Ätmit, oletteko käyneet armeijan?

20plus10

Oletteko palstan ätmit suorittaneet tärkeimmän suomalaismiehelle kuuluvan kansallisvelvollisuuden eli asevelvollisuuden? Vai oletteko sivareita tai totaaleja kuten palstan kaikkien aikojen HC-ATM DarkFear?

39

<50

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ujoatm26v

      Kyllä olen ja se onkin melkeinpä ainut asia jolla voin ylpeillä. Kuitenkin tarkemmin kun miettii jos nyt pitäisi valita käynkö armeija vai en niin varmaan ryhtyisin totaalikieltäytyjäksi.

      • Ujoatm26v

        Tai totta helvetissä ryhtyisin sillä ei tässä maassa ole enää montaakaan puolustamisen arvoista asiaa.


    • Kilttiatm

      Olen käynyt armeijan 9,5 kk.

    • Totuus1

      Olen niin atm, että sain vapautuksen, mutta jos en olisi saanut, olisin ollut totaalikieltäytyjä. En halua puolustaa maata, jota aisurit hallitsevat ja nöyristelevät EU:n herroille ja USA:lle. Muutenkin Suomi on julma paikka atmeille. Ei ole juuri mitään syytä puolustaa tällaista maata.

      • Ujoatm26v

        Sitten vielä monikulttuurisuuden ihannointi ja feminismi. Siinä vielä lisää syitä olla puolustamatta tätä maata.


      • Ujoatm26v kirjoitti:

        Sitten vielä monikulttuurisuuden ihannointi ja feminismi. Siinä vielä lisää syitä olla puolustamatta tätä maata.

        Mikset voi itse seurustella ulkomaalaisen naisen kanssa, vai oletko kentis joku talvisodan juoksuhautoihin jämähtänyt ahdasmielinen militaritipaskajuntti, jonka mielestä suomalaisten pitäisi seurustella ja pariutua vain keskenään??


      • Ujoatm26v
        DarkFear kirjoitti:

        Mikset voi itse seurustella ulkomaalaisen naisen kanssa, vai oletko kentis joku talvisodan juoksuhautoihin jämähtänyt ahdasmielinen militaritipaskajuntti, jonka mielestä suomalaisten pitäisi seurustella ja pariutua vain keskenään??

        Joo, mä sitä kun olenkin militaristipaskajuntti ja mä sitä kun huolisinkin itselleni vain suomalaisen alle 22-vuotiaan neitsytnaisen että tiedä säkin se saatana!!!


      • Ujoatm26v kirjoitti:

        Joo, mä sitä kun olenkin militaristipaskajuntti ja mä sitä kun huolisinkin itselleni vain suomalaisen alle 22-vuotiaan neitsytnaisen että tiedä säkin se saatana!!!

        Aika ahdasmielinen maailmankatsomus sulla kyllä on, että ei voi muuta tähän oikein sanoa. Suomessakin kuitenkin olisi tänä päivänä paljon ulkomaalaisia sinkkunaisia, niin sitten he eivät vaan kelpaa sulle sun oman ahdasmielisyytesi takia. Muutenkin aika outoa vaatia naiselta jotain neitsyyttä, kun sun iässäsi monilla on sentään jo lapsiakin.


      • Ujoatm26v
        DarkFear kirjoitti:

        Mikset voi itse seurustella ulkomaalaisen naisen kanssa, vai oletko kentis joku talvisodan juoksuhautoihin jämähtänyt ahdasmielinen militaritipaskajuntti, jonka mielestä suomalaisten pitäisi seurustella ja pariutua vain keskenään??

        Tottakai voin seurustella ulkomaalaisen naisen kanssa ja mieluummin seurustelisinkin mutta kun pitäisi itse lähteä ulkomaille. Ei niitä ulkomaalaisia naisia täällä Suomessa ole riittävästi tänne kun otetaan enimmäkseen vain mustia miehiä.

