Aatami ja Eeva

Bibliaaa

Raamatun mukaan ihmiskunta on lähtöisin yhdestä miehestä ja yhdestä naisesta, joilla oli kaksi POIKAA!!!!!!!!

Aika pervessiä on ollut aikojen alussa, kun asiaa oikein miettii.

25

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vel-vel

      Kun Adam oli 130 vuotias syntyi hänelle Seet. Tästä jo voimme päätellä, että syntiinlankeemus tapahtui välittömästi, kun Eeva astui kuvioon. Koska ennen Seettiä oli heillä Kain ja Abel nimiset pojat jo aikuisia ja valinneet omat tiensä. Mitä tapahtui kun lut. kirkko hyväksyi naispappeuden ja Suomi seta pressan. Homous ei ole enää syntiä vaan ihailun kohde. Raamatun arvojen puolustajat vihan lietsojia. Apostoli Paavalin kirjeet väärennöksiä. Eikö ole niin, että kansankirkon seuraajat on eksyneet.”Kääntykää pois synneistänne, niin Mi-nä teidät puhdistan! Tehkää siis parannus ja kääntykää, että teidän syntinne pyyhittäisiin pois.

      • eri-asiaa

        Ei olleet tehty maan tomusta nuo tyypit.


      • Ateisti1982EiKirj

        "Mitä tapahtui kun lut. kirkko hyväksyi naispappeuden ja Suomi seta pressan. "

        Ei muuta kuin että sinä ja sun kaltaiset hihhulit vain pahoittivat mielensä!?


      • mihis-itse-uskot
        Ateisti1982EiKirj kirjoitti:

        "Mitä tapahtui kun lut. kirkko hyväksyi naispappeuden ja Suomi seta pressan. "

        Ei muuta kuin että sinä ja sun kaltaiset hihhulit vain pahoittivat mielensä!?

        Monenmoista on uskonasiaa ja hihhulia...


    • jokess

      Vitsikirjan satoa..

      • eri-asia

        Aadam luotiin maan tomusta, ja Eeva hänen kylkiluustaan, ei siis sama asia kuin meillä jotka synnymme ihmisistä.


      • mietis-vielä
        eri-asia kirjoitti:

        Aadam luotiin maan tomusta, ja Eeva hänen kylkiluustaan, ei siis sama asia kuin meillä jotka synnymme ihmisistä.

        Jos et tajunnut_

        Aadam luotiin

        maan tomusta,

        ja

        Eeva

        hänen kylkiluustaan,

        siis maan tomua johon Jumala antoi henkeään että se eläisi.


      • Ateisti1982EiKirj
        mietis-vielä kirjoitti:

        Jos et tajunnut_

        Aadam luotiin

        maan tomusta,

        ja

        Eeva

        hänen kylkiluustaan,

        siis maan tomua johon Jumala antoi henkeään että se eläisi.

        tomua on siis koko Raamattu täynnä! Muutetaan siis Raamattu tuhkaksi polttamalla se?!


      • näin-se-toimii
        Ateisti1982EiKirj kirjoitti:

        tomua on siis koko Raamattu täynnä! Muutetaan siis Raamattu tuhkaksi polttamalla se?!

        Maasta olet sinä tullut ja maaksi taas ruumiisi muuttuu kun kuolet.


      • Mullasta-maan
        näin-se-toimii kirjoitti:

        Maasta olet sinä tullut ja maaksi taas ruumiisi muuttuu kun kuolet.

        Maasta on ruumiisi tullut...


    • 12_13

      Huom. Raamatun mukaan Aadam sai useita lapsia, ei vain kahta. Kokonaismäärää ei taideta kertoa Raamatussa.

      Minkälaista meininkin, oli, jos uskot evoluutioteorian mukaiseen ihmisen syntyyn?

      • näin-tälleensä

        No kolm- ija kaksitoistaraajaiset järjettömät ameebat muokkaantuisivat täysin sattumanvaraisesti mieheksi ja naiseksi.


