Sivurooli omassa elämässä!

Nittaminax

Tuntuu kamalalta huomata ettei kelpaa enää muuhun kotonaan, kuin siivoamaan, ruuan laittajaksi, pyykkäriksi, eli niinku taloudehoitajaksi pelkästään.
Muutaman vuoden päästä tulisi kolkyt vuotta yhteistä taivalta täyteen, mutta ei sinne asti taideta päästä.
Viime lauantaina sain kuulla totuuden ukoltani ja se loukkasi mua syvästi. Luulin eläväni ukkoni kanssa päärooleissa yhteisessä elämässä ja kodissa, mutta se olikin harhaa.
Kyse ei ole pettämisestä, vaan ehkä kyllästymisestä joka sitten sanottiin päin naamaa pikku hiprakassa.
Ehkä mun olis pitänyt huomata jotain merkkejä jo aikasemmin kun koskaan ei kiitosta tullut tai muutakaan huomionosoitusta. No eipä likkakaan ole kiitellyt mua vaikka ruuat nenän eteen tarjoan.
Elikkä olen se huomaamaton välttämätön paha huushollisa joita näkee leffoissa taustalla hyörivän ilman repliikkejä. (neljäs päivä mennyt hiljaisuudessa).

153

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • No mutta!
      Luitko sinä mimmin ja minun sanan-vaihdon?
      Vai ihan minun aloituksenikin rooleista.

      H.

      • Luin mitä luin.
        Mutta en sun vastauksia.
        Liikaa itserakkautta sulla.


      • Nittaminax kirjoitti:

        Luin mitä luin.
        Mutta en sun vastauksia.
        Liikaa itserakkautta sulla.

        Katsos kun hän näyttelee, liekö sama rooli kaiken aikaa päällä vai vaihtuuko tilanteen mukaan.
        Tympäisevää joka tapauksessa, en asettaisi Oscar-ehdokkaaksi. Edes sivuroolipystiin.


      • Ancelina kirjoitti:

        Katsos kun hän näyttelee, liekö sama rooli kaiken aikaa päällä vai vaihtuuko tilanteen mukaan.
        Tympäisevää joka tapauksessa, en asettaisi Oscar-ehdokkaaksi. Edes sivuroolipystiin.

        Joo jos joka paikkaan jakelee samaa repliikkiä niin ei se ansiolistassa hyvältä näytä.
        En ehdottais edes Jussipatsasta kyseiselle herralle.


      • Nittaminax kirjoitti:

        Joo jos joka paikkaan jakelee samaa repliikkiä niin ei se ansiolistassa hyvältä näytä.
        En ehdottais edes Jussipatsasta kyseiselle herralle.

        Ehkä me voitaisiin antaa pikku palkinto jonkun keski-suomalaisen musiikkia sisältävän kesäteatterinäytelmän sivuosasta. Mikähän olisi sopiva, tuuhea saunavihta ja tervantuoksuista shampoota?


      • Ancelina kirjoitti:

        Ehkä me voitaisiin antaa pikku palkinto jonkun keski-suomalaisen musiikkia sisältävän kesäteatterinäytelmän sivuosasta. Mikähän olisi sopiva, tuuhea saunavihta ja tervantuoksuista shampoota?

        Ha ha..pajunköysi ja nokkospuska taitais sopii paremmin. ;)


      • Nittaminax kirjoitti:

        Ha ha..pajunköysi ja nokkospuska taitais sopii paremmin. ;)

        Sopisi kyllä paremmin, mutta olisiko kuitenkin hiukan liian vihjailevaa roolisuorituksen tasosta. :) Sentään palkintoa jaetaan.


      • Ancelina kirjoitti:

        Sopisi kyllä paremmin, mutta olisiko kuitenkin hiukan liian vihjailevaa roolisuorituksen tasosta. :) Sentään palkintoa jaetaan.

        Noo voi se noinkin olla. Entäs kipollinen kuumaa vettä niskaan ja syötäväksi (purettavaksi) puoliksi palanut koivuhalko. ;)


      • Nittaminax kirjoitti:

        Noo voi se noinkin olla. Entäs kipollinen kuumaa vettä niskaan ja syötäväksi (purettavaksi) puoliksi palanut koivuhalko. ;)

        Liian julmaa, ihailijansa suuttuvat meille. Mieluummin kylmää vettä housunkauluksesta sisään, se piristää.


    • Kuules! Ulkoista itseäsi muutamaksi päiväksi. Niin pitkäksi aikaa että kaapista loppuu puhtaat kalsarit ja lautaset. Kysy sitten arvostusta sen jälkeen.

      • Voi kun olisikin joku mökki tai joku mihin vois vaikka muutamaksi viikoksi mennä.
        Tääl himassa mun on pakko siivota ja tehä muutkin hommat, kun en voi sietää likasii astioita tai et pyykkikori on täynnä.


      • Nittaminax kirjoitti:

        Voi kun olisikin joku mökki tai joku mihin vois vaikka muutamaksi viikoksi mennä.
        Tääl himassa mun on pakko siivota ja tehä muutkin hommat, kun en voi sietää likasii astioita tai et pyykkikori on täynnä.

        Tuttua, olla perheen heikoin lenkki :) Vuokraa jostain pienen mökin, jos kerta ukkokin on kyllästynyt, hän varmaan maksaa sulle sen.


      • bessie-
        Nittaminax kirjoitti:

        Voi kun olisikin joku mökki tai joku mihin vois vaikka muutamaksi viikoksi mennä.
        Tääl himassa mun on pakko siivota ja tehä muutkin hommat, kun en voi sietää likasii astioita tai et pyykkikori on täynnä.

        Eikö olisi parempi yhdessä suunnitella että lähdettäisiinkö johonkin? Ajattelen, että molemmat ovat vastuussa siitä, että parisuhteessa on myös eloisuutta ja iloisuutta.


      • hmp.f kirjoitti:

        Tuttua, olla perheen heikoin lenkki :) Vuokraa jostain pienen mökin, jos kerta ukkokin on kyllästynyt, hän varmaan maksaa sulle sen.

        Huokaus..mun maksettavaksi se kuitenkin jäis. Sillä ole edes varaa maksella mitään ylimääräisiä ku työtönkin on. Noo eiköhän tää tästä jotenkin mene eteenpäin. :/


      • bessie- kirjoitti:

        Eikö olisi parempi yhdessä suunnitella että lähdettäisiinkö johonkin? Ajattelen, että molemmat ovat vastuussa siitä, että parisuhteessa on myös eloisuutta ja iloisuutta.

        Voi kuule ku tietäisit kuinka me yleensä hassuteltiin päivät pitkät ku toisiamme täs pöydän ääres tuijoteltiin. En mä enää viitti turhaan näyttää ilosta naamaa jos en kerran hälle kelpaa. Eiköhän meidän kuherruskuukaudet (vuodet) ole nyt sitten vietetty.


      • bessie-
        Nittaminax kirjoitti:

        Voi kuule ku tietäisit kuinka me yleensä hassuteltiin päivät pitkät ku toisiamme täs pöydän ääres tuijoteltiin. En mä enää viitti turhaan näyttää ilosta naamaa jos en kerran hälle kelpaa. Eiköhän meidän kuherruskuukaudet (vuodet) ole nyt sitten vietetty.

        Miten niin et kelpaa? Huiteleeko hän päivät päästään jossain muualla?

        Turha se on mitään kuherruskuukausi/vuosi vaihetta enää 30 yhteisen vuoden jälkeen odottaa, ei tule koskaan toteutumaan.

        Jos yhteisen kodin ilmapiiri on käynyt ylettömän tylsäksi ja passiiviseksi, niin kyllä se minun mielestäni on yhdessä päästetty sellaiseksi. Ehkä niin, että toinen lopulta lakkaa mitään ehdottelemasta ja suunnittelemasta kun toinen ei koskaan mistään innostu, tai edes vähemmän innostuneenakaan viitsi lähteä mihinkään mukaan. Olkoon se nyt vaikkapa vain saman elokuvan katseleminen televisiosta tai vaivainen puolen tunnin kävelylenkki yhdessä.



        Kyllä sinulla on päärooli omassa elämässäsi.


      • KokeiltuOn

        Minä ulkoistin itseni useammaksi kuukaudeksi,eikä muutosta tapahtunut.
        Ikävä kyllä kävin välillä tavallaan pakon sanelemana kotona ja pesin siinä samalla niitä likaisia kalsareita,mutta muuten jätin huushollinpidon hänelle itselleen.
        Ja sen kyllä huomasi kodin kunnosta!!!
        Siis siivooja ja ruoanlaittaja minäkin vain.


      • bessie- kirjoitti:

        Miten niin et kelpaa? Huiteleeko hän päivät päästään jossain muualla?

        Turha se on mitään kuherruskuukausi/vuosi vaihetta enää 30 yhteisen vuoden jälkeen odottaa, ei tule koskaan toteutumaan.

        Jos yhteisen kodin ilmapiiri on käynyt ylettömän tylsäksi ja passiiviseksi, niin kyllä se minun mielestäni on yhdessä päästetty sellaiseksi. Ehkä niin, että toinen lopulta lakkaa mitään ehdottelemasta ja suunnittelemasta kun toinen ei koskaan mistään innostu, tai edes vähemmän innostuneenakaan viitsi lähteä mihinkään mukaan. Olkoon se nyt vaikkapa vain saman elokuvan katseleminen televisiosta tai vaivainen puolen tunnin kävelylenkki yhdessä.



        Kyllä sinulla on päärooli omassa elämässäsi.

        No voi pihkura sentään. Olen tässä hienotunteisesti yrittänyt kertoa että en kelpaa hänen petikaveriksi, muuksi kylläkin. Jos mies huutaa naama punaisena ettei halua minua niin kyllähän se hiljaseksi vetää. Eikä kyse ole mistään mitä tänään tehtäisiin että olisi kivaa. Ei ole kyse mitä tänään katottaisiin telkkarista koska kaikilla on omat tv:t Emme pystyneet aikoinaan katsomaan yhdessä telkkaria koska makumme on niin erilainen. Emme käy edes lenkillä yhdessä koska en pysy hänen tahdissaan rollaattorin takia ynm ynm.
        Eikä mitään ole päästetty vaan olemme ajautuneet johonkin epämääräiseen tilaan jossa minä sain nokilleni.


      • KokeiltuOn kirjoitti:

        Minä ulkoistin itseni useammaksi kuukaudeksi,eikä muutosta tapahtunut.
        Ikävä kyllä kävin välillä tavallaan pakon sanelemana kotona ja pesin siinä samalla niitä likaisia kalsareita,mutta muuten jätin huushollinpidon hänelle itselleen.
        Ja sen kyllä huomasi kodin kunnosta!!!
        Siis siivooja ja ruoanlaittaja minäkin vain.

        Eikö tuntunutkin pahalta kun huomasi mihin ainoastaan kelpaa. Miten teidän tilanne sitten ratkeis tai siis jatkui.


      • nuormieli
        Nittaminax kirjoitti:

        Voi kuule ku tietäisit kuinka me yleensä hassuteltiin päivät pitkät ku toisiamme täs pöydän ääres tuijoteltiin. En mä enää viitti turhaan näyttää ilosta naamaa jos en kerran hälle kelpaa. Eiköhän meidän kuherruskuukaudet (vuodet) ole nyt sitten vietetty.

        Kyl se on "tytöt" niin että kun se alkuhuuma häviää ihan jokainen suhde muuttuu, se mihin suuntaan siihen voimme itsekin vaikuttaa, jokainen nainen jossain vaiheessa varmaan tuntee ihan noita samoja tunteita (siis olevansa "yleiskone") minäkin joka asun yksin, (etäsuh.) jopa tällainen etäsuhdekin muuttaa muotoaan vuosien saatossa, mut onhan meillä naisilla taito herätellä miehen mielenkiinto uudelleen (jos vain haluaa) ja siinä samalla saada heidät myös tajuamaan millainen "aarre" heillä onkaan, kokeilkaa se on sen arvoista.


      • nuormieli kirjoitti:

        Kyl se on "tytöt" niin että kun se alkuhuuma häviää ihan jokainen suhde muuttuu, se mihin suuntaan siihen voimme itsekin vaikuttaa, jokainen nainen jossain vaiheessa varmaan tuntee ihan noita samoja tunteita (siis olevansa "yleiskone") minäkin joka asun yksin, (etäsuh.) jopa tällainen etäsuhdekin muuttaa muotoaan vuosien saatossa, mut onhan meillä naisilla taito herätellä miehen mielenkiinto uudelleen (jos vain haluaa) ja siinä samalla saada heidät myös tajuamaan millainen "aarre" heillä onkaan, kokeilkaa se on sen arvoista.