        Tuo ylläoleva Ujoatm26v nimellä kirjoitettu kommentti ei sitten ollut minun kirjoittama vaan joku päätti trollata samalla nimimerkillä.


      • LightFear
        Ujoatm26v kirjoitti:

        Tottakai voin seurustella ulkomaalaisen naisen kanssa ja mieluummin seurustelisinkin mutta kun pitäisi itse lähteä ulkomaille. Ei niitä ulkomaalaisia naisia täällä Suomessa ole riittävästi tänne kun otetaan enimmäkseen vain mustia miehiä.

        Tuo ylläoleva Ujoatm26v nimellä kirjoitettu kommentti ei sitten ollut minun kirjoittama vaan joku päätti trollata samalla nimimerkillä.

        "Tuo ylläoleva Ujoatm26v nimellä kirjoitettu kommentti ei sitten ollut minun kirjoittama vaan joku päätti trollata samalla nimimerkillä."

        Vai onko palstalla useampia ujoja alemmantasonmiehiä jotka sattuvat olemaan tällä hetkellä 26-vuotiaita?


      • Ujoatm26v kirjoitti:

        Tottakai voin seurustella ulkomaalaisen naisen kanssa ja mieluummin seurustelisinkin mutta kun pitäisi itse lähteä ulkomaille. Ei niitä ulkomaalaisia naisia täällä Suomessa ole riittävästi tänne kun otetaan enimmäkseen vain mustia miehiä.

        Tuo ylläoleva Ujoatm26v nimellä kirjoitettu kommentti ei sitten ollut minun kirjoittama vaan joku päätti trollata samalla nimimerkillä.

        No ehkä et ole etsinyt tarpeeksi niitä ulkomaalaisia naisia, kun kyllä heitä kuitenkin suomessa on varsinkin isommissa kaupungeissa.

        Mutta joo sun kannattaisi hankkia tänne oma nimimerkki, niin ei sitten kaiken maailman trollit pääsisi tänne sun nimissä kirjoittelemaan. Luulin jo tota kommenttia sun itsesi kirjoittamaksi.


      • neuvojatulee
        DarkFear kirjoitti:

        No ehkä et ole etsinyt tarpeeksi niitä ulkomaalaisia naisia, kun kyllä heitä kuitenkin suomessa on varsinkin isommissa kaupungeissa.

        Mutta joo sun kannattaisi hankkia tänne oma nimimerkki, niin ei sitten kaiken maailman trollit pääsisi tänne sun nimissä kirjoittelemaan. Luulin jo tota kommenttia sun itsesi kirjoittamaksi.

        Minäkin luulin että kyseessä on sama henkilö. Koita nyt ujoatm26v rekisteröidä se nimimerkkisi. Ja aina synttäreinä luot uuden nimimerkin. Ujoatm27v, ujoatm28v, ujoatm29v jne.


    • tykkiMees

      Joo, musta tehtiin siellä tykkiMIES!

    • Ei pillua -> ei asepalvelusta.

    • ätminki

      Kävin kääntymässä armeijassa. Sain vapautuksen koska väittivät minua vaaralliseksi mielipiteitteni takia. Eivät uskaltaneet antaa rynkkyä käteeni vaikka en ymmärrä miksi koska en ole koiskaan mitään rikoksia tehnyt edes.

    • ätminki

      Leikillään sanoin armeijassa lääkärille että pitäisi ampua itseni koska en saa pillua koskaan

      • tykäri

        Niin varmaan


      • Ujoatm26v

        Olisko pitänyt itsekkin sanoa noin. :D


      • Ujoatm26v

        Ei olisi ehkä tarvinnut sitä puoltakaan vuotta armeijassa pelleillä turhaan kun olisin sanonut tuon saman.


      • et-saa-koskaan
        Ujoatm26v kirjoitti:

        Olisko pitänyt itsekkin sanoa noin. :D

        Ainakin olisit ollut 100% rehellinen


    • asdasdasdasdfsdfsdfdfdfs

      Antokse säälipillua sit

    • Aika surkeaa, jos joku pitää asevelvollisuuden suorittamista elämänsä suurimpana saavutuksena. Vähän kuin joku ylpeilisi sillä, että osaa hengittää.

