Cipralex eli essitalopraami

Mikapoika73

Lääkärin kanssa juttelin ja sain pahaan masennukseen ja ahdistukseen essitalopraamia (Cipralex). Aluksi 5 mg ja sitten 10 mg jatkossa / pvä. Otin tänää ensimmäisen tabletin. Alkoi väsyttämään ja ole on todella rento. Onko muilla kokemuksia, miten tämä vaikuttaa masennukseen/ahdistukseen pitempään käytettynä?

33

14520

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mikapoika73

      Niin ja pulssi nopeutui jonkin verran. Ja väsytti hetken aika rankasti. Muuten ok olo :)

    • Mikapoika733

      Niin ja pulssi nousi ja hetken väsymys oli todella kovaa. Muuten ok olo :)

      • Anonyymi

        Luonnon masennuslääke - https://nplink.net/bjahj033
        Olen ollut uniongelmainen ja ajoittain masentunut jo esiteinistä asti. Ystäväni suosituksesta päätin kokeilla Restilen-valmistetta ja olen ollut todella tyytyväinen. Unenlaatu on parantunut enkä ahdistu enää yhtä herkästi. Käytän tuotetta ensisijaisesti masennuksen ennaltaehkäisyyn.


    • Mikapoika7333

      Sorry, tuli 2 kertaa edellinen :)

    • mieti_vielä

      Kaikkien SSRI-aineiden käyttöön liittyy riski pysyvistä aivovaurioista, essitalopraami mukaan lukien, joten mietithän tarkkaan ennen kuin jatkat käyttöä pidempään. Masennuksen syyt ovat elämässä. Huumaavilla aineilla läträäminen on kovin lyhytnäköinen ja tarpeettoman riskikäs lähestymistapa elämän ongelmiin. Mieti nyt ainakin vielä mille tielle olet valmis lähtemään, jottet joutuisi tuhansien suomalaisten tavoin katumaan päätöstäsi loppuelämäsi.

      • Mikapoika7334

        Elämääni en pysty nyt korjaamaan. Kärsisinkö sitten vaan? Olen lääkkeitä käyttänyt vuodesta 94. Essitalopraami on uusi minulle. Vahinko on jo tapahtunut, aikoja sitten.


      • mieti_vielä
        Mikapoika7334 kirjoitti:

        Elämääni en pysty nyt korjaamaan. Kärsisinkö sitten vaan? Olen lääkkeitä käyttänyt vuodesta 94. Essitalopraami on uusi minulle. Vahinko on jo tapahtunut, aikoja sitten.

        Ymmärrän. Puhutaan sinun elämästäsi, joten sinun on myös päätös. Noin pitkän käytön jälkeen ei ole helppoja päätöksiä.


      • ToipilasX

        >>>Kaikkien SSRI-aineiden käyttöön liittyy riski pysyvistä aivovaurioista Huumaavilla aineilla läträäminen on kovin lyhytnäköinen ja tarpeettoman riskikäs lähestymistapa elämän ongelmiin. >>>

        Joku leikkii asiantuntijaa vakavilla asioilla. Mikäs sinä olet sanomaan ihmisten ongelmiin/sairauksiin ratkaisuja. Lääkärit tuskin ketään huvikseen lääkitsee. Kaikilla lääkkeillä on sivuvaikutuksia, mutta pääasiassa suuremmat hyödyt kuin haitat. Itselläni vuosia kokemuksia SSRI lääkkeistä ja niistä on ollut merkittävää apua, eikä SSRI mitään huumavaa oloa tuo. Auttoivat juuri niin kuin lääkäri arvelikin ja minulle asiaa selvitteli. Ilman lääkitystä en pystynyt normaaliin elämään sosiaaliset pelot ja masennus koko ajan lisääntyi. Työkykyni olin menettämässä pitkään jatkuneessa tilanteessa. Aloitettuani SSRI lääkityksen muutamassa viikossa alkoi mieliala nouseen ja ahdistus katosi. Söin vuoden verran ja elämä tuntui hyvältä jonka jälkeen kokeilin taukoa lääkkeestä ja n.6kk päästä alkoi vanhat oireet tulla takaisin ja olin samassa helvetissä kuin ennen lääkitystä. Lääkityksessä ollaan jälleen ja olo ihan hyvä ja pystyy elämään norm. elämää perheellisenä ja vaativassa työssä käymään. Minusta on typerää että tällä palstalla jotku käy määrittelemässä lääkket pahaksi ja syyllistämällä sairauksien kanssa painivia ihmisiä. Sekä mieltämällä lääkärien antamat lääkkeet huumeiksi. Oikeassa elämässä lääkkeet on pelastanut paljon ihmishenkiä. Avunsaajat kiittää lääketieteen saavutuksista.


