Masennus vei koirani :-(

masennusvanki

Oli pakko luopua koirasta ja etsiä sille uusi koti, kun pitkän aikaa olen ollut vakavasti masentunut, enkä siitä syystä enää jaksanut pitää koirastani huolta. En kykene huolehtimaan itsestänikään. Onneksi koirani uudet omistajat vaikuttivat todella fiksuilta, joiden luona koirani voi varmasti paremmin kuin masentuneen surkimuksen. En uskalla hankkia pitkään aikaan uutta koiraa, vaan sitten vasta, kun olen täysin parantunut, mutta masennuksesta parantuminen on vain ajan kysymys. Psykiatrini on onneksi kerrassaan ihana. Nyt taas on kauhea koirakuume ja mennyttä koiraani ikävä, mutta kun tässä tilassa en voi koiraa hankkia. Toivottavasti joskus paranen niin, että pystyn varmasti taas elättämään itseni ja siten myös koiran.

8

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • bhhbv

      Pyydän. Älä ikinä hanki enää koiraa, jos olet jo kerran siitä joutunut oman pääkoppasi takia luopumaan.

      • lnsuhnj

        Pyydän. Älä ikinä luule enää tietäväsi toisesta ihmisestä kaikkea niin hyvin, että voit alkaa jeesustelemaan.


      • Niinpäniinkin
        lnsuhnj kirjoitti:

        Pyydän. Älä ikinä luule enää tietäväsi toisesta ihmisestä kaikkea niin hyvin, että voit alkaa jeesustelemaan.

        Niin, ja ennenkaikkea tuon kannattaa miettiä tilanne omalle kohdalleen. Jonain päivänä, jolloin sitä itse vähiten odottaa, päänuppi sanookin poks.


      • kompsaan
        Niinpäniinkin kirjoitti:

        Niin, ja ennenkaikkea tuon kannattaa miettiä tilanne omalle kohdalleen. Jonain päivänä, jolloin sitä itse vähiten odottaa, päänuppi sanookin poks.

        täysin samaa mieltä näiden kahden edellisen kanssa! typerykset ei ymmärrä että kuka vaan voi sairastua ihan koska vaan. KUKA TAHANSA. KOSKA TAHANSA. Googlatkaa vaikka skitsofrenia. Elämäntilanteet tulee ja menee. EI tarkoita että olisi lopun ikäänsä pärjäämätön!


    • Vastauskoaka

      Ap, olet toiminut viisaasti ja vastuullisesti. Olet osittanut, että lemmikkisi on sinulle todella rakas ja haluat sen parasta. Lähiympäristössäsi on varmasti ihmisiä, jotka tarvitsevat koirallensa lenkittäjää päivällä, kun ovat töissä. Tämä muutos on tullut Suomeen Ruotsista. on suorastaan kamalaa, että koirat jätetään ilman lenkittäjää vähintään kahdeksaksi tunniksi.

      • masennusvanki

        Minulla ei ole lähellä tuttuja, jotka olisivat voineet viedä koiraani lenkille. Ikävä on kova koiraani kohtaan, mutta sekin selvästi stressasi, kun vaistosi masennukseni. Näin on parasta koiralleni, eli paremman kodin saaminen. Koirani oli todella kiltti 2-vuotias fieldspanielinarttu, joten se on varmasti jo sulattanut uusien omistajiensa sydämen.


    • 9plus6

      Teit oikein ja viisaasti! Moni masentunut ei osaa ajatella noinkaan järkevästi, vaan koirasta pidetään kiinni kynsin ja hampain vaikka koira kärsisi.
      Ikävää voisi lievittää pieni yhteydenpito uuteen kotiin. Olisiko mahdollisuutta vaikka käydä katsomassa koiraa?
      Anna aikaa itsellesi ja parantumiseesi. Varmasti olet valmis ottamaan uuden koiran kun on sen aika. Tsemppiä!

      • masennusvanki

        Kiitos. Sain luvan päästä tapaamaan koiraani silloin, kun tekee mieli, mutten halua liikaa sotkeentua uusien omistajien elämään.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      17
      1455
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1305
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      63
      1202
    4. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      11
      1082
    5. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1036
    6. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      27
      1025
    7. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      9
      1013
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      30
      989
    9. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      6
      981
    10. Kaupungin valtuuston yleisötilaisuus

      YouTubessa katsojia 76 Buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha
      Varkaus
      1
      980
    Aihe