myooman poistuminen itsestään

myoomakoz

Onko muilla kokemuksia,että myooma tulisi pois itsestään?Mulla on todettu keväällä n.2cm kokoinen myooma joka onkin aiheuttanut välivuotoja ym.vaivoja.Tänään sitten alkoi tiputteluvuoto ja muutaman tunnin päästä vessareissulla pönttöön tipahti tosi iso hyyymä.ja tästä jonkinajan päästä tuli kuiva,verinen hyytymäklöntti n.2-3cm kokoinen jonka ajattelin olevan myooma.olenko ihan väärässä?vuotoa tulee vielä pikkusen,ennole lääkäriin ollut yhteyksissä.

14

7333

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • KaksiHyytymää

      Myooma on lihaskasvain, ei se noin vain pönttöön tipahda. Valitettavasti.

    • näinmullameni

      Minulta poistettiin kohtu myooman takia.

      Se ei itse sieltä tule pois.

      Aiheutti vuotoa, hyytymiä, kipua ja vaikka mitä.

      Oli myös endometrioosia.

      Sain kohdun pois ja elämä hymyilee :)

    • myriam77

      voivat kutistua itsestään joissakin tapauksissa?

      törkeää ettei suomessa ole tarjolla ei kirurgisia hoitoja, kuten ulkomailla. s**tanan takapajula tämä suomi on...ulkomailla ultra, magneetti, sähkö vai mitä ne nyt oli.

      lähden viroon yms. hoitoon jos mun myoomat kasvaa liikaa. Ensi pitää tapella riittävä kilpirauhaslääkityskin, sitäkään ei sitten millään meinaa saada. THS lähelle ykköstä.

    • siinähänse

      THS on hyvä olla alle 2,5.

      Muuten on vajaatoimintaa.

      • myriam77

        EI muutes ole hyvä kaikilla alle 2,5. Onnekseni terveyskslääkäri kertoi minulle äskettäin että on tehty tutkimuksia, että jotkut ihmiset voivat hyvin vasta kun tsh on lähellä ykköstä. Moni ei tätä tiedä. Annosta nostetaan (Thyroksin) vähitellen.
        Viime noston jälkeen kadonnut libido on onneksi palaillut. Yes!

        Onko myoomien kutistumisesta (ilman vaihdevuosia), kellään kokemusta?


      • katosikuin
        myriam77 kirjoitti:

        EI muutes ole hyvä kaikilla alle 2,5. Onnekseni terveyskslääkäri kertoi minulle äskettäin että on tehty tutkimuksia, että jotkut ihmiset voivat hyvin vasta kun tsh on lähellä ykköstä. Moni ei tätä tiedä. Annosta nostetaan (Thyroksin) vähitellen.
        Viime noston jälkeen kadonnut libido on onneksi palaillut. Yes!

        Onko myoomien kutistumisesta (ilman vaihdevuosia), kellään kokemusta?

        Minulla oli parisen vuotta sitten myooma,mutta sitä ei enää näkynyt,joten häipyy ne itsestäänkin.


      • Katosiko

        Oletko varma, ettei ollut kysta? Tai sinähän sen toki paremmin tiedät :)

        Myoomat eivät nimittäin todistetusti lähde/pienene ennen kuin menopaussin jälkeen. Ja silloinkin vain niiltä, jotka eivät käytä hormonikorvausvalmisteita.
        Jos näin on sinulle käynyt, olet lääketieteellinen harvinaisuus.


      • katosikuin
        Katosiko kirjoitti:

        Oletko varma, ettei ollut kysta? Tai sinähän sen toki paremmin tiedät :)

        Myoomat eivät nimittäin todistetusti lähde/pienene ennen kuin menopaussin jälkeen. Ja silloinkin vain niiltä, jotka eivät käytä hormonikorvausvalmisteita.
        Jos näin on sinulle käynyt, olet lääketieteellinen harvinaisuus.

        Lääkäri ultraa tehtäessä sanoi,että oli yksi myooma ja kohdunsuussa oli sitten vielä polyyppeja.En tiedä sitten,mutta nyt siellä ei enää ollut mitään ylimääräistä.


      • Vilperiina2016
        katosikuin kirjoitti:

        Minulla oli parisen vuotta sitten myooma,mutta sitä ei enää näkynyt,joten häipyy ne itsestäänkin.

