Laatu kateissa Volkkarilla

DasAutoDas

Itselläni nyt kolmas volsu. VW:n "laatufilosofia" kulkee siihen suuntaan, että tämä uusin on surkein auto ikinä. 90% kiukustani on emotionaalista, rationaalisesti ymmärrän jotenkin, että uusi tekniikka on haavoittuvaa. Tehdaskin ymmärtää sen ilmeisesti jotenkin, koskapa jo neljättä vuotta vikakorjaukset tehdään edelleenkin takuuna. Sen sijaan en voi hyväksyä sitä, että markkinoille lasketaan näin keskeneräinen proto, ja käytetään asiakkaan aikaa auton loppuunrakentamiseen merkkihuollon rasvamontulla.

28

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • LZO87x

      Asian voisi ilmaista myös niin, että koko volkkari on katastrofi. Kaikista tähän mennessä omistamistamistani autoista vain yhteen on pitänyt uusia puolet alustan osista joka öljynvaihdon yhteydessä ja se on volkkari. Jos autosta jotakin positiivista haluaa löytää, niin onpahan kaksi autoa samassa paketissa; ensimmäinen ja viimeinen volkkari.

    • mielipiteenitässä

      Samanlaista tunnetta on täälläkin kun kokemusta on pitemmältä ajalta. IV-korisen Golfin tullessa 99 se oli todella laatuauto. Seuraava tuli 2004 kun V-kori tuli. Se oli vielä todellinen laatuauto, mutta jotkin alihankintaosat alkoivat jo oireilla säästöistä. Muoviosista klipsut poikki, ym. Nyt uusin 2014 on selvästi säästölinjan pureskelema ja saas nähdä mitä tästä tulee. Se ratkaisee seuraavan merkin.

      Olen pitänyt VW sisätilojen viimeistelystä ja siitä, että ovet sulkeutuvat jämäkästi eikä mitenkään Kian tai Toyotan lätkähdysten tavoin.

      • lisäys

        Olen pitänyt VW sisätilojen viimeistelystä ja siitä, että ovet sulkeutuvat jämäkästi, eivätkä aukea pakkasaamuina.


      • VELMIES

        Minullakin Vinkkeli-Wankkuri nyt 21 vuotta,uutena ostin.Sanoisin,että halpoja kilometrejä pörrään...Laakkosen huoltopäällikkö sanoi ostaneensa samanlaisen kesäautoksi tyttärelleen...kuulemma toimii...aika robottien tuo on.VENTO


      • Isopoika13

        "Olen pitänyt VW sisätilojen viimeistelystä ja siitä, että ovet sulkeutuvat jämäkästi eikä mitenkään Kian tai Toyotan lätkähdysten tavoin"
        Tuo on erittäin tärkeää autossa ja kertoo paljon korin jämäkkyydestä. Aasian ihmeet ovat sellaisia säilykepurkin tuntuisia kaikenpuolin. En haluaisi joutua kolariin sellaisessa ja jokapäiväinen käyttökin on kivempaa tukevassa autossa jossa ei tarvitse pelätä että nippelit jää käteen.


      • Blaablaabla

        Aika jännä että ne saavat kuitenkin täysiä pisteitä törmäystesteissä?
        Oiskohan ne korit vähintäänkin yhtä jäykkiä kuin ns. euroautoissa. (volkkariahan tehään mm. Meksikossa)
        Tosin tehdäänhän toyotaakin briteissä.


      • EnnemminLuotettavuus

        "Olen pitänyt VW sisätilojen viimeistelystä ja siitä, että ovet sulkeutuvat jämäkästi eikä mitenkään Kian tai Toyotan lätkähdysten tavoin."

        VW:llä tuo ominaisuus on ollut tärkeintä jo kauan, kun lehtiä lukee. Muilla merkeillä se tärkeys järjestys onkin sitten jokin ihan muu.........


    • VELMIEöö

      MIKÄ laatu se nyt on kateissa...ITELLÄ volkkari jo käyp kolomattakytä vuotta! UUTENA OSTIN!

      • Älämölöö

        Ja remontteihi männynnä jo kolomen Volokkarin hinta.........


      • ohohhoohh
        Älämölöö kirjoitti:

        Ja remontteihi männynnä jo kolomen Volokkarin hinta.........