        Miten herättelet jos ukko on sanojensa mukaan impotentti eikä suostu edes menemään lekuriin ja kääntää asian naisen syyksi. :(


      • bessie-
        Nittaminax kirjoitti:

        No voi pihkura sentään. Olen tässä hienotunteisesti yrittänyt kertoa että en kelpaa hänen petikaveriksi, muuksi kylläkin. Jos mies huutaa naama punaisena ettei halua minua niin kyllähän se hiljaseksi vetää. Eikä kyse ole mistään mitä tänään tehtäisiin että olisi kivaa. Ei ole kyse mitä tänään katottaisiin telkkarista koska kaikilla on omat tv:t Emme pystyneet aikoinaan katsomaan yhdessä telkkaria koska makumme on niin erilainen. Emme käy edes lenkillä yhdessä koska en pysy hänen tahdissaan rollaattorin takia ynm ynm.
        Eikä mitään ole päästetty vaan olemme ajautuneet johonkin epämääräiseen tilaan jossa minä sain nokilleni.

        Ai hienotunteisesti...

        Tottahan minä huomasin mitä ajat takaa, luinhan koko ketjun, mutta kun minusta joka tapauksessa pitäisi aloittaa palauttamalla arkeen toisen huomioiminen ja edes yrittää olla kiinnostunut samoistakin asioista. Sekä hänen että sinun, ja sinun asiasi olisi kertoa mitä sinä toivoisit. Voisit myös miettiä, onko omassa toiminnassasi ollut jotain suhdettanne latistavaa, ja ehkä tehdä pieniä korjausliikkeitä.

        Nyt kuitenkin kun on pää punaisena huudettu ja sanottu liikaa ja liian pahasti, niin kannattaisi muitta mutkitta ottaa asia puheeksi ja kertoa miltä sinusta tuntuu ja kysyä suoraan mikä on suhteemme tila.

        Ero on useinkin paras vaihtoehto, ja jos se näyttää todennäköiseltä niin sitä suuremmalla syyllä asiat on ensin avattava ja keskusteltava.


      • Kuin-te-uskotte-valheit

        Se on kuulkaas sillai et Niitta on roikkunut netissä jotain kymmenen vuotta jotain yötä päivää, se on hyljännyt ukkonsa ja lyönyt laimin saman ajan. Kai siin tulee "impotentiks" kun ei oo akkaa seksuaaliseen kanssa käyntiin. Mixin ukon olis pitänyt lähteä lätkimään vuosia sitten ja ettii nuorempi ja toimintakuntoinen nainen.


      • bessie- kirjoitti:

        Ai hienotunteisesti...

        Tottahan minä huomasin mitä ajat takaa, luinhan koko ketjun, mutta kun minusta joka tapauksessa pitäisi aloittaa palauttamalla arkeen toisen huomioiminen ja edes yrittää olla kiinnostunut samoistakin asioista. Sekä hänen että sinun, ja sinun asiasi olisi kertoa mitä sinä toivoisit. Voisit myös miettiä, onko omassa toiminnassasi ollut jotain suhdettanne latistavaa, ja ehkä tehdä pieniä korjausliikkeitä.

        Nyt kuitenkin kun on pää punaisena huudettu ja sanottu liikaa ja liian pahasti, niin kannattaisi muitta mutkitta ottaa asia puheeksi ja kertoa miltä sinusta tuntuu ja kysyä suoraan mikä on suhteemme tila.

        Ero on useinkin paras vaihtoehto, ja jos se näyttää todennäköiseltä niin sitä suuremmalla syyllä asiat on ensin avattava ja keskusteltava.

        No siitähän tää kaikki lähti kun kysyin mikä on suhteemme tila, kun ei edes viereen tule. Hän sai sanoa mikä mättää, mutta en odottanut tuollaista tunteen purkausta et se ihan räjähti. Ei ollu edes mitään riitaakaan vaan juteltiin normaalilla äänellä.


      • Kuin-te-uskotte-valheit kirjoitti:

        Se on kuulkaas sillai et Niitta on roikkunut netissä jotain kymmenen vuotta jotain yötä päivää, se on hyljännyt ukkonsa ja lyönyt laimin saman ajan. Kai siin tulee "impotentiks" kun ei oo akkaa seksuaaliseen kanssa käyntiin. Mixin ukon olis pitänyt lähteä lätkimään vuosia sitten ja ettii nuorempi ja toimintakuntoinen nainen.

        Väärin, yli ykstoista vuotta.


      • Nittaminax kirjoitti:

        No siitähän tää kaikki lähti kun kysyin mikä on suhteemme tila, kun ei edes viereen tule. Hän sai sanoa mikä mättää, mutta en odottanut tuollaista tunteen purkausta et se ihan räjähti. Ei ollu edes mitään riitaakaan vaan juteltiin normaalilla äänellä.

        Nitta, se voi olla että häntä ahdistaa itseäänkin hänen haluttomuutensa. Jotkut ei vaan osaa puhua vaikeista asioista räjähtämättä, jännittää liikaa.
        Olin joskus itekin pihtari. Tiedän että siitä puhuminen ei kyllä auta yhtään, päin vastoin. Alkaa vaan tuntea enemmän painetta siitä että ei pysty vastaamaan toisen odotuksiin. Vaikea paikka teillä.
        Tuli mieleen että jos ukkosi on työttömänä, syynä voi olla masentuneisuus. Entäs miten tuo alkoholi? Sekin vaikuttaa.
        Sekin vähän huolestutti, kun kirjoitit jonnekin että sä et pysy rollaattorilla hänen vauhdissa... onko sekään nyt sitten ihan oikein että hän valitsee vauhdin mieluummin kuin sun kanssa kulkeminen? Oisko se ongelma sittenkin jossain ihan perusasioissa? Jos löydätte takaisin siihen että haluatte olla yhdessä, kaikki muu varmaan loksahtaa paikoilleen.


      • hmp.f kirjoitti:

        Nitta, se voi olla että häntä ahdistaa itseäänkin hänen haluttomuutensa. Jotkut ei vaan osaa puhua vaikeista asioista räjähtämättä, jännittää liikaa.
        Olin joskus itekin pihtari. Tiedän että siitä puhuminen ei kyllä auta yhtään, päin vastoin. Alkaa vaan tuntea enemmän painetta siitä että ei pysty vastaamaan toisen odotuksiin. Vaikea paikka teillä.
        Tuli mieleen että jos ukkosi on työttömänä, syynä voi olla masentuneisuus. Entäs miten tuo alkoholi? Sekin vaikuttaa.
        Sekin vähän huolestutti, kun kirjoitit jonnekin että sä et pysy rollaattorilla hänen vauhdissa... onko sekään nyt sitten ihan oikein että hän valitsee vauhdin mieluummin kuin sun kanssa kulkeminen? Oisko se ongelma sittenkin jossain ihan perusasioissa? Jos löydätte takaisin siihen että haluatte olla yhdessä, kaikki muu varmaan loksahtaa paikoilleen.

        En usko että sitä työttömyys ahistaa taikka masentais, kun kovasti odottaa eläkkeelle pääsyä. Eniten sitä taitaa rassata TE toimiston kaikki jutut joillekkin kursseille jotka ei tuota mitään tulosta.
        Niin toi alkoholi. Kyllähän se päivittäin tossa olutta tissuttaa, mutta onneks ei ole pahapäinen vaikka olis joskus reippaastikkin ottanu.
        Toki tiiän että alkoholi vaikuttaa seksuaalihaluihin ja aiheuttaa pitemmän päälle impotenttiä, mutta onko kyse sitten pelkästään siitä.
        Eri tahtiinhan me ulkona kävellään sillon ku ulos asti ollaan edes päästy tai siis josse on sinne halunnu, ku ei sitä meinaa saada grillillekkään makkaran paistoon.


      • Nittaminax kirjoitti:

        En usko että sitä työttömyys ahistaa taikka masentais, kun kovasti odottaa eläkkeelle pääsyä. Eniten sitä taitaa rassata TE toimiston kaikki jutut joillekkin kursseille jotka ei tuota mitään tulosta.
        Niin toi alkoholi. Kyllähän se päivittäin tossa olutta tissuttaa, mutta onneks ei ole pahapäinen vaikka olis joskus reippaastikkin ottanu.
        Toki tiiän että alkoholi vaikuttaa seksuaalihaluihin ja aiheuttaa pitemmän päälle impotenttiä, mutta onko kyse sitten pelkästään siitä.
        Eri tahtiinhan me ulkona kävellään sillon ku ulos asti ollaan edes päästy tai siis josse on sinne halunnu, ku ei sitä meinaa saada grillillekkään makkaran paistoon.

        Hän ei siis pahemmin mukaudu sun elämään... teillä on yhteinen tulevaisuus vain silloin kun sinä sovitat itseäsi siihen, mutta toisinpäin ei tule tapahtumaan?


      • hmp.f kirjoitti:

        Hän ei siis pahemmin mukaudu sun elämään... teillä on yhteinen tulevaisuus vain silloin kun sinä sovitat itseäsi siihen, mutta toisinpäin ei tule tapahtumaan?

        Näin kait se on nähtävä ja mä alan olla ihan sekasin jo omista ajatuksistanikin.


      • Nittaminax kirjoitti:

        Näin kait se on nähtävä ja mä alan olla ihan sekasin jo omista ajatuksistanikin.

        Joskus vaan kasvaa erilleen, ja joskus toisella on pelkkä notkahdus. Ei kannata varmaan mitään heittää hukkaan pelkän notkahduksen takia... siksi vois ollakin hyvä jos pääsisitte vähäksi aikaa erilleen, saa pää ja miksei sydänkin vähän lepoa.
        Se että toinen loukkaa, saa nopeasti liian suuret mittasuhteet. Mitään kauhean suuria päätöksiä ei kannata tehdä hutikoiden.
        Tuntuu kuitenkin että tuo oli sulle pysähdyttävä juttu, eikä sitä kannata vähätellä. Jos vaan piilotat sen miten paljon se sua loukkasi, niin se on teillä seuraavassa taas edessä.
        Voimia sulle Nittaminax.


      • hmp.f kirjoitti:

        Joskus vaan kasvaa erilleen, ja joskus toisella on pelkkä notkahdus. Ei kannata varmaan mitään heittää hukkaan pelkän notkahduksen takia... siksi vois ollakin hyvä jos pääsisitte vähäksi aikaa erilleen, saa pää ja miksei sydänkin vähän lepoa.
        Se että toinen loukkaa, saa nopeasti liian suuret mittasuhteet. Mitään kauhean suuria päätöksiä ei kannata tehdä hutikoiden.
        Tuntuu kuitenkin että tuo oli sulle pysähdyttävä juttu, eikä sitä kannata vähätellä. Jos vaan piilotat sen miten paljon se sua loukkasi, niin se on teillä seuraavassa taas edessä.
        Voimia sulle Nittaminax.

        Kiitos sulle hmp.f. Vahinko kun ei voi peukuttaa niin tehään näin sitten. :)


      • KokeiltuOn
        Nittaminax kirjoitti:

        Eikö tuntunutkin pahalta kun huomasi mihin ainoastaan kelpaa. Miten teidän tilanne sitten ratkeis tai siis jatkui.

        Tilanne ei ole ratkennut oikeastaan millään tavoin vieläkään.
        Edelleen elämä hakusessa.
        Siinä etsiskelyn lomassa siivoilen ja pyykkäilen yhteisessä kodissa.
        Kuin kaksi vanhaa kämppistä.


      • damarilla
        Nittaminax kirjoitti:

        En usko että sitä työttömyys ahistaa taikka masentais, kun kovasti odottaa eläkkeelle pääsyä. Eniten sitä taitaa rassata TE toimiston kaikki jutut joillekkin kursseille jotka ei tuota mitään tulosta.
        Niin toi alkoholi. Kyllähän se päivittäin tossa olutta tissuttaa, mutta onneks ei ole pahapäinen vaikka olis joskus reippaastikkin ottanu.
        Toki tiiän että alkoholi vaikuttaa seksuaalihaluihin ja aiheuttaa pitemmän päälle impotenttiä, mutta onko kyse sitten pelkästään siitä.
        Eri tahtiinhan me ulkona kävellään sillon ku ulos asti ollaan edes päästy tai siis josse on sinne halunnu, ku ei sitä meinaa saada grillillekkään makkaran paistoon.

        Yksi naistuttavani lausui ilmoille totuuden, joka pitää täsmälleen paikkansa: Kolme veetä ei sovi, yhteen, kaksi sopii, mutta kolme tosiaan ei. Ne kolme ovat viina, vittu ja vanhuus. Ja pitää kuulkaa paikkansa. Kokemusta on.


