Ihon vaalennus

Iho4

Oon ruskettunu tosi paljon koska oon helposti ruskettuvaunen miten saisin sen vaalenemaan? Talvella toki hiukan vaalentuu mutta en jaksa odottaa!!

30

224

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sedtyiuoo

      Mikset suojautunut paremmin? Kuitenkin, kemiallinen kuorinta, C-vitamiini ulkoisesti, arbutin, saattavat nopeuttaa rusketuksen hälvenemistä.

    • siinähänse

      Taidat vaan juksata.

      Kyllä ihan kaikki haluaa olla päivettyneitä.

      Ite oon ruskea.

      Syön D-vitamiinia sekä akstantiinia ja terveellistä paljon kasviksia sisältävää ruokaa ja hyviä rasvoja.

      En tupakoi ja rusketun helposti.

      Iho voi hyvin.

      http://personal.inet.fi/koti/magge/akne.htm

      • eliselle

        Vai juksata? Ei kaikki halua olla päivettyneen näköisiä. Itse välttelin ulos menemistä silloin kun UV-säteily oli voimakkaimmillaan ja sillä tavoin en ruskettunut juurikaan. Lisäksi olin mahdollisimman vähän aikaa suorassa auringon paisteessa. Vaalea iho on mielestäni kauniimpi. Se saa näyttämään nuoremmalta ja raikkaamalta. Aloittaja, luulempa että kannattaa vaan odottaa että rusketus häviää.


      • ththdyhs

        Minulla ei kyllä koskaan ole ollut mitään halua päivettyä. Nykyään suorastaan välttelen ruskettumista, en niinkään ulkonäkösyistä vaan siksi että rusketus kertoo ihon jo vaurioituneen aurongosta.... päivetyksessä ei ole minusta mitään tavoittelemisen arvoista.


      • niin.rasittavaa

        "Taidat vaan juksata.
        Kyllä ihan kaikki haluaa olla päivettyneitä."

        Aika yleistä tällainen, ettei mitenkään voida uskoa jonkun olevan eri mieltä kuin Minä. Kun Minä pidän tietynlaisesta [lisää substantiivi] niin eihän kukaan muukaan voi olla pitämättä siitä. Joka muuta väittää, valehtelee.


      • ISOVAALEEKOMIA

        PARAS KONSTI ON PEITTÄÄ NAAMARINSA HUNNULLA KESÄISIN,VAIN SILIMÄN REIÄT KAAPUUN JA VOT KOHTA ON VAALEE


      • vihervassari

        eipä nämä sairaat vihervassarit ymmärrä tätäkään uhkaa!!!!!!!!!!!!!!!


    • dgjkjg

      Niinpä, jos ei halua ruskettu a kannattaa suojautua mahdollisimman korkeilla suojakertoimilla varustetulla voiteella. Nyt sitten vaan pitää välttää lisää auringon kosketusta iholla suojautumalla peittäviin vaatteisiin ja päähineisiin odottaa talven tuloa. Kyllä se siitä. Se, onko ruskettunut iho kauniinpi kuin vaalea iho, on katsojan silmissä eikä ole olemassa yhtä ainoaa oikeaa näkemystä. Mua pukee kevyt päivettyminen.

      • ettäsilleen

        Ei kannata käyttää mitään voiteita tai aurinkorasvoja. Kemikaalit eivät ole hyväksi iholle, koska ne eivät ole luonnollisia.


      • jotain.rajaa.nyt
        ettäsilleen kirjoitti:

        Ei kannata käyttää mitään voiteita tai aurinkorasvoja. Kemikaalit eivät ole hyväksi iholle, koska ne eivät ole luonnollisia.

        UV-säteilykään ei ole hyväksi (varsinkaan tietyt pituudet), vaikka se on täydellisen luonnollista. Tietokoneessa ei ole mitään luonnollista, sitä ei siis kannata käyttää eli kone kiinni siellä! Ja netti varsinkin!

