Sossurahat tuli tänään

sossuköyhä

Kävin kaupassa mutta en ostanut oikein mitään koska ruoka on niin kallista. Pitää kai syödä makaroonilootaa seuraavat kaks viikkoo kun se on halpaa tehdä.

23

<50

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hyvääruokaahalvalla

      Jos älysi ei riitä käyttämään rahojasi mihinkään muuhun ruokaan kuin makaroonilaatikkoon, niin siitä vain. Aina parempi, jos vielä ostat sen valmiina, niin saat mahdollisimman paljon lisäaineita myös.

      Jätä surutta Suomen kesän satokauden parhaat tuoreet kasvikset ostamatta. Jätä myös hakematta ne ilmaiset superfood marjat metsään. Joku muu ansaitsee ne paremmin kuin sinä. Toivottavasti et aio lisääntyä ja levittää geenejäsi.

    • MitenVoiOlla

      Kertokaa mulle, minkälainen ihminen saa sossurahat kerran kuussa tilille?

      Itse olen pienipalkkainen töissä käyvä nainen, en ole koskaan ollut työtön. Tunnen kuitenkin myös työttömiä, ja he saavat joko ansiosidonnaista tai Kelan työttömyyskorvausta, ja tunnen myös opiskelijoita, jotka saavat opintotukea sekä eläkeläisiä, jotka saavat eläkettä. Tiedän myös monia, jotka saavat Kelalta asumistukea muiden tukien lisäksi.

      Ainoa raha, mitä olen kuullut jonkun saavan sossusta, on, että joku on saanut joskus tilapäisesti hankalassa tilanteessa sossusta rahallista apua. Sekin on minusta ihan ookoo.

      Sen sijaan en tunne ketään, joka saisi säännöllisen toimeentulonsa kerran kuussa sossusta. Millaisessa tilanteessa ihminen ei saa mitään muuta tukea, onko siis jostain syystä jäänyt työttömyyskorvausten ulkopuolelle, kieltäytynyt töistä, mutta ei ole työkyvytön tai sairas jotta saisi eläkkeen? Pummi?

    • raivostuttaa

      Tuota minä en ymmärrä. Sossu maksaa asumiskulut. Käteen jää aina enemmän kuin mitä esim mulle jää pienestä palkastani kun maksan pakolliset menot. Ja silti käyn kaupassa ja ostan oikeita ruokatarvikkeita, pottuja ja lihaa, leipää, juustoa, makkaraa, maitoa, mitä ikinä ihminen elääkseen tarvitseekaan. Myös kauden kasviksia ym. En ole koskaan nälissäni sillä osaan laittaa ruokaa. Joka vinkuu sossun tuella elämisen vaikeudesta ei osaa käyttää rahaa

      • pärjäänloistavasti

        Minä saan sossurahaa noin 650 e kk ja lisäksi ausmistukee.. ym, ja elän paljon paremmin kuin jos olisin töissä. Kaikki tulot jäävät käteen, jos olisin töissä menisi vielä mtkakulut.
        Mulla on tosi hyvä organisointikyky.


      • pohtia
        pärjäänloistavasti kirjoitti:

        Minä saan sossurahaa noin 650 e kk ja lisäksi ausmistukee.. ym, ja elän paljon paremmin kuin jos olisin töissä. Kaikki tulot jäävät käteen, jos olisin töissä menisi vielä mtkakulut.
        Mulla on tosi hyvä organisointikyky.

        tuet pois niin alkaa työ kiinnostaa ja lähtee talous nousuun


      • Y-juna

        Haista sinä tommi läntinen vittu


      • Juuri-näin
        pohtia kirjoitti:

        tuet pois niin alkaa työ kiinnostaa ja lähtee talous nousuun

        Ja kaikki soppapummit alistettava asumaan erillisissä koulutuskeskuksissa, joissa oppii hyödyllisiä ja tärkeitä käytännön tietoja ja taitoja. Sieltä pääsee sitten muuttamaan vapaasti pois kun saa työpaikan.


    • e54hty

      Mulle tulee työttömyyskorvaus noin käteen jää 500 e, sitten asumistukee 450 e ja toimeentulotukee noin 600 e.. vuokra on 450 ja muita kuluja ei oo suuria sähkö noin 50, hyvin jää rahaa-.

      • YxTyötönVaan

        Onko sulla miten iso perhe kun noin paljon tukia saat? Itse asun yksin ja saan Kelan työmarkkinatukea n. 523€, asumistukea 359€ ja toimeentulotukea 135 €, vuokra 537€/kk eli näppiin jää tuo n. 480€/kk, vesi- ja sähkölaskun maksaa sossu erikseen kun sovitusti lähetän nuo laskut sinne.


