisella on lupa ja valta pitää oma persoonansa ja elää sen mukaisesti omaakin elämäänsä siitä huolimatta että yhteinenkin on. Sen ei pitäisi olla kummaltakaan osapuolelta mitään pois, päinvastoin; sen pitäisi rikastuttaa yhteiseloa ja silloinhan ei tylsyys yllätä.

      • Anonyymi

        Viiden tähden helevetti. Minä en sitoudu kehenkään enää. On helppoa omassa kotona rauhassa olla.


    • Puhuttotta

      Olen aivan samaa mieltä kanssasi. Oman liittoni aikana sain kuitenkin ilokseni huomata, miten kiihottavaa vieraan kanssa rakastelu voi olla. Salainen, kielletty rakkaus herätti sisälläni uinuvan kiihkon huippulukemiin ja se oli elämän luontaista endorfiinia parhaimmillaan! Se tunne, kun tietää tekevänsä jotain syntisen ihanaa... ja että molemmat tietävät ja tahtovat. On tietysti tärkeää, ettei kumppani saa tietää salasuhteesta, koska miksi satuttaa häntä tieten tahtoen? Olen ehdottomasti sivusuhteiden kannalla. Ne piristävät elämää parhaiten.

      • 85421

        No jopas jotain. Et taida olla kovin kaksinen kumppani puolisollesi. Eipä ole tullut mieleenkään käydä vieraissa kun omakin on aivan ihana ja seksikäs (takana jo pitkä liitto).
        Sinun kaltasia henkilöitä löytyykin tusinoittain ja lopulta jäävät viettämän vanhuuttaan yksi. Tosimies on tosimies kun se pystyy pitämään yhden tyydytettynä ja onnellisena vuodesta toiseen eikä se joka kaataa naisia kuin heinää


      • Anonyymi

        Mulla ollut salajuttuja,lähinnä ulkomaalaisia miehiä. En tiedä miten vaimojaan kohtelevat. Mutta,saan hyvää....


    • piparminttuli

      Enpä ymmärrä mistä moisen mielipiteen olet saanu. Vai onko tämä jokin provo. Oma avioliitto on todella pitkä ja onnellinen. Eikä todellakaan tylsä. Vain tylsät ihmiset ovat tylsässä suhteessa pituudesta riippumatta. Ei se, onko suhde tylsä vai ei johdu sen pituudesta vaan ihmisistä.

    • Aikuinennainenmäoon

      Eksänikin valitti elävänsä vankilassa, vaikka ramppasikin baareissa, milloin sille päälle sattui. Matkusti myös vuosittain "aurinkorannoille" milloin lasten kanssa, milloin kavereineen. Silti se elämä oli aika-ajoin vankilassa olemista. Tuohon narinaan lopulta kyllästyttyäni pistin miehen pihalle; päästin siis pois sieltä vankilasta!
      Mitä tapahtui; itki monet kerrat perheensä menetystä, kyseli takaisinpääsymahdollisuudesta jne.

      Kyllä se vankina olemisen kokemus ja arkielämän tylsyys on ihan siellä omien korvien välissä.

      • Anonyymi

        Poikaystäväasiat kunnossa

        Virtaa arkiaskareisiin

        Velvollisuuksiin

        Se on se voimavara

        Akku


    • Anonyymi

      Piiroisen pässillä voi vaikka ratsastaa lopuksi.

    • Anonyymi

      En ole samaa mieltä. Jos löytyy sopiva uusi kumppani, haluan mennä naimisiin ja haluan sen kestävän loppuelämäni ajan. Sopiva kumppani voi olla vain muutaman vuoden nuorempi kuin minä.

    • Anonyymi

      Yhtä tylsä, kuin sinkkunakin eläminen. Tosin tapauskohtaista.

    • Anonyymi

      Siis sinun kokemuksesi mukaan! Otan osaa! Olisit ajoissa tehnyt toisia ratkaisuja!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      156
      2722
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2006
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      22
      2001
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      89
      1806
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      67
      1550
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      19
      1313
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      37
      1212
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      10
      1201
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      36
      1188
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      9
      1171
    Aihe