Mikä itsehoidoksi, kivut, vasen puoli

Kivunkaverina

On ollut noin kuukauden, paheten, kipuja vasen puoli yläosat, säteillen jopa lähelle rannetta.
Tärinä, esim. kävellessä, autoissa pahentaa, kivuissa on kahta tyyppiä. Jomotusta. Ja sitä repivää, viiltelevää- kohtauksellisempaa, esim. asennot vaikuttavat. Kipu esiintyy: niskahartia, lavan seutu, vasen käsivarsi ylä- ja alaosat.
Loman osa ei korjannut tilannetta, vaikka hoidin itseäni- uinnilla, kylmähoidoilla ja lämpöhoidoilla,niskahartiaseudulta. Hieronta ja vesiterapia pahensivat kivut infernaalisemmiksi.
Lääkäri totesi, että laittaa minut kaularankamagneettikuvaukseen, mutta jätti syyn selittelyn sikseen. Saikkua tarjoili, mahdoton yhtälö käytettäväksi, ja lomanosa kun ei korjannut asiaa.
Kysyisin itsehoitovinkkejä, että kestän työt kunnes kuvauskutsu tulee, muilta joilla samanlaisia oireiluja.
On fyysinen työ, ja liikun rankastikin välillä vapaalla ollessani, esimerkiksi maastossa, pyöräillen. Mikä on paras tapa asettua levolle? Minulla voi mennä kivun kanssa yli 20 minuuttiakin, ennenkuin olen oikeasti nukkumisasennnossa, jossa pahin asettuu ja jomotus jää-
Aamuisin oloni on hiukka parempi yleensä kipujen osalta- kaikki tärinä ja ne tietyt asennot aloittavat kipuhelvetin.

11

71

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kokemusta_on

      Suosittelisin sinulle käyntiä hyvällä ortopedilla, 80 euroa ei ole paljoa jos saa asian kuntoon. Omasta kokemuksesta sanon, että tk-lääkäreiltä ei kannata muuta kuin pillereitä hakea.

    • Arvailuja

      Jokin hermo tai useammat hermot ovat jumissa.
      Kai lääkäri katsoi ettei ole sydän, se oireilee vasempaan käteen ja lapaan.

    • hermokipua

      Joo, hermot nyt jossain pinteessä, saattaa johtua kaularangasta.Ortopedeile vain.

    • Alotuskierros

      Odotan sitä magneettikuvausta ensin. Lähinnä kyselin, että millä kipulääkehoidon lisäksi/korvikkeeksi osittain voi olotilaa helpottaa. Ja vinkit muutenkin arkeen tervetulleita. ollut lukuisia yllättäviä tilanteita, kun ei pelitä tai kipu yltyy niin, ettei jotain asiaa vaan kertakaikkiaan mielellään tee- kuten se suihku ilman paitaa- nyt ollut sama t paita päiväkausia. Siinähän tuo suihkussa huuhtoutuu.
      Miten on pyöräilyn laita jos tasaisella asvaltilla?
      Mitä se ortopedi tekisi ilman kuvia? Antakaa nyt anteeksi tässä maalaisuuteni, mutta kyllä varsin lähete tarpeenmukaiseen tulee, kun kuvat on olemassa. Nyt voi kuin ettiä vinkkejä elämään.
      Töissä pystyn olemaan ja tekemään, kun yli 1000 mg kipulääkettä olen ottanut- vie terävimmän kivun, ei kokonaan.

    • toinenpotilas1

      mulla on auttanut kinesioteippaus, lymfatekniikalla, pitää kutinan ja pahimmat ärsyyntymisoireet hallinnassa.
      pyöräily ja autossa istuminen on pahimpia, se tärinä ärsyttää ja oireet pahenee.
      mulla ei magneetissa löytynyt mitään , hermoratatutkimuksissa pientä häikkää,, nyt fysioterapialla saatu oireet hieman hellittämään (5kk käynyt melkein joka viikko )
      mitään diagnoosia ei siis ole vieläkään,ja tuskin tuleekaan.
      tässä palstalla on tos-aiheinen ketju, sieltä voit lukea lisää

    • tarkennusta

      Siis sattuuko sinua kun käyt suihkussa? Viittaisi kaularangan medullakompressioon.Onko sähköiskumaisia kipuja, kipuja lapojen välissä, säteileekö käsiin kipu, jalat kävely heikkoa?Valitettavasti muuta ei voi kun odottaa lääkärille pääsyä, kera kipulääkkeiden ja yrittää lepäillä, omien voimien mukaan hiljalleen kevyttä askaretta, ei mitään rehkimistä,

    • siinähänse

      Venyttele kaikki lihakset säännöllisesti

      googlaa ohjetta

    • eivenytystä

      Jos hermot puristuksessa, ei saa venytellä! Hermokudoksiin pumppaavia liikkeitä.

    • siinähänse

      Tuki- ja liikuntaelinvaivoihin apua ja mistä?

      Käy ensin yleislääkärillä, joka katsoo ryhdin, antaa lähetteen laboratorioon mahdollisen reuman tai osteoporoosin poissulkemiseksi, sekä mahdollisesti röntgenkuvaan ja/tai magneettikuvaan (Cityterveys on edullinen yksityinen magneettikuvaus, jos kunnalliseen ei pääse) ja sitä kautta saattaa päästä kunnalliselle reumalääkärille (jos on reumaa), fysiatrille tai fysioterapeutille.

