onko kellään lääkitystä tähän?

vaikeetavittumaista

koko elämä pyörii ruoan ympärillä. joka minuutti päivästä menee ruoan ajattelemiseen. nytkin olen jo suunnitellut kaikki tämän päivän syömiset. täällä aiemmin oli ketju, jossa ihmiset kertoivat mitä päivän aikana söivät. itsellä on pakko syödä aina kaikki loppuun, jos avaan minkä tahansa pakkauksen, se on syötävä loppuun ja hirveellä vauhdilla. välillä pelkää, että jos hidastaa vauhtia ei jaksa syödä loppuun jotain, mutta yleensä kaikki menee. onko kellään ollut mistään lääkityksestä apua? toi vauhti pätee kaikkeen muuhunkin elämässä, kaikki pitää tehdä kauheella vauhdilla. on niin rasittavaa. mitenkään muuten en pysty kontrolloimaan tätä kuin totaalisella syömättömyydellä.

4

129

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • SomedayICould

      Olen ihan samanlainen! Ja kun masentaa, on vain pakko syödä suklaata. Mun tilanne on oikeasti paha. Joskus jos en syö suruun, toinen vaihtoehto joka juolahtaa mieleen on itsemurha. On ollut tuota itsarin ajattelua jo 3 vuotta. Viiltelyn lopetin vuosi sitten mutta nyt se taas alkoi. Suomi on masentunut maa...
      Itelle kävisi justiinsa se, että ei syö mitään, tai sitten ahmii :((
      Itse en lääkitystä uskaltaisi käyttää, mutta sen olen huomannut, että proteiinipitoinen ruoka auttaa. Varsinkin joku kana ja makaronit. Täyttää niin paljon ja nopeasti, ja pitääkin sen nälän poissa pidempään kuin 2 h

    • Niinmaanperusteellisesti

      Luontaistuotteita on käytetty, mm. berberiiniä mutta hitot se mitään auta.
      Syömishäiriö on psyykkinen vaiva, vaikkakin toisaalta se ei välttämättä johdu aina siitä. JOS osais syödä normaalisti niin että ravintoaineet tulis kohdalleen eikä olis mitään puutteita niin uskon että en olis niin pahassa jamassa..
      Vaan ku ei mikään auta..
      Lääkärille kerroin ja hän sanoi "ei kuulosta vakavalta".. Arvatkaa tekikö mieli heittää verenpainemittarilla päin pläsiä.
      Psykoterapiaa odottelen, jos siellä alettais ottaan kerrankin tää asia tosissaan.
      Nimim. 3vuotta painajaista takana, mustavalkoisessa maailmassa elellään ja loppu on lähellä jos apua ei löydy!
      Saa laittaa s-postia osoitteeseen
      [email protected], jos haluat ymmärtävää jutteluseuraa.

    • Vieras88

      Vastasit jo oikeastaan itse omaan kysymykseen: " toi vauhti pätee kaikkeen muuhunkin elämässä, kaikki pitää tehdä kauheella vauhdilla. " Pyritkö mahdollisesti elämässäsi kontrolloimaan paljon asioita ja ahdistut, jos et pystykään pitämään kontrollia ? Erilaiset rentoutumisharjoitukset ja tässä hetkessä elämisen harjoittelu tekisi hyvää.
      Käyt koko ajan hirvittävillä kierroksilla, jolloin myös kortisoli eli stressihormoni on koko ajan ns. tapissa. Loppujen lopuksi edessä on hyvin mahdollisesti itsensä loppuun polttaminen, josta toipuminen vie kauan.

      • Vieras88

        Pysähdy, kuuntele ja tunne/aisti mitä ympärilläsi tapahtuu :) Anna itsellesi vapaus olla suorittamatta! Voimia sinulle !


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      346
      3895
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      83
      1719
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      43
      1510
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      60
      1480
    5. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      28
      1318
    6. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      51
      1302
    7. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      58
      1285
    8. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      194
      1231
    9. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      6
      1190
    10. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      26
      1167
    Aihe