        Voi tokkiinsa. Tai sitten ei. Oikeasti Volkkari on tolkun peli. Avaimesta käyntiin päivästä toiseen. Remonttia ei oo tarvinnut ikinä.


      • Älämölöö

        Tuohon et usko itekkään, mutta pittäähän sitä ylmääräsii höyryi piästöö ulos piäkopasta. Muuteha sitä tulloopi hulluks, jos et ole jo.......


    • OikeaSuunta

      IV-korimalli oli laadultaan paras Golf, V on ihan ok edelleen, mutta VI on jo ns. säästömalli, jonka kustannuksia on tuotu alaspäin vähentämällä osien määrää, ja nopeuttamalla tuotantoa. Jos olen oikein havainnut, niin VII Golf on taas askel parempaan suuntaan, tuon kuutosen jälkeen. Tehtaan henkilökunta on omaksunut uuden tavan tehdä töitä, ja moottoripuolella ollaan palattu takaisin toimivaan ratkaisuun, eli hihnaan. DSG:n lastentaudit alkavat myös olla käsitelty, itseasiassa jo vuosia sitten, mutta tämä nyt tässä amatööreille tiedoksi. (Jos silti epäilyttää eikä tykää tietokoneista muutenkaan, niin aina voi ostaa manuaalin.)
      Mielestäni Golf on juuri nyt parempi kuin se oli muutamia vuosia taaksepäin.

      • FOREEE

        Mk VI taisi olla jonkinmoinem välimalli. V oli liian kallis rakentaa joten se dumpattiin nopeasti. Itselläni on alla edelleen tuollainen Mk V. Alustaltaan ja teoltaan erinomainen peli, edelleen hyvässä ryhdissä vaikka mittarissa kohta 200.000km. Helevetin käytännöllinen ja hyvä ajettava. Ei tule mieleen parempaa autoa tuossa luokassa.


      • näinSeFaktaSyntyy

        Huono s on, röllit on jostain lukeneet et jossain on ollut vika, eli ihan paska.


    • tyytyväinen_VW

      itselläni ollut kaksi Audi molemmat parjatulla multitronic vaihteistolla
      ja nyt 3. Passat jotka kaikki ovat olleet TSI DSG eikä mitään vikoja!

      Normaali huollot tehty, normaali ajoa jne katsastukset kaikki läpi jne jne
      DSG oli ja on edelleen yksi markkinoiden parhaista vaihteistoista.
      Edellisessä huollossa siihen tehtiin päivityksiä, vaihtaa pehmeämmin nyt.

      Monilla mm japsi merkeillä ei vieläkään ole bensapuolella turboja
      käytössä, BMW sai omasta paljon myöhemmin kuin VW joka on ollut
      edellekävijä juuri pieni iskutilavuus turbojen kehittäjänä.

      mm.Kia, Hyundai ja jopa Tojon moottoritekniikka on vanhaa ja käytännössä
      surkeaa.

      • TottaTuo

        Näinhän se on. Nyt kun vaan vielä saadaan kaikkiin Toyotan ja muitten hilavitkutinten myyntikonttoreihin ip filtteri, joka estää kirjoittamisen suomi24:ään pashaa työaikana, niin kaikki on hyvin.


    • TSIDSG

      VAGilla tuntuu olevan näitä ongelmia jo vähintäänkin riittämiin, mutta jäärien suomalaisten mielissä Volkkari on edelleen laadun tae, niinpä niin... Moottoriongelmia, vaihteistovikoja, jäätyviä lukkoja ja lista vain jatkuu.

      • KokoIänSamaMerkki

        Jos ei ole ajanut/omistanut koskaan mitään muuta merkkiä, on Poksvagen varmasti paras mitä voi kuvitella........


      • Kukaononttyytyväinen
        KokoIänSamaMerkki kirjoitti:

        Jos ei ole ajanut/omistanut koskaan mitään muuta merkkiä, on Poksvagen varmasti paras mitä voi kuvitella........

        Selitäpä yksi juttu; Jos volkkaria ostavat vain vanhat volkkaristit niin miksi sen myynti kasvaa kokoajan maailmanlaajuisesti?
        Ja miksi auringonlaskun merkin myynti laskee jos sen käyttäjät olisivat tyytyväisiä?