        Sama minulla. 2kpl 2cm kokoista myoomaa ja 4,5cm kolmilokeroinen kysta löydettiin ultrassa syksyllä -2015 ja kontrollikäynnillä 3kk myöhemmin kaikki poissa. :-)


    • Näinmulla

      Myooma voi kadota (surkastua pois?) . Itselläni löyty gynegologisissa tutkimuksissa ja kun oli myös paljon ollut vuotohäiriöitä niin varattiin aika sen poistoon. Menin kätilöopistolle leikkaukseen minut nukutettiin, mutta myooma olikin kadonnut! Papereissa lukee "myooma ilmeisesti poistunut itsestään".
      No, tulipa ensimmäinen kerta elämässä koettua nukutus. Se oli ihan kiva kokemus. :)
      Mutta mitään en siis huomannut että olisi tippunut vessanpönttöön, tosin vuotoni taisivat tuolloin olla täynnä suuria veriklimppejä muutenkin...aivan karmean näköistä.

    • KaksiHyytymää

      Edelleen olen sitä mieltä, etteivät ne vessanpönttöön putoile, mutta näköjään voivat sitten surkastua ennen vaihdevuosiakin.

    • Foxylady1970

      Minulla todettiin alkuvuodesta 2015 ultrassa pieni myooma. Se näkyi vielä 30.4.15 naistentautien polilla. Lääkärin mukaan saattoi olla myös polyyppi. Oireina erittäin runsaat ja kivuliaat kuukautiset. Tänään "löydös" piti poistaa kohdun tähystyksessä, mutta mitään ei löytynyt. Epikriisissä lukee: "Kohtuonteloon ei pullistu myoomaa tai polyyppia. Kohdun limakalvo on sen sijaan verestävä ja poimuileva. Elektrokoaguloidaan vuotava endometrium ja pinnallisesti resekoidaan siitä näyte. Lopuksi vuodot rauhoittuvat ja kohtuontelo näyttää säännölliseltä. Kervikaalikanavan puolella ei erityistä."

      Jatkohoitona, jos kk jatkuvat runsaina Cyklokapron tai kohdun lämpöhoito tai hormonikierukka.

      Onko joku saanut avun lämpöhoidosta? Onko jollain poistunut/hävinnyt myooma itsestään? Mitä olette mieltä epikriisin tekstistä?

    • NP_

      Vuotohäiriöitäni on hoidettu jo useampi vuosi ilman näennäistä tulosta. Lääkärit ovat olleet tylyjä, eivät ole kertoneet vaihtoehdoista, mieluusti ajaisivat vain kohdunpoisto jonoon. Itse hain tietoa tuosta kohdun embolisaatio hoidosta, mutta kysyessäni sitä lääkäriltä hän ilmoitti että ei se myoomiin auta ja heillä sitä ei tehdä ja siihen tarvitaan radiologikin, =O että sellainen vastaus. Nyt olen löytänyt netistä tietoa myös hifu menetelmästä joka on korkeaintensiteettistä ultraääni hoitomenetelmää jota käyttäen tuhotaan kasvaimia (kuten myooma) kuumentamalla. Suora lainaus netistä: "Tällä hetkellä menetelmää käytetään kohdun hyvänlaatuisten sidekudoskasvaimien eli myoomien hoidossa ja sen käyttöä eturauhase- ja maksasyövän hoidossa tutkitaan". Olisin kiitollinen mikäli löytyisi joku joka on tuossa hoidossa ollut ja kertoisi miten meni ja miten hän siihen pääsi. Kätilöopiston lääkärit tuskin minua sellaiseen ohjaa, eihän sitä heillä tehdä ja siihenkin tarvitaan erikoislääkäri ja Mri kuvaus. Kiitos jos joku asiasta tietävä pystyy vastaamaan.

    • Siilixi

      Todella huonosti löytää tietoa näistä myomista. Fibroids nimellä enkuksi löytyy kyllä. Voiko kystää erehtyä luulemaan myomaksi?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      192
      3291
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      24
      2151
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2061
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      90
      1925
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      70
      1598
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      24
      1351
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1251
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1247
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1207
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1198
    Aihe