      • Nittaminax
        KokeiltuOn kirjoitti:

        Tilanne ei ole ratkennut oikeastaan millään tavoin vieläkään.
        Edelleen elämä hakusessa.
        Siinä etsiskelyn lomassa siivoilen ja pyykkäilen yhteisessä kodissa.
        Kuin kaksi vanhaa kämppistä.

        Sori, en huomannut että tänne olikin tullut vastaus monta päivää sitten.
        Taitaa meilläkin mennä siihen että ei hetkessä ratkea. Siivousta ja ruuan laittoahan se mullakin, ku viitti sottasessa kämpässäkään asua ja ruokaa on pakko syödä. ja tehä.


      • damarilla kirjoitti:

        Yksi naistuttavani lausui ilmoille totuuden, joka pitää täsmälleen paikkansa: Kolme veetä ei sovi, yhteen, kaksi sopii, mutta kolme tosiaan ei. Ne kolme ovat viina, vittu ja vanhuus. Ja pitää kuulkaa paikkansa. Kokemusta on.

        Aikas hyvin sanottu. :)


    • Kuulostaa ikävältä, toivon että tilanne laukeaa sopuisasti.
      Minulla on ilo ja kunnia saada tuntea itseni tärkeässä roolissa olevaksi.

      • No tää ehkä laukee niin, että haen omaa kämppää ja jääköön ukko sit tähän, mut katotaan nyt miten tää homma menee.


      • Nittaminax kirjoitti:

        No tää ehkä laukee niin, että haen omaa kämppää ja jääköön ukko sit tähän, mut katotaan nyt miten tää homma menee.

        Kyllä minäkin joskus uhoan, että jos ei tää mellastus lopu, niin häivyn hetkeksi aikaa. Vaan mihin sitä ihminen kotoaan lähtisi. :)


    • ent.siivoojaparka

      Laita kierrätykseen.
      Kai sinulla joku tuttu on, joka olisi miestä vailla.

      • Ehei tuota vanhaa ruunaa kukaan halua. Ainakin ite väittää olevansa ruuna vaikka pallit tallella. Taitaa impotentti vaan vaivata.


      • ent.siivoojaparka
        Nittaminax kirjoitti:

        Ehei tuota vanhaa ruunaa kukaan halua. Ainakin ite väittää olevansa ruuna vaikka pallit tallella. Taitaa impotentti vaan vaivata.

        Voi kuule. Se tuntee itsensä vielä oikein naisten mieheksi, kun pyydät jonkun sinkkukaverisi flirttaileman sille. Järjestä tärskyt ...
        Jos ei sinulla sellaisia kavereita ole, jolle se kelpaisi, niin laita huutonetille.


      • ent.siivoojaparka kirjoitti:

        Voi kuule. Se tuntee itsensä vielä oikein naisten mieheksi, kun pyydät jonkun sinkkukaverisi flirttaileman sille. Järjestä tärskyt ...
        Jos ei sinulla sellaisia kavereita ole, jolle se kelpaisi, niin laita huutonetille.

        Heh..ettiköön itse narttunsa. Mä rupee sille vielä uutta eukkoakin ettimään.
        Enkä mä oikein haluis et joku mun kavereista joutuis jossain vaihees samaan tilaanteeseen ku mä nyt olen. Ei mulla niin hattumaisia kavereita ole. :)


      • kannattaskysyy
        Nittaminax kirjoitti:

        Heh..ettiköön itse narttunsa. Mä rupee sille vielä uutta eukkoakin ettimään.
        Enkä mä oikein haluis et joku mun kavereista joutuis jossain vaihees samaan tilaanteeseen ku mä nyt olen. Ei mulla niin hattumaisia kavereita ole. :)

        Jos siivooja ottais, ukko muuttas ruottiin etkä näkis sitä enää ikänä


      • kannattaskysyy kirjoitti:

        Jos siivooja ottais, ukko muuttas ruottiin etkä näkis sitä enää ikänä

        Eipä taitais ukko enää sinne muuttaa ku jo kerran takasinkin tuli.


      • ent.siivoojaparka
        kannattaskysyy kirjoitti:

        Jos siivooja ottais, ukko muuttas ruottiin etkä näkis sitä enää ikänä

        Älkää hiijessä laittako tänne tulemaan, jos sattuu vielä olemaan eksäni, minkä laitoin kierrätykseen jo melkein 36 vuotta sitten.


      • ent.siivoojaparka kirjoitti:

        Älkää hiijessä laittako tänne tulemaan, jos sattuu vielä olemaan eksäni, minkä laitoin kierrätykseen jo melkein 36 vuotta sitten.

        Hehe tää oli hyvä. :) Joskus -80 luvulla se siel töissä oli.


    • Mulle ei tarttis sanoa kuin yhesti ja se olis sitten goodbye. Aikuisen ihmisen nyt kuitenkin pitää tietää mitä suustaan voi päästää.
      Anna ukon pestä omat kalsarinsa ja laittaa pöperönsä. Muuta eri kammariin nukkumaan näin niin kuin aluksi. Sittan alat mkiettimään muita asumisjärjestelyitä.

      • Kun kerran tuli jo tuolla ylempää paljastettua että kyse oli sänkyhommista ja silleen, niin minäkin olisin halunut, että sen asian olisi voinut kertoa nätemmin. Jos ei haluta meikäläinen niin ei sit. Ikävintä oli kun yritti selitellä jälkeen päin, että hän on impotentti. Olis sit suoraan sen sanonu, ku et ei haulua mua ja arvaa kumpaa selitystä uskoin.


      • Nittaminax kirjoitti:

        Kun kerran tuli jo tuolla ylempää paljastettua että kyse oli sänkyhommista ja silleen, niin minäkin olisin halunut, että sen asian olisi voinut kertoa nätemmin. Jos ei haluta meikäläinen niin ei sit. Ikävintä oli kun yritti selitellä jälkeen päin, että hän on impotentti. Olis sit suoraan sen sanonu, ku et ei haulua mua ja arvaa kumpaa selitystä uskoin.

        Nii. Onhan se kova paikka miehelle kun huonmaa et ei enää pikkuveitikka pelitä aikä hormonit hyrrää.


      • siilimuori2 kirjoitti:

        Nii. Onhan se kova paikka miehelle kun huonmaa et ei enää pikkuveitikka pelitä aikä hormonit hyrrää.

        Olisi sen vain mulle rehdisti heti sanonut jos se pitää paikkansa, ku että huutaa ettei halua meikäläistä. Se että suututaan ja naama punasena huudetaan ei ollut mitenkään asiallista.


      • siilimuori2
        Nittaminax kirjoitti:

        Olisi sen vain mulle rehdisti heti sanonut jos se pitää paikkansa, ku että huutaa ettei halua meikäläistä. Se että suututaan ja naama punasena huudetaan ei ollut mitenkään asiallista.

        Jos ei ole mitään muutakaan yhteistä niin eikai se kiinnosta sänkyhommatkaan?
        Läheisyys ja lämpö suhteessa kuollut?


      • mää.veikkaan

        Joo Niitta-minkin olis syytä laihduttaa 40-50 kilorasvaa, voi syy olla siinä?


      • mää.veikkaan kirjoitti:

        Joo Niitta-minkin olis syytä laihduttaa 40-50 kilorasvaa, voi syy olla siinä?

        Ahaa, no mitäs miehen pitäisi tehdä?


      • siilimuori2 kirjoitti:

        Jos ei ole mitään muutakaan yhteistä niin eikai se kiinnosta sänkyhommatkaan?
        Läheisyys ja lämpö suhteessa kuollut?

        Onkohan ne pienet hipaisut ja pusimiset sitten olleet simänlumetta häneltä, mutta multa ei ainakaan.


      • mää.veikkaan kirjoitti:

        Joo Niitta-minkin olis syytä laihduttaa 40-50 kilorasvaa, voi syy olla siinä?

        Mitäs jos pistetään heti 100 kiloo..........


      • Jippijai
        siilimuori2 kirjoitti:

        Jos ei ole mitään muutakaan yhteistä niin eikai se kiinnosta sänkyhommatkaan?
        Läheisyys ja lämpö suhteessa kuollut?

        Ajatelepa, jos ukkosi onkin vasta tajunnut, että onkin homo.


      • Jippijai kirjoitti:

        Ajatelepa, jos ukkosi onkin vasta tajunnut, että onkin homo.

        Ai minunko ukko vai?


    • pakkovalitaitse

      Eihän se kovin hunajainen olotila varmaankaan ole.
      Mutta voisi se tilanne olla vieläkin pahempi:
      Kelpaisit miehellesi ainoastaan sänkyhommiin, mutta ruokapöydässä hän ei sinua haluaisi katsella.
      Niin kauan kuin toinen edes jotenkin sietää toisen läsnaoloa, on aina pieni mahdollisuus korjata tilannetta parempaan suuntaan.
      Ja jos ei mitään muutosta saa aikaiseksi, miksi piinata itseään kuolevassa suhteessa?

      • Hihi, silloin sentään voimme syödä omissa huoneissamme niinku tähänkin asti joten tuo ei tuota ongelmaa meidän suhteessa. Nyt huomaan että meillä onkin enemmän asioita joita vois petrata.


      • Eikäy
        Nittaminax kirjoitti:

        Hihi, silloin sentään voimme syödä omissa huoneissamme niinku tähänkin asti joten tuo ei tuota ongelmaa meidän suhteessa. Nyt huomaan että meillä onkin enemmän asioita joita vois petrata.

        Olipa ikäviä sanoja nittaminaxiltakin miehestään"kukaan tuota miestä huoli"?ruuna, ym ym. Ei parempi miestään? Mies huusi hälle, mutta nitan kirjottelu hänestä myös loukkaavaa. Ainahan voi piilotella nikin taakse, mutta sama sydämen kylmyys löytyy.


      • Eikäy kirjoitti:

        Olipa ikäviä sanoja nittaminaxiltakin miehestään"kukaan tuota miestä huoli"?ruuna, ym ym. Ei parempi miestään? Mies huusi hälle, mutta nitan kirjottelu hänestä myös loukkaavaa. Ainahan voi piilotella nikin taakse, mutta sama sydämen kylmyys löytyy.

        Hah, jos et ymmärrä lukemaasi niin ihan rauhassa saat riidellä itekses.


    • 3xeronnut

      Vanhatpiiat, eronneet ja sinkut ovat kaikista parhaita neuvojia :D

      Tilatkaa yhdessä lääkärinaika ukolle, menet sinne sitten kuulemaan toimiiko vai ei.

      • Peeveli kun ton saiskin lekuriin. Olen muutamia kertoja yrittänyt sitä saaha tilaamaan aikaa lekurille kun se oli loukannut jalkansa, niin ei. Mieluummin se sillä murtuneella nilkalla köpötteli puolisen vuotta ku sinne meni.


    • Ehkä ei tähän soppaan kannattais lusikkaansa tunkea mut kun en malta.
      Elikkä onko se seksi ainoa asia mikä pitää teiän liiton kasassa?
      Eikö mikään muu yhteinen merkkaa mitään?
      Unohretaan nyt se miten asia tuli esille ja vastaa vaan tohon seksi kysymykseen.

      • konstitonmonettaas

        Kun mies tulee kotiin, niin Nitta voisi vaikka liukua istualtaan yläkerrasta kaiteen päällä alakertaan ja sanoa:
        Heippati rallaa!Lämmitän tässä juuri päivällistä!
        Jos siinä tilanteessa ei mieheltä hymy irtoa, kielii se vakavista ongelmista.


      • ykäää
        konstitonmonettaas kirjoitti:

        Kun mies tulee kotiin, niin Nitta voisi vaikka liukua istualtaan yläkerrasta kaiteen päällä alakertaan ja sanoa:
        Heippati rallaa!Lämmitän tässä juuri päivällistä!
        Jos siinä tilanteessa ei mieheltä hymy irtoa, kielii se vakavista ongelmista.

        Mene hoitoon olet sairas!


      • vaivielähoitoon
        ykäää kirjoitti:

        Mene hoitoon olet sairas!

        nii oikke...
        Kun huumori häviää parisuhteesta ja ruokapöydässäkään ei enää hymyilytä, on syytä ottaa jo asia käsittelyyn.


      • hekotihekoti
        ykäää kirjoitti:

        Mene hoitoon olet sairas!

        Tästä vitsistä sinä varmaankin riemastut:
        Mies ja vaimo lähtivät viettämään kuherruskuukautta maaseudulle.
        He vuokrasivat pienen huoneen eräästä maalaistalosta.
        Sitten he eivät moneen päivään poistuneet huoneestaan, vaan emäntä kantoi ateriat heille huoneeseen.
        Pariskunta oikein mellasti sängyssä ja käytetyt kondomit viskattiin suoraan avoimesta ikkunasta pihalle.

        Viidentenä päivänä tuli kiukkuinen emäntä ja käski heitä poistumaan talosta.
        Pariskunta oli ihmeissään:
        "Eihän me mitään pahaa olla tehty.
        Ollaan vain nautittu täällä rakkautemme hedelmistä!"