      • oletvalehtelija

        VALEHTELET. Toimeentulotukea ei saa kun saa työttömyyskorvausta. Eli jos tulo on alle 485€/kk saa puutuvan mutta ei päälekkäin työttömyyskorvausta ja toimeentulotukea.


      • YxTyötönVaan

        En valehtele, koska mulla Kelaraha as.tuki yhteensä jää niin pieneksi maksettuani vuokran, että tuo vaje paikataan juurikin tuolla pienellä toimeentulotuen määrällä. Näin saan käyttörahaa tuon minimin eli 480€/kk. Monet työttömät eivät ole tästä joko tietoisia tai eivät "kehtaa" hakea ns. sossurahaa.


      • Toinentyötön
        YxTyötönVaan kirjoitti:

        Onko sulla miten iso perhe kun noin paljon tukia saat? Itse asun yksin ja saan Kelan työmarkkinatukea n. 523€, asumistukea 359€ ja toimeentulotukea 135 €, vuokra 537€/kk eli näppiin jää tuo n. 480€/kk, vesi- ja sähkölaskun maksaa sossu erikseen kun sovitusti lähetän nuo laskut sinne.

        Minä en saa asumistukea kuin 276 euroa, vaikka vuokra on rapiat 600. Työmarkkinatuella kanssa paastoan. Olen nyt myynyt tavaroitani vielä, mutta pakko se on käydä kohta sosiaalitoimiston palvelujakin katsastamassa.


      • Saa-kyllä
        oletvalehtelija kirjoitti:

        VALEHTELET. Toimeentulotukea ei saa kun saa työttömyyskorvausta. Eli jos tulo on alle 485€/kk saa puutuvan mutta ei päälekkäin työttömyyskorvausta ja toimeentulotukea.

        Toimeentulotukea voi saada vaikka saa työttömyyskorvausta.


    • köyhämies

      Köyhä syö makaroonilootaa kuten minäkin syön joka toinen päivä. Maksaa n 4 euroa ja siitä syö pari päivää kun tekee ison satsin. Lisukkeeksi voi ostaa kurkkua ja tomaattia jos on tarjouksessa. Ketsupin saa alle eurolla lidlistä.

    • köyhämies

      sossusta saa rahaa kun on saanut ikikarenssin kuten minä.Jos vaikka on ollut 2 vuotta työkokeiluissa niin työkkäri pakottaa uusiin työkokeiluihin ja kieltäydyin ja sitten tuli karenssi. Karenssi ei poistu ellet saa palkkatöitä vähintään vuodeksi

      • Työtäjakarenssia

        Voisit kai hakea työvoimakoulutukseen, josko se nollaisi karenssin. Saattaisit vaikka löytää uuden urankin?

        Kävin itse puoli vuotta töissä työttömyyskorvauksella ja 7€ bonusrahalla. Autolla menin, kun on tuo invarajoite. Loppukuusta poika kävi äidin luona päivisin syömässä ja itse laihdutin 10 kg työharjoittelujakson aikana! Auto ei suostunut kulkemaan "vararavinnolla", mutta minä kuljin.

        Ei se duuni mihinkään johtanut, kun nälissään urvotti työpöydän ääressä koko päivän, mutta olihan siinä puolensa ajella niitä työmatkoja.

        Ei ne harjoittelut ole bisnes, mutta mahdollisuus sellaiseen voivat hyvinkin olla?


      • köyhämies
        Työtäjakarenssia kirjoitti:

        Voisit kai hakea työvoimakoulutukseen, josko se nollaisi karenssin. Saattaisit vaikka löytää uuden urankin?

        Kävin itse puoli vuotta töissä työttömyyskorvauksella ja 7€ bonusrahalla. Autolla menin, kun on tuo invarajoite. Loppukuusta poika kävi äidin luona päivisin syömässä ja itse laihdutin 10 kg työharjoittelujakson aikana! Auto ei suostunut kulkemaan "vararavinnolla", mutta minä kuljin.

        Ei se duuni mihinkään johtanut, kun nälissään urvotti työpöydän ääressä koko päivän, mutta olihan siinä puolensa ajella niitä työmatkoja.

        Ei ne harjoittelut ole bisnes, mutta mahdollisuus sellaiseen voivat hyvinkin olla?

        Olin kuule monessakin työkokeilussa, kursseilla eikä karenssi poistunut.


      • MitesOnAsia
        köyhämies kirjoitti:

        Olin kuule monessakin työkokeilussa, kursseilla eikä karenssi poistunut.

        Jos sulla on ikikarenssi niin "rankaisiko" sossu sua niin, että vähentää toimeentulotuestasi koko ajan sen -20% tai -40% ? Melko rankkaa on, jos näin asia menee.