      • mieti_vielä
        ToipilasX kirjoitti:

        >>>Kaikkien SSRI-aineiden käyttöön liittyy riski pysyvistä aivovaurioista Huumaavilla aineilla läträäminen on kovin lyhytnäköinen ja tarpeettoman riskikäs lähestymistapa elämän ongelmiin. >>>

        Joku leikkii asiantuntijaa vakavilla asioilla. Mikäs sinä olet sanomaan ihmisten ongelmiin/sairauksiin ratkaisuja. Lääkärit tuskin ketään huvikseen lääkitsee. Kaikilla lääkkeillä on sivuvaikutuksia, mutta pääasiassa suuremmat hyödyt kuin haitat. Itselläni vuosia kokemuksia SSRI lääkkeistä ja niistä on ollut merkittävää apua, eikä SSRI mitään huumavaa oloa tuo. Auttoivat juuri niin kuin lääkäri arvelikin ja minulle asiaa selvitteli. Ilman lääkitystä en pystynyt normaaliin elämään sosiaaliset pelot ja masennus koko ajan lisääntyi. Työkykyni olin menettämässä pitkään jatkuneessa tilanteessa. Aloitettuani SSRI lääkityksen muutamassa viikossa alkoi mieliala nouseen ja ahdistus katosi. Söin vuoden verran ja elämä tuntui hyvältä jonka jälkeen kokeilin taukoa lääkkeestä ja n.6kk päästä alkoi vanhat oireet tulla takaisin ja olin samassa helvetissä kuin ennen lääkitystä. Lääkityksessä ollaan jälleen ja olo ihan hyvä ja pystyy elämään norm. elämää perheellisenä ja vaativassa työssä käymään. Minusta on typerää että tällä palstalla jotku käy määrittelemässä lääkket pahaksi ja syyllistämällä sairauksien kanssa painivia ihmisiä. Sekä mieltämällä lääkärien antamat lääkkeet huumeiksi. Oikeassa elämässä lääkkeet on pelastanut paljon ihmishenkiä. Avunsaajat kiittää lääketieteen saavutuksista.

        En määrittele psykiatrisia aineita pahoiksi enkä hyviksi. Tutkimusten valossa ne aiheuttavat käyttäjämassassa huomattavasti enemmän haittaa kuin hyötyä, mutta jotkut henkilöt tosiaan voivat niistä hyötyä. Kaikki riippuu siitä mitä niiden vaikutuksesta pitää. Jokaisen kroppa reagoi eritavalla ja jokaisen mieltymykset ovat erilaiset. Siksi osa pitää alkoholista ja toinen marijuanasta.

        En syyllistä tai ole syyllistänyt ketään jolla on henkisesti paha olla.

        Huumausaine on huumausaine riippumatta siitä saako sen lääkäriltä vai joltain hupparipäiseltä kaverilta kadunnurkalta. Huumausaine ja sen vaikutus eivät katso keneltä ne on saatu.


      • DI-57

        minkä tutkimuksen perusteella aivovaurioriski ja montako % käyttäjistä tutkimuksessa sen sai ?????🤔


    • 345454

      Todennäköisesti aikansa auttaa, mutta vuosien päästä olet siitä riippuvainen ja lopettamisen jälkeen olosi on pitkään paska. Jos sulla heti rentoutti olon niin kyllä siitä silloin johonkin on.

    • Hyväkokemuson

      Kyllä mä oon päässyt sillä pahimman masiksen yli. Pientä pahoinvoinnin tunnetta aiheutti alussa, ja painokin vähän laski. On minusta ihan hyvä lääke, koska ei lihota niin kuin monet. Mutta tuo sinun rento olo johtuu jostain muusta. Otitkohan myös jotain muuta lääkettä? Citalopramin vaikutus aivojen välittäjäaineisiin ei ala ensimmäisistä pillereistä, vaan vasta noin viikon kuluttua.

      En jäänyt yhtään koukkuun, söin puoli vuotta. Nyt parantunut jo. Käsitykseni on että se on hyvin yleisesti käytetty lääke, sopii monille ja on auttanut monia.