        Emäntä mulkaisi heitä vihaisena ja virkkoi:
        "Mutta kun te olette heitelleet ne hedelmien kuoret pihalle ja meiltä on jo 8 kanaa tukehtunut niihin!"


      • paskoa

        Siis missä kohdassa piti nauraa? Oliko tää vitsi?


      • Ei ole, ollaanhan tässä platonisessa tilassa oltu jotain kymmenisen vuotta, mutta olis se ollut kiva edes toivossa elää, et joskus sais. :)


      • ei-pyhä-perkele-sentäs

        Siis platonisessa tilassa kymmenisen vuotta? Nytkö vasta teit aloitteen seksiin, sait korvillesi ja aloit kitistä keskustelupalstaa myöden?
        Itteni kohdalla samassa tilanteessa ero olisi tullut jo 9 1/2 vuotta sitten.


      • ei-pyhä-perkele-sentäs kirjoitti:

        Siis platonisessa tilassa kymmenisen vuotta? Nytkö vasta teit aloitteen seksiin, sait korvillesi ja aloit kitistä keskustelupalstaa myöden?
        Itteni kohdalla samassa tilanteessa ero olisi tullut jo 9 1/2 vuotta sitten.

        Missäs kohtaa olen puhunut että nyt vasta olen kysynyt, noin niiku ekaa kertaa?
        No toivossa oli hyvä elää, jos sun kärsivällisyys olis loppunut jo puolen vuoden päästä, niin se on sun asias.


    • nuormieli

      Voimia sulle, mistä nainen voisikaan kaikkia miehen haluja tai ei haluja tietää, hyvä kun tietää omat halunsa, mut muista nainen saa kyl miehen halut heräämään jos haluaa, eikä se seksin tarvi aina olla juuri sitä perinteistä yhdyntää, mielikuvitusta peliin ja kuviot uusiksi, voitte ehkä vielä yllättyä.

      • Hei, ei tässä mitään eilisen teerejä olla, vai miten se sananlasku menikään. Kyllä tässä iässä jo tiedetään kaikki salat ja mielikuvituksetkin.


    • vilosoohvi

      Jos kiintymys on kadonnut niin tilanne vaikuttaa uhkaavalle.
      Jostakinhan tuo johtuu.
      "Totuuden kuuleminen"? Oliko "totuudessa" kyse muutostoivomuksista vai oliko kyse henkilöön kohdistuvasta arvostelusta?
      Viime mainitusta vaihtoehdosta voisi vetää vain yhden sortin johtopäätöksen. Kyse on vain siitä miten pitkälle siedät sellaista.

      Toivomukset ja muutosehdotukset tulee ottaa vakavasti vaikka ei olisi aikomustakaan mennä niihin mutta kyse on esittäjälle tärkeistä asioista joista keskustelemaan.
      Henkilöön kohdistuvaa tölvimistä ei mielestäni kenenkään tarvitse sietää.

      • Ei kummastakaan, hän vain huusi sen mulle päin naamaa. Mitäpä siinä mitään itse sanomaan, mutta itkuhan siinä meikäläiseltä pääs.


    • kyllikkikö

      Kun miehellä libido alkaa sammumaan hänen on vaikea myöntää sitä, aika moni syyllistää naisen että tämä ei ole tarpeeksi haluttava. Itse ajattelisin että pitäköön sen prinssinakin housuissaan. Meillä ei ole ollut aikoihin seksielämää, minun haluttomuuteni takia, haluttomuus johtuu aika paljon sairastelusta, mies on hienotunteinen ei painosta, on hellä ja ymmärtäväinen. Asia saattaa olla tilapäinen tai pysyvä, se ei tunnu kovin tärkeältä. Me pystymme laskemaan leikkiä ja nauraman asialle, se on varmaan aika harvinaista. Suhde toimii muuten hyvin, ollaan toistemme parhaat kaverit, työt jaetaan sen mukaan minkä kukin paremmin osaa. Voimme puhua vapautuneesti jopa siitä kuinka mies parhaiten hoitaa seksielämänsä, minä ehdotan välillä nettipornoa ja nyrkkikyllikkiä ym.... Uskoisin että seksi ei ole enää miehelläkään ensisijalla elämässä. Jos mies lähtee seksin puutteen takia muualle, en voi mitään, hänkään ei halua että teeskentelen muuta kuin olen.

      • Siis.tosi.omituista

        Miksi nettiporno ja nyrkkikyllikki? Häh. Sä oot muija, miksi et ota suihin ja runkkaa häh? Koska sä olet tunteeton psykopaatti. Idiootti on ukkosikin kun on jäänyt paikalleen. Niin no jos on impotentti, ei kehtaa lähteä enää.


      • kyllikkikö
        Siis.tosi.omituista kirjoitti:

        Miksi nettiporno ja nyrkkikyllikki? Häh. Sä oot muija, miksi et ota suihin ja runkkaa häh? Koska sä olet tunteeton psykopaatti. Idiootti on ukkosikin kun on jäänyt paikalleen. Niin no jos on impotentti, ei kehtaa lähteä enää.

        Ei ole tarpeen meidän liitossamme, jokainen liitto on erilainen. Pitäisikö minun vastoin tahtoani ottaa suihin ja runkata, osaa jokainen mies tehdä sen itsekin. Jos mieheni ei vaadi minulta sellaista niin miksi äkäilet? Etkö tajua että laskemme leikkiä asiasta, jos ei ole huumoria niin asiasta nousisi juuri tuollainen kynnys mikä sinulle nähtävästi tulisi.


      • fakiirioikein
        kyllikkikö kirjoitti:

        Ei ole tarpeen meidän liitossamme, jokainen liitto on erilainen. Pitäisikö minun vastoin tahtoani ottaa suihin ja runkata, osaa jokainen mies tehdä sen itsekin. Jos mieheni ei vaadi minulta sellaista niin miksi äkäilet? Etkö tajua että laskemme leikkiä asiasta, jos ei ole huumoria niin asiasta nousisi juuri tuollainen kynnys mikä sinulle nähtävästi tulisi.

        Notkea mies jos iteltään ottaa suihin ;))


      • kyllikkikö
        fakiirioikein kirjoitti:

        Notkea mies jos iteltään ottaa suihin ;))

        Jos pystyy, mikä ettei ;) Olisi mukava nähdä.


      • Pitkälti se meillä on niin että hän käy kaupassa ja minä hoidan huushollin, mutta nyt vaan joku katkas sen kuuluisan kamelin selän. Likkakin vaan makaa ja syö eikä pahemmin osallistu ku käskemällä kotitöihin. Passata tässä nyt kahta aikuista ja sit saa kuulla ettei ukko edes halua meikäläistä.
        Kyllä mä nyt ryven itsesäälissä, mutta tääkin helpottaa ku saa tänne purkaa tunteitaan tai siis keskustella asiasta. :)


      • fakiirioikein kirjoitti:

        Notkea mies jos iteltään ottaa suihin ;))

        Olenpa minä kerran nähnyt kuinka pitkä joloinen mies nusasee omaa pers.... ja ihan livenä. Joten miks ei suihinkin.


      • kyllikkikö
        Nittaminax kirjoitti:

        Olenpa minä kerran nähnyt kuinka pitkä joloinen mies nusasee omaa pers.... ja ihan livenä. Joten miks ei suihinkin.

        Ainakin sinulla Nitta on huumorintajua, se on iso plussa. Miehesi omistaa aarteen, toivottavasti huomaa sen ennen kuin on liian myöhäistä.


    • oikea-elämä-on-

      kaikkea mahdollista vihasta rakkauteen ja siltä väliltä.




      -
      alotukseen:

      Kokemusta on yli viidenkymenen vuoden avioliitosta
      joka lopulta päättyi tuonpoleiseen elämään pitkä sairauden seurauksena,
      niin siis,
      koko elämän mittaisessa avioliitossa on kaikki mahdolliset tunteet ja kokemusket käytävä läpi
      että tietää mikä elämässä on lopulta kaikkein tärkeintä ja arvokkainta,
      siksi myös puolison tulee huolehtia itsestään silloinkin kun huomaa olevansa ( joutuneensa ) sivuraiteilla,
      ON otettava itseään niskasta kiinni,
      ja muodostettava myös oma yksityinen elämä , kumpanisa rinnalla,
      josta on hyvä antaa elämän virtaa myös joskus " välinpitämättömälle " puolisolle,
      kun vaimo osaa arvostaa itseään, hän pytyy arvostamaan myös änkyrää puolisoaan silloinkin kun elämän mysky käy ja laineet lyö korkealle,
      tiesitkö
      taifuunit/ myskyt menee aina ohi
      ja sen jälkee tule aina tyyntä ja rauhaisaa,
      siis ole piiiiitkäjännitteinen,
      ota suuuuuuuri kärsimysreppu,
      kanna reppusi pystypäin elämän loppuun asti,
      lopulta saat aidon rakkauden osaksesi,
      tämä on tosi,

    • Tässäpäaluksi

      Voin lohduttaa sinua aloittaja,että meitä on pilvin pimein yhtä epätyydyttävässä pitkässä avioliitossa eläneitä,ei kuitenkaan niin pahassa että viitsis aloittaa eroprosessin.Sinun tapauksessa,aloittaisin itsestäsi,menisin parhaalle mahdolliselle kampaajalle ,pirtsakka leikkaus hiuksiin,kosmelogille,kulmien värjäys ja ylimääräiset ihokarvat pois sekä pienet arkimeikausohjeet-ohjeiden jälkeen voit hoitaa itse nämä kaikki,ei tule kalliiksi.Sitten muutat pukeutumistyylin mahdollisimman nuorekkaaksi,kyllä ne putiikeissa neuvoo.JA KAIKKI TÄMÄ ITSEÄSI ILAHDUTTAMAAN,äläkä välitä tippaakaan siitä äijänkäppyrästä.Ala elämään omaa elämää.Kodin pidät sillai siistinä,että itse viihdyt,jos mahdollista oma huone,uusilla tekstiileillä verhot,matot ,lakanat ja päiväpeitto uusiks,vanhat roskiin surutta, Ruokaa ei ole ukolle pakko tehdä,jos ei itse osaa aikuinen mies,olkoon ilman.No ,sen verran voi perisi antaa ,kun samassa huushollissa joutuu asumaan,että tiputtaa vaatteet pesukoneeseen,ettei koti ala haista.EI UKKOJA PIDÄ PASSATA! Ala vain elää omaa elämää,ja käy jossain harrastuksissa,joissa voit vaikka iloksesi vähän flirttailla,kun olet saanut itsesi uuteen kuosiin ja itsetunto korkealla. Sinulla on vielä pitkä elämä edessä,elä se itsellesi,ukko ei muutu,eikä muutkaan läheiset....kerro toimiiko.

      • Osan noista antamista ohjeista olen jo toteuttanut aikaisemmin, mutta meikkaus ei onnistu. Mä en pysty muuhun ku puuterii ja punaa sipasemaan naamaani, ku ei ole piilareita et näkis jotain.
        Kerron sit joskus kuinka meikäläiselle kävi.


    • Itseäänpitääarvostaa

      Kovasti kalskahtaa tuo otsikko korvaan. Jokainen on oman elämänsä pääroolissa, ja itse pitäisi se päärooli ottaa eikä odottaa, että muut hänet siihen laittavat. Pitää olla itselleen tärkeä, arvostaa itseään.

      Ihan niin kuin tuo "tässäpäaluksi" kirjoitti, siitä pitäisi aloittaa, että ottaa itse oman elämänsä haltuun, tekee itselleen asioita, joita haluaa itselleen tärkeälle ihmiselle tehdä. Jollakin se voi alkaa kosmetologilla, kampaajalla ja vaatekaupassa käynnistä, minulla se alkoi lenkkeilystä, siitä, että otin sen ajan ihan vain itselleni.

      • pitkäLiitto-meillä

        Olen käsittänyt, että nitta kulkee rollaattorilla, joten siitä vain lenkille, verhoja vaihtelemaan ja meikkaamaan, joten kyllä se siitä!! "Voi pyhäsylvi teidän kanssa"!

        Mieheni sairastui eturauhassyöpään, joten pelitys hiipui, eikä sitä parantanut minun meikkaukset, eikä lenkillä käynnit. Päin`vastoin hän alkoi epäillä, että juoksen vieraissa.

        Huonoin neuvo oli tuolla ylempää, että kerrasta poikki, jos pahasti sanoo.


      • pitkäLiitto-meillä kirjoitti:

        Olen käsittänyt, että nitta kulkee rollaattorilla, joten siitä vain lenkille, verhoja vaihtelemaan ja meikkaamaan, joten kyllä se siitä!! "Voi pyhäsylvi teidän kanssa"!