    • Kylläinen

      Makaroonilootaa jauhelihalla alkukuusta ja loppukuusta ilman jauhelihaa. Ketsuppia on hyvä sotkea mukaan, jotta muljahtaa paremmin alas ja saa samalla flavonoideja ehkäisemään tulehduksia yms.

      Olen syönyt hyvissäkin hotelleissa ja ravintoloissa aiemmin, mutta lopputulos on aina sama...

      Ruokailu on ainoastaan polttoainetäydennystä?

    • nuukuuskunniaan

      Metsät pullistelevat nyt ilmaista ruokaa. Tänään poimin pari litraa villivadelmia, viime päivinä olen poiminut mustikkaa ja ison satsin kantarelleja. Pakastin täyttyy, vaikka syönkin niitä päivittäin.

    • JJ-T

      Sitä on monenlaista köyhyyttä vaikka lopputulos on siis aina se, että rahat on vaan vähissä. Aloitin juuri osa-aikaisen työn alalta, johon hiljattain valmistuin kovan työskentelyn tuloksena jopa vuotta aikaisemmin. Muunlaisia töitä kuin osa-aikaisia ei oikein tahdo löytyä. Entisestä työstäni sain potkut tuotannollisista ja taloudellisista syistä ja oli pakko keksiä jotain uutta. Kesän jouduin nyt kuitenkin kitkuttelemaan kokonaan työttömänä ja rahat olivat tiukalla. Vielä nytkin jouduin siirtämään vuokran maksua muutamalla päivällä. Saa nähdä miten rahat riittävät jatkossa, että onko minulla varaa kulkea töissä... Jotain on vaan yritettävä vaikka kaikki tuntuu niin epävarmalta. Jotain tässä yhteiskunnassa on pielessä.

    • valikoivasyöjä

      Paha ruoka on kallista, siksi ostan eina kun saan kaiki tuet ja tt tukea herkkuja vaan, niillä lähtee nälkä.
      Herkkua on kyljykset ja pihvit, niitä ostan mutten masksaksalaatikkoa ikinä tai jotian pinaattia hyi..

    • Köyhänherkku

      Kävin metsässä poimimassa mustikoita. Tein mustikkakukkoa ruiskuoreen. Kyllä on hyvää, halpaa ja terveellistä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En ole rakastunut

      Tai ihastunut sinuun. Kiinnostuin kyllä heti koska erotut massasta.
      Ikävä
      378
      3764
    2. Miksi suomalaisia vainajia säilytetään kylmäkonteissa ulkona? Näin kuolleita kohdellaan Suomessa

      Suomesta ei löydy enää tilaa kuolleille. Tänä päivänä vainajia säilytetään ympäri maata ulkona kylmäkonteissa. Kontit
      Maailman menoa
      209
      1853
    3. Olen ärtynyt koska

      minulla on tunteita sinua kohtaan. Tunteita joita en voi ilmaista. Kaipaan kaikkea sinussa. Siksi olen välillä hankala.
      Ikävä
      67
      1404
    4. Suomalaiset marjat loppuvat

      Suomalaiset marjat mätänevät metsään, koska ulkomaalaiset, lähinnä thaimaalaiset poimijat ovat huolehtineet suomalaisten
      Maailman menoa
      152
      1285
    5. Joku tukeva täti syyttää suomalaisia rasisteiksi Hesarissa

      ”Kaikki valkoiset ihmiset Suomessa ovat kasvaneet rasistiseen ajatteluun”, sanoo Maija Laura Kauhanen: https://www.hs.
      Maailman menoa
      166
      943
    6. Puhutko toisista ihmisistä

      pahaa, jotta näyttäytyisit itse jotenkin paremmassa valossa?
      Ikävä
      117
      893
    7. Yhteiskuntaa hyväksi käyttäjät

      Kyllä täällä Suomussalmellakin osaavat käyttää näitä Suomen etuja hyväksi. Vuokrataan ns. asunto lapselle että saa asu
      Suomussalmi
      57
      890
    8. Mitä teen väärin?

      Alkaa pikku hiljaa tympäsemään ainainen pakkien saanti. Eka ennen kun nähdään, miehet ovat kiinnostuneita viestittelemää
      Sinkut
      117
      870
    9. Oli mukava tavata irl

      Sattuma toi sinut matkani varrelle. Ihmettelin sitä silloin, ehkä vähän vieläkin. Oli ilo jutella ja tuntea, vaikka nyt
      Ikävä
      24
      849
    10. Haluaisin tietää

      mikä saa sinut tuntemaan olosi rakastetuksi. Ja sitten haluaisin mahdollisuuden tehdä juuri niin. 💔
      Ikävä
      51
      848
    Aihe