      • 30min

        Sitalopraaminkin vaikutus välittäjäaineisiin alkaa välittömästi, npin 30 minuuttia ensimmäisen annoksen ottamisesta. Vaikutuksen alkaminen vasta useamman päivän tai viikkojen jälkeen on myytti. Kiva kuulla, jos sinun käyttökokemuksesi on ollut ok. Riskithän ovat massiiviset.


      • Anonyymi

        aloin syödä Citalopramia vaihdevuosien jälkeen tuskaiseen ahdistukseen. Kesällä täytyy olla hyvä ilmankierto, ja aina joku ilmanpyörittäjä. Nyt olen selvinnyt sillä, että huoneessa on pieni veto, keittiön ja parvekkeen ovet auki.En uskalla lopettaa sitä. Vieroitusoire on niin kelju. Hyvä lääke


    • Mikapoika73

      Entä tuo sydämentykytys, onko muilla ollut? Epäilen että ahdistuksesta johtuvaa. Yöllä oli pientä rintatuntemusta ja tykytystä.

      • tuskankokenut

        Onko sulla käytössä bentsoja? Jos niitä on käyttänyt aktiivisesti ja sitten jättää joksikin aikaa ottamatta, esim unilääkkeenä, tai ahdistukseen, niin hyvin äkkiä tulee vieroitusoireena sydämentykytystä.


      • Aapeli112

        Sydämen tykytystä on. Syönyt 1,5v


    • fgrgrtyrty

      HUOMIO!!

      Cipralexista kannattaa AINA ottaa rinnakkaislääkevalmiste.
      Cipralex 10 mg 100 kpl tablettia maksaa 82.39 €
      Rinnakkaislääke Escitalopram Accord 10 mg 98 kpl tablettia maksaa 6.78 €

      Järkyttävä hintaero. Itse tilaan lääkkeet aina netistä apteekista ja vaihdan lääkkeen rinnakkaisvaihtoehtoon sillä summassa voit säästää yli 70 euroa ja tätä eivät monet apteekissa ajattele vaan määräävät kalliimpia lääkkeitä vaikka rinnakkaislääke on täysin sama.

      Alla olevasta linkistä voit itse tarkastaa lääkkeiden hinnat ja suosittelen todellakin perehtymään hintoihin ennen ostoa. Itse ostin monta vuotta kallista n. 100 euron lääkettä kunnes aloin tilaamaan reseptilääkkeet netistä ja selvisin n. 90 prosenttia halvemmalla!!!

      http://www.terveyskirjasto.fi/terveysportti/geneerinen.substituutio?p_ryhma=0011250100

    • tuskankokenut

      Sanot, että olet syönyt lääkkeitä vuodesta -94. Myös psyykenlääkkeitä?
      Jos näin on, niin onko niistä ollut apua koska oireilet yhä ja taas on määrätty uusi lääke?
      Olen pitkään ollut sitä mieltä, että lääkkeet sopivat lyhytaikaiseen käyttöön että pääsee pahimman yli. Vakavat skitsofreniapotilaat ovat erikseen joskin heitäkään ei pidä ylilääkitä.
      Siis mitä lääkkeitä ja minkänimisiä olet syönyt noin pitkään? Tulee mieleen, että niitä syömällä lääkkeet ovat pitkittäneet oireitasi, et siis ole päässyt ahdistuksestasi eroon koska lääkkeet ovat työntäneet pahimmat tuntemuksesi loitommaksi etkä näinollen ole joutunut käsittelemään niitä. Siksi nuo oireet ovat yhä läsnä ja lääkitys jatkuu yhä kovempana.
      Tämä kuulostaa kliseeltä, mutta oletko miettinyt koskaan mistä masennuksesi ja ahdistuksesi johtuu? Mitä elämässäsi on tapahtunut, ehkä jo lapsuudessa? Mikä on haavoittanut, nöyryyttänyt sinua, mikä tuottaa pahinta kipua, niin kovaa psyykkistä kipua että olet työntänyt sen pois?
      Ajattele näitä tarkkaan.
      Itse olen syönyt essitalopraamia monta vuotta ja olen katunut koska lääkitys jatkui monta vuotta. Ensin oireet helpottuivat; silloin olisi pitänyt lopettaa mutta lääkäri käski jatkamaan ja niin vierähti 6 vuotta. Nyt itse olen vieroittautumassa omaehtoisesti, muista psyykenlääkkeistä olen jo vieroittanut itseni enkä todellakaan ole katunut.
      Toivon sinulle kaikkea hyvää, ja myös sitä että löydät helpotusta ahdistukseen, - tiedän kuinka kauheaa se on. Päätin vain varoittaa siitä, että lääkitys itsessäänkin aiheuttaa pahaa oloa ja pitkittää sitä.