        Mieheni sairastui eturauhassyöpään, joten pelitys hiipui, eikä sitä parantanut minun meikkaukset, eikä lenkillä käynnit. Päin`vastoin hän alkoi epäillä, että juoksen vieraissa.

        Huonoin neuvo oli tuolla ylempää, että kerrasta poikki, jos pahasti sanoo.

        No riippuu siitä kuinka pahasti sanotaan. Jos mulle sanottaisiin et minä en sinusta piittaa tai ylipäätään sinusta mitään halua niin miksi siihen tyrkylle jäisin :). Minun arvomaailmani mukaan niin pahasti sanottu että en kyllä sitä jäisi ihmettelmään. Kertoo suhteen tilasta. Kyllä aikuisen ihmisen pitää kyetä hallitsemaan mitä suustaan varsinkaan sille lähimpänä olevalle päästelee. Pitkissä suhteissa on ylä- ja alamäkiäkin, mutta rajansa kaikella.


      • Itseäänpitääarvostaa
        pitkäLiitto-meillä kirjoitti:

        Olen käsittänyt, että nitta kulkee rollaattorilla, joten siitä vain lenkille, verhoja vaihtelemaan ja meikkaamaan, joten kyllä se siitä!! "Voi pyhäsylvi teidän kanssa"!

        Mieheni sairastui eturauhassyöpään, joten pelitys hiipui, eikä sitä parantanut minun meikkaukset, eikä lenkillä käynnit. Päin`vastoin hän alkoi epäillä, että juoksen vieraissa.

        Huonoin neuvo oli tuolla ylempää, että kerrasta poikki, jos pahasti sanoo.

        Mihin tuo rollaattori tässä liittyy, taisi sinulta mennä pointti ohi. Vai meinaatko, että kun kulkee rollaattorilla, ei voi meikata tai uudistaa kotia? Tai tuulettaa itseään tavalla tai toisella? Taisi sinulla kuitenkin olla tarkoitus vain tyrmätä muiden kommentteja.

        Kyse oli siitä, että on itse itselleen tärkeä ja toimii sen mukaan. Sekö on mielestäsi noin väärin? Se, mitä se konkreettisesti on, pitää jokaisen itse löytää. Jollekin se on meikkaus, jollekin lenkki, jollekin jotakin muuta. Jos mies sen seurauksena epäilee, että juoksee vieraissa, ei siinä ole kyse meikkaamisesta tai lenkistä, vaan luottamuksesta. Vai onko sinun neuvosi siis, että unohda itsesi, pysy tahdottomana hiirulaisena ja ole koko ajan vieressä palvelemassa, että mies vain on mahdollisimman tyytyväinen eikä varmasti epäile mitään? Kamala ajatus!

        Pelitystä tai ei, yhteiselolle pitää löytyä sellainen kuvio, jonka kanssa molemmilla on hyvä olla - eikä sellaiseen kuvioon minun mielestäni kuulu tuollainen toisen loukkaaminen, mistä aloittaja kertoo. Kumpikin osapuoli on tietenkin velvollinen ottamaan toisensa huomioon, mutta kumpikin on myös itselleen velvollinen arvostamaan itseään niin, että tekee myös itselleen oikeita valintoja ja elää omannäköistään elämää. Suurin osa asioista on sellaisia, joista voi tinkiä ja tehdä kompromisseja, mutta itseään kohtaan pitää olla rehellinen. Siitä, mikä ja kuka itse on ja mitkä asiat itselle ovat niitä tärkeimpiä, ei pidä tehdä kompromisseja. En minäkään haluaisi, että mies esittäisi olevansa jotakin muuta kuin oikeasti on.

        Pitkä liitto on meilläkin, ja välillä vaikeimman kautta on etsitty sitä polkua, jota yhdessä voidaan kulkea.


      • pitäLiitto-meillä
        Itseäänpitääarvostaa kirjoitti:

        Mihin tuo rollaattori tässä liittyy, taisi sinulta mennä pointti ohi. Vai meinaatko, että kun kulkee rollaattorilla, ei voi meikata tai uudistaa kotia? Tai tuulettaa itseään tavalla tai toisella? Taisi sinulla kuitenkin olla tarkoitus vain tyrmätä muiden kommentteja.

        Kyse oli siitä, että on itse itselleen tärkeä ja toimii sen mukaan. Sekö on mielestäsi noin väärin? Se, mitä se konkreettisesti on, pitää jokaisen itse löytää. Jollekin se on meikkaus, jollekin lenkki, jollekin jotakin muuta. Jos mies sen seurauksena epäilee, että juoksee vieraissa, ei siinä ole kyse meikkaamisesta tai lenkistä, vaan luottamuksesta. Vai onko sinun neuvosi siis, että unohda itsesi, pysy tahdottomana hiirulaisena ja ole koko ajan vieressä palvelemassa, että mies vain on mahdollisimman tyytyväinen eikä varmasti epäile mitään? Kamala ajatus!

        Pelitystä tai ei, yhteiselolle pitää löytyä sellainen kuvio, jonka kanssa molemmilla on hyvä olla - eikä sellaiseen kuvioon minun mielestäni kuulu tuollainen toisen loukkaaminen, mistä aloittaja kertoo. Kumpikin osapuoli on tietenkin velvollinen ottamaan toisensa huomioon, mutta kumpikin on myös itselleen velvollinen arvostamaan itseään niin, että tekee myös itselleen oikeita valintoja ja elää omannäköistään elämää. Suurin osa asioista on sellaisia, joista voi tinkiä ja tehdä kompromisseja, mutta itseään kohtaan pitää olla rehellinen. Siitä, mikä ja kuka itse on ja mitkä asiat itselle ovat niitä tärkeimpiä, ei pidä tehdä kompromisseja. En minäkään haluaisi, että mies esittäisi olevansa jotakin muuta kuin oikeasti on.

        Pitkä liitto on meilläkin, ja välillä vaikeimman kautta on etsitty sitä polkua, jota yhdessä voidaan kulkea.

        Päätit sitten haukkua minut ensin ja sitten toisetkin, jotka ei älyä rollaattorin kanssa kiipeillä verhoja vaihtelemaan ja meikkaamaan itseään ihan noin kotioloissakin?

        Lainaten:"Kyse oli siitä, että on itse itselleen tärkeä ja toimii sen mukaan.??"

        Niinkös se olikin? Minä typerys menin terkkariin ja juttelin siellä meidän ongelmasta ja sain sieltä näytepakkauksen Viagraa, mutta ajattelin kyllä lähinnä mieheni hyvinvointia, josta sitten itsekkin hyödyin.

        Meidän, siis sinun ja minun mielipiteet eroavat niin paljon, että tätä "keitosta" en halua jatkaa.


      • No niin riita poikki. Molemmilta tuli hyviä vastauksia ja teen omien kykyjeni mukaan mitä voin. Voin hyvinkin tolla mun ladalla (rollaattori) köpötellä pihalla jos joku vain kantais sen ulos täältä kolmannesta kerroksesta ja tois ylöskin. Verhojen vaihtoon voisin pyytää jotain naapuria tai sit hankin kotipalvelun itelleni.
        Siis voiko vaimokin saada lekurilta viegraa jos kertoo miehen ongelmasta jota ei saa kirveelläkään lekuriin.


      • Itseäänpitääarvostaa

        Minusta nimim. "oikea-elämä-on-" kirjoitti aika hyvin, että kun toinen puoliso voi hyvin, häneltä riittää virtaa sille toisellekin. Niinhän se on, että silloin jaksaa myös olla tukena ja itsellä on jotain annettavaa, kun muistaa pitää itsestäänkin huolta. Minusta ei voi odottaa, että joku muu arvostaa, jos ei itse arvosta itseään.

        Verhot ja lenkit ja meikkaamisethan olivat vain esimerkkejä, jokainen löytää halutessaan sen oman juttunsa, joka tuottaa itselle vilpitöntä iloa/rentouttaa/antaa voimaa, mitä kukakin tarvitsee.


    • 1eero

      En kokenut yhdessä olossa mitään aloituksen tapaista, toisesta välittävä mikä mieluisempaa kuin toisiaan tukien jakaa arkea siitä tulee hyvämieli jaksamiseen.

      • Näinpä on. Tämä korostunee vielä varsinkin siinä vaiheessa kun ikä alkaa tuoda kaikenmaailman vaivaa ja sairauttakin.


      • Tiedän tunteen ja sellainen minullakin oli vielä ennen lauantaita. :)


      • Nittaminax kirjoitti:

        Tiedän tunteen ja sellainen minullakin oli vielä ennen lauantaita. :)

        Jos sillä ukollas kuitenkin nyt sattui vaan olemaan huono päivä. Johonkinhan sitä paha olonsa pitää purkaa ja kuka onkaan otollisempi kohde kuin oma puolisko :).


      • siilimuori2 kirjoitti:

        Jos sillä ukollas kuitenkin nyt sattui vaan olemaan huono päivä. Johonkinhan sitä paha olonsa pitää purkaa ja kuka onkaan otollisempi kohde kuin oma puolisko :).

        Vaikka olis kuinka paha olo ei sitä sentään tarvii naama punasena huutaa julki niin että kaikki naapuritkin kuuli. Tai paskooko niistä naapureista mutta se rajuus mut yllätti ihan täysin.


      • Nittaminax kirjoitti:

        Vaikka olis kuinka paha olo ei sitä sentään tarvii naama punasena huutaa julki niin että kaikki naapuritkin kuuli. Tai paskooko niistä naapureista mutta se rajuus mut yllätti ihan täysin.

        No näinpä. Outoa on kyllä tuo huutaminen jos ei normisti kuulu käytökseen. Toisethan huutaa iha vaan huutamisen ilosta :).


    • hoplös

      Kohtalotoverisi.
      Minulla on saman tyyppisiä syrjäytyneeksi joutuneen tuntemuksia. Mieheni ei piittaa menemisistäni eikä tulemisistani. Hän muun muassa yllyttää lähtemään matkoille naisporukassa kieltäytyen itse tulemasta mukaan.
      Taloustöissä hän rajaa minun roolini vain tiskarin ja pesukoneen käyttöön. Siivouksessa saan pyyhkiä pölyjä.
      Ruuanlaitossa osani rajoittuu omien leipieni ja hedelmieni ostamiseen. Tiskarin täyttö ja tyhjennys ovat seuraavat vaiheet tuolla sektorilla.
      Mieheni ei piittaa edes rahan käytöstäni. Häntä ei kiinnosta luottokorttilaskut eikä pankkien tiliotteet. Voiko nainen kokea enää pahempaa välinpitämättömyyttä?
      Kaikesta välinpitämättömyydestä ja 70 iästään huolimatta hän odottaa viikoittain useampia intiimihetkiä makuuhuoneessa. Tämä aiheuttaa jotenkin huorahtavan olon. Pelastaakseni viimeiset yhteiset vuotemme olen pari kertaa viikossa yhteistyöhalukas.
      Toivottavasti tämä kurjuuteni hieman lohduttaa sinua omassa ankeudessasi.

      • tämäTästäTälläkertaa

        hoplös
        Olisit kiitollinen osaasi ja toivottavasti oletkin loppujen lopuksi. Miehesi (siis mies, ei monikossa) antaa sinulle kaiken hellyytensä ja luottamuksen raha-asioissa ja matkustelussa, mitä minun mies ei tehnyt. Toki te paljon reissaatte yhdessäkin, vai kuinka?

        Meillä ei ollut yhteistä tiliä koskaan ja matkustelu yksin oli vain,...niin sitä,... mitä oli sekin, kun vain minä osasin käyttää tietsikkaa, siis "huorailua"? Hieman alkoi ymmärtää, kun etsin valokuvia hänen isästää verkoilla ja muutakin meidän koulu aikaisia kuvia, että voihan siellä olla muutakin, kuten päivän lehdet.

        Raha asiamme hoiti mieheni, siis nuo pakolliset talon ja oman autonsa kustannukset, mutta minä ostin ruoat ja lasten tarvitsemat menot, kuten myös oman autoni kustannukset, jotka ei olleet pieniä, verrattuna hänen maksuihin. Nettipankin aikaan tosin sain "kunnian" hoitaa sieltä maksut, myös hänen tililtään, mutta tarkkana oli, kuin porkkana, mitä siltä maksoin.

        Sitten täyttyi mittani, kun lapset oli jo maailmalla, me eläkkeellä ja hän alkoi laskea kaikki maksamansa laskut, joista minun olisi pitänyt maksaa hänelle puolet!! Hänellä oli sentään tupla tulot minun eläkkeeseen verrattuna. Ruoka ei mielestään mitään maksanut, koska hän ei mukamas syönytkään, mutta vieraamme söi ja heitä kävi silloin luonamme paljon. Tosin itse ostivat juotavansa.

