vanhat hevarit

hbhidg

Mikäköhän siinä on, että jos yli nelikymppisenä sanot kuuntelevasi heviä, niin johan sinua katsotaan,että mitä ihmettä...Semminkin vielä jos olet naisihminen.Muuta musiikkilajia kyllä saa vanhempanakin kuunnella.Tämä siis koskee ihan ikätovereiden suhtautumista.Nuoremmat eivät pidä asiaa minään.Hevi tosiaan oli teini-iässäni 80-luvulla paheellista ja usein leimattiin myös saatanalliseksi.Lisäksi harvempi lukioon menijä kehtasi sanoa kuuntelevansa heviä-kyllä sitä pidettiin ammattikoulupoikien musiikkina.Lisäksi hevin kuuntelu oli suotavaa lopettaa viimeistään 25-vuotiaana ellei halunnut tulla leimatuksi vähän hölmöksi ja teiniaikoihin juuttuneeksi.Itsellä kävi niin, etten sitten kuunnellut mitään musiikkia.Vasta nelikymppisenä tajusin ettei muunlainen musiikki oikein ole minun juttuni.Ja aloin uudestaan kuuntelemaan.Jos jollain tutulla on kuittailtavaa, niin siinähän kuittailee.Nykyisinhän sitä erotellaan monia suuntauksia hevimusiikissakin, mutta jokainen keski-ikäinen nyt ymmärtää mitä hevillä tarkoitan.Enkä kuuntele mitään räminää tai örinää.

6

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hevioliin

      Heviä ei pidetty paheellisena vielä 60-luvulla. Kasarihevi oli varmaan niin paskaa, että se yritettiin kieltää lapsilta.

    • pahajätkä

      \_/ saitan vill ket juu \_/

    • positiivi_001

      No jotkut ihmiset vaan ovat sen verran luusereitä, että niille on kova pala jos joku kuuntelee ja tykkää hevistä tai metallista tai että joku ylipäätään tykkää jostain.

      Toisilla ihmisillä on niin kova tarve päteä tai harmitella toisten tykkäämisistä, että niiltä jää se oma elämä elämättä onnellisena.

      Ei kannata välittää ihmisistä, jotka "ihmettelevät" toisten asioita ja onnea ym. kivaa.
      Maailmassa nyt tuppaa olemaan ihmisiä, jotka vaan ajattelevat negatiivisesti eivätkä voi hyväksyä onnellisiä ihmisiä.

      Tykkää vaan ihan rauhassa heavystä tai mistä tahansa, sehän on vain kivaa jos tykkää jostain itselle mielekkäästä asiasta.

    • Essab

      Nyt onkin hyvä "hevi-ilma". Viikko sitten tuli napattua Nilen "What should not be unearthed" ja nyt viikkoa myöhemmin Iron Maidenin uusin "The book of souls".

    • ollaansitämitäollaan

      Itse olen aina ollut metallin kuuntelija, en ihan vielä(pari vuotta vajaa) 40. En voi kyllä sanoo että olisin samaa kohtaloa kokenut kuin aloittaja. Ehkä ystävä ja tuttava piiriin kuulu erilaisia ihmisiä kuin monilla. Ei monikaan ole pahemmin ihmetellyt tai oudoksunut musiikki mieltymyksiäni. Kaiken lisäksi kuuntelen raskasta metallia, en heviä, joten luulisi olevan vielä oudompaa.
      Yleensä miehet on ollut tyyliin: "kuuntelek sää oikeesti metallia?" Ainakin jotka eivät tiedä minusta mitään entuudestaan. Muutama nainen on ollut ahdasmielinen, vitsaillen ohi mennen ikuisesta teini musiikista. Ei ole kyllä haitannut mua tai mun musiikin kuuntelua. Kyllä aina musiikki menee toisten tietämättömien kommenttien edelle. Ainahan voi antaa samanlaisia kommentteja takaisin heidän musiikista.

    • michaelkiske

      Mitä jos nelikymppinen kuuntelee heviä sen rinnalla et yli viiskymppiset vielä tekee heviä Unisonic näyttää esimerkkiä nuoremmille soittajille.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      154
      2696
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      22
      2001
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      1996
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      89
      1796
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      67
      1540
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      19
      1313
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      37
      1202
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      10
      1201
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      36
      1188
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      9
      1171
    Aihe