      Fysiatrit tutkivat, diagnostisoivat ja hoitavat paljon akuuteista ja kroonisista kivuista kärsiviä potilaita, erityisesti niska-, yläselkä- ja alaselkäkipujen sekä raajojen suurten ja pienten nivelten, lihasten, jänteiden, nivelsiteiden, nivelkierukoiden ja nivelrustojen kipupotilaita.


      Jalkaterän ja nilkan virheasennot voivat heijastua kipuina selässä asti.
      http://aijaa.com/MaCGot

      http://aijaa.com/icDZXa

      Jalkafysioterapeutit tekevät tukipohjallisia jalkaterän virheasentojen korjaamiseksi. Näitä on kaikissa suurissa kaupungeissa ainakin.
      http://www.jalkafysio.fi/palvelut.html

      Tuki- ja liikuntaelinvaivoihin apua ja mistä?
      http://aijaa.com/UCOTCC

      http://aijaa.com/3Fzfdt

      Löydä kiropraktikkosi:
      http://www.kiropraktikkoliitto.fi/index.php/sinun-kiropraktikkosi

      Muista venyttely:
      http://www.lamk.fi/projektit/hyva/media/Documents/venyttelyopas.pdf

      Muista lihasten, luiden, nivelsiteiden ja nivelten hyvä ravinto:
      http://personal.inet.fi/koti/remeli/kalsium.htm

    • Aloitin

      Juu... Pidin sitten toisen loman osan, kutsua magneettiin ei vielä tullut, olotila yhä kivulias.
      Elikäs. Lekurilla käyty, kutsu keskussairaalaan viipyy tutkimukseen. olen jos jotain kokeillut, mutta ne sähköiskumaiset kipuaallot pysyvät, ja jomotus joka kait säteilykipua on.
      Huumorintaju hupenee yleensä siinä vaiheessa päivää kun rojut tippuvat vasemmalta enkä kivusta voi liikahtaakkaan, ennenkuin hellittää.
      Hyvä tyyny auttaa jnk verta, lepokipua ei kunnon asennossa juurikaan ole.
      Hyvät ihmiset, miten selviydytte arjesta- en kysynyt litaniaa www osoitteita, enkä lekuriinmenokehotusta kun kävin jo ajat sitten.
      Kypsyy pikkuhiljaa kipuun joka ei lopu, joka rajoittaa elämää, eikä mistään löydä kunnollista itsehoitojuttua tähän vaivaan.
      - miten hoidatte kotiaskareet? Työt, odotellessa tutkimuksia? Miten pukeutumisen/nukkumaanasettumisen/muut jutut? mistä kipulääkkeestä on ollut todellista jeesiä, onko muusta, mistä.
      Pystyttekö kestämään tärinää, minkätyyppistä ette. Onko vaivaan hyvää parannuskonstia, vai täytyykö vain kestää?

    • toinenpotilas1

      hei, toivottavasti pääset nopeasti tutkimuksiin ja jotain tietoa mistä oireet johtuu.

      itse olen siis kärsinyt yli 5v hermokivuista, vasemmassa kädessä ollut puutumisia alusta asti, muut oireet menee ja tulee. 3 vuotta sitten leikattu kyynärpäästä hermopinne ja 1,5v sitten ranteesta hermopinne.
      nyt olen ollut kohta vuoden pois töistä, ja tutkimuksissa nyt noiden hermopinteiden jälkeen ei ole löydetty oikein mitään kunnon diagnoosia. oireita löytyy niin tos: ista ja crps:stä mt kummastakaan ei kaikkia et sais sen diagnoosin.
      kaularangan magneetti oli ok, röntgenissä löytyi lievää nivelrikkoa sormissa (muualta ei kuvattu )

      fysioterapiassa sairaalassa kävin melkein 6kk lähes viikottain ja oireet helpotti selvästi mut ei kuitenkaan kokonaan,nyt fysioterapia on loppu ja oireet palailee pikkuhiljaa takaisin =(

      olen oppinut elämään kipujen kanssa ja joskus kun on hetki et mihinkään ei satu tai mikään sormi ei ole puuduksissa, säpsähtää oikein kun tuntuu niin oudolta.Mitään isompia hommia ei pysty vieläkään tekemään, kesän suurin ilo tais olla kun pystyin 2kg perunoita kuorimaan pitämättä taukoa välillä.. =D

      hoitokeinoja tms en osaa sanoa, mut toivottavasti tosiaan joku syy löytyy tää epätietoisuus on ärsyttävää, kun ei tiedä pääseekö näistä eroon, ja mistä ne johtuu.

      kannattaa kuitenkin tarkkaan huomioida mitkä asiat lisää oireita ja vältellä niitä mahdollisuuksien mukaan, omat rajat kun oppii niin on paljon helpompaa olla.

      ja kannattaa tota kinesioteippausta kokeilla, se on ainakin sellainen et se joko auttaa, tai ei auta, mut oireita se ei pahenna ainakaan. niin, ja kipugeelejä kannattaa kans testata.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      14
      1332
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1255
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      62
      1150
    4. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      11
      1032
    5. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      996
    6. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      27
      995
    7. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      8
      974
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      30
      962
    9. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      6
      961
    10. Kaupungin valtuuston yleisötilaisuus

      YouTubessa katsojia 76 Buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha
      Varkaus
      1
      960
    Aihe