        No, kyllä se elämä opettaa nöyrtymäänkin. Nyt hän on jo kahdesti joutunut sairaalaan, kun sydän on täytynyt tahdistaa uudestaan ja jotain tiputusta on saanut, mutta niin itsepäinen on, että minulle ei kerro tarkemmin, mistä tämä johtuu?

        ps.oli kiva kirjoitella ketjuun, jossa ei tarvitse pakolaisongelmaa käsitellä, joten kiitos nitta.


      • eienääpakolaisia
        tämäTästäTälläkertaa kirjoitti:

        hoplös
        Olisit kiitollinen osaasi ja toivottavasti oletkin loppujen lopuksi. Miehesi (siis mies, ei monikossa) antaa sinulle kaiken hellyytensä ja luottamuksen raha-asioissa ja matkustelussa, mitä minun mies ei tehnyt. Toki te paljon reissaatte yhdessäkin, vai kuinka?

        Meillä ei ollut yhteistä tiliä koskaan ja matkustelu yksin oli vain,...niin sitä,... mitä oli sekin, kun vain minä osasin käyttää tietsikkaa, siis "huorailua"? Hieman alkoi ymmärtää, kun etsin valokuvia hänen isästää verkoilla ja muutakin meidän koulu aikaisia kuvia, että voihan siellä olla muutakin, kuten päivän lehdet.

        Raha asiamme hoiti mieheni, siis nuo pakolliset talon ja oman autonsa kustannukset, mutta minä ostin ruoat ja lasten tarvitsemat menot, kuten myös oman autoni kustannukset, jotka ei olleet pieniä, verrattuna hänen maksuihin. Nettipankin aikaan tosin sain "kunnian" hoitaa sieltä maksut, myös hänen tililtään, mutta tarkkana oli, kuin porkkana, mitä siltä maksoin.

        Sitten täyttyi mittani, kun lapset oli jo maailmalla, me eläkkeellä ja hän alkoi laskea kaikki maksamansa laskut, joista minun olisi pitänyt maksaa hänelle puolet!! Hänellä oli sentään tupla tulot minun eläkkeeseen verrattuna. Ruoka ei mielestään mitään maksanut, koska hän ei mukamas syönytkään, mutta vieraamme söi ja heitä kävi silloin luonamme paljon. Tosin itse ostivat juotavansa.

        No, kyllä se elämä opettaa nöyrtymäänkin. Nyt hän on jo kahdesti joutunut sairaalaan, kun sydän on täytynyt tahdistaa uudestaan ja jotain tiputusta on saanut, mutta niin itsepäinen on, että minulle ei kerro tarkemmin, mistä tämä johtuu?

        ps.oli kiva kirjoitella ketjuun, jossa ei tarvitse pakolaisongelmaa käsitellä, joten kiitos nitta.

        Pakolaisongelma on käsitelty moneen kymmeneen kertaan. Ei juuri uutta esille tuu elikkä onko nää jumittuneet samoihin kuvioihin. Tavallisen elämän asiat kiinnostaa paljon enemmän.


      • hoplös
        tämäTästäTälläkertaa kirjoitti:

        hoplös
        Olisit kiitollinen osaasi ja toivottavasti oletkin loppujen lopuksi. Miehesi (siis mies, ei monikossa) antaa sinulle kaiken hellyytensä ja luottamuksen raha-asioissa ja matkustelussa, mitä minun mies ei tehnyt. Toki te paljon reissaatte yhdessäkin, vai kuinka?

        Meillä ei ollut yhteistä tiliä koskaan ja matkustelu yksin oli vain,...niin sitä,... mitä oli sekin, kun vain minä osasin käyttää tietsikkaa, siis "huorailua"? Hieman alkoi ymmärtää, kun etsin valokuvia hänen isästää verkoilla ja muutakin meidän koulu aikaisia kuvia, että voihan siellä olla muutakin, kuten päivän lehdet.

        Raha asiamme hoiti mieheni, siis nuo pakolliset talon ja oman autonsa kustannukset, mutta minä ostin ruoat ja lasten tarvitsemat menot, kuten myös oman autoni kustannukset, jotka ei olleet pieniä, verrattuna hänen maksuihin. Nettipankin aikaan tosin sain "kunnian" hoitaa sieltä maksut, myös hänen tililtään, mutta tarkkana oli, kuin porkkana, mitä siltä maksoin.

        Sitten täyttyi mittani, kun lapset oli jo maailmalla, me eläkkeellä ja hän alkoi laskea kaikki maksamansa laskut, joista minun olisi pitänyt maksaa hänelle puolet!! Hänellä oli sentään tupla tulot minun eläkkeeseen verrattuna. Ruoka ei mielestään mitään maksanut, koska hän ei mukamas syönytkään, mutta vieraamme söi ja heitä kävi silloin luonamme paljon. Tosin itse ostivat juotavansa.

        No, kyllä se elämä opettaa nöyrtymäänkin. Nyt hän on jo kahdesti joutunut sairaalaan, kun sydän on täytynyt tahdistaa uudestaan ja jotain tiputusta on saanut, mutta niin itsepäinen on, että minulle ei kerro tarkemmin, mistä tämä johtuu?

        ps.oli kiva kirjoitella ketjuun, jossa ei tarvitse pakolaisongelmaa käsitellä, joten kiitos nitta.

        Kaikella on kaksi puolta. Mieheni kalliit tavat ja harrastus. Hänen urheilulääkärin reseptillä ostamansa steroidit maksavat kuukausittain useita kymppejä.
        Proteiinijauhoja menee pussitolkulla. Samoin rahkaa mutta onneksi se on lidlessä halpaa. Raejuustoa, kananmunia jne.
        Käytössä on vitamiineja ja hivenaineita useita laatuja. Kalaöljyä ja ties mitä muuta.
        Salin vuosimaksun olen ajatellut säästyvän juomattomassa alkoholissa.

        Mieheni on jo luonnostaan melko kipakka mutta nyt tuntuu että steroidit ovat entisestään voimistaneet tuota piirrettä. Ei siitä ole ollut varsinaista haittaa mutta kuitenkin on hyvä tietää. Onneksi minulla ei ole tarvetta asioiden kärjistämiseen vaan harrastamalla pientä malttia saan juttuni läpi.

        Yhteiset lomamme ovat minulle todellista lomaa. Kuntoilun puute ja vähäinenkin päivittäin nautittu alkoholi vie mieheltäni parhaan terän joten minä rentoudun.

        Täydellisyyttä on turha tavoitella. Kummankaan!


      • Oho..no onhan toi tavallaan verrattavissa meikäläisen tilanteeseen, mutta en mä nyt tiiä että ihan pari kertaa viikossa. Olisin tyytyväinen jos edes pari kertaa vuodessa tai kerran. :)


      • tämäTästäTälläkertaa kirjoitti:

        hoplös
        Olisit kiitollinen osaasi ja toivottavasti oletkin loppujen lopuksi. Miehesi (siis mies, ei monikossa) antaa sinulle kaiken hellyytensä ja luottamuksen raha-asioissa ja matkustelussa, mitä minun mies ei tehnyt. Toki te paljon reissaatte yhdessäkin, vai kuinka?

        Meillä ei ollut yhteistä tiliä koskaan ja matkustelu yksin oli vain,...niin sitä,... mitä oli sekin, kun vain minä osasin käyttää tietsikkaa, siis "huorailua"? Hieman alkoi ymmärtää, kun etsin valokuvia hänen isästää verkoilla ja muutakin meidän koulu aikaisia kuvia, että voihan siellä olla muutakin, kuten päivän lehdet.

        Raha asiamme hoiti mieheni, siis nuo pakolliset talon ja oman autonsa kustannukset, mutta minä ostin ruoat ja lasten tarvitsemat menot, kuten myös oman autoni kustannukset, jotka ei olleet pieniä, verrattuna hänen maksuihin. Nettipankin aikaan tosin sain "kunnian" hoitaa sieltä maksut, myös hänen tililtään, mutta tarkkana oli, kuin porkkana, mitä siltä maksoin.

        Sitten täyttyi mittani, kun lapset oli jo maailmalla, me eläkkeellä ja hän alkoi laskea kaikki maksamansa laskut, joista minun olisi pitänyt maksaa hänelle puolet!! Hänellä oli sentään tupla tulot minun eläkkeeseen verrattuna. Ruoka ei mielestään mitään maksanut, koska hän ei mukamas syönytkään, mutta vieraamme söi ja heitä kävi silloin luonamme paljon. Tosin itse ostivat juotavansa.

        No, kyllä se elämä opettaa nöyrtymäänkin. Nyt hän on jo kahdesti joutunut sairaalaan, kun sydän on täytynyt tahdistaa uudestaan ja jotain tiputusta on saanut, mutta niin itsepäinen on, että minulle ei kerro tarkemmin, mistä tämä johtuu?

        ps.oli kiva kirjoitella ketjuun, jossa ei tarvitse pakolaisongelmaa käsitellä, joten kiitos nitta.

        Meillä hoidan minä kaikki laskut ja rahatkin tulee mun tilille. Jos pitää ostaa läppäri tai joku isompi ostos niin niistä neuvotellaan aina . Toistaiseksi olen hyvin pystynyt perustelemaan kaikki ostokseni että miksi kannattaa ostaa käteisellä tai osamaksulla.
        On hänellä pankkikortti jolla tekee sitten ruokaostokset, mutta joskus tarkistan netin kautta että mihin sitä rahaa menee. Toistaiseksi ei ole tullut mitään sanottavaa hänen rahan käytöstään.
        Yleensä vanhuus tuo noita sydämen rytmihäiriöitä lähes kaikille kun ikää tulee, mutta syynä voi olla alkoholikin. Jotkut nimittäin saavat flimmerin jo pienestäkin annoksesta, mutta ei kai hänellä siitä ole kyse?
        Juu kiitos kiitoksesta, ei mua kiinnosta mitkään pakolais ongelmat tääl palstalla. Jos niistä haluun puhua menen ihan toisille palstoille. :)
        Tuntuu välillä et tääl otetaan kaikki ongelmat liian tosissaan ja sit niistä kiukutellaan lähes verissä päin.


      • hoplös kirjoitti:

        Kaikella on kaksi puolta. Mieheni kalliit tavat ja harrastus. Hänen urheilulääkärin reseptillä ostamansa steroidit maksavat kuukausittain useita kymppejä.
        Proteiinijauhoja menee pussitolkulla. Samoin rahkaa mutta onneksi se on lidlessä halpaa. Raejuustoa, kananmunia jne.
        Käytössä on vitamiineja ja hivenaineita useita laatuja. Kalaöljyä ja ties mitä muuta.
        Salin vuosimaksun olen ajatellut säästyvän juomattomassa alkoholissa.

        Mieheni on jo luonnostaan melko kipakka mutta nyt tuntuu että steroidit ovat entisestään voimistaneet tuota piirrettä. Ei siitä ole ollut varsinaista haittaa mutta kuitenkin on hyvä tietää. Onneksi minulla ei ole tarvetta asioiden kärjistämiseen vaan harrastamalla pientä malttia saan juttuni läpi.

        Yhteiset lomamme ovat minulle todellista lomaa. Kuntoilun puute ja vähäinenkin päivittäin nautittu alkoholi vie mieheltäni parhaan terän joten minä rentoudun.

        Täydellisyyttä on turha tavoitella. Kummankaan!

        Siis kuinka vanha miehesi mahtaa olla? Ajattelin vain et jos hän nyt kasvattelee lihaksiaan jollain stereoideilla ja kaiken maailman ravintolisillä niin vanhemmiten sen lihakset kuitenkin surkastuu ja nahka jää roikkumaan ku vanha tiskirätti.
        En siis moiti miehesi liikunta muotoa tai tapaa millä ne hankkii vaan onko hän tietoinen mitä tapahtuu kropalle kun ikää alkaa olemaan jotain 70 .
        Apua..musta tuntuu et nyt mun olis pitänyt pitää turpani kiinni.


      • hoplös
        Nittaminax kirjoitti:

        Siis kuinka vanha miehesi mahtaa olla? Ajattelin vain et jos hän nyt kasvattelee lihaksiaan jollain stereoideilla ja kaiken maailman ravintolisillä niin vanhemmiten sen lihakset kuitenkin surkastuu ja nahka jää roikkumaan ku vanha tiskirätti.
        En siis moiti miehesi liikunta muotoa tai tapaa millä ne hankkii vaan onko hän tietoinen mitä tapahtuu kropalle kun ikää alkaa olemaan jotain 70 .
        Apua..musta tuntuu et nyt mun olis pitänyt pitää turpani kiinni.