      • nojaa

        Kävitkö sinä sen? Vai onko vuosi ilmaista isänmaanpalvelusta sinusta hengittämiseen verrattava asia? DarkFear ei sitten kai osaa edes hengittää..


      • nojaa kirjoitti:

        Kävitkö sinä sen? Vai onko vuosi ilmaista isänmaanpalvelusta sinusta hengittämiseen verrattava asia? DarkFear ei sitten kai osaa edes hengittää..

        Kävin. Sinne kun käsky kävi, sinne mentiin ja siellä enemmälti ajattelematta tehtiin mitä käskettiin. Onnistuu laiskemmalta ja passiivisemmaltakin. Opiskelu on paljon haastellisempaa, kun kukaan ei ole rangaistuksen uhalla patistamassa.


      • Ratikkakuski kirjoitti:

        Kävin. Sinne kun käsky kävi, sinne mentiin ja siellä enemmälti ajattelematta tehtiin mitä käskettiin. Onnistuu laiskemmalta ja passiivisemmaltakin. Opiskelu on paljon haastellisempaa, kun kukaan ei ole rangaistuksen uhalla patistamassa.

        Ratikkakuski onkin SUVAITSEVAINEN JA EUROOPPALAINEN MIES, kun hän ei pidä sitä armeijan suorittamista mitenkään niin ylpeilyn aiheena ja elämän kaikkein tärkeimpänä asiana, toisin kun jotkut AHDASMIELISET LANTAPERSEAIVOT JA PERSUJA ÄÄNESTÄVÄT MILITARISTIPASKAJUNTIT!!!!!!!!!!!!!!!!


      • dfnkyllästynyt
        DarkFear kirjoitti:

        Ratikkakuski onkin SUVAITSEVAINEN JA EUROOPPALAINEN MIES, kun hän ei pidä sitä armeijan suorittamista mitenkään niin ylpeilyn aiheena ja elämän kaikkein tärkeimpänä asiana, toisin kun jotkut AHDASMIELISET LANTAPERSEAIVOT JA PERSUJA ÄÄNESTÄVÄT MILITARISTIPASKAJUNTIT!!!!!!!!!!!!!!!!

        Useimmat eivät välitä paskaakaan armeijasta. Se käydään, unohdetaan ja jatketaan elämää. Ei jäädä voivottelemaan vuosikymmeniksi Sinkut- palstalle, kun tuli käytyä sivari ja kaikki ajattelevat negatiivista asiasta kuten eräät täällä...


      • palstailija
        DarkFear kirjoitti:

        Ratikkakuski onkin SUVAITSEVAINEN JA EUROOPPALAINEN MIES, kun hän ei pidä sitä armeijan suorittamista mitenkään niin ylpeilyn aiheena ja elämän kaikkein tärkeimpänä asiana, toisin kun jotkut AHDASMIELISET LANTAPERSEAIVOT JA PERSUJA ÄÄNESTÄVÄT MILITARISTIPASKAJUNTIT!!!!!!!!!!!!!!!!

        Harva armeijan käymisellä ylpeilee, ennemmin katsoo sen velvollisuudekseen käydä, kun se ei suuria ponnisteluja vaadi. "Nollat taulussa" selviää muiden mukana haahuillen. Armeijan käyminen on looginen valinta nille jotka katsoo maanpuolustuksen tärkeäksi. Jos ei se itselle merkitse mitään, niin on mahdollisuus ryhtyä sivariksi. Ei sen kummemmasta asiasta ole kyse.


      • Ujoatm26v
        DarkFear kirjoitti:

        Ratikkakuski onkin SUVAITSEVAINEN JA EUROOPPALAINEN MIES, kun hän ei pidä sitä armeijan suorittamista mitenkään niin ylpeilyn aiheena ja elämän kaikkein tärkeimpänä asiana, toisin kun jotkut AHDASMIELISET LANTAPERSEAIVOT JA PERSUJA ÄÄNESTÄVÄT MILITARISTIPASKAJUNTIT!!!!!!!!!!!!!!!!