      • uskomattomalta

        Uskomaton juttu. Sukurutsa oli susta siis jumalan siunaama.


      • etkö-tajua-eroa
        uskomattomalta kirjoitti:

        Uskomaton juttu. Sukurutsa oli susta siis jumalan siunaama.

        Ei, koska tomusta tehty ihmisolento ei ole ihan samanlainen asia kuin me nykyisin.


    • Minkä takia Kainille täytyi laittaa merkki, ettei kukaan tappaisi häntä? Eiköhän tuo osoita, että Jumala oli luonut Aatamin ja Eevan jälkeen myös muita ihmisiä.

      • sitähän-se-taitaa

        Kyllä.


      • jaa-jaa

        Kain on varoittava esimerkki, myös tämän ajan ihmisille. Nythän tapetaan jo laillisesti lapset äitiensä kohtuun.

        1Joh. 3:12 eikä olla Kainin kaltaisia, joka oli pahasta ja tappoi veljensä. Ja minkätähden hän tappoi hänet? Sentähden, että hänen tekonsa olivat pahat, mutta hänen veljensä teot vanhurskaat.

        1Ms 4:5-16 mutta Kainin ja hänen uhrilahjansa puoleen hän ei katsonut. Silloin Kain vihastui kovin, ja hänen hahmonsa synkistyi. Ja Herra sanoi Kainille: "Miksi olet vihastunut, ja miksi hahmosi synkistyy? Eikö niin: jos teet hyvin, voit kohottaa katseesi; mutta jos et hyvin tee, niin väijyy synti ovella, ja sen halu on sinuun, mutta hallitse sinä sitä!" Ja Kain sanoi veljellensä Aabelille: "Menkäämme kedolle." Ja heidän kedolla ollessansa Kain karkasi veljensä Aabelin kimppuun ja tappoi hänet.

        Niin Herra sanoi Kainille: "Missä on veljesi Aabel?"

        Hän vastasi: "En tiedä; olenko minä veljeni vartija?"

        Ja hän sanoi: "Mitä olet tehnyt? Kuule, veljesi veri huutaa minulle maasta. Ja nyt ole kirottu ja karkoitettu pois tältä vainiolta, joka avasi suunsa ottamaan veljesi veren sinun kädestäsi. Kun maata viljelet, ei se ole enää sinulle satoansa antava; kulkija ja pakolainen pitää sinun oleman maan päällä."

        Ja Kain sanoi Herralle: "Syyllisyyteni on suurempi, kuin että sen kantaa voisin. Katso, sinä karkoitat minut nyt pois vainiolta, ja minun täytyy lymytä sinun kasvojesi edestä ja olla kulkija ja pakolainen maan päällä; ja kuka ikinä minut kohtaa, se tappaa minut."

        Mutta Herra sanoi hänelle: "Sentähden, kuka ikinä tappaa Kainin, hänelle se pitää seitsenkertaisesti kostettaman." Ja Herra pani Kainiin merkin, ettei kukaan, joka hänet kohtaisi, tappaisi häntä. Niin Kain poistui Herran kasvojen edestä ja asettui asumaan Noodin maahan, itään päin Eedenistä.


    • Tarkkaväännös

      Hauskoja nämä Raamatun väännökset. 1Moos.3:21. Biblia. Ja Herra Jumala teki Adamille ja hänen emännällensä nahoista hameet, ja pujetti heidän yllensä. Ps.22:19. Biblia. He jakavat itsellensä minun vaatteeni ja heittivät hameestani arpaa.

      • tosi-Rakkautta

        38 käänös ilmaisee asian näin:
        1.Mooseksen kirja:
        3:21 Ja Herra Jumala teki Aadamille ja hänen vaimollensa puvut nahasta ja puki ne heidän yllensä.

