Omituisia tuntemuksia

Tulossahulluksi

Viimeaikoina (viime viikosta lähtien) olen tuntenut oloni erittäin omituiseksi. Oireita ovat mm.
- Väsymys
- Keskittymisvaikeus
- Huimaus ja horjuva olo niinkuin tasapaino välillä heittelisi
- Univaikeudet
- Samaan aikaan kiinnostunut mutta myös välinpitämätön

Välillä tuntuu että en olisi tässä maailmassa ja ihan kuin aivot ja kroppa kävisi ylikierroksilla. Nyt pelkään olenko tulossa ihan hulluksi!

Tämä vaikuttaa häiritsevästi arkielämään koska pelkään että pian pyörryn tai jotain. Asia siis vaivaa ja vähän hävettävääkin enkä kehtaa työkavereille tai muillekaan mainita tästä.

Mihin listaamani oireet voisivat viitata? Voisiko olla raudan tai muun vitamiinin puutosta? Tai työuupumus?!

Lisään tähän loppuun vielä että nämä oireet alkoivat heti viikonlopun jälkeen kun olin ottanut elämäni ensimmäiset kunnon viinakännit jos se nyt mitenkään tähän liittyy.

7

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tulossahulluksi

      Etsiskelin netistä vähän tietoa erilaisista mielenterveysongelmista ja ahdistuneisuushäiriön oireet saivat ihoni kananlihalle. Oireiden joukossa luki lisäksi hengenahdistus ja puutumista jota siis olen nyt myös kokenut! Unohdin vain listata ne. Pahoin pelkään että mulla on siis ahdistuneisuushäiriö tai sitten olen muuten sekaisin ja luulotautinen :( Luulen ja pelkään että kaikki huomaavat nyt minusta että olen sekaisin.

      En haluaisi kenelläkään kertoa mutta nyt jos/kun olo tulee oikein tukalaksi niin kannattaako ottaa yhteys julkiseen terveyshuoltoon (soitto terveyskeskukseen)? Ei kai ne passita mua jonnekin kallonkutistajalle?!

      • nainen39v

        Jos soittasit sinne terveyskeskukseen.Ja lopeta itse tekemästä diagnooseja.Minkä ikäinen olet?Miksi et halua puhua ammatti-ihmiselle.Ei ne syö sua siellä vastaanotolla.Sulla voi olla vaan stressikin,joka aiheuttaa noita sun oireita.Terveydenhuollon työntekijöillä on salassapitovelvollisuus.Joten mene sinne terveyskeskukseen ja anna lääkärin tehdä diagnoosi.Mitä sä hyödyt siitä että teet itselles diagnoosej ja et tee asialle mitään,kun sua kerta noin paljon mietityttää sun terveydentilanne.Tässä maassa on niin paljon mielenterveyssairauksia sairastavia.Itse olen kuulunut myös siihen joukkoon.Voin sanoa että mielenterveysdiagnooseja ei helposti saa.


      • Tulossahulluksi

        Olen 21v nainen. En edes oikein töiltäni pääse käymään lääkärissä ilman että pomoni tai kukaan muukaan saisi tietää. Ja jos pomo saisi tietää että olen ollut diagnosoitavana niin joutuisin varmaan pakkolomalle ja kaikki tajuaisivat että en ole ihan kunnossa. Tai pahimmassa tapauksessa työsuhde päättyisi. Firmassa jossa olen töissä täytyy terveydentilan olla lähes huipussaan. :(

        Tänään olo on ollut kyllä nyt taas paljon kepeämpi ja normaalimpi kuin eilen.


      • nainen39v

        Ymmärrän tilanteesi.Jos pystyt hoitamaan työsi,niin voi olla vaan stressiä.Silloin kun itselläni oli masennusta,paniikkihäiriö,ahdistuneisuushäiriö niin työn teosta ei tullut mitään.Jos työsi on sulle mielekästä ja pystyt tekemään työsi kuten pitää,niin itse en olisi huolissani tilanteestasi.Mulla meni kaikki voimavarat jo siihen että pääsin työpaikalle eli mun tapauksessa työharjoitteluun.Jo edellisenä iltana mietin tulevaa päivää ja sitä miten jaksan olla sen 8 tuntia työharjoittelussa.Ja eihän siitä seuraavasta päivästä tullutkaan mitään.Eli jos sulle tulee oireita jotka vaikuttavat työntekoosi niin sitten olisi syytä puhua lääkärille.Varsinkin jos oireet alkavat haitata työntekoa merkittävästi.Pystytkö kuitenkin hoitamaan työsi näistä mainitsemistasi oireista huolimatta?


      • Tulossahulluksi

        Pystyn kyllä työni hoitamaan vaikka se ei ihan aina niin mielekästä olekaan (tuttua varmaan jokaiselle). Ja yleinen työilmapiiri on kuitenkin se joka auttaa jaksamaan.

        Loppuviikosta oireita ei liiemmin ole ollutkaan onneksi! Toivottavasti ei enää ikinä tulekaan. Ehkä se oli vain se viinakänni tai muu stressi tms. joka laukaisi tuollaisen hetkittäisen "mielialahäiriön"?


    • lääkärillemars

      Somaattisista sairauksista tulee mieleen matala hemoqlobiini tai kilpirauhashormonihäiriö ja mielenterveyshäiriöistä; paniikkihäiriö oireistasi lukiessani

    • siinäse

      Johtuneen varmaan viinasta.

      Oireet kestää viikon, kun vetää kunnon kännin.

      Rentoudu muulla tavoin ja ulkoile.

      Syö hyvin ja vitamiineja

      C
      D
      Kalaöljy

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      156
      2722
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2006
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      22
      2001
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      89
      1806
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      67
      1550
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      19
      1313
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      37
      1212
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      10
      1201
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      36
      1188
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      9
      1171
    Aihe