    • nanita87878787878

      mulle ainakin kyseinen lääke Cipralex teki kauheen huonon olon, migreenikohtauksia. Yms.
      Vaihdettiin Optipar nimiseen, ja se kun on moneen vaivaan. Niin on tehonnu todella hyvin. Nyt menee aamuun 30mg Optipar.. :) Suosittelen

    • Idaamanda333

      Mielialalääkkeet eivät ole huumaavia senkin pösilö. Ne vaikuttavat aivojen välittäjäaineeseen nimeltä serotoniini. Serotoniinia tarvitaan jotta ihminen esim. Säilyy toimintakykyisenä. Huumaavia ovat opioidit esim.opamox ym ja niillä ei ole mitään tekemistä SSRI lääkkeiden kanssa ja ne eivät aiheuta aivovaurioita!

      • qwertytrewq

        "Huumaavia ovat opioidit esim.opamox ym" hienosti meni taas, moksut on bentsoja ei opiaatteeja.


      • Trollaat

        "Ne vaikuttavat aivojen välittäjäaineeseen nimeltä serotoniini. "

        Kappas! Mihinkäs ne "oikeat" huumeet vaikuttavat?


      • dfhdfhfddh

        Niin, mihinkäs ne huumeet sitten vaikuttaa :D Muutakuin aivojen välittäjäaineisiin.

        Kysyn, mikä ero on laittomilla huumeilla ja psyykenlääkkeillä? Huumeet huumaa?

        No ei välttämättä. Ihminen ei välttämättä koe oloaan huumaantuneeksi niillä jos ottaa vaikka pieniä annoksia eikä saa elämäänsäkään ranttaliksi ellei ala huumeita vetämään joka käänteessä isoja määriä. (Ja en todellakaan kyllä suosittele niitä vetämään tällä väitteelläni) Ihminen voi kokea niillä jopa mielialan nousua. Riippuvuus tulee masennuslääkkeisiinkin, käyttäjäkokemusten mukaan, vaikka psykiatrikunta tätä niin vastustaa. Jonkinlaista toleranssiakin voi syntyä jolloin edellinen annos lakkaa tehoamasta tai koko aine lakkaa tehoamasta vaikka sitä ei samankaltaiseksi toleranssiksi voi sanoa kuin joidenkin aineiden kohdalla, jossa jatkuvalla säännöllisellä käytöllä jo lyhyessäkin ajassa iskee paha tarve kasvattaa annosta eikä edellinen tehoa, ja lopettaminen saa aikaan todella kovan tuskan miksi käyttöä voi tuntea tarvetta jatkaa. Joissakin aineissa tämä ilmiö on voimakkaampi, kuten joissain huumeissa tai bentsodiatsepiineissa. Toisaalta bentsodiatsepiineissa jotkut syö samaa annosta vuosiakin kokematta mitään toleranssien nousua. Mutta niin vaan esimerkiksi SSRI - lääkkeiden käyttäjäkin voi olla helvetillisissä oloissa koittaessaan hitaastikin ajaa alas säännöllisesti pitkään käytetyn lääkityksen ja yksikin annosunohdus tuo semmoiset olot, että kaivaa vaikka läpi harmaan kiven jostain pillerin jos sitä ei ole juuri saatavilla. Moni jatkaa käyttöä välttääkseen tämän tilan ja emotionaalisen tuskan mitä lopetus voi laukaista.

        Lääkäriltä voi kuulkaas saada lääkkeitä, joiden vieroitusoireet on jopa pahempia kuin huumeissa. Psyykenlääkkeissä on vieroitusoireet kuten huumeissa, uniongelmineen jne. Bentsodiatsepiineissa mitä pidettiin ennen turvallisina, voi iskeä vieroitusoireina jopa kouristuksia jos seinään lopettaa. Kun perehtyy vieroitusoireisiin, niissä on täysin samankaltaisia oireita. Molemmissa vieroituksissa on sekä fyysinen ulottuvuus että emotionaalinen ulottuvuus. Psyykenlääkkeissä on samankaltaisia haittoja kuin huumeissa. Pupillien koko muuttuu, voi tulla unen häiriöitä, unen rakenteen muutoksia, seksuaalisia ongelmia, joillakin impulsiivista käytöstä jopa maniaa, sekavuutta jne... Päänsä voi saada sotkuun niin huumeilla kuin psyykenlääkkeillä, koska kummatkin pelailee aivojen välittäjäaineilla omaa "leikkiään".