        Ymmärrän, että olet joutunut oudolle alueelle. Mieheni aloitti itsestään huolehtimisen hieman alle 60 vuotisena tehden silloin täydellisen elämäntaparemontin. Hän oli 63 - 64v tietämissä kun vieraili aiheeseen liittyen urheilulääkärin luona ja ko. kansallisestikin tunnettu lääkäri kirjoitti testosterodireseptin jonka mukaan mieheni on elänyt. Käsittääkseni annos on kulutusta korvaava eikä tasoa oleellisesti nostava. Energiaa ja hyväntuulisuutta kuitenkin riittää. Tarvittaessa myös säpinää.

        Kyse ei ole mistään lihasten turvottamisesta vaan ikääntymisilmiöiden hidastamisesta ja lihaskunnon menettämisen minimoinnista.
        Mieheni on nyt 72v päivänsä kynnyksellä eikä vielä ole havaittavissa mitään haittailmiöitä useiden vuosien käytöstä huolimatta.
        Hän seuraa ainakin vuosittain eturauhasensa kuntoa ja muitakin veriarvoja.
        Jos sulkee silmänsä harmailta hiuksilta ja uurteisilta kasvoilta niin ukko menisi nuoremmastakin.
        Hän käy kerran vuodessa urheiluopiston kehonkoostuksen mittauksessa.
        En ymmärrä siitä muuta kuin sen että viimeisessä mittauksessa hänen rasvaprosenttinsa oli 16 mitä kehuskeli ja vatsaontelon sisäinen, haitallinen rasva 106 ( ? ) kun optimi olisi 100, hänen ikäisellään enemmän. Fitnes indeksi oli 97. Lunttasin.
        Koska poikamme oli aikanaan kilpanostaja ja jatkaa kuntoilumielessä harrastusta niin olen väkisinkin kuullut heidän keskustelujaan.

        Ainoa asia jota pelkään on mieheni suhteellisuustajun mahdollinen menettäminen.
        Hänelle on turha puhua että jättäisi suurten painojen repimisen nuoremmille koska vastaus on etteivät ne nuoret niitä revikään.

        Onneksi tuo ei ole koko hänen elämänsä vaikka onkin tärkeä osa kotoista arkipäivää.
        Se että aktiivisuus ulottuu myös kotiaskareisiin ja muihinkin aktiviteetteihin on oikeastaan hyvä vaikka usein tunnen itseni todella turhaksi mutta touhutkoon.

        Jk. Mieheni kuntoilumurheita. Uhosi aikaisemmin että sitten kun hän ei pysty punnertamaan pystyssä omaa painoaan niin joutaisi vanhaikotiin. Nyt pitäisi oven paukkua. Toinen mittari. Minun nostamiseni koukistajilla kyynärpäistä ylös jää nykyään tekemättä. Väittää johtuvan minun painonnousustani ( 8kg ) mutta totuus on kolkompi.
        Hymyilen hiljaa.


      • kaksiHyvää-miestä
        hoplös kirjoitti:

        Kaikella on kaksi puolta. Mieheni kalliit tavat ja harrastus. Hänen urheilulääkärin reseptillä ostamansa steroidit maksavat kuukausittain useita kymppejä.
        Proteiinijauhoja menee pussitolkulla. Samoin rahkaa mutta onneksi se on lidlessä halpaa. Raejuustoa, kananmunia jne.
        Käytössä on vitamiineja ja hivenaineita useita laatuja. Kalaöljyä ja ties mitä muuta.
        Salin vuosimaksun olen ajatellut säästyvän juomattomassa alkoholissa.

        Mieheni on jo luonnostaan melko kipakka mutta nyt tuntuu että steroidit ovat entisestään voimistaneet tuota piirrettä. Ei siitä ole ollut varsinaista haittaa mutta kuitenkin on hyvä tietää. Onneksi minulla ei ole tarvetta asioiden kärjistämiseen vaan harrastamalla pientä malttia saan juttuni läpi.

        Yhteiset lomamme ovat minulle todellista lomaa. Kuntoilun puute ja vähäinenkin päivittäin nautittu alkoholi vie mieheltäni parhaan terän joten minä rentoudun.

        Täydellisyyttä on turha tavoitella. Kummankaan!

        Täällä kirjoittelee flegu, joka on ilmeisesti kopio miehestäsi ja ainakin itse uskoo, että on paras mies maailmassa juuri kuntonsa ja "muunkin" huolehtimisen suhteen.

        Hän kuitenkin uskoo, että vaimonsa on erittäin tyytyväinen järjestelyihinsä.


    • hytinäx1

      Monta ongelmaa teillä joita täytyisi ratkaista. Vastasit joillekin ettei teillä ole varaa mennä mökkeilemään. Mutta oletteko mukana missään eläkeläisliitossa tai liikuntavammaisten liitossa, he järjestävät edullisia virkistäytymismatkoja yöpymisineen. Entäs onko enää pitkäaikaistyöttömillä mitään ohjelmaa? Kyllä varmaan miehelläsi myös on turhautunut olo jos työ on ollut tärkeä osa elämässään. Onko hänellä ketään kenen kanssa jutella ja entäs sinulla muita kuin tämän netin kautta?
      Katselkaa netistä olisiko vaikka virkistysavustuksia säätiöiltä.
      Sitten kerroit ettet pysy miehesi mukana kun kävelet rullaattorin kanssa, olisiko sinulla mahdollisuutta saada sähköpyörätuolia tai ostaa sellainen vaikka osamaksulla. Se auttaisi sinua itseäsi lähtemään ulos omiin harrastuksiisi ja luontoon aivan omatoimisesti ja pystyisitte myös lenkkeilemään yhdessä. Sinulla olisi ainakin 25 vuotta aikaa eteenpäin sen käyttöön.
      Nyt on taas kansalaisopisojen kurssit alkamassa. Menkää jollekin kurssille joko yhdessä tai erikseen.
      Sitten vielä yksi tärkeä juttu, lapsenne tulisi ehdottomasti muuttaa omaan kämppään ja hankkia työtä vaikka muuttamalla pois paikkakunnalta, ellei hän sitten opiskele kotoa käsin.

      • Kiitos hytinäx vastauksestasi, mutta meinaatko että rakkaus tai halu puolisoon nousee sillä jos käy jossain liittojen järjestämillä matkoilla tai muissa riennoissa.
        En väheksy ehdotuksiasi, mutta jotenkin rupesi närästämään. *röyh* nyt helpotti. :)
        Likka asuikin oman kultansa kanssa vuosia muualla, mutta suhde kariutui ja hälle jäi isot velat maksettavaksi ja nyt sen on pakko asua meillä, enkä kadulle häntä aja. :)


      • vanhakurppaa
        Nittaminax kirjoitti:

        Kiitos hytinäx vastauksestasi, mutta meinaatko että rakkaus tai halu puolisoon nousee sillä jos käy jossain liittojen järjestämillä matkoilla tai muissa riennoissa.
        En väheksy ehdotuksiasi, mutta jotenkin rupesi närästämään. *röyh* nyt helpotti. :)
        Likka asuikin oman kultansa kanssa vuosia muualla, mutta suhde kariutui ja hälle jäi isot velat maksettavaksi ja nyt sen on pakko asua meillä, enkä kadulle häntä aja. :)

        Näin on. Ei väkisin mikään onnistu. Läksin mieheni kanssa korjaamaan liittoamme etelän reissulle, ero tuli. Eniten naurattaa meikkaus ja kuntoilu-ohjeet, jotenkin tuntuu että on jääneet ikuiseen murrosikään kiinni. En tarkoita että pitäisi olla kuin riihen seinästä repäisty. Uskon että jokainen kuntoilee oman terveytensä ja kykyjensä sallimissa rajoissa. Mikä sopii yhdelle ei ole välttämättä sopiva kaikille. Pitkässä liitossa tuntee toisen hyvät ja huonot puolet, senkin pystyykö enää paikkaamaan ja antamaan anteeksi. Ukkelin libido alkaa hiipua, syyllinen pitää löytää, sehän on tietysti vaimo joka ilkeää vanhentua, mies kun on vielä mielestään parhaassa iässään.


      • hytinäx1
        Nittaminax kirjoitti:

        Kiitos hytinäx vastauksestasi, mutta meinaatko että rakkaus tai halu puolisoon nousee sillä jos käy jossain liittojen järjestämillä matkoilla tai muissa riennoissa.
        En väheksy ehdotuksiasi, mutta jotenkin rupesi närästämään. *röyh* nyt helpotti. :)
        Likka asuikin oman kultansa kanssa vuosia muualla, mutta suhde kariutui ja hälle jäi isot velat maksettavaksi ja nyt sen on pakko asua meillä, enkä kadulle häntä aja. :)

        Jos rakkaus ja halu puolisoon tai kumppaniin on mennyt tyystin niin eihän sitä millään saa enää takaisin. En oikein usko siihenkään että kannattaisi edes kavereina asua yhdessä jos toinen ei välitä.
        Noihin matkoihin, itsehän niissä virkistyy eniten ja saa vaihtelua siihen arkiseen elämäänsä.


    • Kiitos kaikille vastanneille ja tähän on hyvä lopettaa keskustelu tältä päivältä koska menen ottamaan aurinkoa. Eilenkin kirjoitin korppiksen aloitukseen että olis niinku ollut aurinko vapaa päivä, mutta änkesinhän mä itteni sinne partsille kuitenkin joskus kuuden aikoihin illalla ja olikin sopivan lämmintä.
      Eikun punaa lisää naamaan niin kauan ku sitä vielä saa. :D

      • ent.siivoojaparka

        Helppo ja halpa tapa meikata... Eikä muutu hikoillessa rannukkaiseksi.


      • Kannattaa-yrittää

        Saattaa tänä iltana punakkana kelvata ukolleenkin, kun ukko olettaa saavansa keitettyä krapua :D


      • Nitta, en lukenut koko ketjua läpi sillä olin pois koneelta pari päivää, mutta mennäkseni aloitukseen lie aika yleistä, että pitkässä suhteessa voi tulla alamäkiä, jollotusta, riitaa sekä puhumattomuutta.

        Olen itse sellainen, että mykkäkoulu ei onnistu kauaa ei edes yhtä päivää. Asiat on puhuttava halki poikki niin kauan, että sovinto on saatu aikaan.

        Eka suhteeni kesti kuusi vuotta, avioliittoni noin kymmenen vuotta. Tämä nykyinen suhde on kestänyt yli yhdeksän vuotta. Tässä nykyisessä suhteessa ei ole jäänyt epäselvyyksiä, vaikka kommunikoiti tapahtuu pääsääntöisesti englannin kielellä.

        Eniten selvittämättömiä asioita jäi avioliitostani. Liekö avioliitto elämismuoto, jossa toisen loukkaaminen on sallittua koska pappi on sanonut aamenensa. LAT-suhteessa tie on auki voit lähteä suhteesta jos se alkaa ahdistamaan ei ole velkoja mitä jakaa ei velvotteita.


      • Kannattaa-yrittää kirjoitti:

        Saattaa tänä iltana punakkana kelvata ukolleenkin, kun ukko olettaa saavansa keitettyä krapua :D

        Ai sä meinaat et mun ukko on eläimiinsekaantuja. Me kyllä yleensä syyään ravut.


      • korppis kirjoitti:

        Nitta, en lukenut koko ketjua läpi sillä olin pois koneelta pari päivää, mutta mennäkseni aloitukseen lie aika yleistä, että pitkässä suhteessa voi tulla alamäkiä, jollotusta, riitaa sekä puhumattomuutta.

        Olen itse sellainen, että mykkäkoulu ei onnistu kauaa ei edes yhtä päivää. Asiat on puhuttava halki poikki niin kauan, että sovinto on saatu aikaan.

        Eka suhteeni kesti kuusi vuotta, avioliittoni noin kymmenen vuotta. Tämä nykyinen suhde on kestänyt yli yhdeksän vuotta. Tässä nykyisessä suhteessa ei ole jäänyt epäselvyyksiä, vaikka kommunikoiti tapahtuu pääsääntöisesti englannin kielellä.

        Eniten selvittämättömiä asioita jäi avioliitostani. Liekö avioliitto elämismuoto, jossa toisen loukkaaminen on sallittua koska pappi on sanonut aamenensa. LAT-suhteessa tie on auki voit lähteä suhteesta jos se alkaa ahdistamaan ei ole velkoja mitä jakaa ei velvotteita.

        Ei me ihan täysin puhumattomia oltu, mutta ne vitsit ja leikkimielisyys loppu ku seinään.
        Eipä meillä mitään jakamista ole ei edes velkojakaan. Sillä ollut ku tuulen huuhtoma perse ku mun luokse muutti ja vaikka ero tuliskin niin mielelläni jaan huonekalut ja astiat puoliksi.


    • vaihtoehtoko

      Miksi teet? Sehän on ihan se, mihin perheensä on totuttanut.