        Et varmaan käytä ilmaa tai vettäkään, ne kun ovat kemikaaleja eivätkä siten luonnollisia eli eivät ole hyväksi iholle.


    • ihmeongelma

      oisit pysyny sisäl-.-

    • hutyyrurur

      Ruskettuneet näyttävät aina jotenkin vanhemmilta, se siis vanhentaa. Aika auttaa aloittajan rusketukseen, se lähtee ajastaan, ei siihen ole vippaskonsteja. Rusketus on ihon pigmentin värjäytymistä.

    • vaalea selluliitti perse yäk,sellainen pieni rusketus on aina paremman näköinen kuin joku kalkkilaivan kapteeni,tai geenien suhteen kuten halle berry,ynnä muut,

    • 000000000000000

      kuka haluaa ruskettua?! aurinko aiheuttaa ihosyövän ei mitään muuta. itse menen vasta ulos iltaisin kun aurinko on melkein laskenut. varmaan näyttää hyvältä iho sitten vanhempana kun nuorena palvot aurinkoa. no ei tasan.iho on kummiskin se suurin elin joten varmaan kannattaa pitää huolta siitä.

    • dareortruth

      Sinapinkatkuinen vierailu Syyriassa...

    • Sorry_vaan

      Voi vee mitä turhamaisuutta. Lukea tälläisiä, kun toisilla ei toimi edes jalat, tai aistit ja on niin paljon muitakin tuhansia ongelmia maailmassa. En vaan pidä tälläisiä ihoprobleemia minään. Enkä ymmärrä itsensä ympärillä pyöriviä ihmisiä.

    • citruscit

      tuore sitruunalla, levitä sitä joka päivä joka kohtaan, samalla saat rutkasti c vitamiiniä..muista käyttää sisäisesti ja ulkoisesti, jälki on mahtava ja nopea tempoinen!

    • 1Taija

      Niin pigmenttisoluthan ovat aivan ihon pintaosassa, epidermiksen pohjakerroksessa. Yritä nopeuttaa ihon uusiutunista kevyellä kuorimisella. Sauno, kylve ja hinkkaa ihoasi pitkään ja hartaasti pesun yhteydessä. Sitruuna varmasti vaalentaa, vaikka vaatii kuivaihoiselle käsittelyn jälkeen melkoisen rasvaamisen. Kamomilla- ja hunajapitoisia vaaleiden hiusten pesu- ja hoitoaineita taitaisin itse kokeilla ihollekin. Kurkkuviipalenaamion pitäisi myös vaalentaa.
      Älä syö A-vitamiinia ja karotinoideja sisältäviä kasviksia ainakaan runsaasti ihon vaalentumista yrittäessäsi. Tietty suojaudu auringolta. Pari putkiloa vaaleampaa meikkivoidetta on kyllä varmin pika-apu ylimenovaiheessa.

    • hersy

      Miten saatas köyhyys poistettua maailmasta,lienee tämän ja eilisen päivän suurimpia ongelmia,kyllä ne haudassa iho-ongelmat selviää,sama onko minkävärinen iho tahansa ,ei vaikuta ollenkaan

    • rambe11

      Kunhan saat vitiligon niin saat vaaleta tarpeeksi. Itse maksaisin melkein mitä vaan jos voisin ruskettua kuten nuorempana. Kun pigmentti on poistunut sataprosenttisesti niin ei tarvitse pelätä ruskettumista.

    • Melan-o-oma

      Alkuperäiselle kirjoittajalle ja vähän muillekin

      Vältä nyt ruskettuneena aurinkoa... voitetten suojakertoimista huolimatta, sillä sehän ylläpitää rusketusta. Leverälierinen hattu auttaa aina. Vältä betakaroteneja - siis jokseenkin kaikkea oranssia ravinossa. Lavendelinkin ihon uusiutumista nopeuttavia ominaisuuksia voisi yrittää käyttää hyväksi, ja tietenkin niitä jo mainittuja kuorintoja. Sitruunalla en ehkä menisi järkyttämään ihon ph-tasapainoa. Meilläkin lie myynnissä Aasian mrkkinoille suunnattuja ihoa vaalentavia kosmetiikkatuotteit - niistäkin varmaan on jotain iloa.

