Onko tuttu taiteilija A.Berg

lapsenlapsi

Seinälläni on mummoni taulu jonka maalari A.Berg ;järvi maisemaa esittävä
En löytänyt Google haulla tietoa,olisiko sitten joku harrastelija.
Taulu on tehty varmaankin 1900-1960 välillä

15

5138

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Liepuska63

      Samoin minulla on perintönä tullut taulu jossa signeeraus A Berg eikä tietoa löydy mistään.....

    • ggsdfgsg

      Ap, ei se todennäköisesti ole mummosi taulu, jos hän on kuollut.

      • arjuzha

        Samoin minulla on A.Bergin signeeraama taulu merimaisema.


    • jayemes

      yhden taiteilijan tiedän a. berg eli antti(?) berg. asui tikkakoskella keski-suomessa. teki myös metallista taideteoksia.
      käsittääkseni poistunut jo keskuudestamme mutta teki vielä vanhoilla päivillään metalliteoksia. yksi taitanee löytyä vieläkin tikkakosken veteraanitalosta.
      Hienoja töitä miehellä!

    • Mys

      Myös Kurikassa vaikuttanut taitelija maalasi öljyväreillä ja akvarelleja. Allergiaan sairastuttuaan siirtyi metallin pariin.

      • an2tti

        Sama Henkilö.Muutti Kurikasta Tikkkakoskelle,itse vein hänen muuttokuorman.Mulla on hänen Rosterirta tehtyjä Lintuaiheisia töitä,ja myös tauluja.Yksi taulu todella suurikokoinen Pallastunturista maisema,siltä ajalta kun hän on ollut siellä Rajavartijana,ja ottanut valokuvan ja vanhuudenpäivillä maalasi siitä taulun ja toi sen minulle Teuvalle.


    • realartist

      Onko sillä väliä, että onko tekijä harrastelija vaiko ammattilainen. Pääasia on, että pidätkö vaiko et itse taulusta. Harrastelijat - nuo, jotka hartaasti harjoittelevat taitojaan saattavat olla monesti lahjakkaampia kuin ammattilaiset. Harrastelija nimityshän tulee sanasta "harras", mikä taas tarkoittaa vakavamielistä, syvästi kunnioittavaa, antaumuksellista ja vaivannäköä kaihtamatonta.

    • Anonyymi

      Löysin ostamani talon yli 100-vuotiaasta ladosta Mäntsälästä maataloa esittävän maalauksen. Signeeraus A. Berg -31. Sama mies ilmeisesti kyseessä.

    • Anonyymi

      MULLA ON MYÖS KAKSI TAULUA EN TIEDÄ MISTÄ NE ON ,ÄIDIN JÄÄMISTÖÄ.

      • Anonyymi

        Olisin halukas ostamaan yhden hänen tauluistaan vaimolle lahjaksi hänen papastaan on kyse.pistäkää vaikka kuva ja hinta 050 5271369 viestillä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olisin halukas ostamaan yhden hänen tauluistaan vaimolle lahjaksi hänen papastaan on kyse.pistäkää vaikka kuva ja hinta 050 5271369 viestillä

        Vieläkö etsit taulua. Olisi yksi josta voisin luopua
        Ter. marja


    • Anonyymi

      Meillä myös a.bergin taulu seinällä. Kotipaikaltani Maaningalta sen saanut.

    • Anonyymi

      Antti Berg(ent.Friberg) eli lapsuutensa ja nuoruutensa Somerolla.Hän kävi mm,
      Paukkulan nuoriso-opiston Mikkelissä.Hän muutti armeijan jälkeen Turkuun ja oli myöhemmin Australiassa.Sieltä palattuaan hän alkoi maalata ja teki paljon meri-
      aiheisia töitä,
      Lapsuusajan kaveri

    • Anonyymi

      Mullakin on semmonen taulu Antti Bergiltä. Sain sen häneltä itseltään kun olin lapsi. Tunsin siis hänet joskus, mutta muutettiin pois niin ei enää pidetty yhteyttä. Ja sitten hän kuoli.

    • Anonyymi

      Minulla A.Bergin taulu merimaisema maalattu v.76 iso taulu ja komia.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      26
      1851
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      22
      1779
    3. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      116
      1745
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      70
      1557
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      58
      1425
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      19
      1232
    7. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      36
      1145
    8. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1127
    9. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1108
    10. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1102
    Aihe