        Ero näissä on ennenkaikkea siinä että toiset ovat laittomia ja niissä voi ehkä olla todettu enemmän haittoja ja väärinkäyttöpotentiaalia. Jos ne olisi myöhemmin löydetty, lääkeyhtiöt iloissaan olisivat varmasti niitä tuoneet markkinoille jos ne voisi patentoida ja myydä. Toisaalta jotain huumausaineina pidettyjä lääkkeitä on alettu kokeilemaan esimerkiksi masennuksen hoidossa pieninä annoksina. Toiset sitten ovat laillisia, mutta se ei tarkoita, että ne hoitaisivat sairautta mitenkään erityisen turvallisesti tai korjaisivat ihmisen aivokemiat pitkällä tähtäimellä kuntoon. Niidenkin pitkäaikaiskäytöstä voi seurata harmia mitä ei ehkä lyhytkestoisesta käytöstä. Kannattaa olla skeptinen, mitä aivokemioita sotkevia aineita käyttää, on ne sitten laillisia tai laittomia koska valitettavasti on olemassa vain yhdet aivot että niitä ei kannata pilata kemikaaleilla. Vuosikymmenten psykiatriassa käyttämien lääkkeiden polku on usein ollut sama. Ensin tuodaan markkinoille lyhyehköjen tutkimusten perusteella, ei täysin ymmärretä kaikkia haittojen ulottuvuuksia tai merkittävääkään riippuvuuspotentiaalia. Sitten vuosikymmeniä myöhemmin haitat aletaan täysin vasta ymmärtää ja ehkä kauhistellaankin lääkettä ja taas tuodaan uusi "turvallisempi" lääke (jossa on uudet haitat jotka sitten joskus selviää täysin).

        Psyykenlääkkeet ovat psykoaktiivisesti vaikuttavia aineita kuten huumeetkin, jotka tietyllä tavalla veivaavat aivokemiaa kemiallisen rakenteensa mukaan. Ne ei korjaa mitään aivoissa spesifisti kuntoon. Vaikka psykiatrit väittäisivät mitä väittäisivät. Osa pitää niiden vaikutuksista, toiset ei. Se mistä tämä johtuu, on samankaltaisesta syystä miksi joku pitää alkoholin vaikutuksista ja toinen ei. Niillä on samankaltaiset vaikutukset terveisiin ja ei terveisiin. Ne ei jotenkin pureudu sairaiden aivoihin eri tavalla.


      • irb75

        Psyykenlääke on puolilaillinen huumausaine. Puolilaillisella tarkoitetaan sitä, että ainetta saa käyttää valtion luvalla. Valtio edustaa lääkäri ja virallinen käyttöoikeusdokumentti on resepti.

        Ihmiset jotka eivät tajua kertomisen jälkeenkään, että käyttämänsä "masennuslääkkeet" eli oikeammin SSRI-aineet ja kaltaisensa ovat stimulanttiluokan huumausaineita ovat joko tyhmiä tai tarkoituksella harjoittavat itsepetosta välttyäkseen omantunnon tuskilta tai narkkarin leimalta.

        Mielestäni huumausaineiden käytössä ei ole mitään pahaa. En syyttele, en leimaa. Mutta rehellisyyttä arvostan. Itsepetos, kaksinaismoralistmi ja tekopyhyys eivät ole kunnioitettavia luonteenpiirteitä.


    • Saikkuhoitaja

      On taas oman elämän asiantuntijoita liikenteessä. Käyttäjäkikemukset ja henk koht tarinat on kivoja, mutta henkilökohtaisia. Jokaisen tulee miettiä lääkitystä omasta näkövinkkelistä.

      Kannattaa kuitenkin aina turvautua lääkeasioissa ammattilaisiin. Apteekissa taikka vaikka terveysasemalla kerrotaan kyllä lääkkeestä lisää mielellään. On sinun eduksesi, että sinulle annetaan mahdollisimman paljon tutkimukseen ja nöyttöön perustuvaa tietoa, ei mututuntumaa ja fiilispohjajuttuja. Muuten kärpäsistä voi tulla härkäsiä ja punaisista sinisiä, jos kokemusasiantuntijat hyppäävät asiantuntijan rooliin.