        Ja tämä erittäin tärkein psalmi, jossa Jumala näytti kuika paljon Hän meitä rakasti, että antoi rakkaan Poikansa kuolla ristiinnaulittuna, Jumalan karitsana 22:
        Veisuunjohtajalle; veisataan kuin: "Aamuruskon peura"; Daavidin virsi. Jumalani, Jumalani, miksi minut hylkäsit? Miksi olet kaukana, et auta minua, et kuule valitukseni sanoja? Jumalani, minä huudan päivällä, mutta sinä et vastaa, ja yöllä, enkä voi vaieta. Ja kuitenkin sinä olet Pyhä, jonka istuin on Israelin kiitosvirtten keskellä. Meidän isämme luottivat sinuun, he luottivat, ja sinä pelastit heidät. He huusivat sinua ja pelastuivat; he luottivat sinuun eivätkä tulleet häpeään. Mutta minä olen mato enkä ihminen, ihmisten pilkka ja kansan hylky. Kaikki, jotka minut näkevät, pilkkaavat minua, levittelevät suutansa, nyökyttävät ilkkuen päätään: "Jätä asiasi Herran haltuun. Hän vapahtakoon hänet, hän pelastakoon hänet, koska on häneen mielistynyt." Sinähän vedit minut äitini kohdusta, sinä annoit minun olla turvassa äitini rinnoilla; sinun huomaasi minä olen jätetty syntymästäni saakka, sinä olet minun Jumalani hamasta äitini kohdusta. Älä ole minusta kaukana, sillä ahdistus on läsnä, eikä auttajaa ole. Minua saartavat väkevät sonnit, Baasanin härät piirittävät minut, avaavat kitansa minua vastaan, niinkuin raatelevat, kiljuvat leijonat. Niinkuin vesi minä olen maahan vuodatettu; kaikki minun luuni ovat irti toisistansa; minun sydämeni on niinkuin vaha, se on sulanut minun rinnassani. Minun voimani on kuivettunut kuin saviastian siru, ja kieleni tarttuu suuni lakeen, ja sinä lasket minut alas kuoleman tomuun. Sillä koirat minua piirittävät, pahain parvi saartaa minut, minun käteni ja jalkani, niinkuin jalopeurat.
        22:18 Minä voin lukea kaikki luuni; he katselevat minua ilkkuen;
        22:19 he jakavat keskenänsä minun vaatteeni ja heittävät minun puvustani arpaa.
        Mutta sinä, Herra, älä ole kaukana, sinä, minun väkevyyteni, riennä avukseni.Vapahda minun sieluni miekasta, minun ainokaiseni koirain kynsistä. Pelasta minut jalopeuran kidasta, villihärkäin sarvista - vastaa minulle. Minä julistan sinun nimeäsi veljilleni, ylistän sinua seurakunnan keskellä. Te, jotka pelkäätte Herraa, ylistäkää häntä. Kunnioittakaa häntä, kaikki Jaakobin siemen, kaikki Israelin siemen, peljätkää häntä. Sillä hän ei halveksi kurjan kärsimystä, ei katso sitä ylen, eikä kätke häneltä kasvojansa, vaan kuulee hänen avuksihuutonsa. Sinusta on minun ylistyslauluni suuressa seurakunnassa; minä täytän lupaukseni häntä pelkääväisten edessä. Nöyrät saavat syödä ja tulevat ravituiksi; ne, jotka etsivät Herraa, ylistävät häntä. Teidän sydämenne on elävä iankaikkisesti. Kaikki maan ääret muistavat tämän ja palajavat Herran tykö; kaikki pakanain sukukunnat kumartavat häntä; sillä Herran on kuninkuus, ja hän on hallitseva pakanoita. Kaikki maan mahtavat syövät ja kumartavat; hänen edessään polvistuvat kaikki, jotka mullan alle astuvat eivätkä voi elossa pysyä.Jälkeentulevaiset palvelevat häntä, tuleville polville kerrotaan Herrasta. He tulevat ja julistavat vastedes syntyvälle kansalle hänen vanhurskauttaan, että hän on tämän tehnyt.


