Vieläkö kymppi vakoilee?

takaportti_laulaa

Onko testiversion vakoilutoiminnot nyt sammutettu kun on julkaistu virallisesti vai unohtuiko mikrosoftilta ne päälle? Eli voiko tuon jo asentaa vai vakoileeko kaikki käyttäjän tiedot? Miten on asia?

21

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sosiaalinen.anonyymi

      Onhan tässä windows 10:ssä asetukset, joilla säätää yksityisyyttä senverran, mitä on itsekullekin tarpeen. Yllättävän helposti kävi muokkaaminen ja olen erittäin tyytyväinen. Ei toki 8.1 ollut huono sekään, mut nyt sujuu työhommat nohevammin.

    • kaiken_vakoilee___

      Ei se kaiken datan vakoilu ole testiversion ominaisuus, vaan kaikkien versioiden ominaisuus.

    • vanha_totuus

      Missä windows, siellä vakoilu.

      • Vanha_totuus

        Missä Linux, siellä ei ohjelmia.


      • Pasi-Anssi
        Vanha_totuus kirjoitti:

        Missä Linux, siellä ei ohjelmia.

        windows 10 pasianssi 9,99€ vuosi.


      • korttihai
        Pasi-Anssi kirjoitti:

        windows 10 pasianssi 9,99€ vuosi.

        Tarviiko sitä nyt välttämättä pelaa koneella, kortit sitä varten !!!!!!!!!!!!!


      • Anssi_Paavo
        Pasi-Anssi kirjoitti:

        windows 10 pasianssi 9,99€ vuosi.

        Mitä tuo nyt mihinkään liittyy?
        Steam pelitkin maksaa, mutta on siellä ilmaisiakin.
        Milloin muuten Linux saa FallOut 4 pelin?


      • nettipankkilainen
        Anssi_Paavo kirjoitti:

        Mitä tuo nyt mihinkään liittyy?
        Steam pelitkin maksaa, mutta on siellä ilmaisiakin.
        Milloin muuten Linux saa FallOut 4 pelin?

        Milloin Windowsiin saa tietoturvan?


      • Foliohattuja_
        nettipankkilainen kirjoitti:

        Milloin Windowsiin saa tietoturvan?

        Siinä on ollut sellaiset kuten palomuuri ja virustorjunta kiinteästi jo pitkään.
        jos sinua tietotekniikka pelottaa niin älä käytä tietokoneita.


      • hyvävitsii
        Foliohattuja_ kirjoitti:

        Siinä on ollut sellaiset kuten palomuuri ja virustorjunta kiinteästi jo pitkään.
        jos sinua tietotekniikka pelottaa niin älä käytä tietokoneita.

        Pukki kaalimaan vartijana.


      • osaat_sä_ynnätä_edes
        Foliohattuja_ kirjoitti:

        Siinä on ollut sellaiset kuten palomuuri ja virustorjunta kiinteästi jo pitkään.
        jos sinua tietotekniikka pelottaa niin älä käytä tietokoneita.

        Kait tuo on joku vitsi! :D Palomuuri ja virustorjunta ei meinaa tietoturvaa... Tietoturvaa meinaa koko käyttiksen toiminta, joka askeleella. Windowsissa tuo on nyt laiminlyöty oikein räikeästi, koska pidetään edelleen käyttäjiä tyhminä. Toki niitä tyhmiä piisaa, jotka käyttävät Windowsia ja jopa "kuuntelevaa" Chromeakin, jotka tunnetusti ei ole mitään tietoturvallisia koodauksia. Nuo kun ynnäät yhteen(jos asennat, niin hyväksyt sopimuksen), niin mitä niillä palomuureilla ja virustorjunnoilla tekee tietoturvan kanssa?


    • Eilapsille

      Windows 12 on tulossa keväällä odottelen sitä.

      • jaksan_tappiin

        Odotellaan Windows 1212 versiota, jospa olisi kelvollinen. :DDD


    • eivakoileminua

      Minun kymppi ei vakoile, komensin sen toimimaan omien sääntöjeni mukaan ja minähän se olen isäntä tässä talossa ja tuo kymppi on vain renki.

      • vakoilu_pois

        Win10 Home/pro versioissa on keyloggeri tai ainakin jonkinlaiset telemetriatoiminnot. Niiden poistamiseksi käytöstä riittää poistaa 2 palvelua, helpoiten komentoriviltä:
        sc delete dmwappushsvc
        sc delete diagtrack


    • eisenkummempaaa

      Eikö windosia ole vielä tässäkään versiossa saatu turvalliseksi?

      • näin_se_vaan_on

        Itse win10 on turvallinen. huomattavasti suuremman turvariskin aiheuttaa itse käyttäjä.


    • Varmaa_tietoa

      Microsoftin suomalainen edustaja on sanonut Yleisradiolle, että Windows 10 ei vakoile eikä kerää ja lähetä mitään tietoja käyttäjästään, jos tietokonetta ei ole kytketty internetiin. Voimme siis elää huolettomina...

      • internetsucks

        Minä käyttelen kymppiä Telesammon kautta.


    • pösilö_peilis

      Lumia vakoilee myös. Koittakaa välttää niitä "amerikkalisia" kötöstyksiä, koska niissä EI OLE tietoturvaa.

    • vakoilee_silti

      Vakoilee vaan, ei sammutettu.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      1635
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      16
      1499
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      66
      1398
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      34
      1363
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      49
      1314
    6. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      15
      1238
    7. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      8
      1136
    8. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      64
      1116
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1104
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1092
    Aihe