    • Apua____

      Laita homma seis hetkeksi, jos olet liian kiltti tekemään mitään radikaalia, hae ammattiapua.

      • Älkää.neuvoko

        Nitan terapiahuone on suomi24 kokonaisuudessaan. Pitäisi palkita aktiivisuudestaan. Hyvä parisuhde. Ukko kiskoo kaljaa ja toinen roikkuu netissä, päivät päästä päähän.


      • hihihiiiiiiiii
        Älkää.neuvoko kirjoitti:

        Nitan terapiahuone on suomi24 kokonaisuudessaan. Pitäisi palkita aktiivisuudestaan. Hyvä parisuhde. Ukko kiskoo kaljaa ja toinen roikkuu netissä, päivät päästä päähän.

        Ketjun aloittaja on ollut hiiren hiljaa viikon. On tainnut saada.


      • oijoi
        hihihiiiiiiiii kirjoitti:

        Ketjun aloittaja on ollut hiiren hiljaa viikon. On tainnut saada.

        No ni noinhan se on "Nittaminax" on syöttänyt ukolleen fiagraa ja kaikki hyvin.


      • ups.väärä.seisokki

        eiku kärpässieniä ukon keppanaan niin johan seisoo SILMÄT päässä :DDDDD


      • ups.väärä.seisokki kirjoitti:

        eiku kärpässieniä ukon keppanaan niin johan seisoo SILMÄT päässä :DDDDD

        Just joo. Jos ei ole asiallisia vastauksia niin mitäpä jos pitäisitte ne turpavärkit kiinni.


      • ei.hyvää.päivää.taas

        Onko miehesi katkera haukkuminen impotentiksi asiallista? Niin että pidä se oma turpas vaan supussa ja köpöttele sen rollaattoris kanssa ihan itekses auringonlaskuun. Kyllä ne saarioisen äidit ukon ruokkii ja voit elää omaa elämääsi, ellet ole jo siihenkin liian katkera.


      • ei.hyvää.päivää.taas kirjoitti:

        Onko miehesi katkera haukkuminen impotentiksi asiallista? Niin että pidä se oma turpas vaan supussa ja köpöttele sen rollaattoris kanssa ihan itekses auringonlaskuun. Kyllä ne saarioisen äidit ukon ruokkii ja voit elää omaa elämääsi, ellet ole jo siihenkin liian katkera.

        Kännissäkö kirjoittelet kun et edes muista kuka sano ja mitä.
        http://keskustelu.suomi24.fi/t/13753691/sivurooli-omassa-elamassa!#comment-80373162
        Tuntuu siltä että itse olet liian katkera kaikille kyetäksesi asialliseen keskusteluun.


      • ei.hyvää.päivää.taas kirjoitti:

        Onko miehesi katkera haukkuminen impotentiksi asiallista? Niin että pidä se oma turpas vaan supussa ja köpöttele sen rollaattoris kanssa ihan itekses auringonlaskuun. Kyllä ne saarioisen äidit ukon ruokkii ja voit elää omaa elämääsi, ellet ole jo siihenkin liian katkera.

        Jaaha linkitys ei onnistunut joten tässä sit kopio.
        Nittaminax

        18.8.2015 16:46

        nuormieli kirjoitti:

        Kyl se on "tytöt" niin että kun se alkuhuuma häviää ihan jokainen suhde muuttuu, se mihin suuntaan siihen voimme itsekin vaikuttaa, jokainen nainen jossain vaiheessa varmaan tuntee ihan noita samoja tunteita (siis olevansa "yleiskone") minäkin joka asun yksin, (etäsuh.) jopa tällainen etäsuhdekin muuttaa muotoaan vuosien saatossa, mut onhan meillä naisilla taito herätellä miehen mielenkiinto uudelleen (jos vain haluaa) ja siinä samalla saada heidät myös tajuamaan millainen "aarre" heillä onkaan, kokeilkaa se on sen arvoista.

        Näytä lisää

        Miten herättelet jos ukko on sanojensa mukaan impotentti eikä suostu edes menemään lekuriin ja kääntää asian naisen syyksi. :(


    • nietunen

      Ilmoita, että lähdet viikoksi reissuun. Että koettakaa pärjäillä. Ja lähde kanssa,varmaan joku ystäväsi lähtee kaveriksi. Jos sinua ei kerran minään pidetä, niin mikäs sinun on lähtiessä. Älä alistu kynnysmatoksi, johon kaikki vain pyyhivät jalkansa ja kävelevät yli ja joka piikoo muita ja jolle vain ilkeillään. On ihan itsestäsi kiinni, annatko sen tapahtua. "Ei oikeutta maassa saa, ken itse sit´ei hanki."

    • kuritettu_orja

      Monilla luolamiehillä on se vahva käsitys, että nainen (vaimo) on vain se olio joka on nyrkin ja hellan välissä. Ja tätä "taloudenhoitajaa" on muistettava kurittaa ettei laiskuus pääse vallalle.

      • Sori, mutta mun ukko ei ole näyttänyt mulle koskaan nyrkkiä.


    • Omatupaomalupa

      Olet liian vanha aloittamaan parisuhdekriisiä. Kaksi laiskaa saa aina riidan vaikka mistä tekemättömästä pikkujutusta. Olkaa sitten tekemättä jos tekeminen ei maistu.

      • Mitkä ihmeen laiskaa??? Meinaatko että jos toista ei enää kiinnosta petihommat niin se on laiskuutta ja siitä sais riidan aikaan. Taisit jättää lukematta monta mun vastausta jossa kerron että HÄNTÄ ei kiinnosta.
        Tässä ole kyse vanhuudesta meikäläisen puolelta.
        Ihme syyttelyä....


    • kouli

      Sinulta puuttuu terve itsekkyys . Totta kai istut roolissasi , koska olet itse siihen altistanut ja alistanut itsesi . Hanki elämä ja tee sellaisia asioita , joista itse pidät ! Älä pidä mykkäkoulua , vaan anna tulla tuutista , mitä ajattelet ja mitä tunnet .Katso sitten mikä sun paikkasi on . Saattaa olla , että sun mies ei ole osannut ajatella sinun tarpeitasi , koska olet asettunut siivoojan ja kyökkipiian asemaan . Hän ajattelee , että olet tyytyväinen......

      • Häh!!!! Itsekkyydestäkö se onkin kiinni jos mies sanoo ettei halua meikäläistä samaan sänkyyn. En ole pitänyt mykkäkoulua vaan olen minimoinut sanomiset minimiin. Miksi pölöttää jos toista ei kiinnosta enää meikäläinen. Välttämättömät keskustelut puhun ja se siitä.


    • Jekaterine

      Tältähän se monesti tuntuu. Myös miehestä. Roolit on jakautuneet vähän niinkuin itsestään. Nyt ku olette kahdestaan, niin riuhtaiskaa itsenne pois rooleista. Elämä alkaa ja on ihanaa!

    • ei.hyvää.päivää.taas

      Mikä hirveä nainen tämä ketjun aloittaja. Katkeruus oikein kihisee viesteistä. Katsopas peiliin. Paskaan suhteeseen on aina kaksi syyllistä. Ja jos ei tunnu hyvältä niin mitä täällä roikut nillittämässä? Haet asuntoa ja aloitat oman elämän. Vai oletko liian säälittävä ja läheisriippuvainen seisoaksesi omilla jaloillasi? Hah, sitten vika on vain ja ainoastaan sinun jos annat itseäsi polkea ja siedät sen kun et yksinkään uskalla/osaa olla.

      • onhan.provoa

        Avaaja on roikkunut nettiin koko terveytensä niin pahaksi, että joutuu kulkemaan rollaattorilla sängyn ja tietokoneen väliä ja ihmettelee oikeasti, että sen ukkoa ei ole kiinnostanut petihommat kymmeneen vuoteen. Mutta mutta räjähtänyt vasta about... hiljattain.


      • Siinäpäs kiva ja ystävällinen analyyttinen vastaus :). Kaikki eivät vaan aina näe ensimmäiseksi vaihtoehdoksi eroa, Joillain ehkä löytyy toivetta vielä muihinkin sovittelevampiin ratkaisuihin.


      • onhan.provoa kirjoitti:

        Avaaja on roikkunut nettiin koko terveytensä niin pahaksi, että joutuu kulkemaan rollaattorilla sängyn ja tietokoneen väliä ja ihmettelee oikeasti, että sen ukkoa ei ole kiinnostanut petihommat kymmeneen vuoteen. Mutta mutta räjähtänyt vasta about... hiljattain.

        Täällähän näitä toisten elämän faktoja tieträviä löytyy ;). Kuka on työaikana netissä helpossa työssä ja silleen. Mistä teti kaiken kaikesta teitäviä oikein tällä palstallakin sikiää ;D.


      • Katohan vain kuule omia viestejäsi kuinka katkeruus niistä paistaa läpi. Osaatko muita sanoja viljellä tuohon aikaan yöstä kun katkeruus. Loppuko viinat liian aikasin et pitää tänne tulla asialliseen alotukseen kiukuttelemaan.
        Mitäs jos itse lopettasit nillittämisen ja veisit noi kaveris mukana. Parempi vaihtoehto olis jos et edes avais koko tietokonettas.


      • onhan.provoa kirjoitti:

        Avaaja on roikkunut nettiin koko terveytensä niin pahaksi, että joutuu kulkemaan rollaattorilla sängyn ja tietokoneen väliä ja ihmettelee oikeasti, että sen ukkoa ei ole kiinnostanut petihommat kymmeneen vuoteen. Mutta mutta räjähtänyt vasta about... hiljattain.

        Voi voi..mistäs tiesit. Seuraava vaihe on ottaa läppäri ihan sänkyyn niin ei tarvii edes nousta sängystä.


    • nisy

      Mää otin eron, lähdin pois tuollaisesta samaisesta tilanteesta ja hyvin on mennyt siitä lähtien. Monta vuotta kitkutin, ehkä liiankin monta....Mutta nyt olen onnellinen :)

      • Se oli sun ratkaisu ja kivat sulle.


      • a--------------------
        siilimuori2 kirjoitti:

        Se oli sun ratkaisu ja kivat sulle.

        Siinäpä Besserwisser.
        Aina äänessä ja aina tietää parhaiten siilimuori2


      • a-------------------- kirjoitti:

        Siinäpä Besserwisser.
        Aina äänessä ja aina tietää parhaiten siilimuori2

        Saattaa olla että tietääkin.


      • a--------------------
        Nittaminax kirjoitti:

        Saattaa olla että tietääkin.

        Suattaa tietää, mutta suattaapi olla tietämättäkin
        Ja, Päläti, läpäti.
        Vai on tämä mielestäsi asiallinen aloitus BUAAAAH


      • a-------------------- kirjoitti:

        Siinäpä Besserwisser.
        Aina äänessä ja aina tietää parhaiten siilimuori2

        Kiitos kiitos, mikä on sun sijas? Alan olla huolissani susta. Kuuletkos mun äänei aina? Onkos se kovinkin altto?


    • Öööh

      Olen ihmetellyt naisia jotka ottavat kotona ison roolin miehen ja lasten passauksessa. Lopulta ovat kuin äitimuoreja myös miehelleen, nalkutusta ja siivousohjeita. Kuka siinä viihtyy? Lapsille ja miehelle oma osuus kotitöissä, jos hotellissa haluaa asua siitä kuuluu myös maksaa.
      Uhrautuja odottaa kiitosta ja kun kukaan ei ymmärrä kiittää niin katkeroituuhan siinä - ja ihan omasta syystään.

      Enkä sitäkään ymmärrä että avioliittoa suositellaan kaikille, joka ei mene avioon on jotenkin omituinen. Itsenäisyyttä ei vielä osata arvostaa.

      • a--------------------

        Etkö Öööh lukenut muuta kuin aloitusviestin? Aloittaja kiertelee kuin kuumaa puuroa aloituksessa varsinaista ongelmaansa mutta paljastaa linkittämässäni kommentissa bessie-:lle.
        Aloittajalle ei siis riitä kiitos-sana. Aloittaja haluaa maksun luonnossa (lue naintia).
        http://keskustelu.suomi24.fi/t/13753691/sivurooli-omassa-elamassa!#comment-80372632


      • No onneksi mä en omasta mielestä ole pahemmin nalkuttanut. Mielelläni teen hommia himassa, mutta joskushan sekin alkaa jurppii, ja jos joutuu jatkuvasti pyytää toisia tekemään päivän selviä asioita.
        No tuohon avioliittoon en ota kantaa. Toisille sopii ja toisille ei.


    • a--------------------

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      53
      5098
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3347
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1482
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      182
      1317
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      76
      1016
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      24
      918
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      867
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      816
    9. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      758
    10. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      482
      717
    Aihe