        Kuinkahan monta vuotta tuo DarkFearkin jaksaa vielä täällä toistella noita samoja mantrojaan.

        Tarkoitin kyllä tuon ekan kommenttini niin että asevelvollisuuden suorittaminen onkin varmaan ainut asia jolla voin "ylpeillä" sillä ei siinä enää nykyään ole mitään ylpeilemisen aihetta että pystyy puoli vuotta armeijassa olemaan vaikka nykyään se yhä harvemmalta onnistuukaan.

        Armeijan suorittaminenken kun onnistuu vähän tyhmemmiltäkin tyypeiltä ja siitä tyhmyydestä voi olla jopa etua kun ei ainakaan niin helposti tule mitään auktoriteetti ongelmia (paitsi joillekkin ADHD-klovneille). Monelle vähän älykkäämmällä tyypille sen sijaan tulee helposti ongelmia armeijassa jos he rohkenevat kyseenalaistaa koko systeemin järkevyyden.


      • Ujoatm26v
        Ujoatm26v kirjoitti:

        Kuinkahan monta vuotta tuo DarkFearkin jaksaa vielä täällä toistella noita samoja mantrojaan.

        Tarkoitin kyllä tuon ekan kommenttini niin että asevelvollisuuden suorittaminen onkin varmaan ainut asia jolla voin "ylpeillä" sillä ei siinä enää nykyään ole mitään ylpeilemisen aihetta että pystyy puoli vuotta armeijassa olemaan vaikka nykyään se yhä harvemmalta onnistuukaan.

        Armeijan suorittaminenken kun onnistuu vähän tyhmemmiltäkin tyypeiltä ja siitä tyhmyydestä voi olla jopa etua kun ei ainakaan niin helposti tule mitään auktoriteetti ongelmia (paitsi joillekkin ADHD-klovneille). Monelle vähän älykkäämmällä tyypille sen sijaan tulee helposti ongelmia armeijassa jos he rohkenevat kyseenalaistaa koko systeemin järkevyyden.

        Tuo DarkFearin tyhmyys vain taitaa olla jotain sellaista ettei sillä armeijaa kykenisi suorittamaan.


    • En käynyt koska sain vapautuksen kroonisen suolistosairauden ja masennuksen vuoksi. Jos ei olisi ollut tätä mahdollisuutta olisin varmaan mennyt sivariksi huonon kuntoni vuoksi. Pidän kyllä armeijaa muuten hienona asiana sillä Suomessa on paljon puolustamisen arvoisia asioita (ainakin kun vertaa Venäjään, jos Ruotsi hyökkäisi niin en tekisi varmaan mitään sen estämiseksi). Mutta vain miehille suunnatun asevelvollisuuden näen kyllä suurena tasa-arvo-ongelmana, koska naisilla ei ole mitäön vastaavaa velvoitetta.

      • 23574xxxx

        "Mutta vain miehille suunnatun asevelvollisuuden näen kyllä suurena tasa-arvo-ongelmana, koska naisilla ei ole mitäön vastaavaa velvoitetta."

        Eikä tuo ole pelkästään tasa-arvo-ongelma, vaan on muutenkin idioottimaista jättää puolet väestöstä kouluttamatta kriisin varalle. Sitten kun on kriisi ja sekasorto päällä, niin miten siinä tilanteessa muka ruvetaan selvittämään naisten hyödyntämistä maanpuolustuksessa? Valtava määrä potentiaalista maanpuolustukseen sopivaa ainesta jää hyödyntämättä, kun ei ole mitään järjestelmää naisia varten. Käsittämätöntä touhua näin pieneltä maalta Venäjän kainalossa.


    • H.C.Ätminkäinen

      Armeija on käyty ja kuullos pyhä vala vannottu ja myös pidetään se vala, jos tarve vaatii.