      • dkkkdkkdkk

        Kannattaa lukea kritiikkiä, eikä vain näiden ammattilaisten vaaleanpunaisten lasien läpi tulevaa muka oikeaa tietoa lääkkeistä. Haittavaikutukset on tasoa kuiva suu ja on niin hyvin siedettyjä että, joka toiselle niitä kylvetään tehosta viis. Farmaseutit ja psykiatrit ansaitsee elantonsa pillerin kylvämisellä, hoitsujen tietämys on kovin hehkuttavaa lääkkeitä kohtaan.

        Minä en koskaan tehnyt informed consenttia mitä SSRI-lääkkeisiin tulee vaikka juttelin ns asiantuntijoiden kanssa. Aivot vielä monta vuotta kehittyvinä, teini-iästä asti pahaa arvaamattoman napsin pilleriä suuhuni "viallisiin aivokemioihini."

        Kymmenen vuotta käyttöä lisäsi harmeja mitä koin, pitkäaikaiskäytön riskistä ei mainittu, minulle väitettiin että ne on helppoja lopettaa, voi lopettaa milloin vaan. Hoitsu käski aina jatkamaan. Todellisuus oli toista. Seksuaalihaitat on jatkuneet pitkään käytön jälkeen, ja ne tuhosi elämässäni monia aspekteja.
        Suosittelen brittipsykiatri Joanna Moncrieffin kirjoituksia ja kirjoja psyykenlääkkeiden toimintamekanismista ja Peter Gøtzschen ja James Daviesin kirjoja. Niissä on loistavaa vaihtoehtoista tietoa mitkä kannattaa ottaa huomioon.

        Twitter hashtag #morethan2weeks
        Vieroitusoireet voi olla huomattavan pitkäkestoisia joillain erityisesti pitkän käytön jälkeen

        Kannattaa myös tutkia ettei ole terveyshäikkää. Aina jos epäilytyää. Alla hyvä kertomus. Julkiselta ei aina saa riittävän laajoja tutkimuksia.


    • mum70

      Kerronpahan minäkin tarinani, kävin terkkarilla useita kertoja vatsavaivojen vuoksi, ei apua, menin yksityiselle asiantuntija lääkärille. Haastatteli, muttei ottanut kokeita eikä muutenkaan tutkinut. Hän oli kirjoittanut reseptin just tätä Cipralexia. Ostin apteekista ja hotkaisin ensimmäisen ja luin vasta sitten tuoteselosteen mihin sitä käytetään, eli mielialaan. En ottanut useampaa ja marssin työterveyshoitajalle ja sanoin että nyt minä haluan että minun vatsaoireet tutkitaan, ennen kuin suostun syömään mieliala lääkkeitä. Näin sain homman pyörimään ja suolistossa möyri hiiva ja B-vitamiini puutos, joka ei imeytynyt ruuasta. Sain hiivan lääkkeillä ja ruokavalion muutoksella kuriin ja B-vitamiini laitetaan piikillä 2 kk:n välein. Olin väsynyt ja masentunutkin vaivojeni vuoksi, joitten syytä ei viitsitty tutkia, onnekseni en joutunut masennus lääke kierteeseen oman sinnikkyyteni vuoksi. kerronpa tämän vihjeeksi, jos joku toinenkin on joutunut väärin ymmärryksen kohteeksi. Tästä on jo kymmenisen vuotta, nyt olen eläkkeellä ja siltä osin voin hyvin.

    • Anonyymi

      Mulla on 20 mg päivässä lihoin 20 kg just nyt painan 100 vähä ahdistaa mut muuten ihan jees olen tiputtanut puoleen päivässä kun saan niistä sähköiskumaisia tuntemuksia aivoihin aika v Mäinen tunne noh SaaS nähä helpottaako yhtään onko muilla samanlaisia tuntemuksia???

    • Anonyymi

      Juu olen käyttänyt 4vuotta 20 mg lihoin 20kg just vähä ahdistaa paino mut muuten ok melkein puolitin annoksen koska rupesin saamaan sähkömaisia tuntemuksia aivoihin ei kiva SaaS nähä helpottaako onko muilla samanlaisia kokemuksia ?

    • Anonyymi

      Mulla on 20 mg päivässä lihoin 20 kg ei hyvä puolitin annoksen koska rupesin saamaan sähköiskumaisia tuntemuksia aivoihin SaaS. Nähä helpottaako onko muilla samanlaisia tuntemuksia??

    • Anonyymi

      Nyt noita viestejä tuli miljoona kun ei ensin meinannut ottaa millään vastaa!!!!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      56
      5431
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3487
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1612
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      198
      1544
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      76
      1076
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      25
      1033
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      897
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      836
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      71
      799
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      798
    Aihe