      • satujahve

        5. Moos. 12:27 Kun toimitatte polttouhrin, uhratkaa sekä liha että veri Herran, Jumalanne, alttarilla.

        Vanhassa testamentissa mellastaa uhreilla ja verellä mässäilevä jumalaolento. Onkin hyvä pysähtyä hetkeksi ja miettiä olisiko ikuinen jumalaolento näin narsistinen, sadistinen ja kammottava... entäs olisiko paimentolaismiehen keksimä jumala?


    • Lepytetty

      3Moos.17:6. Biblia. Ja papin pitää priiskoittaman veren Herran altarille, seurakunnan majan oven edessä ja poltaman lihavuuden Herralle lepytyshajuksi.

    • OskarDirlewanger

      Ja huh-hah-hei!

      Kummallista että tämä jumala heti alussa laittaa veljekset eriarvoiseen asemaan! Ei huoli toisen uhrilahjaa. Kain uhrasi hedelmiä ja kasviksia, ja Abel karitsan; mitä rasismia!?

      Ja yleensäkin: miksi jumalalle pitää uhrata pieni viaton eläin? Mitä pahaa pieni karitsa on kellekään tehnyt?

      Nyt herää kysymys: mikä tämä jumala kuvittelee olevansa?

      Ihan selvästi puolueellinen mulkku, jota nyt sitten palvotaaan. Aivan kuin uusnatsit Hitleriä taikka Venäjällä Stalinia.

      Uskonnot ovat aiheuttaneet todella paljon pahaa, joten niistä on parempi luopua, ja näin rakentaa parempi maailma.

    • fffffffffffg

      Eihän Eeva edes ollut Aatamin ensimmäinen vaimo. Raamatusta aikanaan sensuroitu Lilith oli. Lilith vain osoitti omapäisyyttä, eikä taipunutkaan miehensä kotiorjaksi, joten kirkkoisät aikanaan heivasivat koko emännän pois raamatusta.

    • ttkkl

      Ilmeisesti Atlantiksen tuho oli niin laaja, että Jumala joutui luomaan uudestaan kaikki! Tuo sijoittuu Raamatun alkujakeisiin, jotka voi kääntää:"Ja maa tuli autioksi ja tyhjäksi!" Atlantksen tuho lienee tapahtunut n. 11000 eKrs.. Kristus syntyi 4000 v. syntiinlankeemuksen jälkeen ja luomista oli 7000 vuota , eli yhteensä 11000 v. "Yksi päivä on Herran edessä niinkuin tuhat vuotta ja tuhat vuotta niinkuin yksi päivä!" Pietarin kirje. Atlantislaiset lienevät olleet GroMagnon ihmisiä, jotka elivät tuohon aikaan LänsiEuroopassa ja katosivat tuon Atlantiksen tuhon aikoihin. Saksalaiset ovat varmaankin Homo Sapies rotua ja natsit siten luulotautisia, kun uskoivat olevansa atlantislaisia. Jos lienee ollut ennen Vedenpaisumusta 2900 -3500 eKrs jäännöksia atlantislaisista Moseksen kirjan 6. luvussa mainittuja, niitä ei ole mainuttu Raamatussa Vedenpaisumuksen jälkeen.

    • erttkkl

      Aadan ja Eeva sai stten paljon poikia ja tyttäriä! Joista ihmiskunta syntyi ja jatkuu edelleen. Voi jatkua vuoden 2017 jlkeekin,vaikka tilastojen mukaan nyttää huonosti köyvn. Jok suomalainen nuiri oli nähnyt näyn v. 1972:"Atomivoima tu hoaa ihmiskunnan 45 vuodessa!" Ja tuo tosiaankin näkyy ihmistilastoissa jonkilaisena "kaiken loppuna", vaiikka Jumalan teot auttavat jatkoon, ainakin osan.
      Apostoli Pietaari:"Kaiken loppu lähestyy!" julistanut kirjeessään!
      Atomivoimaloiden sammuttaminen voisi auttaa!

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      20
      1780
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1348
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      62
      1230
    4. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      9
      1150
    5. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      29
      1095
    6. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      64
      1057
    7. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      11
      1056
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      30
      1019
    9. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      6
      1010
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1002
    Aihe