      • NeverVag
        Kukaononttyytyväinen kirjoitti:

        Selitäpä yksi juttu; Jos volkkaria ostavat vain vanhat volkkaristit niin miksi sen myynti kasvaa kokoajan maailmanlaajuisesti?
        Ja miksi auringonlaskun merkin myynti laskee jos sen käyttäjät olisivat tyytyväisiä?

        No tottakai vanhat volkkaristit ovat jälkeläisilleen ostaneet ensin vanhemman volkkarin ja niin se piiri pyörii. VW:n omistajat ovat kokemukseni mukaan kovimpia arvostelemaan muita automerkkejä, mistähän se johtuu?

        Eikö riitä että itse ajaa "parhaalla" vaan lisäksi täytyy muita haukkumalla todistaa olevansa lähes nero kun ajaa VW:llä. Tälläisiin VW-neroihin (hulluihin) törmää jokaisella työpaikalla. Aika fanaattista porukkaa.


    • Vaggi

      Olen alalla töissä ja tiedät tasan tarkkaan mitä vikoja eri merkeissä ja malleissa on. Kyllä VAG pitää ykköspaikkaa. Jakoketjut ovat vain yksi ongelma. Suurempi ongelma on 1.8TFSI ja 2.0TFSI öljynkulutus ongelmat, sen korjaaminen vasta maksaa!

    • TSIjamanuaali

      Sama täällä. Ensimmäinen Golf III oli paras: Ei muistu mieleen muuta, kuin että etuvilkut putosivat lokasuojista ja toinen lokari lähti kiinnikkeistään, rullautuen pyörän ja asvaltin väliin. Hyvä auto, hyvät muistot, hullu kun vaihdoin. Sen jälkeen passat oli pettymys: Iso auto isolla koneella. Isolla rahalla korjattuna nilkutti vaivoin 200 tuhanteen. Odotus oli toinen. Kolmas volsu oli taas golf: Täyttä roskaa. Samaten neljättä vuotta meni vikoja takuun piikkiin. Mutta niitä omasta työstä poissaolotunteja ei kukaan korvaa, kun kuskaa autoa korjaamoon ja pois, korjaamoon ja pois...

    • Relluparempi

      Työkaverilla Golf variantin (2L diesel) 2010 malli jossa 150tkm mittarissa, katsastuksessa hylkäys molemmat etujouset poikki ? Ei ole missään minun omistamassa autossa menneet jouset poikki.
      Olin myös tämän auton kyydissä, järkyttävä rengasmelu! ja kova kyyti. Verrattuna meidän kakkos autoon Laguna II 2003 1.8 bensa 260tkm mittarissa, tosin kaikenlaista pikkuvikkaa ilmenee silloin tällöin :) Mutta ei haittaa kun muuten moottori ja vaihteisto toimii kunnossa

      • Arvaa_naurattaaako

        Rellu parempi, no heh heh. Nyt Spedekin jää juttujensa tasossa kakkoseksi.


      • paskalaatuinen

        Kyllä oli minullakin molemmat takajouset poikki ja auto oli VW Transporter.
        Mistään muusta merkistä en ole saanut jousia katkeamaan


      • Helmikuussa12v

        V-sarjan Golf, paras ikinä. Ainut mikä ihmetyttää on erittäin kova, takaosasta kantautuva rengasmelu/humina.


      • nastatpannaan
        Helmikuussa12v kirjoitti:

        V-sarjan Golf, paras ikinä. Ainut mikä ihmetyttää on erittäin kova, takaosasta kantautuva rengasmelu/humina.

        Käypä ajamassa autolla Keski-Euroopassa. Menee kuin sukkasilllaan 159 kmh. Tämä suomalainen karkea asvaltti tekee kaikista tuon luokan autoista meluisia. Enenmmän tai vähemmän.
        Nastarenkaat saisi kieltää kokonaan niin saataisiin tnnekin kunnon asvalttia.


      • joomiesss

        No einyt ihan nuinkaan asia ole..ja on ajettu monenlaisella pinnalla ja eri merkkejä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      60
      5887
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      26
      3727
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      229
      2008
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      27
      1809
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      95
      1246
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      31
      1229
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      289
      1037
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      54
      980
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      76
      909
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      858
    Aihe