    • ruma-ätmi

      Kyllähän armeija tuli käytyä. Muistelisin että se oli kuin lomalla olisi ensimmäisen kahden kuukauden jälkeen. Olin venemies ja ajelin veneellä ristiin rastiin ja kuljetin porukkaa sinne tänne. Tosi iisii hommaa se oli ja tykkäsin ajella armeijan veneellä. Sain alikessun natsatkin.

    • jookävin

      Olen käynyt armeijan ja aliupseerikoulun. Vaikka sainkin komppanian parhaan tuloksen p-kokeesta, en vain ollut oikein johtaja ainesta ujouteni vuoksi.

    • kävinkävin

      12 kk ja ylenin alikessuksi. Jos nyt olisi valintatilanne edessä, menisin sivariin.

      • Aika harvinaista, että kukaan armeijaa käynyt päättäisi valita sivarin jälkeenpäin. Miksi muuten valitsisit mieluummin sivarin armeijan sijasta?? Mä kyllä itse hankkisin varmasti mieluiten sen vapautuksen koko hommasta, jos nyt olisi valintatilanne edessä. Yrittäisin vedota vaikka johonkin mielenterveysongelmiin, niin sillä yleensä monet ovat onnistuneet sen vapautuksen saamaan.


      • kävinkävin
        DarkFear kirjoitti:

        Aika harvinaista, että kukaan armeijaa käynyt päättäisi valita sivarin jälkeenpäin. Miksi muuten valitsisit mieluummin sivarin armeijan sijasta?? Mä kyllä itse hankkisin varmasti mieluiten sen vapautuksen koko hommasta, jos nyt olisi valintatilanne edessä. Yrittäisin vedota vaikka johonkin mielenterveysongelmiin, niin sillä yleensä monet ovat onnistuneet sen vapautuksen saamaan.

        "Miksi muuten valitsisit mieluummin sivarin armeijan sijasta?? "

        Sivarista olisi todennäköisesti ollut enemmän hyötyä elämässä, siis jos noita kahta vaihtoehtoa pitäisi verrata. Armeijan käymisestä en ainakaan ole hyötynyt mitenkään. Vapatusta en katsonut vaihtoehdoksi, koska ei minussa tuohon aikaan mitään vikaa ollut, enkä olisi varmaan osannut teeskennelläkään. Tuskin se vapautuksen saaminen niin läpihuutojuttu on, tai ei ainakaan siihen aikaan ollut kun itse olin tuossa valintatilanteessa. Nykykunnossani en tosin varmaan kelpaisikaan armeijaan.


      • kävinkävin
        kävinkävin kirjoitti:

        "Miksi muuten valitsisit mieluummin sivarin armeijan sijasta?? "

        Sivarista olisi todennäköisesti ollut enemmän hyötyä elämässä, siis jos noita kahta vaihtoehtoa pitäisi verrata. Armeijan käymisestä en ainakaan ole hyötynyt mitenkään. Vapatusta en katsonut vaihtoehdoksi, koska ei minussa tuohon aikaan mitään vikaa ollut, enkä olisi varmaan osannut teeskennelläkään. Tuskin se vapautuksen saaminen niin läpihuutojuttu on, tai ei ainakaan siihen aikaan ollut kun itse olin tuossa valintatilanteessa. Nykykunnossani en tosin varmaan kelpaisikaan armeijaan.

        Niin ja vastaus kysymykseen, että miksi menin armeijaan sivarin sijasta: sosiaalinen paine.


    • johnwayne87

      Tottakai olen! Miehen kuuluu suorittaa vähintään 9kk, mutta mielellään koko vuoden aseVELVOLLISUUS eikä mitään saatananSIVIILIHINTTIPALVELUSTA!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      63
      6353
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      25
      4086
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      263
      2506
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      1990
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      30
      1478
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      95
      1326
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1097
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      54
      1070
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      77
      1016
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      39
      991
    Aihe