      Joillekin ruskettumiseen riittää kävelymatkat 'ovelta autolle' ja jotkut eivät rusketu vaikka mitä teksivät. Omasta ihosyöpäriskistä huolimatta ymmärrän niitä jotka haluavat päivettyä ihan yhtä hyvin niitä jotka haluavat säilyttää ihonsa vaaleuden kesälläkin. Punertavat hiukset ja vaalea pisamainen iho yhdistelmänä yleensä takaa palamisen kunnon suojakertoimienkin kanssa uskomattoman nopeasti, joten jos on pakko olla auringossa niin hatun lisäksi voi aasaialaisittain ottaa käyttöön päivänvarjon.
      Kukin tavallaan...

    • ikiikkioliina

      Nyt whankkers.com on myös twitterissä

    • vvvvvvvviiiiii

      Aika ratkaisee ongelmasi. Siiheks vaaleampaa meikkivoidetta ja menoks !
      Tosi on, ruskettunut iho inhottaa itseänikin, on jotenkin niin likaisen oloinen. Kalpoiset muotiin !

    • Älkää.viitsikö

      Kesällä luonnollinen, tasainen rusketus ei haittaa mitään. Toki, jos rusketus ei ole saatu ulkona liikkumalla, vaan terasilla/aurinkotuolissa istumalla, näky ei ole kaunis.

      Keinotekoisesti hankittu kalvakkuus kesällä ei myöskään ole kaunista, vaan pistää silmään ja saa kantajansa näyttämään sairaalta. Mutta kannattaako tehdä kärpäsestä härkästä? Viimeistään kolmen kuukauden kuluttua olemme kaikki taas valkoisia.

    • weweweew

      Onhan se vähän huvittavaa, että joku vetää ruskeata peiteväriä naamaanssa näyttääkseen ruskeammalta. Tulos on masentavan rasvaisen näköinen ja selvästi erottaa sen, että se on tullut purkista..

      • Älkää.viitsikö

        Niin, että käyttääkö joku muka meikkivoiteita kesällä? :O
        Toki meikkaamista on monenlaista. Joku tekee värivoiteillä "ruskean naamarin" ja jättää mm. kaulan valkoiseksi. Toinen taas taitaa meikkauksen niksit ja osaa valita oiken sävyn ja häivyttää sen kauniisti. Joo, mutta meikkaillaan sitten talvella, jos on tarvetta.


      • hähnyt

        Kuka sellainen joka meikkaa talvella, ei käytä meikkivoidetta kesällä tai miksi sitä pitäisi käyttää vain talvella? Luuletko, että ihmiset, jotka asuvat lämpimissä maissa, eivät meikkaa?


    • YlipainoinenJaska

      Tähän auttaa esi-isäni kertoman lorun menetelmä:
      "Minäpoika se paskaa syön ja muulin kullin suoleeni lyön"

    • AbdiMadamaskar

      Olen 45v Abdi niminen somalipoika Dokadissusta, haluan tulla valkoihoiseksi. Auttaako se jos syön paljon lunta tai jätskiä?

    • Karveliapina

      Abdi, kokeile rotanmyrkkyä, sen vaikutukset ns.pitkässäjuoksussa vaalentavat myös luitasi.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      243
      3869
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      28
      2318
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2121
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      91
      2027
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      93
      1704
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      24
      1391
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1301
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1297
    9. Kenen etua Stubb ajaa Euroopassa ilmoittaessaan olevansa enemmän Ruotsalainen

      Tasavallan presidentti Alexander Stubb kertoi ensimmäisellä valtiovierailullaan Ruotsissa, että hän ei ole koskaan tunte
      Maailman menoa
      303
      1236
    10. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1227
    Aihe